Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
- Joy
- Berichten: 10779
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Vooral het koppel in het middengebied was even een eyeopener komende vanuit atmosferische M-modellen. Je gaat vanaf 3000 toeren harder vooruit in de 4e versnelling dan een E46 M3 met 6000 in z'n 2. Heerlijk om zo bochten uit te accelereren. Auto communiceert ook veel met je, onderstel en besturing geven veel feedback en je bent wel echt aan het rijden. Al begrijp ik dat mensen het misschien te makkelijk vinden gaan, de auto lijkt nog veel meer vermogen aan te kunnen. Mooie ervaring.
- EvdP
- Berichten: 6137
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
-
- Berichten: 51347
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Stom, wat EvdP ook zegt.
https://www.caranddriver.com/nissan/gt-r
Pijn en moeite dat ik zo'n ding nog voor blijf rechte stuk
Ik las ergens op 'n autoblog dat ze nog een jaar mee doorgingen die veteraan.
https://www.caranddriver.com/nissan/gt-r
Pijn en moeite dat ik zo'n ding nog voor blijf rechte stuk
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Gunstigere bakverhoudingen? Meer koppel? Zeg het maar. Heb gemeten met Dragy. Tijd was 7.44, gecorrigeerd 7.48, voor het gemak maar even afgerond naar 7.5. Dat was wel met de eerste versie van de map, zal nu nog iets sneller zijn, maar nog niet in de gelegenheid geweest om te meten. En kan het vermogen ook niet kwijt op winterbanden. Heb nu m’n wintermap erop, daarop draait ie ongeveer 400-420 pk en rond de 600nm koppel. Is btw zo te switchen met de cruisecontrol knoppen.WillemBoer schreef: ↑19 jan 2023, 08:01 Wel vreemd, hoe kan een praktisch net zo zware 1 serie sneller zijn dan een 90pk sterkere M4?
- frank de jonge
- Berichten: 9711
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Hier ook rond dat vermogen maar ik zit in de 10 reeks nu.
Iets onder 400pk en zon 550nm. Die handbak kost ook gewoon wat tijd.
80-120 gaat nu in een 2,44
Iets onder 400pk en zon 550nm. Die handbak kost ook gewoon wat tijd.
80-120 gaat nu in een 2,44
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Heb er 3 mappen op. 420/600 voor circuit/drift/winter, 470/680 zomer op 98, 500/730 zomer op 102. Vermogens zijn schattingen/wensen die ik heb neergelegd bij de tuner. Zal van het voorjaar op zomerbanden weer eens gaan testen. En kijken wat ie doet op 102 + wat ethanol.
Ben ook erg benieuwd naar die van jou Frank! Is ie nu al afgesteld op de nieuwe turbo?
Ben ook erg benieuwd naar die van jou Frank! Is ie nu al afgesteld op de nieuwe turbo?
- frank de jonge
- Berichten: 9711
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Ja dat is inmiddels klaar. Meer valt er nu niet meer uit te halen. Injectoren kunnen niet verder. En port injectie erbij bouwen is me een kostenplaatje van heb ik jou daar. Nu kan je er nog gedoseerd mee rijden. Arme voorbandjes
- Bjeffindividual
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:04
- Auto: F90 M5 comp. / E46 WTCC rep
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Riceaux schreef: ↑30 jan 2023, 21:36Gunstigere bakverhoudingen? Meer koppel? Zeg het maar. Heb gemeten met Dragy. Tijd was 7.44, gecorrigeerd 7.48, voor het gemak maar even afgerond naar 7.5. Dat was wel met de eerste versie van de map, zal nu nog iets sneller zijn, maar nog niet in de gelegenheid geweest om te meten. En kan het vermogen ook niet kwijt op winterbanden. Heb nu m’n wintermap erop, daarop draait ie ongeveer 400-420 pk en rond de 600nm koppel. Is btw zo te switchen met de cruisecontrol knoppen.WillemBoer schreef: ↑19 jan 2023, 08:01 Wel vreemd, hoe kan een praktisch net zo zware 1 serie sneller zijn dan een 90pk sterkere M4?
