Maik's Cooper S JCW + 323ci + Z3 2.8 + 123d

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Maik96
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 dec 2019, 13:35
Auto: Mini Cooper S JCW

Maik's Cooper S JCW + 323ci + Z3 2.8 + 123d

Bericht door Maik96 » 16 dec 2019, 14:57

Hierbij het topic over de hobby projectjes.

Allereerst de MINI Cooper S John Cooper Works (R53)
Ik heb hem nu iets minder dan een jaar en al heel wat zaken veranderd.
De af fabriek optielijst is niet heel interessant op een paar kleine dingen na:
- John Cooper Works tuning kit (211pk door 380cc injectoren, 11% poelie en een andere uitlaat)
- Checkmate edition (Space blue als kleur, 25% sper)
- Panoramadakje (voor mij een eis, andere zullen mij voor gek verklaren)

Gekocht van een liefhebber die naast het normale onderhoud ook de kettingen had vervangen.
Omdat ik graag wil dat een auto in top staat is ben ik zelf maar even wat preventief onderhoud gaan doen, dus....
- Brandstoffilter
- Bougies (NGK), Bougiekabels, Bobine
- Luchtfilter (Pipercross)
- Multiriem, Spanner
- Waterpomp, Thermostaat, kvs-tankje + spoelen en vervangen kvs
- Pakkingen Kompressor, Kompressor olie
- Oliepeilstok (Cravenspeed)
- Versnellingsbak olie incl. nieuwe plugjes.
- Motorolie incl. filter
- Remvloeistof
- Kettinspanner
- Schokdempers (Bilstein B4) voor en achter incl. toplagers, stofhoezen, koppelstangen etc.
- Lagerschalen (Kingracing XP) en Boutjes (ARP)

En omdat de mini licht incontinent was:
- Klepdekselpakking -> Victorreinz
- O-ring Nokassensor -> Origineel MINI
- O-Ring Krukassensor -> Origineel MINI
- O-Ring MAP-sensor -> Origineel MINI

Reparaties? ja ook..
- Snoot boots (die rubbers van je IC)
- MAP sensor
- Forge inlaatslang
- Motorlager (Boven en Onder)

En nu het leukste deel, Mods!
- JCW Pook, Handremgreep en Stuurkapje
- JCW Hoodscoop, Kofferbakgreep en Spiegelkappen
- JCW Sparco stoelen (met stoelverwarming)
- JCW Instrumenten (olie temp. & Voltage) -> moet nog ingebouwd worden.
- Complete dechrom (Deurgrepen, tankdop, beltline en koplampringen)
- LED Halo dagrijlicht
- OMP Veerpootbrug
- OMP Lowerbrace
- Cabrio braces
- Aero zijskirts
- GP style telleiplaten
- Cabron telleringen (JCW style)


Wensen / To Do list
- Pre cat delete
- Verstralers
- GP achterbumper trim
- Rode gordels (in gang gezet)
- Onderstelrubbers vervangen door Powerflex of Whiteline
- Alle JCW onderdelen vinden..... (Shiftlight, 3 delig dashboard, downtubes, bekerhouder en schakelring ontbreken nog)

Gedachte gangen maar of dit wat wordt....
- Intercooler, maatja wat dan Forge, GRS, Airtec of toch diep in de buidel tasten en GP kopen?
- Poelie met chip? Max 15% ivm kompressor, moet wel heel blijven allemaal.
- Voorbumper? (GP of Aero..)


Tijd voor foto's !
(nog zonder Aero skirts)
Afbeelding

(met Aero skirts)
Afbeelding

(en weer zonder)
Afbeelding

OMP Veerpootburg
Afbeelding

OMP Lowerbrace
Afbeelding

John Cooper Works (Sparco) Stoeltjes, niet de lichtste, imo wel de mooiste
Afbeelding

JCW Stuurkapje, Carbon tellerringen, GP style tellerplaten
Afbeelding

Plaatje met een F56 en R56. alle 3 de generaties MINI
Afbeelding





De BMW 323Ci Cabrio (E46)
in de loop der jaren veel (preventief) onderhoud uitgevoerd, heb niet alles meer netjes op een rijtje.
Het meest recent vervangen zijn de draagarmen incl. rubber voor, stabiel rubbers en een Lucht Massa Meter welke het begeven had.
Mods heeft deze auto niet ondergaan afgezien van een Bluetooth telefoon voorbereiding met muziek streamen die óók nog via het stuur bediend kan worden.
Paar plaatjes:
Op de Gotthardpas
Afbeelding

