Pff dat is een hoop ellende geweest....gelukkig weer in de stijgende lijn!
Wat betreft Hyundai, ik heb een Santa Fé gehad en die heeft in 10 maanden tijd en ruim 50.000 kilometer een slag verkeerd gedaan.
Ik was positief verrast over het merk/type auto.
Terug van weggeweest
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 02 nov 2019, 19:24
- Auto: Hyundai i30 1.6 GDI i-Vision
- Locatie: Noord Holland
Re: Terug van weggeweest
Gelukkig wel, zijn er nog maar dat gaat wel komen....op den duur
Het is ook mijn 1ste Hyundai in 40 jaar dat ik auto rij.
Heb wel als leenauto de i10, later de i20 en nog later de i30 Fastback gereden (in de afgelopen 2 jaar): ik denk dan ook dat het laatste model mij heeft geholpen met de keuze die ik heb gemaakt.
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 02 nov 2019, 19:24
- Auto: Hyundai i30 1.6 GDI i-Vision
- Locatie: Noord Holland
Re: Terug van weggeweest
Korte 1ste impressie.
Ruimte achterbak is meer dan voldoende, misschien iets minder maar bij neergeklapte achterbank scheelt dat bijna niets volgens mij.
De auto is duidelijk zuiniger, dat mag wel duidelijk zijn.
Outlander woog 1475kg, de i30 zit net op de 1198kg
Een 2.0lt automaat tegen een 1.6 GDI 6 baks schakel utvoering.
Verschil is bijna 5km meer rijden op 1lt benzine. En dit op kleine stukjes die ik heb gereden.
Normaal gesproken zou ik minimaal een 2.0lt motorblok in een auto willen hebben maar deze 1.6lt doet het niet slecht.
Daarnaast wilde ik een lichtere en zuiniger auto hebben en dat doel heb ik zeker bereikt.
Goedkoper in het rijden, goedkoper in de wegenbelasting.
Mijn ritten zijn dagelijks 28km, heenweg, naar mijn werk en onderweg kom ik 15st stoplichten tegen: 10km lang is het een éénbaansweg, daarna gaat het over op een tweebaansweg waar je maar 80km per uur kan/mag rijden, sommige plekken 70km per uur.
Daarnaast wordt er ook heel veel gecontroleerd/geflitst op mijn route (N242 overgaand op de N508 en dan de N245, ringweg oost Alkmaar).
Zoals belooft hier nog een paar foto's:
Ruimte achterbak is meer dan voldoende, misschien iets minder maar bij neergeklapte achterbank scheelt dat bijna niets volgens mij.
De auto is duidelijk zuiniger, dat mag wel duidelijk zijn.
Outlander woog 1475kg, de i30 zit net op de 1198kg
Een 2.0lt automaat tegen een 1.6 GDI 6 baks schakel utvoering.
Verschil is bijna 5km meer rijden op 1lt benzine. En dit op kleine stukjes die ik heb gereden.
Normaal gesproken zou ik minimaal een 2.0lt motorblok in een auto willen hebben maar deze 1.6lt doet het niet slecht.
Daarnaast wilde ik een lichtere en zuiniger auto hebben en dat doel heb ik zeker bereikt.
Goedkoper in het rijden, goedkoper in de wegenbelasting.
Mijn ritten zijn dagelijks 28km, heenweg, naar mijn werk en onderweg kom ik 15st stoplichten tegen: 10km lang is het een éénbaansweg, daarna gaat het over op een tweebaansweg waar je maar 80km per uur kan/mag rijden, sommige plekken 70km per uur.
Daarnaast wordt er ook heel veel gecontroleerd/geflitst op mijn route (N242 overgaand op de N508 en dan de N245, ringweg oost Alkmaar).
Zoals belooft hier nog een paar foto's:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 189 gasten