Beske's BMW projecten -> S50B32 compact
- Opa
- Berichten: 6251
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Beske's BMW projecten - Carbagerun gehaald!
Mooie rit hoor.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26781
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Beske's BMW projecten - Carbagerun gehaald!
Leuk geschreven en waanzinnige rit
- beske
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 06 dec 2011, 15:53
- Locatie: Eindhoven
Re: Beske's BMW projecten - Carbagerun gehaald!
Thanks heren, ik kan het jullie van harte aanraden om ook een keer te doen. Ook zonder Carbagerun zeer de moeite waard om een keer die kant op te gaan!
-
OnlineEeuwe
- Berichten: 4547
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Beske's BMW projecten - Carbagerun gehaald!
Gaaf man! Hele leuke ervaring!
En nu, wat nu te doen met de ti?
En nu, wat nu te doen met de ti?
- Paskal
- Berichten: 3682
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Beske's BMW projecten - Carbagerun gehaald!
Geweldig geschreven en leuk dat je het zo uitgebreid deelt. Mooi om te zien dat je mijn kettingen niet nodig had
- Martijn M
- Berichten: 3304
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Beske's BMW projecten - Carbagerun gehaald!
Mooi verslag inderdaad! Lijkt me erg tof om te doen zo'n rit.
- beske
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 06 dec 2011, 15:53
- Locatie: Eindhoven
Re: Beske's BMW projecten - Carbagerun gehaald!
Die vraag heb ik me ook al vaker gesteld de afgelopen weken. Eigenlijk zijn alle doelen die ik er voor had nu wel bereikt en zou hij in onderdelen de deur uit gaan. Er staat nog een E30 316i met een fris onderstel in de schuur die het erg goed zou doen met de M52 uit de E36 bijvoorbeeld. En als ik de 323ti voor de rest in onderdelen weg doe komt dat economisch gezien niet eens zo verkeerd uit.
Maar dan heb ik twee E30's met een M52 waarvan er 1 sowieso te netjes is om heel gek mee te doen en de ander ook langzaamaan wel zonde begint te worden als ik hem op z'n dak zou leggen met driften. Dus de compact blijft de komende maanden nog mooi dienst doen als daily drifter. Eigenlijk is hij daar ook gewoon perfect voor, aan de koets valt geen eer meer te behalen, het blokje loopt als een malle, de combinatie van handbak en 3.25 40% platensper werkt perfect en er liggen nog wat bandjes klaar die opgerookt mogen worden. Tot 1 september zit er nog APK op en als het echt teveel werk is om hem er weer een jaartje doorheen te krijgen zien we dan wel weer verder of ie op de trailer naar driftdagen gaat of dat ie dan toch zijn hart gaat doneren aan de E30. Mocht ik hem voor die tijd een keer op z'n dak leggen dan is er geen mooie auto aan verloren gegaan en is de kans groot dat hij op z'n minst de aanschafprijs weer in onderdelen opbrengt.
Tot die tijd moet ie echter wel een stukje strakker gaan sturen, er zitten nu originele veren en dempers onder en de bodyroll is aanzienlijk. Zie ook onderstaande foto waar voor zelfs nog verlagingsveren er onder zitten, met de originele veren is het nog erger.
Voorheen wou ik geen schroefset want ik wou in enig comfort richting poolcirkel kunnen sturen, maar nu zijn de eisen voor comfort niet meer zo hoog. Wel wil ik de kosten zo laag mogelijk houden, dus ik heb een paar opties bedacht:
Optie 1: De achterste Bilstein B8 dempers van de vierdeurs E30 lenen. Die staat toch stil zolang als ik de compact heb en passen er ook onder. Voor de voorkant zou ik dan wel nieuwe (Bilstein B6/B8?) dempers moeten kopen en waarschijnlijk ook een paar veerpootlagers. Qua veren zou ik voor de voorkant dan kunnen kiezen tussen Eibach sportline veren die ik wel erg laag vind of de standaard veren die er nu onder zitten. Aan de achterkant zou ik dan het liefst de originele veren houden aangezien ik hem toen hij op de Eibach sportline stond een stuk minder lekker vond driften. Een E30/E36 achteras krijgt dan namelijk veel te veel toespoor en negatief camber. Eigenlijk staat hij er dan bij zoals op bovenstaande foto maar dan wel met een stuk betere dempers. Kosten: +/- €400
Optie 2: Low budget schroefset, TA Technix, V-max, dat soort werk. Ongetwijfeld kneiterhard maar ik weet niet of dat voor driften veel uit maakt. Als je ze niet te laag schroeft is er misschien ook nog prima mee op straat te rijden. Kosten: +/- €350. Of €450 met verstelbare camberplates erbij.
