Opbouw BMW e46 M3 tracktool

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Opbouw BMW e46 M3 tracktool

Bericht door 328Ti » 25 mei 2023, 20:21

Sterkte met je herstel Peter, en mindset gaat je helpen. En, artsen zijn vaak voorzichtig om te positieve prognoses af te geven.

Lekker martelen in de garage, das t beste! ;)

Gebruikersavatar
PeterM
Berichten: 464
Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
Locatie: Drenthe

Re: Opbouw BMW e46 M3 tracktool

Bericht door PeterM » 25 mei 2023, 20:34

jessedehaan schreef: 24 mei 2023, 08:57 Poeh. Sterkte nog met het incasseren en revalideren. Fijn in elk geval om zoveel veerkracht en perspectief te zien. En weer veel mooi spul!

Zou PU nog een oplossing zijn voor de binnenkant/bovenste draagarm, iets stugger en geen kanteling? OEM is aardig soepel, althans, bij een oude loshangende draagarm. En de nodige draaiing zit we in de buitenste unibal. Ik moet zelf nog een keuze maken, vandaar.
Thanks!

Ik heb nog gekeken naar rubbers van hardrace, die lijken op de originele rubbers. Powerflex enz had ik een wat minder gevoel over. Heb toch maar voor OEM gekozen omdat bijvoorbeeld Custom Racetec ze ook gebruikt in een onderstel waarbij verder alles in de uniball's en massieve bussen zit. De originele rubbers zijn ook behoorlijk stug moet ik zeggen.
Arstey schreef: 24 mei 2023, 09:00 Purple en Yellow zijn even kort lock to lock. Volgens wat ik horen zeggen heb is de Purple tag variabel en iets anders qua opbouw stuurinput in het center.
Ik weet dat ze beide een lock to lock van 3 hebben. Vandaar dat ik ook akkoord ben gegaan met het vervangen van de purple tag voor een yellow tag huis.
Eeuwe schreef: 24 mei 2023, 11:33 Super update weer! Er zit inderdaad ietwat verschil tussen de purple en de yellow maar de verhouding is gelijk. Wat verder het verschil was ontgaat mij ook altijd.
Thanks! Ik ook inderdaad, verschil schijnt ook minimaal te zijn. Yellow tag schijnt iets sportiever aan te voelen, maar of je daar in de praktijk iets van merkt...
Vanreijmersdal schreef: 25 mei 2023, 11:14 Ah, weer lekker aan de klus, goed bezig!
Ik had ook unibal in het subframe en daarbij kon de draagarm idd bewegen, maar zodra de auto maar iets op spanning met de veer stond, zat er praktisch geen beweging meer in.
Ja, precies. Dat klinkt logisch. Al zal dat in de bochten en over curbs bij drukverschillen mogelijk weer anders zijn. Ik ga eerst de OEM bussen maar proberen. Voelt alleen wel een beetje vreemd in een onderstel waarbij de rest volledig in de uniball's zit... Maar goed, ze zeggen niet voor niets, beter goed gejat dan slecht bedacht toch ;-)

Gebruikersavatar
PeterM
Berichten: 464
Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
Locatie: Drenthe

Re: Opbouw BMW e46 M3 tracktool

Bericht door PeterM » 25 mei 2023, 20:36

328Ti schreef: 25 mei 2023, 20:21 Sterkte met je herstel Peter, en mindset gaat je helpen. En, artsen zijn vaak voorzichtig om te positieve prognoses af te geven.

Lekker martelen in de garage, das t beste! ;)
Thanks! Dat van die artsen had ik inderdaad door. Ze houden het allemaal erg vaag ;-)

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4493
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Opbouw BMW e46 M3 tracktool

Bericht door Eeuwe » 26 mei 2023, 11:06

PeterM schreef: 25 mei 2023, 20:34
Eeuwe schreef: 24 mei 2023, 11:33 Super update weer! Er zit inderdaad ietwat verschil tussen de purple en de yellow maar de verhouding is gelijk. Wat verder het verschil was ontgaat mij ook altijd.
Thanks! Ik ook inderdaad, verschil schijnt ook minimaal te zijn. Yellow tag schijnt iets sportiever aan te voelen, maar of je daar in de praktijk iets van merkt...
Heb ik ooit ook ergens gelezen maar een ander zegt weer dat het niets uit maakt in de praktijk, waarheid zal ergens in het midden liggen. Feit is dat een yellow of een purple altijd een upgrade is tov het standaard huis, zeker in het geval van E36 en al helemaal tov. E30 huis.
Nog beter schijnt die silver tag van een bepaald type Z3 te zijn (nog eens 0,3 slag lock to lock korter) maar die zijn niet meer voor Christelijk geld te vinden en schijnen ook vaker stuk te gaan (lekken etc). Dus altijd purple of yellow pakken zou ik zeggen ;)

Gebruikersavatar
PeterM
Berichten: 464
Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
Locatie: Drenthe

Re: Opbouw BMW e46 M3 tracktool

Bericht door PeterM » 24 sep 2023, 12:45

Weer even een kleine update. Het project heeft weer grotendeels stil gelegen omdat ik opnieuw ben geopereerd, daardoor was ik een aantal maanden even weer helemaal niet mobiel. Deze fase is gelukkig nu weer voorbij en ik ben weer wat mobieler en bezig met mijn herstel. Alle bussen en lagers e.d. zijn ondertussen in het onderstel geperst.

Hier wat foto's van het persen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Binnenkort het onderstel maar eens in elkaar zetten op een paar bokjes. En dan verder met de remmen en aandrijfassen.

Ondertussen is wel duidelijk dat gezien de veranderde omstandigheden (ongeval en eigen bedrijf), het project niet heel hard gaat. Omdat ik volgende jaar, toch heel graag wil beginnen met circuit rijden, heb ik daar een oplossing voor bedacht. En dat is het aankopen van een circuit geprepareerde Clio RS. Ik vond de Clio RS altijd al een erg leuke auto om te zien, rijden goed en ze schijnen het ook erg goed te doen op het circuit. Dit en omdat de "running costs" relatief laag zijn, maakten dat ik al een tijdje rond keek.

Op een gegeven moment zag ik er eentje in Zweden te koop staan, die "nieuw" was opgebouwd voor het circuit, maar nooit gebruikt. Eigenlijk wat boven budget, maar goed. De knoop uiteindelijk doorgehakt en vorig weekend samen met een vriend de auto opgehaald. De auto is in erg nette staat (van binnen/buiten en onderen opnieuw gespoten). Wel zijn er nog wat kleine dingen die ik aan wil pakken/verbeteren en toevoegen. Maar dat zijn verder geen grote aanpassingen. Deze aanpassingen zal ik de komende winter doen, naast het verder bouwen aan de M3. En dan hoop ik na de winter zover te zijn hersteld dat ik de eerste rondjes op het circuit kan gaan maken :-)

Hierbij nog wat foto's van de Clio.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Opbouw BMW e46 M3 tracktool

Bericht door Martijn_bmw » 24 sep 2023, 13:16

Mooie auto idd de Clio! Gefeliciteerd en alvast veel circuit plezier ermee gewenst :df: :df:

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3855
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Opbouw BMW e46 M3 tracktool

Bericht door Emiel » 24 sep 2023, 13:18

Mooie aanschaf!

Hoop voor je dat herstel en mobiliteit genoeg is om fijn en pijnloos te kunnen circuit rijden volgend jaar. Zet hem op :thumbup:

Online
Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Opbouw BMW e46 M3 tracktool

Bericht door Martijn M » 25 sep 2023, 09:09

Mooie Clio zeg! Ziet er uit alsof die conform Cup specificaties is opgebouwd, of is het een echte Cup?
Mocht je specifieke onderdelen nodig hebben zou je eens bij RS-Dynamics kunnen aankloppen, die hebben mij altijd super geholpen met de Megane.

Online
Baboulah
Berichten: 1495
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Opbouw BMW e46 M3 tracktool

Bericht door Baboulah » 25 sep 2023, 10:12

Succes met je herstel, clio ziet er netjes en strak uit! met of zonder kenteken gekocht?

R.Wiggel
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 mei 2020, 11:47
Auto: Megane RS Tracktool

Re: Opbouw BMW e46 M3 tracktool

Bericht door R.Wiggel » 25 sep 2023, 20:06

Mooi opgebouwde Clio, ziet er professioneel uit.
Erg leuk materiaal voor op het circuit :df:

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Opbouw BMW e46 M3 tracktool

Bericht door Estoque » 26 sep 2023, 08:49

PeterM schreef: 24 sep 2023, 12:45 Weer even een kleine update.
Als een hele dikke geprepareerde Clio kopen een kleine update is, dan wens ik mijn eigen projecttopics ook van die kleine updates toe. :hot:

Heel vet Peter, goed bezig!