Het interieur:
Afbeelding


De BMW Z3 2.8 Roadster (E36/7)
Deze is sinds nieuw bij dezelfde dealer in onderhoud geweest en dit hebben wij dan ook maar zo door gezet, weinig zelf aan gedaan.
Wel twee (kleine) mods, de originele boordcomputer ingebouwd en een zelfde kastje als de E46 voor tel+muziek.

De "Z"
Afbeelding
Afbeelding

Het interieur:
Afbeelding


De BMW 123d (E87 LCI)
Deze heeft voornamelijk een waslijst aan mods ondergaan voor hij helemaal naar het zin was en wordt verder ingezet als daily driver.
De modlijst:
Interieur
- BMW Papel Maser Grau interieurlijsten
- LED interieurverlichting
- BMW Edelstahl pedalen set
- Grootlichtassistent retrofit (compleet oem)
- AK-Motion data display (vergelijkbaar met Awrondisplay)
- BMW CIC Navigatie controller
- LCI >2010 Lichtschakelaar

Exterieur
- BMW Blackline achterlichten
- Getinte zijknipperlichten
- BMW Styling 179 18” velgen
- BMW Sport antenne
- BMW Performance diffuser
- BMW Performance zijskirts
- BMW Performance uitlaatsysteem
- BMW Performance nieren
- BMW Performance spoiler

Techniek
- Wiechers veerpootbrug
- BMW Performance remsysteem voor
- BMW Performance remsysteem achter
- Gevlochten remleidingen

Paar plaatjes erbij:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Last but not least, de auto van de zaak.
2015 - 2018 Volkswagen Golf Alltrack 2.0TDI DSG (MK7, 184pk, Reflex Silver)
2018 - heden Volkswagen Golf Alltrack 2.0TDI DSG (MK7 Facelift, 184pk, White Silver)
De huidige VW:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Maik96 op 25 feb 2020, 16:18, 2 keer totaal gewijzigd.

Crookie
Berichten: 4296
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Maik's Mini Cooper S JCW (R53)

Bericht door Crookie » 16 dec 2019, 15:13

Ik vind ‘m gaaf. Aangepast maar toch ingetogen uiterlijk.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Maik's Mini Cooper S JCW (R53)

Bericht door RS-Ron » 16 dec 2019, 17:46

Leuke kart :thumbup: Veel fun voor (relatief) weinig geld.

Gr Ron

Gebruikersavatar
SanderZ
Berichten: 475
Lid geworden op: 20 mar 2011, 17:17
Auto: Leon FR
Locatie: Vld
Contacteer:

Re: Maik's Mini Cooper S JCW (R53)

Bericht door SanderZ » 16 dec 2019, 19:29

Mooie auto,mag van mij nog wel iets lager en ik ben geen fan van die wielen. Die r56 is ook dik zeg.

Maik96
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 dec 2019, 13:35
Auto: Mini Cooper S JCW

Re: Maik's Mini Cooper S JCW (R53)

Bericht door Maik96 » 17 dec 2019, 09:45

Crookie schreef: 16 dec 2019, 15:13 Ik vind ‘m gaaf. Aangepast maar toch ingetogen uiterlijk.
Thanks!
RS-Ron schreef: 16 dec 2019, 17:46 Leuke kart :thumbup: Veel fun voor (relatief) weinig geld.

Gr Ron
Ja je kunt het met een MINI zo gek maken als je zelf wil. Aanschaf is goed te doen en dan maken de mods hem duur(der)
SanderZ schreef: 16 dec 2019, 19:29 Mooie auto,mag van mij nog wel iets lager en ik ben geen fan van die wielen. Die r56 is ook dik zeg.
Toen ik hem kocht stond hij op 30mm verlagingsveren maar de drempels hier zijn zo hoog dat ik met die verlaging nergens overheen kwam, zelfs niet schuin. Kreeg gelukkig de originele (jcw) veren erbij en die zijn maar 10mm lager en dat gaat precies. Dus lager dan op de foto gaat helaas niet. Heb nog wel een fotootje van hoe de stand was dat ik hem kocht, vermoed dat je die velgen ook leuker vind haha.
Maar gelukkig verschillen smaken..
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39694
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Maik's Mini Cooper S JCW (R53)

Bericht door Arthur » 17 dec 2019, 12:42

Idd, velgen een stuk mooier zo.