Optie 3: Iets minder low budget schroefset: MTS schroefset, deze worden geleverd met Eibach veren, dus die zijn in ieder geval al goed. Dempers schijnen ook niet slecht te zijn. Kosten: €650 inclusief verstelbare camberplates.
Optie 4: Hopen dat er iets leuks tweedehands voorbij komt (Lees: heeft iemand nog iets moois voor me liggen?)
Verder ben ik ook op zoek naar een hydraulische handrem. Vanwege het gescheiden remsysteem met ABS kan dat op een nette manier opgelost worden met een dubbele cilinder. Of op de goedkope manier, met een T-stuk voor en na de handrem. In dat laatste geval werkt de ABS niet meer zoals het hoort, maar de vraag is hoe erg dat is natuurlijk. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze manier van aansluiten?
- Fedmas
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: Beske's BMW projecten - Carbagerun gehaald!
Heel tof verhaal! Dank ook hiervoor en ik loop zelf al warm voor onze carbagerun in zomer 2022. tbc!
- beske
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 06 dec 2011, 15:53
- Locatie: Eindhoven
Re: Beske's BMW projecten - Carbagerun gehaald!
Gelijk na de carbagerun kon ik een partijtje onderdelen ophalen voor een nette prijs, dus nog even goed gebruik gemaakt van het roofrack. Een BMW liefhebber die zijn klusschuur uit moest hield namelijk opruiming.
Ik ging voor:
- Kaal M52B28 blok uit een E36, 186d km gelopen maar heeft een lekke koppakking.
- E36 type 6 velgen met winterbanden
- E39 MK sport onderlip
- E36 M52B28 katalysator/middendemper
- S50B32 nokkenassen (86d km gelopen)
- E39 M52 automaatbak met 10L verse olie er los bij.
Beetje een vreemde combinatie van onderdelen maar het was een package deal en ik vond de M52 de moeite al waard, de rest was bonus.
Eenmaal aangekomen heb ik nog meer dingen meegenomen die weg mochten/moesten:
- E39 sportstuur
- E38 sportstuur
- E30 3.73 188 differentieel
- E39 tellerbak
- E36 stuurhuis
- M50 inlaat met een gat erin
- M52 inlaat
- Een doos met wat random M52 aanbouwdelen.
- Splinternieuwe E30 voorfront/keienvanger van het merk Klokkerholm.
- E39 aircoventilator nieuw in de doos
- E30 motorkap
Eigenlijk alles wat op deze foto staat, op de losse banden na:
Daarnaast zijn de stickers en het dakrek er inmiddels af en ben ik begonnen om hem iets minder daily driver en iets meer drifthok te maken. Om te beginnen een setje Strongflex geel voor de achteras gekocht, want van de originele rubbers is weinig meer over. Nu alleen nog "even" monteren.
Daarna een hydraulische handrem en 2 veerpootbruggen aangeschaft, niet noodzakelijk, wel leuk
Montage daarvan liet niet lang op zich wachten:
Aansluiten volgt binnenkort als hij toch de brug op moet voor de achterasrubbers.
Verder ben ik nog op zoek naar een leuke schroefset voor het hok, dus als iemand nog iets moois heeft liggen wat weg mag hoor ik het graag!
Ik ging voor:
- Kaal M52B28 blok uit een E36, 186d km gelopen maar heeft een lekke koppakking.
- E36 type 6 velgen met winterbanden
- E39 MK sport onderlip
- E36 M52B28 katalysator/middendemper
- S50B32 nokkenassen (86d km gelopen)
- E39 M52 automaatbak met 10L verse olie er los bij.
Beetje een vreemde combinatie van onderdelen maar het was een package deal en ik vond de M52 de moeite al waard, de rest was bonus.
Eenmaal aangekomen heb ik nog meer dingen meegenomen die weg mochten/moesten:
- E39 sportstuur
- E38 sportstuur
- E30 3.73 188 differentieel
- E39 tellerbak
- E36 stuurhuis
- M50 inlaat met een gat erin
- M52 inlaat
- Een doos met wat random M52 aanbouwdelen.
- Splinternieuwe E30 voorfront/keienvanger van het merk Klokkerholm.
- E39 aircoventilator nieuw in de doos
- E30 motorkap
Eigenlijk alles wat op deze foto staat, op de losse banden na:
Daarnaast zijn de stickers en het dakrek er inmiddels af en ben ik begonnen om hem iets minder daily driver en iets meer drifthok te maken. Om te beginnen een setje Strongflex geel voor de achteras gekocht, want van de originele rubbers is weinig meer over. Nu alleen nog "even" monteren.
Daarna een hydraulische handrem en 2 veerpootbruggen aangeschaft, niet noodzakelijk, wel leuk
Montage daarvan liet niet lang op zich wachten:
Aansluiten volgt binnenkort als hij toch de brug op moet voor de achterasrubbers.
Verder ben ik nog op zoek naar een leuke schroefset voor het hok, dus als iemand nog iets moois heeft liggen wat weg mag hoor ik het graag!
-
- Berichten: 4310
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Beske's BMW projecten - Carbagerun gehaald!
Zijn die 328 kats nou kostbaar? Als ik de facebook groepen mag geloven leveren die 700 euro op?
- beske
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 06 dec 2011, 15:53
- Locatie: Eindhoven
Re: Beske's BMW projecten - Carbagerun gehaald!
€180/stuk en het zijn er 2, dus op zich best prima. Maar misschien bewaar ik ze liever voor als ik ooit een grotere uitlaat op de 323ti wil knutselen.
Er zijn wel een paar E36/E39 katalysatoren die die prijzen halen, zoals de OEM 323ti katalysator. Helaas zit er bij mij een aftermarket kat onder en daar krijg je nog geen 3 tientjes voor...
Er zijn wel een paar E36/E39 katalysatoren die die prijzen halen, zoals de OEM 323ti katalysator. Helaas zit er bij mij een aftermarket kat onder en daar krijg je nog geen 3 tientjes voor...
- beske
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 06 dec 2011, 15:53
- Locatie: Eindhoven
Re: Beske's BMW projecten - Drifthok upgrades
Nog een mooie foto gevonden op de carbagerun facebook pagina.
En met een beetje warmte en motivatie van een stuk draadstang duw je de rubbers er dan zo uit. Ik heb besloten om er strongflex geel onder te zetten omdat het daarmee op straat nog net te doen is qua herrie en trillingen, maar je er toch een hoop speling uit haalt, zeker ten opzichte van versleten rubbers. Bij het subframe achter was het gedeelte waar de bussen in moesten komen aan beide kanten niet meer helemaal rond. Misschien gebeurt bij de vorige keer dat ze vervangen zijn? Of door de hele carbagerun met zware belading en versleten rubbers te rijden ofzo? In ieder geval kostte het even tijd om ze weer rond genoeg te krijgen zodat de strongflex bussen er in gingen.
En dan schroef je dat natuurlijk niet terug met een paar versleten dempers, dus begon de zoektocht naar een schroefset. Eerder schreef ik daarover al het volgende:
En je zou het niet zeggen, maar hier zit ie er al onder:
Qua hoogte staat hij achter prima vind ik, door hem niet teveel te verlagen blijft de sporing en het camber ook binnen de perken.
De voorkant mag wel nog een stukje zakken, binnenkort even omlaag schroeven en dan maar eens uit laten lijnen.
Hij rijdt in ieder geval wel erg strak nu, zoveel meer gevoel voor wat er onder je gebeurt! Nog even uit laten lijnen en de handrem aansluiten en dan kan ie 22 mei mee naar Lelystad!
Inmiddels ook weer verder gegaan met de ombouw tot drifthok, om te beginnen de achteras er onderuit gehaald.En met een beetje warmte en motivatie van een stuk draadstang duw je de rubbers er dan zo uit. Ik heb besloten om er strongflex geel onder te zetten omdat het daarmee op straat nog net te doen is qua herrie en trillingen, maar je er toch een hoop speling uit haalt, zeker ten opzichte van versleten rubbers. Bij het subframe achter was het gedeelte waar de bussen in moesten komen aan beide kanten niet meer helemaal rond. Misschien gebeurt bij de vorige keer dat ze vervangen zijn? Of door de hele carbagerun met zware belading en versleten rubbers te rijden ofzo? In ieder geval kostte het even tijd om ze weer rond genoeg te krijgen zodat de strongflex bussen er in gingen.
