Zeer goed onderhouden 525D uit de DF familie. Ik heb de auto gekocht van Casper van autoblog. Hij heeft hem weer van een Dfer gekocht. Zou leuk zijn als hij in de familie blijft.
Na goed 1,5jaar gaat mijn fijne en betrouwbare BMW 5 serie de verkoop in. Als BMW liefhebber heb ik er met veel plezier in gereden maar wil nu graag de switch maken naar het e60 type.
Als ZZPer heb ik de auto zakelijk gekocht en gereden. Aangezien de auto van 2001 is kan dat zeer aantrekkelijk wegens de youngtimer regeling. Ik betaal rond de € 30,-- bijtelling per maand en daarnaast kun je alle kosten als bedrijfskosten opvoeren.
De auto verkeerd in uitstekende conditie aangezien ik er veel aan heb laten doen. In totaal is er in mijn bezit meer dan € 2.000,-- in geïnvesteerd. Hiervan zijn de facturen inzichtelijk. Hierbij een opsomming:
- Regulier onderhoud
- Nieuwe remschijven en blokken voor
- Vacuüm slang turbo
- Turbo slang
- Brandstofpomp
- ABS computer
- ABS sensor links achter
- Lampjes hier en daar
- Gasdempers achterklep (moeten nog gemonteerd worden)
- Thermostaat
- Kachelmotor
- Parkeersensoren
Andere zaken die door de vorge eigenaar al was aangepakt:
- Nieuwe onderstel (iets verlaagd)
- Brandstofleidingen
- Wiellagers
€1.250 DF prijs
De BMW verkeerd technisch dan ook in een prima staat. Het uiterlijk is voor een auto met deze kilometers en leeftijd redelijk maar verwacht geen super nette auto. Hier en daar vind je wel wat beschadigingen maar als de auto net gewassen is staat hij er netjes bij. Het interieur is nog heel netjes.
De auto staat nu op 16 inch velgen met A merk winterbanden (5/6 mm profiel). Daar wordt de auto voor dit bedrag mee verkocht. Mocht je de 18inch velgen willen overnemen kan dat tegen een meer prijs. Op de 18 inch zitten achter nieuwe Dunlop Sportmaxx banden en voor Dunlop Sportmaxx meet 5mm profiel.
De auto rijdt heerlijk en op lange stukken rij ik er 1:16,5 mee. Het gemiddelde verbruik is 1:14.
Kortom een auto waar het nodige in is geïnvesteerd en nog lang mee gereden kan worden.
Foto's en MP advertentie
https://link.marktplaats.nl/m1515390842
BMW e39 525D touring
- Martijn_bmw
Re: BMW e39 525D touring
GLWS! mooie auto