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Opbouw BMW e46 M3 tracktool

Bericht door Crookie » 26 sep 2023, 10:27

Matig van het ongeluk, verbluffend hoe je na zo’n klap weer van start gaat.

Gebruikersavatar
PeterM
Berichten: 464
Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
Locatie: Drenthe

Re: Opbouw BMW e46 M3 tracktool

Bericht door PeterM » 26 sep 2023, 13:16

Martijn_bmw schreef: 24 sep 2023, 13:16 Mooie auto idd de Clio! Gefeliciteerd en alvast veel circuit plezier ermee gewenst :df: :df:
Thanks, kan niet wachten tot volgend jaar!
Emiel schreef: 24 sep 2023, 13:18 Mooie aanschaf!

Hoop voor je dat herstel en mobiliteit genoeg is om fijn en pijnloos te kunnen circuit rijden volgend jaar. Zet hem op :thumbup:
Thanks, rijden moet wel lukken, nu hopen dat het lopen ook een beetje wil...
Martijn M schreef: 25 sep 2023, 09:09 Mooie Clio zeg! Ziet er uit alsof die conform Cup specificaties is opgebouwd, of is het een echte Cup?
Mocht je specifieke onderdelen nodig hebben zou je eens bij RS-Dynamics kunnen aankloppen, die hebben mij altijd super geholpen met de Megane.
Het is geen echte cup, maar naar cup specs opgebouwd inderdaad. Bedankt voor de tip. Ik zag dat Veban-Motorsport ook veel met circuit clio's doet, heb je daar toevallig ook ervaring mee?
Baboulah schreef: 25 sep 2023, 10:12 Succes met je herstel, clio ziet er netjes en strak uit! met of zonder kenteken gekocht?
Thanks. Er zit een kenteken bij, ik ga er vrijdag mee naar de RDW om hem in te voeren.
R.Wiggel schreef: 25 sep 2023, 20:06 Mooi opgebouwde Clio, ziet er professioneel uit.
Erg leuk materiaal voor op het circuit :df:
Bedankt!
Estoque schreef: 26 sep 2023, 08:49
PeterM schreef: 24 sep 2023, 12:45 Weer even een kleine update.
Als een hele dikke geprepareerde Clio kopen een kleine update is, dan wens ik mijn eigen projecttopics ook van die kleine updates toe. :hot:

Heel vet Peter, goed bezig!
Het "kleine update" sloeg meer op de vorderingen met de M3 ;-)
Crookie schreef: 26 sep 2023, 10:27 Matig van het ongeluk, verbluffend hoe je na zo’n klap weer van start gaat.
Bedankt, ik probeer positief te blijven en vooruit te kijken!

Online
Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Opbouw BMW e46 M3 tracktool

Bericht door Martijn M » 26 sep 2023, 13:43

PeterM schreef: 26 sep 2023, 13:16
Martijn M schreef: 25 sep 2023, 09:09 Mooie Clio zeg! Ziet er uit alsof die conform Cup specificaties is opgebouwd, of is het een echte Cup?
Mocht je specifieke onderdelen nodig hebben zou je eens bij RS-Dynamics kunnen aankloppen, die hebben mij altijd super geholpen met de Megane.
Het is geen echte cup, maar naar cup specs opgebouwd inderdaad. Bedankt voor de tip. Ik zag dat Veban-Motorsport ook veel met circuit clio's doet, heb je daar toevallig ook ervaring mee?
Heb er zelf niet veel ervaring mee. Wel eens wat opgevraagd voor de Megane, de communicatie was slecht en de prijzen vond ik erg hoog voor (tweedehands) onderdelen die voornamelijk van Engelse sloopauto's komen. Van de onderhoudswerkzaamheden heb ik ook wel wat verhalen gehoord waardoor je mij er niet zult vinden voor onderdelen/onderhoud.

Gebruikersavatar
PeterM
Berichten: 464
Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
Locatie: Drenthe