Had vorige week getunede 140i achter me zitten en reed deze van 100 naar 200 maar moeilijk los. Ik verwacht inderdaad een kortere overbrenging waardoor deze auto’s erg snel zijn.
Moet je daarmee wel van de troon stoten met 7.0 in mijn F90 M5 comp
- Philipoo
- Berichten: 4099
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Tijd voor een tune, dan houden ze een GT2RS bij!Bjeffindividual schreef: ↑30 jan 2023, 23:53Riceaux schreef: ↑30 jan 2023, 21:36Gunstigere bakverhoudingen? Meer koppel? Zeg het maar. Heb gemeten met Dragy. Tijd was 7.44, gecorrigeerd 7.48, voor het gemak maar even afgerond naar 7.5. Dat was wel met de eerste versie van de map, zal nu nog iets sneller zijn, maar nog niet in de gelegenheid geweest om te meten. En kan het vermogen ook niet kwijt op winterbanden. Heb nu m’n wintermap erop, daarop draait ie ongeveer 400-420 pk en rond de 600nm koppel. Is btw zo te switchen met de cruisecontrol knoppen.WillemBoer schreef: ↑19 jan 2023, 08:01 Wel vreemd, hoe kan een praktisch net zo zware 1 serie sneller zijn dan een 90pk sterkere M4?
Had vorige week getunede 140i achter me zitten en reed deze van 100 naar 200 maar moeilijk los. Ik verwacht inderdaad een kortere overbrenging waardoor deze auto’s erg snel zijn.
Moet je daarmee wel van de troon stoten met 7.0 in mijn F90 M5 comp
Mijn M140i handbak kan ik in 4 houden en doet dan net boven de 8 seconde 100-200.. dingen zijn écht snel!frank de jonge schreef: ↑30 jan 2023, 21:49 Hier ook rond dat vermogen maar ik zit in de 10 reeks nu.
Iets onder 400pk en zon 550nm. Die handbak kost ook gewoon wat tijd.
80-120 gaat nu in een 2,44
- frank de jonge
- Berichten: 9711
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Ja dat red ik niet in de 4. Die gaat maar tot 175 ofzo
-
Online
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Bizar snel met relatief “weinig” vermogen, zal toch met de gearing te maken hebben idd, M4 loopt dan ook wel weer tegen de 300 op de tellerRiceaux schreef: ↑30 jan 2023, 21:36Gunstigere bakverhoudingen? Meer koppel? Zeg het maar. Heb gemeten met Dragy. Tijd was 7.44, gecorrigeerd 7.48, voor het gemak maar even afgerond naar 7.5. Dat was wel met de eerste versie van de map, zal nu nog iets sneller zijn, maar nog niet in de gelegenheid geweest om te meten. En kan het vermogen ook niet kwijt op winterbanden. Heb nu m’n wintermap erop, daarop draait ie ongeveer 400-420 pk en rond de 600nm koppel. Is btw zo te switchen met de cruisecontrol knoppen.WillemBoer schreef: ↑19 jan 2023, 08:01 Wel vreemd, hoe kan een praktisch net zo zware 1 serie sneller zijn dan een 90pk sterkere M4?