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Maik's Mini Cooper S JCW (R53)

Bericht door frankie » 17 dec 2019, 13:42

Vind van alle JCW velgen die Mini heeft de R105 eigenlijk de minst geslaagd. Wat mij betreft zou er een mooie R112 onder mogen in het zwart, dus ff ruilen met die R56 van die foto :)

Verder mooi ding hoor!

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Maik's Mini Cooper S JCW (R53)

Bericht door WJ » 17 dec 2019, 15:34

Maik96 schreef: 17 dec 2019, 09:45 Afbeelding
Zo was die gaaf zeg!

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6137
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Maik's Mini Cooper S JCW (R53)

Bericht door EvdP » 17 dec 2019, 21:22

Mooi ding!

Gebruikersavatar
SanderZ
Berichten: 475
Lid geworden op: 20 mar 2011, 17:17
Auto: Leon FR
Locatie: Vld
Contacteer:

Re: Maik's Mini Cooper S JCW (R53)

Bericht door SanderZ » 19 dec 2019, 18:29

Maik96 schreef: 17 dec 2019, 09:45

SanderZ schreef: 16 dec 2019, 19:29 Mooie auto,mag van mij nog wel iets lager en ik ben geen fan van die wielen. Die r56 is ook dik zeg.
Toen ik hem kocht stond hij op 30mm verlagingsveren maar de drempels hier zijn zo hoog dat ik met die verlaging nergens overheen kwam, zelfs niet schuin. Kreeg gelukkig de originele (jcw) veren erbij en die zijn maar 10mm lager en dat gaat precies. Dus lager dan op de foto gaat helaas niet. Heb nog wel een fotootje van hoe de stand was dat ik hem kocht, vermoed dat je die velgen ook leuker vind haha.
Maar gelukkig verschillen smaken..
Afbeelding

Ja een stuk mooier zo, de mijne stond nog een stuk lager en kwam prima over drempels.

Maik96
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 dec 2019, 13:35
Auto: Mini Cooper S JCW

Re: Maik's Mini Cooper S JCW (R53)

Bericht door Maik96 » 20 dec 2019, 08:47

De velgen waren zeker niet lelijk alleen voor mij waren er een aantal zaken die niet helemaal ideaal waren.
Door de verlaging en andere ET waarde liepen de velgen aan in de wielkasten. Daarnaast staat de Mini op duits kenteken en kun je de Team Dynamic velgen niet "eintragen" wat min of meer betekend dat ze niet zijn toegestaan voor deze auto. En ik vind de tekst in de velg randen minder aangenaam voor het oog...
Standaard velgen is dan de makkelijkste keuze, en persoonlijk vind ik de R105 de mooiste JCW velg. R112 is imo meer een wintervelg.
Als er nog eens andere velgen onderkomen wordt dat een setje ATS DTC of vergelijkbaar.

Maik96
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 dec 2019, 13:35
Auto: Mini Cooper S JCW

Re: Maik's Mini Cooper S JCW (R53)

Bericht door Maik96 » 08 jan 2020, 14:47

Gister een veerpootbrug voor de achterzijde gemonteerd, qua wegligging gaat het niet veel opleveren daarentegen wel minder kraakjes in het interieur wanneer je met neergeklapte achterbank rijdt, en dat is het leukste gezien het extra geluid.
Afbeelding

Vraag mij nu wel af of ik niet voor een "rear seat delete" a la GP1 moet gaan.

Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Maik's Mini Cooper S JCW (R53)

Bericht door Eric Z » 08 jan 2020, 17:14

Minder kraakjes/geluid is nog maar de vraag. Ik heb er een maar die is aan beide kanten dichtgelast met een braam er in die los ligt. Bij wat bochten hoor je dus constant iets door die pijp rollen. :stom:

Maik96
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 dec 2019, 13:35
Auto: Mini Cooper S JCW

Re: Maik's Mini Cooper S JCW (R53)

Bericht door Maik96 » 12 jan 2020, 10:01

Eric Z schreef: 08 jan 2020, 17:14 Minder kraakjes/geluid is nog maar de vraag. Ik heb er een maar die is aan beide kanten dichtgelast met een braam er in die los ligt. Bij wat bochten hoor je dus constant iets door die pijp rollen. :stom:
Ik heb gister een toertje gemaakt van +/- 300km en kan zeggen dat kraakjes definitief minder zijn en er bij mij niets in de pijp ligt. :df:

Maik96
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 dec 2019, 13:35
Auto: Mini Cooper S JCW

Re: Maik's Mini Cooper S JCW (R53)

Bericht door Maik96 » 23 jan 2020, 14:43

MINI is weer door de keuring gekomen, wel opmerkingen....
Keurmeester begon te zeuren of het feit dat ik custom tellerplaten heb met ipv het DTC lampje een Stig logo :tong:
Verder glaasje van mn mistlampje gescheurd, nieuwe is onderweg.
Banden had ik bij de 1e keer keuren 215/35/18 eronder, deze waren nagenoeg nieuw (5000km oud), maar helaas was deze maat niet toegestaan op de MINI dus terug naar huis, in de week erna dan 4 nieuwe Michelin Pilot Sport 4 laten monteren.

Was voor mij de 1e keer keuren op duits kenteken en moet zeggen die zijn toch een stukkie lastiger dan de apktjes hier...

Nog een klein modje gedaan, Carbon voor het linker en rechter stuurkapje. onderzijde had ik al een origineel JCW kapje maar voor het multifunctioneelstuur is dit niet origineel te krijgen.. Helaas lijkt op de foto de structuur van het carbon anders maar gelukkig zie je als je ze naast elkaar houd geen verschil.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1809
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: M135i

Re: Maik's Mini Cooper S JCW (R53)

Bericht door Jules » 09 feb 2020, 13:30

Heerlijke stoelen ook, die wil ik ook wel in mijne 🥰

Maik96
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 dec 2019, 13:35
Auto: Mini Cooper S JCW

Re: Maik's Cooper S JCW (R53) + 323ci (E46)

Bericht door Maik96 » 25 feb 2020, 15:57

Zo het topic maar even omgebouwd, nu ook het 2e projectje erbij in.
Toen wij de E46 323ci Cabrio kochten in 2007 met 97k km had de voorbumper al wat plekjes en bepaalde interieurdelen was niet even voorzichtig mee om gegaan.
Na 13 jaar deze 3er in bezit te hebben waarbij hij al een redelijke tijd als daily werd ingezet is hij er niet mooier op geworden met ondertussen 180k km.
Nu toch de beslissing genomen om hem niet meer als daily in te zetten maar juist puur en alleen voor mooi weer ritjes (naast JCW en Z3) dus veel kilometers zullen er niet meer mee gemaakt worden. Maarja de mooiste was hij niet meer (steenslag, een deukje tussen de nieren, kras op de deur, trekhaakje van een onoplettende mede weggebruiker etc.) dus wat ga je dan doen?
Verkopen? Nee zeker niet, hij is technisch in goede staat, optisch niet perfect maar wel roest vrij en een tweede vind je niet.
Opknappen? JA that's the way to go! Economisch verantwoord? nee.. Emotioneel verantwoord? dat zeker wel, deze 3er gaat niet meer weg.

As we speak staat de 3er bij de spuiter, alle deukjes worden uitgedeukt en hij wordt volledig gespoten, in de zelfde (originele) kleur Farngrün.
Het interieur ga ik zelf helemaal aanpakken. De stoelen en achterbank zijn nog in (zeer) goede staat doordat ik deze altijd minstens eens per jaar helemaal reinigde en behandelde. helaas wel een (klein) beetje instap schade welke ik aan de hand van een Colourlock reparatie setje zal bijwerken/repareren. Alle interieur delen waar de wel bekende softlak op zit hebben de tijd niet helemaal goed doorstaan dus alle onderdelen waar die softlak op zit zijn nieuw besteld bij de dealer.

