De auto of automerk wat je graag zou willen kopen maar je niet mag van de vrouw of vriend omdat zij er geen zak aan vind

Dit is ons algemene autoforum.
Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26712
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: De auto of automerk wat je graag zou willen kopen maar je niet mag van de vrouw of vriend omdat zij er geen zak aan

Bericht door Martijn_bmw » 26 okt 2022, 20:05

De auto die je gezamenlijk gebruikt of van haar is is toch niet zo gek dat je daar ook gezamenlijk over besluit?

Mijn hobby auto (de Alpina nu) is volledig eigen keuze en bemoeit ze zich ook niet mee. Ze snapt er werkelijk geen bal van waarom “zo’n oud hok” zoveel moet kosten maar laat mij verder gewoon mee mijn gang gaan

TLRS
Berichten: 2926
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: De auto of automerk wat je graag zou willen kopen maar je niet mag van de vrouw of vriend omdat zij er geen zak aan

Bericht door TLRS » 26 okt 2022, 20:20

JP schreef: 26 okt 2022, 19:30 .. want als je als man niks meer te zeggen hebt ?
En daar komt nou dat hele gender spectrum vandaan :tooth:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31236
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: De auto of automerk wat je graag zou willen kopen maar je niet mag van de vrouw of vriend omdat zij er geen zak aan

Bericht door JP » 26 okt 2022, 20:58

Jan Terwolde schreef: 26 okt 2022, 19:46 Bij jou thuis anders? Vrijgezel? :tong:
Nee......:tooth: want ik heb dit draadje ooit gestart toen ik het in mijn hoofd haalde om een Mercedes te kopen. Alleen nu 3 jaar later zie ik reacties waar het lijkt alsof er nu meer mensen niks meer te zeggen hebben thuis, behalve amen......
Wat is het volgende? Dat we massaal in een Twingo moeten gaan rondrijden ? :coffee:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: De auto of automerk wat je graag zou willen kopen maar je niet mag van de vrouw of vriend omdat zij er geen zak aan

Bericht door Riceaux » 26 okt 2022, 22:24

Martijn_bmw schreef: 26 okt 2022, 20:05 De auto die je gezamenlijk gebruikt of van haar is is toch niet zo gek dat je daar ook gezamenlijk over besluit?

Mijn hobby auto (de Alpina nu) is volledig eigen keuze en bemoeit ze zich ook niet mee. Ze snapt er werkelijk geen bal van waarom “zo’n oud hok” zoveel moet kosten maar laat mij verder gewoon mee mijn gang gaan
Het maakt mij niet uit wat zij koopt en haar niet uit wat ik koop. :tooth:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15874
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: De auto of automerk wat je graag zou willen kopen maar je niet mag van de vrouw of vriend omdat zij er geen zak aan

Bericht door Bram » 27 okt 2022, 07:41

JP schreef: 26 okt 2022, 20:58
Jan Terwolde schreef: 26 okt 2022, 19:46 Bij jou thuis anders? Vrijgezel? :tong:
Nee......:tooth: want ik heb dit draadje ooit gestart toen ik het in mijn hoofd haalde om een Mercedes te kopen. Alleen nu 3 jaar later zie ik reacties waar het lijkt alsof er nu meer mensen niks meer te zeggen hebben thuis, behalve amen......
Wat is het volgende? Dat we massaal in een Twingo moeten gaan rondrijden ? :coffee:
Niet zo hè, over die Franse parel!

Online
Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: De auto of automerk wat je graag zou willen kopen maar je niet mag van de vrouw of vriend omdat zij er geen zak aan

Bericht door Richardt. » 27 okt 2022, 09:12

Die van mij heeft een hekel aan die gigantische achtervleugel. Dat is de enige reden waarom er hier nog geen GT3 RS staat :tooth:

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6145
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: De auto of automerk wat je graag zou willen kopen maar je niet mag van de vrouw of vriend omdat zij er geen zak aan

Bericht door EvdP » 27 okt 2022, 09:20

Herkenbaar... Mijn vriendin vind een Ferrari Testarossa lelijk, daarom staat die hier ook niet op de oprit.