Re: Opbouw BMW e46 M3 tracktool

Bericht door PeterM » 26 sep 2023, 19:58

Martijn M schreef: 26 sep 2023, 13:43
PeterM schreef: 26 sep 2023, 13:16
Martijn M schreef: 25 sep 2023, 09:09 Mooie Clio zeg! Ziet er uit alsof die conform Cup specificaties is opgebouwd, of is het een echte Cup?
Mocht je specifieke onderdelen nodig hebben zou je eens bij RS-Dynamics kunnen aankloppen, die hebben mij altijd super geholpen met de Megane.
Het is geen echte cup, maar naar cup specs opgebouwd inderdaad. Bedankt voor de tip. Ik zag dat Veban-Motorsport ook veel met circuit clio's doet, heb je daar toevallig ook ervaring mee?
Heb er zelf niet veel ervaring mee. Wel eens wat opgevraagd voor de Megane, de communicatie was slecht en de prijzen vond ik erg hoog voor (tweedehands) onderdelen die voornamelijk van Engelse sloopauto's komen. Van de onderhoudswerkzaamheden heb ik ook wel wat verhalen gehoord waardoor je mij er niet zult vinden voor onderdelen/onderhoud.
Oke, ik ben eigenlijk nog opzoek naar een uitgebreide webshop voor Clio RS onderdelen, maar ben ze alleen nog maar in de UK tegengekomen. En dat is niet echt interessant sinds de brexit. Het lijkt me dat er in Duitsland ook wel veel te krijgen moet zijn...

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 1987
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Audi A3 + Peugeot 106 Rallye

Re: Opbouw BMW e46 M3 tracktool

Bericht door Godspeed » 26 sep 2023, 22:18

Onwijs gaaf die Clio! Bijzonder fraai ook in het wit. Daar ga je zeker veel plezier aan beleven :df:

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4493
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Opbouw BMW e46 M3 tracktool

Bericht door Eeuwe » 27 sep 2023, 08:37

Poeh, heel gaaf! Hier kun je je ook zeker wel mee vermaken ;) En mocht je later dan overstappen in de E46 dan zou je ook heel goed weer heimwee naar de Clio kunnen krijgen, kan ik je uit enige ervaring vertellen ;). Veban heb ik mijn C3RS ook in onderhoud, ze hebben er enorm veel parts en kennis maar Henk kan wel eens wat bot reageren hoor ik her en der, zelf geen ervaring mee, ik kan goed met 'm en word er altijd super behandeld. RS-Dynamics ook leuke webshop, hebben mij al eens vlot geholpen met een fuseekogel, verliep ook buitengewoon goed, raad ik zeker aan. Nabij Valenciennes schijnt ook een goede te zitten die veel unieke parts heeft, maar daar heb ik zelf nog nooit wat besteld. Frankrijk biedt sowieso een groot scala aan parts en kennis.
En het grootste voordeel van de Clio RS tov. average BMW communitys vind ik dat je er niet struikelt over de tokkies. :thumbup:

Gebruikersavatar
Yannik Schmidt
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 sep 2023, 13:59
Auto: Megane 2 RS Trophy & Clio 3 RS
Contacteer:

Re: Opbouw BMW e46 M3 tracktool

Bericht door Yannik Schmidt » 27 sep 2023, 08:46

PeterM schreef: 26 sep 2023, 19:58
Martijn M schreef: 26 sep 2023, 13:43
PeterM schreef: 26 sep 2023, 13:16
Het is geen echte cup, maar naar cup specs opgebouwd inderdaad. Bedankt voor de tip. Ik zag dat Veban-Motorsport ook veel met circuit clio's doet, heb je daar toevallig ook ervaring mee?
Heb er zelf niet veel ervaring mee. Wel eens wat opgevraagd voor de Megane, de communicatie was slecht en de prijzen vond ik erg hoog voor (tweedehands) onderdelen die voornamelijk van Engelse sloopauto's komen. Van de onderhoudswerkzaamheden heb ik ook wel wat verhalen gehoord waardoor je mij er niet zult vinden voor onderdelen/onderhoud.
Oke, ik ben eigenlijk nog opzoek naar een uitgebreide webshop voor Clio RS onderdelen, maar ben ze alleen nog maar in de UK tegengekomen. En dat is niet echt interessant sinds de brexit. Het lijkt me dat er in Duitsland ook wel veel te krijgen moet zijn...
RS Dynamics is vrij specifiek en uitgebreid wat betreft Renault Sport en ook Clio RS, dat moet wel goedkomen.

Echt een onwijs dikke Clio die je daar hebt, heerlijk zo'n cup auto en dan ook nog met kenteken, echt geniaal. Zo dik dat ik zelfs een accountje heb aangemaakt om te commenten. :tooth: Een bekende van me is laatst ook overgestapt van een Megane RS naar een Clio RS, en die zegt zo'n Clio RS voelt zich toch echt veel meer thuis op het circuit, eigenlijk. (Nordschleife specifiek dan). Wat kun je daar heerlijk mee vlammen, de balans is prachtig voor een FWD.