Begonnen met demonteren en alle deukjes uitdeuken.
Afbeelding

Daarna volledig in de primer
Afbeelding

Als alles mee zit gaan ze hem aankomende week in kleur spuiten en weer opbouwen, zodra hij terug is ga ik zelf het interieur aanpakken.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Maik's Cooper S JCW + 323ci + Z3 2.8 + 123d

Bericht door Spijkerhard » 25 feb 2020, 19:58

Zo, das een behoorlijke investering in "maar een" 323...
Doe je veel zelf naast het interieur?

Maik96
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 dec 2019, 13:35
Auto: Mini Cooper S JCW

Re: Maik's Cooper S JCW + 323ci + Z3 2.8 + 123d

Bericht door Maik96 » 26 feb 2020, 11:41

Ja achja een auto is (m.u.v. een paar modellen) een slechte investering dus een beetje meer of minder maakt dan ook niet uit.
Doe alleen het interieur zelf de rest wordt uitbesteed.

Maik96
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 dec 2019, 13:35
Auto: Mini Cooper S JCW

Re: Maik's Cooper S JCW + 323ci + Z3 2.8 + 123d

Bericht door Maik96 » 03 jul 2020, 12:19

Zo even een updateje.
De 323ci is gespoten en staat nu te wachten tot ik tijd hem om de glascoating aan te brengen, het interieur is nog niets aan veranderd dat komt in een later stadium. Wel zijn alle interieurdelen ondertussen geleverd.

De MINI heeft wat meer ondergaan in de afgelopen tijd, even een quote uit mijn start post, dit waren de wensen en ik heb redelijk wat kunnen afvinken.
Maik96 schreef: 16 dec 2019, 14:57 Wensen / To Do list
- Pre cat delete
- Verstralers
- GP achterbumper trim
- Rode gordels (in gang gezet)
- Onderstelrubbers vervangen door Powerflex of Whiteline
- Alle JCW onderdelen vinden..... (Shiftlight, 3 delig dashboard, downtubes, bekerhouder en schakelring ontbreken nog)

Gedachte gangen maar of dit wat wordt....
- Intercooler, maatja wat dan Forge, GRS, Airtec of toch diep in de buidel tasten en GP kopen?
- Poelie met chip? Max 15% ivm kompressor, moet wel heel blijven allemaal.
- Voorbumper? (GP of Aero..)
Gebeurt is het volgende: (in chronologische volgorde)
- Verstralers aangeschaft (vervolgens sloeg de twijfel toe wel of niet dus deze liggen al ruim een half jaar stof te verzamelen)
- GP achterbumper trim gemonteerd
- Alle kunststof delen in de coating gezet (nu half jaar later nog mooi diep zwart)
- Achterbumper opnieuw laten spuiten
- Custom stuur (verdikt naar 11.5cm, Afgevlakt, rode 12u markering en rode stiksels)
- Pre cat delete incl verwijderen van de versmalling (merkbaar beter/minder beperkt en meer herrie)
- Onderhoudsdingetjes (verschillende pakkinkjes, ventilator weerstand, condensor vervangen + airco service, schijven + blokken)
- Aero voorbumper
- Shiftlight

Dan nu het leukste, het onderstel. Alles hierboven is natuurlijk leuk en maakt een auto persoonlijk maar dit lijstje zorgt voor de extra glimlach tijdens het rijden en de verbaasde blikken van (sport)auto's om je heen.
- PFF5-101
- PFF5-101-24
- PFF5-107
- PFR5-1102
- PFR5-111-17
- Dwarsarmen achter Meyle HD
- Koppelstangetjes rondom Meyle HD

Wat plaatjes erbij,
Het nieuwe Aero frontje:
Afbeelding

Het Custom stuur, welke vele malen fijner in de hand ligt.
Afbeelding

Vers gespoten achterbumper met de GP trim (en gepolijste sierstukken)
Afbeelding

Maik96
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 dec 2019, 13:35
Auto: Mini Cooper S JCW

Re: Maik's Cooper S JCW + 323ci + Z3 2.8 + 123d + 325xi

Bericht door Maik96 » 26 jul 2021, 15:02

Zo maar weer eens een update...