Maar ik betaal mijn eigen auto, het maakt haar niet uit wat ik koop. We hebben allebeide een auto. Eerder hadden we een gezamelijke auto en dat leverde nog wel eens een discussie op.

Online
Gijzert
Berichten: 4999
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: De auto of automerk wat je graag zou willen kopen maar je niet mag van de vrouw of vriend omdat zij er geen zak aan

Bericht door Gijzert » 27 okt 2022, 09:59

Richardt. schreef: 27 okt 2022, 09:12 Die van mij heeft een hekel aan die gigantische achtervleugel. Dat is de enige reden waarom er hier nog geen GT3 RS staat :tooth:
Daar hebben ze toch de Touring voor ontwikkeld?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39728
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: De auto of automerk wat je graag zou willen kopen maar je niet mag van de vrouw of vriend omdat zij er geen zak aan

Bericht door Arthur » 27 okt 2022, 10:09

EvdP schreef: 27 okt 2022, 09:20 Herkenbaar... Mijn vriendin vind een Ferrari Testarossa lelijk, daarom staat die hier ook niet op de oprit.

Maar ik betaal mijn eigen auto, het maakt haar niet uit wat ik koop. We hebben allebeide een auto. Eerder hadden we een gezamelijke auto en dat leverde nog wel eens een discussie op.
Mijn vrouw doet ook niet moeilijk (48e auto nu :) ) maar het moet wel betaald worden natuurlijk. Kunnen we wel zeggen mijn en haar rekening, wij hebben gezamenlijk, maar je hebt wel een gezamenlijk huishouden. Niet alles kan in een auto gepompt worden. Dus blijft er genoeg over voor kozijnen dan heb ik redelijk de vrijheid :) Ik vraag altijd wel wat ze ervan vindt, als ze het helemaal niets vindt heb ik er ook geen lol van als het straks voor de deur staat.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6145
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: De auto of automerk wat je graag zou willen kopen maar je niet mag van de vrouw of vriend omdat zij er geen zak aan

Bericht door EvdP » 27 okt 2022, 11:02

Wij hebben naast een gezamenlijke rekening ook elk een eigen rekening. De auto en motor gaan van de eigen rekeningen.

Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1502
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: De auto of automerk wat je graag zou willen kopen maar je niet mag van de vrouw of vriend omdat zij er geen zak aan

Bericht door Baboulah » 27 okt 2022, 11:21

EvdP schreef: 27 okt 2022, 11:02 Wij hebben naast een gezamenlijke rekening ook elk een eigen rekening. De auto en motor gaan van de eigen rekeningen.
Zo hebben wij het dus ook. Werkt prima, en kan ze niet zeuren als ik mn auto na 5 maanden weer tekoop zet voor het volgende exemplaar :)

Overig heeft ze het liefst geen Aziatische merken (dat scheelt, ik ook niet meer namelijk), ondanks dat ze net een nieuwe KIA als leaseauto heeft gekozen (reden: grootste met een ICE dat binnen budget viel, een EV6 of een Tesla of een andere EV is een NOGO bij ons in huis zolang we nog mogen en kunnen tanken)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39728
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: De auto of automerk wat je graag zou willen kopen maar je niet mag van de vrouw of vriend omdat zij er geen zak aan

Bericht door Arthur » 27 okt 2022, 12:44

Ik zie dat toch anders, maar ben inmiddels al 27 jaar samen. Dan vind ik het niet kunnen dat je ‘jouw’ rekening opmaakt aan een auto terwijl de schilder nog moet komen. Bijvoorbeeld :)

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6145
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: De auto of automerk wat je graag zou willen kopen maar je niet mag van de vrouw of vriend omdat zij er geen zak aan

Bericht door EvdP » 27 okt 2022, 13:42

Wij maken elke maand hetzelfde bedrag over op onze gezamenlijke rekening. Dingen als hypotheek / energiekosten / boodschappen en huisonderhoud gaat van die rekening. Als daar geld bij moet dan storten we bij. De rest van mijn salaris gaat naar dingen waar mijn vriendin niet aan mee hoeft te betalen.

Maar ik ben het met je eens, het is in mijn ogen ook niet netjes om geld aan mijn auto te besteden terwijl je nieuwe kozijnen moet.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26712
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: De auto of automerk wat je graag zou willen kopen maar je niet mag van de vrouw of vriend omdat zij er geen zak aan

Bericht door Martijn_bmw » 27 okt 2022, 13:43

EvdP schreef: 27 okt 2022, 13:42 Wij maken elke maand hetzelfde bedrag over op onze gezamenlijke rekening. Dingen als hypotheek / energiekosten / boodschappen en huisonderhoud gaat van die rekening. Als daar geld bij moet dan storten we bij. De rest van mijn salaris gaat naar dingen waar mijn vriendin niet aan mee hoeft te betalen.

Maar ik ben het met je eens, het is in mijn ogen ook niet netjes om geld aan mijn auto te besteden terwijl je nieuwe kozijnen moet.
Hier zelfde methode met ook zelfde nuance indien er echt grote kosten zijn voor bijv gezamenlijk huis.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31236
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: De auto of automerk wat je graag zou willen kopen maar je niet mag van de vrouw of vriend omdat zij er geen zak aan

Bericht door JP » 27 okt 2022, 14:54

+1 hier.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6145
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: De auto of automerk wat je graag zou willen kopen maar je niet mag van de vrouw of vriend omdat zij er geen zak aan

Bericht door EvdP » 27 okt 2022, 15:00

Ik wou jaren terug een brommer kopen. Een Honda MTX.

"Dat gaat niet gebeuren!"

Waarom niet?

"Ja jezus, je gaat als volwassen man toch niet een brommer kopen. Dat ziet er niet uit als je op zo'n ding gaat zitten. En dan is dat ding nog lelijk ook. Je haalt je motorrijbewijs maar"

Ik heb mijn motorrijbewijs... Maar wil eigenlijk nog steeds een keer een Honda MTX of MBX.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31236
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: De auto of automerk wat je graag zou willen kopen maar je niet mag van de vrouw of vriend omdat zij er geen zak aan

Bericht door JP » 27 okt 2022, 15:04

Lieve mensen ik ga deze groep verlaten, mijn vriendin wil dat niet meer hebben dat ik in zoveel op dit forum zit, het spijt mij vreselijk maar het is even niet anders 🥴.


Ik ga haar nu helpen met haar koffer pakken en zet haar op de trein. Dus ik ben zo weer terug

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: De auto of automerk wat je graag zou willen kopen maar je niet mag van de vrouw of vriend omdat zij er geen zak aan

Bericht door Ferdi » 27 okt 2022, 15:28

EvdP schreef: 27 okt 2022, 11:02 Wij hebben naast een gezamenlijke rekening ook elk een eigen rekening. De auto en motor gaan van de eigen rekeningen.
Hier idem, denk dat dat bij de meesten van ons zo zal gaan.
Moet er wat bij dan moet er wat bij en wat er over blijft moet een ieder zelf weten wat ie ermee doet.
Wat ik in de auto stop is volledig aan mij, wat zij verder uit geeft bemoei ik me net zo min mee.

Tijdje terug met het opknappen van de trekker had ze een mening over welke kleur de wielen moesten worden, dat was dezelfde kleur die ik al in gedachten had dus dat scheelde :lol:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39728
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: De auto of automerk wat je graag zou willen kopen maar je niet mag van de vrouw of vriend omdat zij er geen zak aan

Bericht door Arthur » 28 okt 2022, 03:01

Ferdi schreef: 27 okt 2022, 15:28 Moet er wat bij dan moet er wat bij en wat er over blijft moet een ieder zelf weten wat ie ermee doet.
Wat ik in de auto stop is volledig aan mij, wat zij verder uit geeft bemoei ik me net zo min mee.
Ik zal wel heel ouderwets zijn maar heel apart dit. Daarbij verdien ik ook veel meer dan zij. Als we elk maar geld gingen verbrassen van wat er over is zonder dat de ander daar inspraak in heeft?
Maar alles samen is voor mij niet meer dan normaal als getrouwd zijn en 2 kinderen hebbende. Desondanks gaat er al onevenredig veel in auto's.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31236
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: De auto of automerk wat je graag zou willen kopen maar je niet mag van de vrouw of vriend omdat zij er geen zak aan

Bericht door JP » 28 okt 2022, 03:53

Daarom ben ik ook niet getrouwd, nee nog niet eens een samenlevingscontract…

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: De auto of automerk wat je graag zou willen kopen maar je niet mag van de vrouw of vriend omdat zij er geen zak aan

Bericht door Ferdi » 28 okt 2022, 08:40

Hier ook niet getrouwd.
Ook ik verdien meer dan zij, dus gaat er ook meer naar de gezamenlijke rekening.
Nu gaat er hier ook wel minder geld naar de auto's dan gemiddeld op DF :tooth:

Online
Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3288
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: De auto of automerk wat je graag zou willen kopen maar je niet mag van de vrouw of vriend omdat zij er geen zak aan

Bericht door Martijn M » 28 okt 2022, 08:59

Arthur schreef: 28 okt 2022, 03:01 Ik zal wel heel ouderwets zijn maar heel apart dit. Daarbij verdien ik ook veel meer dan zij. Als we elk maar geld gingen verbrassen van wat er over is zonder dat de ander daar inspraak in heeft?
Maar alles samen is voor mij niet meer dan normaal als getrouwd zijn en 2 kinderen hebbende. Desondanks gaat er al onevenredig veel in auto's.
Best ouderwets ja :tong:

Ik verdien ook meer dan m'n vriendin, hebben een gezamenlijke rekening voor de vaste laste, een voor alle overige zaken (boodschappen, uitjes etc) en een gezamenlijke spaarrekening. Leggen op alle 3 die rekeningen elke maand hetzelfde bedrag in, ik iets meer.

Wat er daarna over blijft hebben we beide voor gewerkt, dus dan boeit het mij echt niet waar de vrouw dan d'r geld aan uit geeft.

zegmaarboris
Berichten: 447
Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53

Re: De auto of automerk wat je graag zou willen kopen maar je niet mag van de vrouw of vriend omdat zij er geen zak aan

Bericht door zegmaarboris » 28 okt 2022, 10:32

Ouderwets ja! Ik verdien meer dan m'n vriendin, maar mijn vrouw weer meer dan ik. Heb liever niet dat die twee salaris stroken gaan vergelijken.

Dus overleg toch altijd ;-)

Maar serieus, doen alles samen en ben al lang blij dat ze me niet ontoerekeningsvatbaar heeft laten verklaren met auto gekkigheid. Dus veto op bepaalde auto's is prima. Tot nu toe de Porsche Taycan, elke Mercedes en een oh zo gave Impreza STI en jaar of 20 geleden.

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4530
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: De auto of automerk wat je graag zou willen kopen maar je niet mag van de vrouw of vriend omdat zij er geen zak aan

Bericht door Eeuwe » 28 okt 2022, 10:56

zegmaarboris schreef: 28 okt 2022, 10:32 Ouderwets ja! Ik verdien meer dan m'n vriendin, maar mijn vrouw weer meer dan ik. Heb liever niet dat die twee salaris stroken gaan vergelijken.

Dus overleg toch altijd ;-)

:lol: :lol:

Online
Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: De auto of automerk wat je graag zou willen kopen maar je niet mag van de vrouw of vriend omdat zij er geen zak aan

Bericht door Jan Terwolde » 28 okt 2022, 14:48

Hier gewoon alles op 1 bult, al bijna 15 jaar samen en ooit begonnen met niets dus ja. Als zij zonodig een vakantiehuis bij de Nurburgring moet hebben vooruit dan maar. Elkaar wat gunnen is het devies.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 163 gasten