En dan schroef je dat natuurlijk niet terug met een paar versleten dempers, dus begon de zoektocht naar een schroefset. Eerder schreef ik daarover al het volgende:
Maar na het afwegen van alle mogelijkheden en het in de gaten houden van de tweedehands markt ben ik toch voor optie 5 gegaan: Zelf veel geld uitgeven en een BC racing schroefset kopen.beske schreef: ↑04 mar 2022, 12:57
Voorheen wou ik geen schroefset want ik wou in enig comfort richting poolcirkel kunnen sturen, maar nu zijn de eisen voor comfort niet meer zo hoog. Wel wil ik de kosten zo laag mogelijk houden, dus ik heb een paar opties bedacht:
Optie 1: De achterste Bilstein B8 dempers van de vierdeurs E30 lenen. Die staat toch stil zolang als ik de compact heb en passen er ook onder. Voor de voorkant zou ik dan wel nieuwe (Bilstein B6/B8?) dempers moeten kopen en waarschijnlijk ook een paar veerpootlagers. Qua veren zou ik voor de voorkant dan kunnen kiezen tussen Eibach sportline veren die ik wel erg laag vind of de standaard veren die er nu onder zitten. Aan de achterkant zou ik dan het liefst de originele veren houden aangezien ik hem toen hij op de Eibach sportline stond een stuk minder lekker vond driften. Een E30/E36 achteras krijgt dan namelijk veel te veel toespoor en negatief camber. Eigenlijk staat hij er dan bij zoals op bovenstaande foto maar dan wel met een stuk betere dempers. Kosten: +/- €400
Optie 2: Low budget schroefset, TA Technix, V-max, dat soort werk. Ongetwijfeld kneiterhard maar ik weet niet of dat voor driften veel uit maakt. Als je ze niet te laag schroeft is er misschien ook nog prima mee op straat te rijden. Kosten: +/- €350. Of €450 met verstelbare camberplates erbij.
Optie 3: Iets minder low budget schroefset: MTS schroefset, deze worden geleverd met Eibach veren, dus die zijn in ieder geval al goed. Dempers schijnen ook niet slecht te zijn. Kosten: €650 inclusief verstelbare camberplates.
Optie 4: Hopen dat er iets leuks tweedehands voorbij komt (Lees: heeft iemand nog iets moois voor me liggen?)
En je zou het niet zeggen, maar hier zit ie er al onder:
Qua hoogte staat hij achter prima vind ik, door hem niet teveel te verlagen blijft de sporing en het camber ook binnen de perken.
De voorkant mag wel nog een stukje zakken, binnenkort even omlaag schroeven en dan maar eens uit laten lijnen.
Hij rijdt in ieder geval wel erg strak nu, zoveel meer gevoel voor wat er onder je gebeurt! Nog even uit laten lijnen en de handrem aansluiten en dan kan ie 22 mei mee naar Lelystad!
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 05 aug 2021, 16:40
- Auto: Golf6 gti, bmw e46 325, E-Niro
- beske
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 06 dec 2011, 15:53
- Locatie: Eindhoven
Re: Beske's BMW projecten - Drifthok upgrades
Niet goed voor je nieren zo'n stugge schroefset zeg
En inmiddels ook de handrem aangesloten. De leidingen hebben we nog net langs de originele handrem kunnen laten lopen, die is weer aangesloten maar is eigenlijk toch alleen voor de apk, verder gebruik ik hem nooit. En aan de onderkant kan hij mooi tussen het hitteschild en de tunnel door lopen. Daarna eerst de handrem zelf even ontlucht door beide leidingen in een bak met remvloeistof te houden en hem een paar keer rond te laten pompen. Daarna de leidingen aangesloten op het remsysteem door middel van een paar T-stukken om zo de gescheiden remleidingen te combineren, door de handrem te sturen en daarna weer te scheiden. Na het aansluiten eerst 1 ontluchtingsnippel open gezet en een beetje vloeistof rond gepompt met zowel de voet als de handrem. En daarna met de remontluchter alle laatste luchtbellen eruit gehaald. Op internet lees je nog wel eens horrorverhalen over handremmen die niet willen ontluchten en na het ontluchten niet goed remmen, maar van beide had ik geen last:
Wel vond ik de bevestiging wat ik vorige keer gemaakt had wat zwak, dus daar heb ik nog een stukje L-profiel onder gelast, nu zit ie muurvast! Verder nog de voorkant een centimeter of 4 laten zakken, de laatste stickers en stickerresten verwijderd en hem eens afgespoten. Klaar voor Lelystad volgende week!