Veel plezier er mee! Hopelijk tot ooit. :df:
Laatst gewijzigd door Yannik Schmidt op 27 sep 2023, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4493
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Opbouw BMW e46 M3 tracktool

Bericht door Eeuwe » 27 sep 2023, 09:03

^ Heb zelf ook ervaring met de Megane RS, zelf een 2Trophy gehad maar ook geregeld in diverse 3's (cup) gereden. Met name de 3 is echt een fantastisch kanon maar wel anders dan de Clio. De Megane 3 RS zet echt wel even een paar serieuze stappen voorwaarts tov. de C3RS. Maar de beleving is minder (atmo FTW :love: ) en de elektrische stuurbekrachtiging van de M3RS haalt ook een stukje beleving weg, die heb je met de C3RS echt meer. Maakt echt een ongekend verschil. Zo'n C3RS wring je lekker uit tot 7500rpm, icm. de short ratio gearbox is het echt heerlijk uitwringen geblazen. Op de Nederlandse (snel)wegen irriteer ik mij snel aan alles van de C3RS, maar op een bochterig circuit, de Ardennen of Franse binnenwegen ben je écht de baas met een C3RS. Echt een ongekend fantastisch concept. Mijne is volledig origineel (en dat blijft 'ie) maar met een aantal modificaties haal je echt het beste er uit. Kan mij daarom ook goed voorstellen dat Peter hier enorm lol mee gaat beleven, ondanks het geringe vermogen.

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2688
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Opbouw BMW e46 M3 tracktool

Bericht door Mark 320iS » 27 sep 2023, 09:13

PeterM schreef: 26 sep 2023, 19:58
Martijn M schreef: 26 sep 2023, 13:43
PeterM schreef: 26 sep 2023, 13:16
Het is geen echte cup, maar naar cup specs opgebouwd inderdaad. Bedankt voor de tip. Ik zag dat Veban-Motorsport ook veel met circuit clio's doet, heb je daar toevallig ook ervaring mee?
Heb er zelf niet veel ervaring mee. Wel eens wat opgevraagd voor de Megane, de communicatie was slecht en de prijzen vond ik erg hoog voor (tweedehands) onderdelen die voornamelijk van Engelse sloopauto's komen. Van de onderhoudswerkzaamheden heb ik ook wel wat verhalen gehoord waardoor je mij er niet zult vinden voor onderdelen/onderhoud.
Oke, ik ben eigenlijk nog opzoek naar een uitgebreide webshop voor Clio RS onderdelen, maar ben ze alleen nog maar in de UK tegengekomen. En dat is niet echt interessant sinds de brexit. Het lijkt me dat er in Duitsland ook wel veel te krijgen moet zijn...
Je weet dat een bedrijf uit de UK iemand uit de EU geen BTW in rekening hoeft te brengen? BTW betaal je dan wel in NL, maar die kun je tegen elkaar wegstrepen. Komt er wel nog wat importheffing van circa 4% overheen, dus dat valt best mee.

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2688
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Opbouw BMW e46 M3 tracktool

Bericht door Mark 320iS » 27 sep 2023, 09:14

Oh en mooie Clio trouwens! Succes me je herstel en het afbouwen van je M3!

Gebruikersavatar
Yannik Schmidt
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 sep 2023, 13:59
Auto: Megane 2 RS Trophy & Clio 3 RS
Contacteer:

Re: Opbouw BMW e46 M3 tracktool

Bericht door Yannik Schmidt » 27 sep 2023, 09:40

Eeuwe schreef: 27 sep 2023, 09:03 ^ Heb zelf ook ervaring met de Megane RS, zelf een 2Trophy gehad maar ook geregeld in diverse 3's (cup) gereden. Met name de 3 is echt een fantastisch kanon maar wel anders dan de Clio. De Megane 3 RS zet echt wel even een paar serieuze stappen voorwaarts tov. de C3RS. Maar de beleving is minder (atmo FTW :love: ) en de elektrische stuurbekrachtiging van de M3RS haalt ook een stukje beleving weg, die heb je met de C3RS echt meer. Maakt echt een ongekend verschil. Zo'n C3RS wring je lekker uit tot 7500rpm, icm. de short ratio gearbox is het echt heerlijk uitwringen geblazen. Op de Nederlandse (snel)wegen irriteer ik mij snel aan alles van de C3RS, maar op een bochterig circuit, de Ardennen of Franse binnenwegen ben je écht de baas met een C3RS. Echt een ongekend fantastisch concept. Mijne is volledig origineel (en dat blijft 'ie) maar met een aantal modificaties haal je echt het beste er uit. Kan mij daarom ook goed voorstellen dat Peter hier enorm lol mee gaat beleven, ondanks het geringe vermogen.
Ja precies dat zei die vriend ook. Een Megane 3 RS is op papier misschien de snellere en leukere auto, maar zo'n Clio 3 RS rijdt gewoon 10x leuker op circuit. Door de N/A motor veel meer balans en de sound spreekt voor zich. Plezier gaat toch altijd net een stapje boven performance, gok ik. Qua vermogen mis je ook eigenlijk niks met een Clio, op 9/10 circuits kom je daar prima mee uit, mits je niet naar Paul Ricard of zo gaat, haha. Ik had zelfs met een Twingo RS met maar 133pk op Spa echt enorm plezier.

