Rolf205 intro
- Opa
- Berichten: 6244
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Rolf205 intro
Das een extra snelle Powerflo.
- Rolf205
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Rolf205 intro
Ik heb contact gehad met de leverancier en alleen de middenpijp met sportkat gaat niet werken. In de middenpijp wordt de sportkat inderdaad niet warm genoeg om voldoende te werken. Het plan is nu om een standaard middenpijp te vinden en die te wisselen voor de APK. Scoobysport spul is qua aansluiting compatible met OEM, dus dat moet gewoon gaan werken.Opa schreef: ↑29 apr 2022, 12:36 Dat laatste zou ik niet weten, volgens mij zat ie bij de Powerflo in de downpipe, maar de KAT van de standaard middenpijp krijg je daar ook op temperatuur, dus ik denk die racekat ook wel.
Zoals ik al zei, als je alleen de middenpijp even vervangt, voor een standaard exemplaar, voor de APK dan kom je er waarschijnlijk ook doorheen en die middenpijp vervangen is zo gebeurd. =
- Opa
- Berichten: 6244
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Rolf205 intro
Klopt en als het goed is werkt dat ook gewoon....zoals ik al zei heb ik het, voordat ik een Powerflo had, jaren zo gedaan.
- Rolf205
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Rolf205 intro
Gisteren heb ik de 205 maar weer eens op de kar gezet en een middagje wezen rijden op Assen. Het weer was boven verwachting goed en heb lekker gereden.
Voor de aandacht op dit forum, nog ff een plaatje naast een dikke beemer.....
Voor de aandacht op dit forum, nog ff een plaatje naast een dikke beemer.....
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26772
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Rolf205 intro
idd dikke beemer, maar de 205 mag er ook wezen
- Martijn M
- Berichten: 3304
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Rolf205 intro
Doe maar meer foto's van de 205!
- Rolf205
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 17 aug 2008, 21:47
Re: Rolf205 intro
Dacht al dat jij het was met die 205 op Assen,we hadden inderdaad fantastisch mooi weer die dag.
- Rolf205
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
- Rolf205
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Rolf205 intro
Tussen het verbouwingswerk door aan huis, ben ik toch maar eens de schuur in gekropen voor een klusje dat al lang op mn to-do stond:
Draagarmen en torsies wisselen:
Van -2.0 armen met 21mm torsie naar -3.0 armen met 23mm torsies en groupA Bilsteins:
Verder is de dynamo vervangen, omdat de lagers een onheilspellend geluid maakten. Met een Mi16 is dat een irritant klusje, omdat je de dynamo zo los schroeft, maar veel meer meuk moet weghalen om de dynamo uit de motorruimte te krijgen. Anyway, er zit weer een fris gerevisieerd exemplaar in.
Draagarmen en torsies wisselen:
Van -2.0 armen met 21mm torsie naar -3.0 armen met 23mm torsies en groupA Bilsteins:
Verder is de dynamo vervangen, omdat de lagers een onheilspellend geluid maakten. Met een Mi16 is dat een irritant klusje, omdat je de dynamo zo los schroeft, maar veel meer meuk moet weghalen om de dynamo uit de motorruimte te krijgen. Anyway, er zit weer een fris gerevisieerd exemplaar in.
Laatst gewijzigd door Rolf205 op 07 okt 2022, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rolf205
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Rolf205 intro
Afgelopen donderdag ben ik last minute nog naar Assen geweest met de auto en het was verrassend mooi weer....
Nog ff een foto naast een DF-favo voor wat clickbait:
Nog ff een foto naast een DF-favo voor wat clickbait:
- Rolf205
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Rolf205 intro
Afgelopen maandag was het iets minder mooi weer (=zeiknat), maar daarom niet minder leuk!
Door de camber op de achterwielen pasten mn regenbanden niet meer (iets hogere ET) en heb ik gewoon op de A052's gereden.
Door de camber op de achterwielen pasten mn regenbanden niet meer (iets hogere ET) en heb ik gewoon op de A052's gereden.