En inmiddels ook de handrem aangesloten. De leidingen hebben we nog net langs de originele handrem kunnen laten lopen, die is weer aangesloten maar is eigenlijk toch alleen voor de apk, verder gebruik ik hem nooit. En aan de onderkant kan hij mooi tussen het hitteschild en de tunnel door lopen. Daarna eerst de handrem zelf even ontlucht door beide leidingen in een bak met remvloeistof te houden en hem een paar keer rond te laten pompen. Daarna de leidingen aangesloten op het remsysteem door middel van een paar T-stukken om zo de gescheiden remleidingen te combineren, door de handrem te sturen en daarna weer te scheiden. Na het aansluiten eerst 1 ontluchtingsnippel open gezet en een beetje vloeistof rond gepompt met zowel de voet als de handrem. En daarna met de remontluchter alle laatste luchtbellen eruit gehaald. Op internet lees je nog wel eens horrorverhalen over handremmen die niet willen ontluchten en na het ontluchten niet goed remmen, maar van beide had ik geen last:
Wel vond ik de bevestiging wat ik vorige keer gemaakt had wat zwak, dus daar heb ik nog een stukje L-profiel onder gelast, nu zit ie muurvast! Verder nog de voorkant een centimeter of 4 laten zakken, de laatste stickers en stickerresten verwijderd en hem eens afgespoten. Klaar voor Lelystad volgende week!
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: Beske's BMW projecten - Drifthok upgrades
Netjes gemaakt zo
Ga je plezier aan beleven in Lelystad
Ga je plezier aan beleven in Lelystad
- beske
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 06 dec 2011, 15:53
- Locatie: Eindhoven
Re: Beske's BMW projecten - Drifthok upgrades
Gisteren weer een geslaagde driftdag op het RDW terrein gehad.
De compact is daarbij echt een ideale pakezel, 4 wielen van mijzelf, 2 van een vriend, een garagekrik, gereedschapskoffertje, wat reserve-onderdelen, alles gooi je zo achterin.
Eenmaal aangekomen de wielen met straatlegale banden aan de kant gelegd en de bijna kale Pirelli's er onder geschroefd. Dit was eerst mijn straat velgenset, maar de banden werden wel erg slecht. Tijd om ze even een goed afscheid te geven zodat er weer verser rubber onder kan dus. behalve voor het bijstellen van de hardheid van de schroefset om te kijken wat het effect was ben ik eigenlijk nergens voor gestopt en ging de compact ronde na ronde dwars over de baan zonder problemen. Wel merkte ik dat de Pirelli linksachter het begon op te geven. Dus net voor de middagpauze toch nog even snel moeten stoppen voor vers rubber.
Hier zie je het rubber nog mooi slingeren de laatste ronde:
Ook na het opnieuw indelen van de baan in de middag ben ik weer continu aan het driften geweest, de nieuwe banden hielden het iets beter uit en hadden ook iets meer grip, wat wel lekker was. Af en toe even aan het spelen geweest met de handrem, die eigenlijk niet nodig is op een baan als dit. Maar toch leuk om die eerste bocht al 10 meter eerder in te kunnen zetten. Of soms als je even net niet lekker uit komt of net een metertje extra wil pakken kun je hem gemakkelijk even erbij trekken. Verder hield de BMW het goed, de kachel stond wel de hele dag half open om te helpen met de koeling, daar moet ik misschien eens iets aan doen want het was zonder kachel ook wel warm genoeg. En het laatste uur ontstond er ergens een lek in de uitlaat waardoor hij nu echt een pokkeherrie maakt.
Resultaat van de dag: 116km dwars en tweederde tank verstookt, prima verbruik
En nog twee filmpjes:
De compact is daarbij echt een ideale pakezel, 4 wielen van mijzelf, 2 van een vriend, een garagekrik, gereedschapskoffertje, wat reserve-onderdelen, alles gooi je zo achterin.
Eenmaal aangekomen de wielen met straatlegale banden aan de kant gelegd en de bijna kale Pirelli's er onder geschroefd. Dit was eerst mijn straat velgenset, maar de banden werden wel erg slecht. Tijd om ze even een goed afscheid te geven zodat er weer verser rubber onder kan dus. behalve voor het bijstellen van de hardheid van de schroefset om te kijken wat het effect was ben ik eigenlijk nergens voor gestopt en ging de compact ronde na ronde dwars over de baan zonder problemen. Wel merkte ik dat de Pirelli linksachter het begon op te geven. Dus net voor de middagpauze toch nog even snel moeten stoppen voor vers rubber.