Gebruikersavatar
Franswa
Berichten: 292
Lid geworden op: 10 aug 2006, 20:54
Auto: Megane 2RS & Clio 3RS
Locatie: Regio 0485

Re: Opbouw BMW e46 M3 tracktool

Bericht door Franswa » 27 sep 2023, 21:23

Een Clio 3RS is echt top, verder helemaal eens met wat Eeuwe schrijft. Nu is de mijne wel wat aangepast en maakt vooral heel veel meer geluid, dus het is gewoon een kutauto bij normaal gebruik. Ben zo enorm blij dat ze noice cancelling koptelefoons hebben uitgevonden! Maar wat een apparaat is dat als je er eens goed voor gaat zitten op bochtige wegen of een circuit. Dan vallen alle puzzelstukjes in elkaar en dan is het echt genieten.

Ga vrijdagmiddag weer richting de Nurburgring, inclusief lekkere route binnendoor over de prachtige Eifelwegen. Nu alweer zin in!

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Opbouw BMW e46 M3 tracktool

Bericht door Jan Terwolde » 28 sep 2023, 06:47

Hoop dat je herstel voorspoedig gaat Peter! Het is denk ik een verstandige keuze om iets te kopen wat je direct mee kan rijden. Is goed voor het moraal en we zien je vanzelf wel weer een keer met de m3 wanneer de tijd rijp is!

R.Wiggel
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 mei 2020, 11:47
Auto: Megane RS Tracktool

Re: Opbouw BMW e46 M3 tracktool

Bericht door R.Wiggel » 28 sep 2023, 09:22

Yannik Schmidt schreef: 27 sep 2023, 09:40
Eeuwe schreef: 27 sep 2023, 09:03 ^ Heb zelf ook ervaring met de Megane RS, zelf een 2Trophy gehad maar ook geregeld in diverse 3's (cup) gereden. Met name de 3 is echt een fantastisch kanon maar wel anders dan de Clio. De Megane 3 RS zet echt wel even een paar serieuze stappen voorwaarts tov. de C3RS. Maar de beleving is minder (atmo FTW :love: ) en de elektrische stuurbekrachtiging van de M3RS haalt ook een stukje beleving weg, die heb je met de C3RS echt meer. Maakt echt een ongekend verschil. Zo'n C3RS wring je lekker uit tot 7500rpm, icm. de short ratio gearbox is het echt heerlijk uitwringen geblazen. Op de Nederlandse (snel)wegen irriteer ik mij snel aan alles van de C3RS, maar op een bochterig circuit, de Ardennen of Franse binnenwegen ben je écht de baas met een C3RS. Echt een ongekend fantastisch concept. Mijne is volledig origineel (en dat blijft 'ie) maar met een aantal modificaties haal je echt het beste er uit. Kan mij daarom ook goed voorstellen dat Peter hier enorm lol mee gaat beleven, ondanks het geringe vermogen.
Ja precies dat zei die vriend ook. Een Megane 3 RS is op papier misschien de snellere en leukere auto, maar zo'n Clio 3 RS rijdt gewoon 10x leuker op circuit. Door de N/A motor veel meer balans en de sound spreekt voor zich. Plezier gaat toch altijd net een stapje boven performance, gok ik. Qua vermogen mis je ook eigenlijk niks met een Clio, op 9/10 circuits kom je daar prima mee uit, mits je niet naar Paul Ricard of zo gaat, haha. Ik had zelfs met een Twingo RS met maar 133pk op Spa echt enorm plezier.
Interessant.. moet toch eens met een Clio 3 gaan rijden dan. :coffee:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fedmas, Marc Sierra, RJK en 51 gasten