Remmen na x-kilometer vast Opel Zafira

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
JdBn
Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet

Remmen na x-kilometer vast Opel Zafira

Bericht door JdBn » 04 dec 2019, 21:41

Van het weekend iets aparts gehoord van iemand die een probleem heeft met zijn Opel Zafira. Niet de nieuwste, dat eerste type zeg maar en niet al teveel km’s erop, zeg 70k. Wat is het probleem: tijdens het rijden wordt stukje bij beetje het rempedaal steeds harder en op een gegeven moment komen de remmen ook niet meer los. Blijkbaar is er al vanalles vervangen (remcilinder, bekrachtiger) maar het probleem speelt nog steeds. Iemand die dit misschien herkent en/of er al eens mee te maken heeft gehad?

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Re: Remmen na x-kilometer vast Opel Zafira

Bericht door Crookie » 04 dec 2019, 21:45

Zuigers die vast geroest zijn?

JWtje
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG

Bericht door JWtje » 04 dec 2019, 21:47

Exactemundo

Harrie D

Bericht door Harrie D » 05 dec 2019, 06:17

Gaan alle 4 de remmen min of meer tegelijk vastzitten of steeds dezelfde ?

1e geval zou ik gokken op een verstopping ergens in het systeem (misschien een rubberen remslang die alle remklauwen van vloeistof voorziet ?) of verkeerd afgesteld/krom rempedaal (waardoor er altijd net wat druk op blijft staan, kan ook bv een missend ringetje tussen hoofdremcilinder & rembekrachtiger zijn, dus kijk wat er MOET zitten op tekeningen)
Dat rempedaal kun je natuurlijk het makkelijkste testen door 'm gewoon te verwijderen en te gaan rijden (moet het wel geen 10+km duren voor ie vast gaat zitten, een rustig weggetje tot je beschikking hebben en de handrem moet werken, maar het kan :tooth: )

Laatste moet je idd alleen bij de klauw en remslang gaan zoeken die iedere keer vast gaat zitten

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 05 dec 2019, 09:22

En een vastzittende handrem met stelmechanisme in de klauw. Schoot mij nog te binnen.

///Joost

Bericht door ///Joost » 05 dec 2019, 09:31

Is de remvloeistof al eens ververst? Gevalletje verkeerde remvloeistof waardoor de rubbers van de remzuigers niet meer goed afdichten? Of nog nooit ververst en dus veel water in de remvloeistof waardoor de zuigers zijn gaan roesten?
Het is inderdaad van belang om eerst te kijken of het bij een hoek, of bij alle vier de hoeken vast gaat zitten. Dan weet je meteen al een stuk meer. Vreemd dat er direct vanalles vervangen wordt zonder eerst naar de oorzaak te zoeken trouwens.

allen

Bericht door allen » 05 dec 2019, 09:35

Geen idee van de kwaliteit van de zuigers, maar bij een Fiat 500 is het handig als je zo nu en dan de klauwen even goed schoonmaakt. Nu rijdt dat ding van ons niet heel veel, maar na 30.000 kilometer waren zowel de schijven als de blokken voor compleet op. :shock:

JP

Bericht door JP » 05 dec 2019, 09:45

Heeft deze Zafira een elektrische handrem?

erwin20vt

Bericht door erwin20vt » 05 dec 2019, 21:26

Zuigers die vast zitten krijg je over het algemeen juist een pedaal wat dieper weg trapt en betreffende rem die vast zit wordt erg warm.
Denk toch dat het ergens richting rembekrachtiger/afstelling zit. zit er nog wel genoeg vrije slag op het pedaal?

anders is een keer stukje gaan rijden met slang rembekrachtiger los, wel even door iemand doen die er een beetje verstand van heeft want je moet redelijk door trappen.

JdBn
Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet

Bericht door JdBn » 06 dec 2019, 07:57

Ik hoor wat goede ideeën hier :)

Rembekrachtiger zat ik ook aan te denken, al had ik begrepen dat ook die al eens gewisseld is. Als ik d eigenaar nog eens spreek zal ik er eens over doorvragen wat er nou allemaal al aan gebeurd is.

Jeffrey026
Auto: tja welke zal het worden?

Bericht door Jeffrey026 » 27 jan 2020, 07:09

Zitten de remmen echt zo vast dat het voertuig wordt afgeremd of wordt het pedaal zo jaard dat je hem niet meer in kunt trappen?

Vacuum leiding vanaf de bekrachter al gecheckt op lekkages?

Zelf met mijn ibiza uit het niets ineens een pedaal gehad doe ik niet meer kon intrappen. Dat is schrikken! Na gebruik van handrem de auto op de baan gehouden. Dit probleem heeft zich eenmalig voor gedaan.
Heb nu hoofdremcilinder,bekrachtiger en vacuumleiding vervangen. Klauwen waren recent vervangen.

Plaats reactie