MINI
In de afgelopen maanden heb ik veel aan de MINI kunnen doen, het was al het doel de MINI volledig uit te rusten met alle mogelijke JCW Accessoires. Dat is ondertussen gelukt. De volledige lijst luidt als volgt:
JCW Carbon Hoodscoop
JCW Carbon Kofferbakgreep
JCW Carbon Spiegelkappen
JCW Veerpootbrug
JCW R105 Velgen
JCW Leder Dash
JCW Leder Downtubes
JCW Carbon stuurwielkapje, midden
JCW Voorstoelen in Panther Black
JCW Carbon inserts voor de voorstoelen
JCW Achterbank in Panther Black
JCW Mattenset voor en achter
JCW Carbon bekerhouder voor
JCW Carbon ring rond pookzak
JCW Carbon/Leder Pook
JCW Carbon/Leder Handremgreep
Shiftlight in Panther Black
Instrumenten set middenconsole (grijze versie)
Aero Voorbumper
Aero Achterbumper
Aero side skirts
Aero spoiler

Plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BMW 323ci
Hij is ondertussen volledig gespoten en er is een glascoating aangebracht.
Nu is het interieur aan de beurt, alle beschadigde delen worden vervangen. Gelukkig is er nog veel te krijgen voor de E46.
Begonnen met de middenconsole waar altijd de softlak los laat of krassen in komen, nu weer super strak.
Afbeelding

Golf Alltrack
Tsja.. de golf, die had ondertussen weer 150k gelopen dus moest plaats maken voor een opvolger. Deze keer gekozen voor een Skoda Octavia RS Plus 4x4 TDI, deze zou in mei komen maar vanwege het chip te kort hopen ze dat hij dit jaar nog komt maar zeker weten doen ze het niet. Nu tijdelijk een Audi A4 40TDI, maar in vergelijking met de golf mis je dan toch wel wat. Qua wegligging is de Audi prima maar dat ding heeft amper opties en kost nog ff 5k meer als de golf. Ik zou het er niet voor over hebben, zie/voelt ook niet echt anders aan als de golf.

Nieuwe daily erbij!!!
De 1-serie blijft voor de lange afstanden maar nu het nog kan was de wens voor een 6-cil daily groot.
Zodoende opzoek gegaan en gevonden. Het is een BMW 325Xi E90 geworden in Karmesinrot.
Afbeelding
Afbeelding
Op gepikt in de buurt van Leipzig. Was een redelijke ouwe lullen versie met vreemde keuzes zoals wel navi maar geen bluetooth.
Dus de eerste weken besteed aan het rertofitten van: Elektrisch inklapbare spiegels, Alarm systeem, Bluetooth telefoon voorbereiding, Grootlichtassistent en een FRM upgrade. Alles netjes via de originele manier. Kostte wat tijd en moeite om de kabelboom aan te passen en uit te breiden maar nu is het wel een lekkere volle auto qua opties.
Alleen nog even opzoek naar een setje Elektrische sportstoelen met geheugen in Leder Dakota zwart dan is hij grotendeels af.
Alhoewel, misschien nog eens een M-pakketje :mrgreen:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39694
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Maik's Cooper S JCW + 323ci + Z3 2.8 + 123d

Bericht door Arthur » 26 jul 2021, 15:10

Goed je best gedaan! Toch passen zwarte wielen (nu) beter bij de Mini dan de huidige velgen. Alles is blauw-zwart behalve de velgen.

Martin*
Berichten: 1000
Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
Locatie: Twente

Re: Maik's Cooper S JCW + 323ci + Z3 2.8 + 123d

Bericht door Martin* » 26 jul 2021, 18:18

Eens met Arthur wat betreft de velgen. De zwarte velgen maken h'm veel sportiever en past beter bij de rest.

Nette aankoop met de rode 325i

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26689
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Maik's Cooper S JCW + 323ci + Z3 2.8 + 123d

Bericht door Martijn_bmw » 26 jul 2021, 19:41

Ik vind de nieuwe wielen wel mooier dan die hele zwarte :lol:
Ik hou ook niet van zwarte wielen, oogt kleiner en je ziet het velgdesign slecht.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Maik's Cooper S JCW + 323ci + Z3 2.8 + 123d

Bericht door Spijkerhard » 26 jul 2021, 20:41

^+1

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: frank de jonge, MJW, Streamline en 58 gasten