Ik ben Peter, 37 jaar oud en geboren en getogen in de stad Groningen. Sinds enkele jaren woon ik alleen niet meer in de stad, maar in een dorp er net onder in Drenthe.
Ik kijk eigenlijk dagelijks wel even op het forum naar wat er recent is gepost. Dit doe ik al een aantal jaren en heb een tijd geleden ook een account aangemaakt. Ik heb dit account alleen nooit gebruikt.
Van de week besloten hier maar eens verandering in te brengen en mijn accountnaam opgevraagd. Dit omdat ik mijn hobby, met betrekking tot iets wat "driving fun" oplevert weer op ga pakken.
Mijn automobiele geschiedenis begon in 2001 met een Honda CRX ed9

Na hier een half jaartje in te hebben gereden de auto verkocht en ingeruild voor een Honda CRX VTEC ee8.

Na ongeveer een jaar wilde ik iets met meer cilinders en kocht een VW Golf vr6.

Volgens mij heb ik ongeveer 3 jaar met de golf gereden. Een toenmalige collega kocht toen een BMW e46 320d. Na hier een keer in te hebben gereden, vond ik dit wel een comfortabele en luxe auto met toch sportieve eigenschappen. Toen maar besloten er ook eentje aan te schaffen. Dit was een BMW e46 320d uit 1999.

Hier heb ik ook ongeveer 3 jaar in gereden en de auto in 2007 verkocht. Daarna kwamen er wat andere prioriteiten om de hoek kijken. Serieuze relatie en de koop van een huis, jullie kennen het vast wel. Een tijdje in een Mitsubishi Colt gereden. En toen uiteindelijk een Subaru Impreza GT turbo uit 1999 gekocht. De auto is door mij op verschillende vlakken aangepast en verbeterd, erg veel plezier met de auto gehad. Rijden op het circuit of iets dergelijks is er alleen nooit van gekomen. De auto na een tijdje verkocht en weer een klein tijdelijk autootje gekocht om even te kijken welke kant ik nou op wilde.

Na een tijdje zag ik in Engeland een erg mooie Mitsubishi Lancer evo 7 te koop staan met erg mooie specs, waaronder een blok met versterkte internals. Deze auto heb ik toen opgehaald en ben rustig aan begonnen met het doen van aanpassingen. Het doel was op deze auto hoofdzakelijk voor track days te gaan gebruiken en af en toe wat voor de fun. Dit is er alleen nooit van gekomen, toen ik de auto had zoals ik hem wilde hebben, en hem op papier ook heb ingevoerd, ben ik weer een opleiding gaan doen en kreeg een andere baan. Ook werd de loods waar de auto gestald stond en waar ik aan de auto werkte gesloopt. Toen maar besloten om de auto te verkopen.

Nadat de opleiding was afgerond, begon het project huis. Mijn droom was een huis met daarbij een garage die ruim genoeg is voor een brug en minimaal twee auto's om zo aan huis te kunnen sleutelen aan een toekomstige circuit auto. Dit was een erg lastig verhaal, in een woonwijk is bijna geen woning met een garage te vinden met genoeg hoogte en oppervlakte. We vonden uiteindelijk een kavel waar alles wel op zou passen en begonnen aan een lang traject van tekenen, vergunningen, verkoop en het bouwen van een woning, waarbij we veel zelf hebben gedaan.
Ik rij als dagelijkse auto nu een BMW E61 530d en als boodschappen auto hebben we nog een Opel Corsa.

De bouw zelf is nu alweer een tijdje achter de rug en ik heb een jaar geleden een e46 M3 uit Engeland gehaald met de bedoeling hier een "tracktool" van te maken. Tot nu toe heeft de auto alleen maar in de stalling gestaan, omdat ik de garage bij onze woning eerst van binnen af moest bouwen en inrichten. Nu is de garage sinds enkele weken zoals ik het in gedachten had en kan het project beginnen.

Het is een handgeschakelde auto uit 2001. De optische staat is er slecht, mede omdat hij is mishandeld door iemand die dacht dat hij met een polijstmachine om kon gaan. Maar daar was de prijs ook naar, ik heb nog niet weer een m3 voor minder geld te koop zien staat. Naar mijn idee is deze auto de ideale basis voor een circuit auto. Dit omdat ik de auto uiteindelijk toch wil wrappen.
Ik zal eerdaags een apart topic openen voor de vorderingen van dit project.