Hier zie je het rubber nog mooi slingeren de laatste ronde:
Ook na het opnieuw indelen van de baan in de middag ben ik weer continu aan het driften geweest, de nieuwe banden hielden het iets beter uit en hadden ook iets meer grip, wat wel lekker was. Af en toe even aan het spelen geweest met de handrem, die eigenlijk niet nodig is op een baan als dit. Maar toch leuk om die eerste bocht al 10 meter eerder in te kunnen zetten. Of soms als je even net niet lekker uit komt of net een metertje extra wil pakken kun je hem gemakkelijk even erbij trekken. Verder hield de BMW het goed, de kachel stond wel de hele dag half open om te helpen met de koeling, daar moet ik misschien eens iets aan doen want het was zonder kachel ook wel warm genoeg. En het laatste uur ontstond er ergens een lek in de uitlaat waardoor hij nu echt een pokkeherrie maakt.
Resultaat van de dag: 116km dwars en tweederde tank verstookt, prima verbruik
En nog twee filmpjes:
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: Beske's BMW projecten - Dwars met dat hok
dat gaat lekker dwars zeg.
Zeker bij het filmpje van binnen uit een hele uitdagende lay out.
Zeker bij het filmpje van binnen uit een hele uitdagende lay out.
- beske
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 06 dec 2011, 15:53
- Locatie: Eindhoven
Re: Beske's BMW projecten - Dwars met dat hok
Dat was in de ochtend ja, lekker technisch baantje. In de middag was ie iets sneller.
Daardoor ook mooi kunnen focussen op mijn techniek, volgens de instructeur corrigeerde ik teveel met mijn stuur en te weinig met mijn gaspedaal. Daardoor bracht ik een hoop onrust in de auto. toen ik er iets meer op lette kon ik de hele baan rond driften met minimaal gebruik van het stuur, af en toe even opvangen en een klein tikje geven, meer is er eigenlijk niet nodig. Erg leuk om weer iets bij te leren, op beide manieren kwam ik prima de baan over, maar na de instructie ging het toch vloeiender.
Daardoor ook mooi kunnen focussen op mijn techniek, volgens de instructeur corrigeerde ik teveel met mijn stuur en te weinig met mijn gaspedaal. Daardoor bracht ik een hoop onrust in de auto. toen ik er iets meer op lette kon ik de hele baan rond driften met minimaal gebruik van het stuur, af en toe even opvangen en een klein tikje geven, meer is er eigenlijk niet nodig. Erg leuk om weer iets bij te leren, op beide manieren kwam ik prima de baan over, maar na de instructie ging het toch vloeiender.
- Kasteel
- Berichten: 5288
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Beske's BMW projecten - Dwars met dat hok
Even bijgelezen, thanks for sharing! Leuke tocht en lekker ondernemend!
- beske
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 06 dec 2011, 15:53
- Locatie: Eindhoven
Re: Beske's BMW projecten - Nürburgring tripje
Gisteren een tripje naar de Ring gemaakt. Weer een ervaring om toe te voegen aan de Dailydriver/Drifter/Carbagrunner/Bestelwagen/Racer
Om half 1 in de auto gestapt in Eindhoven, tussenstopje gemaakt bij Aachen waar nog 2 auto's aansloten en koers gezet naar de ring. Laatste stukje lekker binnendoor gestuurd en iets na 3 bij de ring aangekomen. Daar even langs de baan staan kijken naar een trackday en nog even wat gegeten voordat we naar de parkeerplaats bij de ingang reden. De baan ging om 17:15 open en gelijk schoot iedereen richting de poortjes, wij wachtten nog 5 minuten en hadden zo gelijk vrij baan. Het was een aangename 20 graden, beetje bewolking maar heerlijk rustig. Dus al snel volgde er een tweede en ook een derde rondje. Met winterbanden op de vooras, uitgedroogde Toyo's op de achteras, standaard remmen en een Pietertje aan het stuur werden er uiteraard geen ronderecords gebroken, maar zoals jullie op de laatste foto zien had ik het wel prima naar mijn zin. Prima woensdagmiddag/avond vermaak zo Na 3 rondes vonden we het mooi geweest en hebben we nog een Pizzatje gescoord bij Pinnochio alvorens met een fijn tempo weer naar Eindhoven te sturen.
