Opbouw BMW e46 M3 tracktool

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4535
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Opbouw BMW e46 M3 tracktool

Bericht door Eeuwe » 28 sep 2023, 11:24

R.Wiggel schreef: 28 sep 2023, 09:22 Interessant.. moet toch eens met een Clio 3 gaan rijden dan. :coffee:
Mocht je vóór eind oktober nog eens in 't noorden zijn doe je maar een PB'tje.. daarna gaat 'ie definitief de stalling weer in :wink:

Gebruikersavatar
PeterM
Berichten: 464
Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
Locatie: Drenthe

Re: Opbouw BMW e46 M3 tracktool

Bericht door PeterM » 28 sep 2023, 15:08

Godspeed schreef: 26 sep 2023, 22:18 Onwijs gaaf die Clio! Bijzonder fraai ook in het wit. Daar ga je zeker veel plezier aan beleven :df:

Thanks, dat denk ik ook!
Eeuwe schreef: 27 sep 2023, 08:37 Poeh, heel gaaf! Hier kun je je ook zeker wel mee vermaken ;) En mocht je later dan overstappen in de E46 dan zou je ook heel goed weer heimwee naar de Clio kunnen krijgen, kan ik je uit enige ervaring vertellen ;). Veban heb ik mijn C3RS ook in onderhoud, ze hebben er enorm veel parts en kennis maar Henk kan wel eens wat bot reageren hoor ik her en der, zelf geen ervaring mee, ik kan goed met 'm en word er altijd super behandeld. RS-Dynamics ook leuke webshop, hebben mij al eens vlot geholpen met een fuseekogel, verliep ook buitengewoon goed, raad ik zeker aan. Nabij Valenciennes schijnt ook een goede te zitten die veel unieke parts heeft, maar daar heb ik zelf nog nooit wat besteld. Frankrijk biedt sowieso een groot scala aan parts en kennis.
En het grootste voordeel van de Clio RS tov. average BMW communitys vind ik dat je er niet struikelt over de tokkies. :thumbup:
Ik heb me nog niet heel echt verdiept in het "RS" wereldje, ik ben benieuwd ;-)
Yannik Schmidt schreef: 27 sep 2023, 08:46
PeterM schreef: 26 sep 2023, 19:58
Martijn M schreef: 26 sep 2023, 13:43
Heb er zelf niet veel ervaring mee. Wel eens wat opgevraagd voor de Megane, de communicatie was slecht en de prijzen vond ik erg hoog voor (tweedehands) onderdelen die voornamelijk van Engelse sloopauto's komen. Van de onderhoudswerkzaamheden heb ik ook wel wat verhalen gehoord waardoor je mij er niet zult vinden voor onderdelen/onderhoud.
Oke, ik ben eigenlijk nog opzoek naar een uitgebreide webshop voor Clio RS onderdelen, maar ben ze alleen nog maar in de UK tegengekomen. En dat is niet echt interessant sinds de brexit. Het lijkt me dat er in Duitsland ook wel veel te krijgen moet zijn...
RS Dynamics is vrij specifiek en uitgebreid wat betreft Renault Sport en ook Clio RS, dat moet wel goedkomen.

Echt een onwijs dikke Clio die je daar hebt, heerlijk zo'n cup auto en dan ook nog met kenteken, echt geniaal. Zo dik dat ik zelfs een accountje heb aangemaakt om te commenten. :tooth: Een bekende van me is laatst ook overgestapt van een Megane RS naar een Clio RS, en die zegt zo'n Clio RS voelt zich toch echt veel meer thuis op het circuit, eigenlijk. (Nordschleife specifiek dan). Wat kun je daar heerlijk mee vlammen, de balans is prachtig voor een FWD.

Veel plezier er mee! Hopelijk tot ooit. :df:
Bedankt, ik ben heel benieuwd hoe de auto het op het circuit doet! Leveren jullie meer dan op de website wordt vermeld? Op de Nordschleife zul je me niet zo snel tegenkomen, misschien een keer op een circuit in Nederland...
Mark 320iS schreef: 27 sep 2023, 09:13
PeterM schreef: 26 sep 2023, 19:58
Martijn M schreef: 26 sep 2023, 13:43
Heb er zelf niet veel ervaring mee. Wel eens wat opgevraagd voor de Megane, de communicatie was slecht en de prijzen vond ik erg hoog voor (tweedehands) onderdelen die voornamelijk van Engelse sloopauto's komen. Van de onderhoudswerkzaamheden heb ik ook wel wat verhalen gehoord waardoor je mij er niet zult vinden voor onderdelen/onderhoud.
Oke, ik ben eigenlijk nog opzoek naar een uitgebreide webshop voor Clio RS onderdelen, maar ben ze alleen nog maar in de UK tegengekomen. En dat is niet echt interessant sinds de brexit. Het lijkt me dat er in Duitsland ook wel veel te krijgen moet zijn...
Je weet dat een bedrijf uit de UK iemand uit de EU geen BTW in rekening hoeft te brengen? BTW betaal je dan wel in NL, maar die kun je tegen elkaar wegstrepen. Komt er wel nog wat importheffing van circa 4% overheen, dus dat valt best mee.
Dat wist ik inderdaad, alleen toen ik kort na de brexit onderdelen bestelde was dat in de praktijk allemaal wat lastig, misschien dat het bij de grotere webshops wel goed gaat, ik zal het eens proberen ;-)
Mark 320iS schreef: 27 sep 2023, 09:14 Oh en mooie Clio trouwens! Succes me je herstel en het afbouwen van je M3!
Thanks, komt goed!
Jan Terwolde schreef: 28 sep 2023, 06:47 Hoop dat je herstel voorspoedig gaat Peter! Het is denk ik een verstandige keuze om iets te kopen wat je direct mee kan rijden. Is goed voor het moraal en we zien je vanzelf wel weer een keer met de m3 wanneer de tijd rijp is!
Bedankt, dat hoop ik ook! Ik ga ondertussen ook gewoon met de M3 verder, zal nog wel even duren voor dat die circuit klaar is, maar dat gaat zeker goed komen.

Leuk om te zien dat er veel enthousiaste "RS fans" zijn! Ik zal eerdaags even een apart topic openen voor de Clio om de aanpassingen aan de auto en de ervaringen op het circuit in bij te houden.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4535
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Opbouw BMW e46 M3 tracktool

Bericht door Eeuwe » 29 sep 2023, 09:45

PeterM schreef: 28 sep 2023, 15:08 Leuk om te zien dat er veel enthousiaste "RS fans" zijn! Ik zal eerdaags even een apart topic openen voor de Clio om de aanpassingen aan de auto en de ervaringen op het circuit in bij te houden.
Leuk! Ze zijn niet echt goedkoop, maar wel relatief betaalbaar voor de echte liefhebber van het betere stuurwerk. M.i. komen de beste FWD stuurmansauto's uit de hand van Renault Sport. :df: Dat maakt het wel dat er veel liefhebberij voor is natuurlijk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten