Pagina 3 van 3

Re: Specialisten Amerikaanse klassiekers

Geplaatst: 04 sep 2019, 23:47
door RS-Ron
Schitterend die Nissan. De Nissan 510 2drs in GTR trim is ook een hele gave klassieker. Denk alleen dat je dan in echt andere prijzen moet gaan denken dan een willekeurige pick-up V8. Een beetje nette gaat in de VS weg voor 40k. En ik wilde eigenlijk lekker cruisen met die V8.

Gr Ron

Re: Specialisten Amerikaanse klassiekers

Geplaatst: 19 sep 2019, 07:13
door Martin van der Zwaard
https://www.facebook.com/groups/Oldtime ... 84&sfns=mo

Stop maar met zoeken Ron. Kant en klaar!!

Re: Specialisten Amerikaanse klassiekers

Geplaatst: 19 sep 2019, 10:49
door RS-Ron
Pff heb ik weer, echt een leuk ding......... Ik dacht eerst de wachten tot de Giulia klaar is........ dank voor de link!

Gr Ron

Re: Specialisten Amerikaanse klassiekers

Geplaatst: 19 sep 2019, 17:00
door Martin van der Zwaard
Graag gedaan!! :tooth:

Re: Specialisten Amerikaanse klassiekers

Geplaatst: 19 sep 2019, 22:02
door vester86
RS-Ron schreef: 19 sep 2019, 10:49 Pff heb ik weer, echt een leuk ding......... Ik dacht eerst de wachten tot de Giulia klaar is........ dank voor de link!

Gr Ron
Voor't weekend moest ie toch weer rijden :tong:

Re: Specialisten Amerikaanse klassiekers

Geplaatst: 19 sep 2019, 22:09
door RS-Ron
vester86 schreef: 19 sep 2019, 22:02
RS-Ron schreef: 19 sep 2019, 10:49 Pff heb ik weer, echt een leuk ding......... Ik dacht eerst de wachten tot de Giulia klaar is........ dank voor de link!

Gr Ron
Voor't weekend moest ie toch weer rijden :tong:
Niet dit weekend, eind volgendé week. Moeders de vrouw merkte echter op............... je kan ook eerst eens een 4-kolommer kopen voor in de garage....... kan je twee auto’s droog binnen zetten. Kon er eigenlijk weinig tegen inbrengen.

Gr Ron

Re: Specialisten Amerikaanse klassiekers

Geplaatst: 19 sep 2019, 23:18
door vester86
lol!

Re: Specialisten Amerikaanse klassiekers

Geplaatst: 19 sep 2019, 23:24
door JP
Jij hebt een goede vrouw !

Re: Specialisten Amerikaanse klassiekers

Geplaatst: 24 sep 2023, 17:47
door autobedrijfvaneker
wij doen ook regelmatig amerikaanse auto's zowel modern als oldskool

o.a monteur in huis die 35 jaar ervaring heeft opgedaan bij prostreet in heemskerk(dat bedrijf bestaat inmiddels niet meer)
zelf heb ik o.a een 1973 camaro en een 2012 shelby GT500

Re: Specialisten Amerikaanse klassiekers

Geplaatst: 24 sep 2023, 17:58
door Martijn_bmw
autobedrijfvaneker schreef: 24 sep 2023, 17:47 wij doen ook regelmatig amerikaanse auto's zowel modern als oldskool

o.a monteur in huis die 35 jaar ervaring heeft opgedaan bij prostreet in heemskerk(dat bedrijf bestaat inmiddels niet meer)
zelf heb ik o.a een 1973 camaro en een 2012 shelby GT500
Dat klinkt als zeer vet spul :) :D

Re: Specialisten Amerikaanse klassiekers

Geplaatst: 24 sep 2023, 18:02
door autobedrijfvaneker
ja zeker, camaro ben ik protouring aan het bouwen (alles nieuw) en de shelby is kennebell supercharged met +- 1000pk
van het voorjaar maar weer eens banken met dunlopp sportmaxx race 2 banden, kijken of dat beter gaat.

Re: Specialisten Amerikaanse klassiekers

Geplaatst: 24 sep 2023, 21:31
door TLRS
Foto's graag :hungry:

Toevallig tips voor het controleren van klepspeling bij een 440 mopar? Iemand die ik ken heeft zo'n ding en hij heeft twijfels over een toerental gerelateerde tik. Blok zou hydraulische stoters hebben aan de kant van de centrale nokkenas. Onder de kleppendeksels in elk geval geen stelmogelijkheden ontdekt. Maakt dat statische controle (handmatig tornen) zinnig?

Re: Specialisten Amerikaanse klassiekers

Geplaatst: 26 sep 2023, 19:22
door autobedrijfvaneker
welk jaar is de motor ?

vrijwel alle amerikaanse pushrod motoren hebben hydraulische lifters maar moet je wel op de juiste voorspanning zetten.

Re: Specialisten Amerikaanse klassiekers

Geplaatst: 26 sep 2023, 22:46
door TLRS
autobedrijfvaneker schreef: 26 sep 2023, 19:22 welk jaar is de motor ?

vrijwel alle amerikaanse pushrod motoren hebben hydraulische lifters maar moet je wel op de juiste voorspanning zetten.
Tjonge, geen idee.. het is niet het originele blok geloof ik. Voorspanning op de lifters is nieuw voor mij, nieuw huiswerk.. bedankt! :D

Re: Specialisten Amerikaanse klassiekers

Geplaatst: 27 sep 2023, 20:36
door autobedrijfvaneker
mocht je er niet uitkomen, kunnen wij altijd even diagnose doen.

Re: Specialisten Amerikaanse klassiekers

Geplaatst: 03 okt 2023, 23:40
door JWtje
TLRS schreef: 24 sep 2023, 21:31 Foto's graag :hungry:

Toevallig tips voor het controleren van klepspeling bij een 440 mopar? Iemand die ik ken heeft zo'n ding en hij heeft twijfels over een toerental gerelateerde tik. Blok zou hydraulische stoters hebben aan de kant van de centrale nokkenas. Onder de kleppendeksels in elk geval geen stelmogelijkheden ontdekt. Maakt dat statische controle (handmatig tornen) zinnig?
Ik heb denk ik de afgelopen 25 jaar meer dan 70 B en RB motoren van Chrysler gebouwd. Als ie helemaal standaard is valt daar niet echt wat aan te stellen. Mocht je je koppen en dek gevlakt hebben dan kun je de tuimelaaras wel uitshimmen voor meer klepspeling maar je hebt binnen de standaard hydraulische stoters best een ruime marge. Dus ik denk dat je daar wel goed zit.
Ik heb een werkplaats in Sint Michielsgestel en ben een paar dagen in de week aan het schroeven bij Kodec Imports in Reusel als dat dichterbij is en werk ook op locatie.
Mocht je een auto hebben van na 71 dan kan ik je stroomverdeler opnieuw curven naar de specs van voor de emissie eisen. Meer vermogen, zuiniger en koeler. Stuur maar PM als je interesse hebt.

Re: Specialisten Amerikaanse klassiekers

Geplaatst: 05 okt 2023, 15:02
door TLRS
Bedankt voor het aanbod van Eker & JW :)

De auto is van eind 60. Blok is er later in gekomen. Die zijn schijnbaar tot in de jaren 80 of 90 gebouwd, geen idee hoe oud het betreffende blok is. Er zit een Weiand spruitstuk op, vacuüm gestuurde mixer, elektronische ontsteking met vacuüm vervroeger en headers. Misschien andere zuigers en/of nokkenas.

Voor zover we hebben kunnen vinden zitten de tuimelaars van een 440 op 1 pijp. Wat individueel afstellen uitsluit lijkt me? Automatische stelbereik op de lifters lijkt inderdaad best royaal JW. Begrijp dat lifters wel kunnen falen (collapse). Misschien is dat een potentiële bron van speling. Er werd ook gesuggereerd dat lifters in stilstand niet zomaar leeglopen tenzij erg stugge klepveren. Dan zou zonder oliedruk misschien toch de klepspeling handmatig te controleren zijn. Zal er nog eens over prakkedenken..