Om half 1 in de auto gestapt in Eindhoven, tussenstopje gemaakt bij Aachen waar nog 2 auto's aansloten en koers gezet naar de ring. Laatste stukje lekker binnendoor gestuurd en iets na 3 bij de ring aangekomen. Daar even langs de baan staan kijken naar een trackday en nog even wat gegeten voordat we naar de parkeerplaats bij de ingang reden. De baan ging om 17:15 open en gelijk schoot iedereen richting de poortjes, wij wachtten nog 5 minuten en hadden zo gelijk vrij baan. Het was een aangename 20 graden, beetje bewolking maar heerlijk rustig. Dus al snel volgde er een tweede en ook een derde rondje. Met winterbanden op de vooras, uitgedroogde Toyo's op de achteras, standaard remmen en een Pietertje aan het stuur werden er uiteraard geen ronderecords gebroken, maar zoals jullie op de laatste foto zien had ik het wel prima naar mijn zin. Prima woensdagmiddag/avond vermaak zo Na 3 rondes vonden we het mooi geweest en hebben we nog een Pizzatje gescoord bij Pinnochio alvorens met een fijn tempo weer naar Eindhoven te sturen.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26781
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Beske's BMW projecten - Nürburgring tripje
Gaaf! De compact wordt goed gebruikt om mooie herinneringen te maken
- Godspeed
- Berichten: 2046
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Beske's BMW projecten - Nürburgring tripje
Lekker bezig met die bak
- beske
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 06 dec 2011, 15:53
- Locatie: Eindhoven
Re: Beske's BMW projecten - Nürburgring tripje
Ik heb tot de laatste minuut getwijfeld welke auto ik mee zou nemen, ik zat eigenlijk al klaar in de E30 M52, maar als daar iets mee gebeurd ben ik goed zuur. De compact rijdt bijna net zo leuk en als ik daarmee een oliespoor tegen kom en hem opvouw is er geen goede koets aan verloren gegaan. Het ding is al minstens 5x aan de sloop ontsnapt in z'n leven.Martijn_bmw schreef: ↑02 jun 2022, 22:16 Gaaf! De compact wordt goed gebruikt om mooie herinneringen te maken
Het plan was altijd om na de carbagerun het blok in mijn vierdeurs E30 te hangen, maar stiekem vind ik het wel best zo. Mocht deze koets niet meer te redden zijn koop ik voor 500 euro een redelijk harde 316 compact en schroef ik heel de meuk weer om. Als je dat met een E30 wil doen ben je minstens 3000 euro verder.
Binnenkort dus maar weer eens kijken wat er nodig is voor nog een jaartje apk...
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26781
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Beske's BMW projecten - Nürburgring tripje
Begrijpelijk! E30 is te duur geworden om te gebruiken zoals je nu de compact gebruikt.beske schreef: ↑03 jun 2022, 09:22Ik heb tot de laatste minuut getwijfeld welke auto ik mee zou nemen, ik zat eigenlijk al klaar in de E30 M52, maar als daar iets mee gebeurd ben ik goed zuur. De compact rijdt bijna net zo leuk en als ik daarmee een oliespoor tegen kom en hem opvouw is er geen goede koets aan verloren gegaan. Het ding is al minstens 5x aan de sloop ontsnapt in z'n leven.Martijn_bmw schreef: ↑02 jun 2022, 22:16 Gaaf! De compact wordt goed gebruikt om mooie herinneringen te maken
Het plan was altijd om na de carbagerun het blok in mijn vierdeurs E30 te hangen, maar stiekem vind ik het wel best zo. Mocht deze koets niet meer te redden zijn koop ik voor 500 euro een redelijk harde 316 compact en schroef ik heel de meuk weer om. Als je dat met een E30 wil doen ben je minstens 3000 euro verder.
Binnenkort dus maar weer eens kijken wat er nodig is voor nog een jaartje apk...
- Philipoo
- Berichten: 4137
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Beske's BMW projecten - Nürburgring tripje
Goed bezig man, die smile op je gezicht bij uitkomen carrousel zegt genoeg!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: daNpy, Diebels_alt, Estoque, EvdP, Jeroen, Martijn_bmw, nielsdf en 1 gast