Mijn M4 heeft in de praktijk ca 470pk (origineel) volgens de lijstjes zit ie rond de 9 sec van 100-200, p
- Philipoo
- Berichten: 4099
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Het verschil tussen een M140i en een 540i van 100-200 is ook bizar groot. Zelfde tune is de 5 serie gewoon 2 seconde langzamer (ja veel verschil qua gewicht, maar dan nog is het op de 100-200 wel een erg groot verschil)WillemBoer schreef: ↑31 jan 2023, 16:54Bizar snel met relatief “weinig” vermogen, zal toch met de gearing te maken hebben idd, M4 loopt dan ook wel weer tegen de 300 op de tellerRiceaux schreef: ↑30 jan 2023, 21:36Gunstigere bakverhoudingen? Meer koppel? Zeg het maar. Heb gemeten met Dragy. Tijd was 7.44, gecorrigeerd 7.48, voor het gemak maar even afgerond naar 7.5. Dat was wel met de eerste versie van de map, zal nu nog iets sneller zijn, maar nog niet in de gelegenheid geweest om te meten. En kan het vermogen ook niet kwijt op winterbanden. Heb nu m’n wintermap erop, daarop draait ie ongeveer 400-420 pk en rond de 600nm koppel. Is btw zo te switchen met de cruisecontrol knoppen.WillemBoer schreef: ↑19 jan 2023, 08:01 Wel vreemd, hoe kan een praktisch net zo zware 1 serie sneller zijn dan een 90pk sterkere M4?
Mijn M4 heeft in de praktijk ca 470pk (origineel) volgens de lijstjes zit ie rond de 9 sec van 100-200, p
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Mijn teller stopt bij 260. Maar op de dragy al 292 gehaald. Zat nog meer in, komend voorjaar hopelijk eens goed testen!WillemBoer schreef: ↑31 jan 2023, 16:54Bizar snel met relatief “weinig” vermogen, zal toch met de gearing te maken hebben idd, M4 loopt dan ook wel weer tegen de 300 op de tellerRiceaux schreef: ↑30 jan 2023, 21:36Gunstigere bakverhoudingen? Meer koppel? Zeg het maar. Heb gemeten met Dragy. Tijd was 7.44, gecorrigeerd 7.48, voor het gemak maar even afgerond naar 7.5. Dat was wel met de eerste versie van de map, zal nu nog iets sneller zijn, maar nog niet in de gelegenheid geweest om te meten. En kan het vermogen ook niet kwijt op winterbanden. Heb nu m’n wintermap erop, daarop draait ie ongeveer 400-420 pk en rond de 600nm koppel. Is btw zo te switchen met de cruisecontrol knoppen.WillemBoer schreef: ↑19 jan 2023, 08:01 Wel vreemd, hoe kan een praktisch net zo zware 1 serie sneller zijn dan een 90pk sterkere M4?
Mijn M4 heeft in de praktijk ca 470pk (origineel) volgens de lijstjes zit ie rond de 9 sec van 100-200, p
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
M5 comp is wel echt next level! Staat hier in de wijk een grijze LCI. Prachtige auto’s!Bjeffindividual schreef: ↑30 jan 2023, 23:53Riceaux schreef: ↑30 jan 2023, 21:36Gunstigere bakverhoudingen? Meer koppel? Zeg het maar. Heb gemeten met Dragy. Tijd was 7.44, gecorrigeerd 7.48, voor het gemak maar even afgerond naar 7.5. Dat was wel met de eerste versie van de map, zal nu nog iets sneller zijn, maar nog niet in de gelegenheid geweest om te meten. En kan het vermogen ook niet kwijt op winterbanden. Heb nu m’n wintermap erop, daarop draait ie ongeveer 400-420 pk en rond de 600nm koppel. Is btw zo te switchen met de cruisecontrol knoppen.WillemBoer schreef: ↑19 jan 2023, 08:01 Wel vreemd, hoe kan een praktisch net zo zware 1 serie sneller zijn dan een 90pk sterkere M4?
Had vorige week getunede 140i achter me zitten en reed deze van 100 naar 200 maar moeilijk los. Ik verwacht inderdaad een kortere overbrenging waardoor deze auto’s erg snel zijn.
Moet je daarmee wel van de troon stoten met 7.0 in mijn F90 M5 comp
- Joy
- Berichten: 10779
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Voor het geld een redelijk onverslaanbaar aanbod zo een M140i. Echt veel potentieel heeft zo een ding.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12746
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Aerodynamica / frontaal oppervlak / bandenmaat heeft volgens mij meer invloed dan gewicht. Daarnaast nog dingen als piekvermogen vs vermogen 'onder de grafiek' etc. 100-200 daarmee ook wel realistischere vergelijking voor sprinten in het wild dan rollenbankuitdraai.WillemBoer schreef: ↑19 jan 2023, 08:01 Wel vreemd, hoe kan een praktisch net zo zware 1 serie sneller zijn dan een 90pk sterkere M4?
Aardige vuistregel die ik laatst las: iedere 0,2 s op de 100-200 is ongeveer een wagenlengte verschil.
-
- Berichten: 51347
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Heel veel factoren tellen mee, wat Martijn hierboven ook aangeeft, maar bij 100-200 telt massa('gewicht') wel degelijk zeer zwaar mee hoor:)
Veel 1300/1400 kg 'turbogebakjes' met 'maar' 400-450pk ofzo ook 8s 100-200 etc etc.
Veel 1300/1400 kg 'turbogebakjes' met 'maar' 400-450pk ofzo ook 8s 100-200 etc etc.
En wil je écht snél weg zijn, dan op een Sidewinder/bom gaan zitten, óf een M140i XDrive:)
- frank de jonge
- Berichten: 9711
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
DSG achtig of handbak maakt ook wereld van verschil
- Philipoo
- Berichten: 4099
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Je kan beter een 140 RWD hebben als het om je 100-200 sprintje aankomt. Wil je een 0-100 kanon dan idd Xdrive.Robin schreef: ↑01 feb 2023, 10:23 Heel veel factoren tellen mee, wat Martijn hierboven ook aangeeft, maar bij 100-200 telt massa('gewicht') wel degelijk zeer zwaar mee hoor:)
Veel 1300/1400 kg 'turbogebakjes' met 'maar' 400-450pk ofzo ook 8s 100-200 etc etc.
En wil je écht snél weg zijn, dan op een Sidewinder/bom gaan zitten, óf een M140i XDrive:)
Heb ze al gezien die met Xdrive op stock turbo 10.4 seconde quarter mile tijden neer zetten (2,6 sec 0-100, 6,5 sec 100-200)
-
- Berichten: 51347
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Klopt 0-xxx kmh Xdrive Philip en Xdrive heeft aandrijfverliezen.
Quarter mile heb ik weinig kijk op, ik kijk die CarWOW filmpjes vaak, maar heb geen beleving bij 11-12s(?) Ja rond de 9 is wel erg vlot blijkbaar:)
M2Comp 12,4s 1/4 mile(116mph), dan zal de mijne een hoge 11s(en dan zit ik al op ~125mph) doen? op goede tractie banden....
Dus geen idee.
Quarter mile heb ik weinig kijk op, ik kijk die CarWOW filmpjes vaak, maar heb geen beleving bij 11-12s(?) Ja rond de 9 is wel erg vlot blijkbaar:)
M2Comp 12,4s 1/4 mile(116mph), dan zal de mijne een hoge 11s(en dan zit ik al op ~125mph) doen? op goede tractie banden....
Dus geen idee.
- Philipoo
- Berichten: 4099
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Een Mclaren 765LT doet een 9,8s quarter mile, en dat is echt hééél erg snel!
-
- Berichten: 51347
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
- frank de jonge
- Berichten: 9711
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Het vermogen op de weg krijgen is altijd wel een dingetje ja. Launchcontrol werkt ook niet altijd veilloos zie ik wel op die Carwow video's. Best lastig om het perfect te doen
- EvdP
- Berichten: 6137
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Er zit ook nog wel een verschil tussen de kwart mijl op een baan en de landingsbaan a la CarWOW. Ik kijk wel van die sprint filmpjes en dan hebben ze wel een echte baan en serieuze banden. Binnen de 10 seconden is gewoon serieus snel.
-
- Berichten: 4994
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
"a 10 second car" moesten ze bij the Fast and the Furious toch serieus geld in een Supra steken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: CRZ, Hielke, MarcF, Sabberjoch, WillemBoer en 160 gasten