- Martijn M
- Berichten: 3304
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Rolf205 intro
En hoe ging dat op AO52 in de zeikende regen?
- Rolf205
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Rolf205 intro
Eigenlijk best goed! Op de plekken waar veel rubber (of olie?) lag was het wel glad, maar daar heb je met regenbanden denk ik ook last van.
Ik was op de A052's begonnen en halverwege ging het nog harder regenen en wou regenbanden proberen, maar kwam er achter dat ik bredere spacers nodig had (die thuis op de plank lagen) voor die velgen. Dus weer terug op de A052's en door...
Op de vorige trackday had ik aan het eind van de dag een dikke flat spot op 1 band geremd en dat voelde je wel. Dus ik kan weer naar de bandenboer... Een platensper staat nu op de to-do lijst.
Ik was op de A052's begonnen en halverwege ging het nog harder regenen en wou regenbanden proberen, maar kwam er achter dat ik bredere spacers nodig had (die thuis op de plank lagen) voor die velgen. Dus weer terug op de A052's en door...
Op de vorige trackday had ik aan het eind van de dag een dikke flat spot op 1 band geremd en dat voelde je wel. Dus ik kan weer naar de bandenboer... Een platensper staat nu op de to-do lijst.
- Niels
- Berichten: 22261
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Rolf205 intro
Wat rij je voor tijd op Assen (ongeveer)?
- Rolf205
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Rolf205 intro
Op droog staat mn beste tijd op 2:10.? Op de laatste droge trackday had ik gehoopt daar onder te komen, maar toen miste de auto iets piek vermogen door een defecte gasklepsensor. Toen reed ik wel meerdere 2:11's
Nu liep ie weer even hard op het rechte stuk als een andere 205 Mi16 (160pk op papier), maar was de de baan nat en kwam ik niet verder dan 2:26.
Nu liep ie weer even hard op het rechte stuk als een andere 205 Mi16 (160pk op papier), maar was de de baan nat en kwam ik niet verder dan 2:26.
- Niels
- Berichten: 22261
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Rolf205 intro
dan ga je best lekker rond.
- Rolf205
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Rolf205 intro
Tnx! Het plan is ook om volgend jaar met een ander Mi16 blok throttle bodies en snelle nokkenas te gaan rijden, zodat ik op de rechte stukken iets beter mee kan komen met de clio's etc die allemaal met 200pk rijden. Over de wegligging ben ik inmiddels best tevreden.
- Niels
- Berichten: 22261
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Rolf205 intro
Al zou je er een seconde mee pakken, de beleving van ITB’s is al goud
-
- Berichten: 3557
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Rolf205 intro
Pas wel op met geluid van die ITB's. Ik ben ervoor van Zandvoort gehaald vanwege het inlaatgeluid. Weliswaar in een Westfield met de airbox aan de buitenkant. Dat zal in een "normale" wagen misschien minder een probleem zijn.
- Rolf205
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Rolf205 intro
Ik rij met 2 dempers in de uitlaat en heb denk ik nog wel wat marge qua dB's. We gaan het zien....
-
- Berichten: 3557
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Rolf205 intro
Heeft niets te maken met het uitlaatgeluid maar juist het inlaatgeluid. ITB's zijn eigenlijk 4 "trompetten" in je motorruimte. Heerlijk om naar te luisteren maar ze hebben waarschijnlijk een goede luchtfilterkast eromheen nodig die het geluid voldoende dempt voor op het circuit.
In mijn motorracetijd werden de nieuwe, compleet standaard Suzuki GSX-R 750 SRAD's van het circuit gehaald vanwege het geluid. Bleken niet de uitlaten maar (ram-air) inlaten te zijn die voor overschrijding van de geluidsnorm zorgden.
In mijn motorracetijd werden de nieuwe, compleet standaard Suzuki GSX-R 750 SRAD's van het circuit gehaald vanwege het geluid. Bleken niet de uitlaten maar (ram-air) inlaten te zijn die voor overschrijding van de geluidsnorm zorgden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten