Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Online
Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3432
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.

Bericht door Joël D. » 08 aug 2019, 18:50

Zed240 schreef: 08 aug 2019, 18:45 Rij hier al maanden een auto op NL kenteken aangezien ik te lui ben om er één hier te kopen. Dat kan uiteraard ook gewoon zonder mijn paspoort in te leveren.
Hoe heb je dat gedaan met je verzekering dan?

Zed240
Berichten: 2919
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.

Bericht door Zed240 » 08 aug 2019, 18:56

Familielid. Ik heb overigens ook nog steeds een aantal geschorste auto's op mijn naam staan in Nederland. Heb de RDW daarover gecontact. Was tot mijn grote verbazing geen probleem, ze sturen de post dan gewoon naar je laatstbekende NL adres, wat in mijn geval familie is.

Overheden kunnen dankzij de EU toch al je gegevens inzien. Ik kreeg hier laatst nog een brief van de Gemeente Den Haag. Als ik stemgerechtigd wil zijn in NL kan ik dat doorgeven. Dan krijg ik een Haags stembiljet, ook al ben ik nog nooit in Den Haag geweest.

BRIM
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2019, 23:33

Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.

Bericht door BRIM » 08 aug 2019, 20:44

Dank allemaal voor de berichten, zoveel response had ik niet verwacht. :thnx:

Om mezelf verder voor te stellen:
Het nordschleife virus is dus al jaren geleden toegeslagen. Meerdere jaren met veel plezier op de ring gereden. Totdat het verkeerd ging, na de derde achtervolgende ronde, kwam ik zij aan zij in de "Stefan-Bellof-S". De auto rechts van mij, kwam steeds verder naar links, ik was gedwongen om naar links uit te wijken op het gras. Tijdens het remmen en proberen terug op de baan te sturen, krijg ik opeens weer grip en ging haaks rechtsaf, en met 160km/h de vangrail in. Vervolgens 10 meter vangrail ingedrukt en nog genoeg energie om de baan weer over te gaan al draaiend om mijn as (dus niet over de kop) en tegen de andere vangrail tot stilstand te komen. Resultaat: auto total loss, geschrokken maar geen lichamelijk letsel. Later leerde ik dat als iemand anders door mijn koelvloeistof was gecrashed, dat ik voor alle schade op zou draaien.

De jaren daarna, als passagier meegereden met vrienden. Ook prachtig, maar nu is het weer tijd om met eigen circuit auto de baan op te gaan. En wel verzekerd, dus dat kan alleen met DE kenteken. Verder kom ik ook naar de Eifel voor weekendjes weg. Dus is het idee ontstaan om op immowelt.de te kijken en om alles te combineren.

Met het uitsparen van de BPM (~15K), kun je de aanbetaling op een appartement aanvullen. Alleen in DE gebruiken is geen enkel probleem. Zou geen km in NL rijden, om alle ellende met BPM ontduiking te voorkomen. Trailer is beschikbaar om naar NL te brengen voor safety checks/controles en voor stalling indien geen garage is bij het appartement. Onderhoud in DE lijkt me beter.

Hetgeen wat "Tom van H" heeft gedaan, lijkt mij dus een geniale zet!

Verder zijn er nog 1 a 2 vrienden welke het ook aantrekkelijk vinden, dus wellicht iets samen aanschaffen. En dan blijft er meer budget voor de auto over...haha

PeterB
Berichten: 3249
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.

Bericht door PeterB » 08 aug 2019, 21:00

Zolang als het nog duurt wat verzekering betreft..

Online
Kadett
Berichten: 4574
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.

Bericht door Kadett » 08 aug 2019, 21:09

Gewoon de hele term tolbaan/openbare weg opheffen. Dan ben je ook van alle schadeclaims af mocht je KVS of olie lekken. 99.9% rijd er om te knallen. Zodra je poortje doorgaat weet je dat je na 20km schade kan hebben of niet eens de 20km haalt. Of het nu steenslag is van grind of erger.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.

Bericht door Peric » 08 aug 2019, 22:10

:lol: Om jezelf verder voor te stellen? Je hebt er een verhaal van gemaakt wat je overkomen is op de NS..

Online
SlowCo
Berichten: 3494
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.

Bericht door SlowCo » 08 aug 2019, 23:38

Is er echt geen enkele Nederlandse autoverzekering meer die rondjes Nordschleife verzekert? Ook niet als extra clausule?

Robin
Berichten: 51118
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.

Bericht door Robin » 09 aug 2019, 08:15

Wat een verhaal. Welkom BRIM.

Ja een GmbH tje/appartementje daar. Alhoewel. Het is daar 's avonds wel erg stil. Ik denk dat m'n vrouw(die de Nürburgring geweldig vindt als bijrijdster en alle auto's kijken/sfeer ) daar gek werd van de stilte(en kou in andere seizoenen)'s avonds. Maar goed dan ben je daar niet.

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.

Bericht door Tom van H. » 09 aug 2019, 10:49

Robin schreef: 09 aug 2019, 08:15 Wat een verhaal. Welkom BRIM.

Ja een GmbH tje/appartementje daar. Alhoewel. Het is daar 's avonds wel erg stil. Ik denk dat m'n vrouw(die de Nürburgring geweldig vindt als bijrijdster en alle auto's kijken/sfeer ) daar gek werd van de stilte(en kou in andere seizoenen)'s avonds. Maar goed dan ben je daar niet.

Tja, we hebben er gewoon netflix en de Döner is lekkerder dan in Nederland.... 😂

Maar inderdaad, we zitten er niet veel vaker dan toen we er nog geen appartementje hadden, dus gek van de stilte en kou worden we er niet 😄

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.

Bericht door Tom van H. » 09 aug 2019, 11:15

Peter Tunissen schreef: 08 aug 2019, 17:32 Je kunt overigens ook een auto in Nederland kopen, exporteren en op Duits kenteken rijden, maar de BPM niet terug vragen.
Dat scheelt bij bijv. een M550d +/- €2400 per jaar aan wegenbelasting en verzekering en je kunt er gewoon mee in Nederland rijden.
Belastingdienst denkt daar helaas anders over, mrb moet gewoon worden betaald:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ken-hebben

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8219
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.

Bericht door Peter Tunissen » 09 aug 2019, 11:20

Tom van H. schreef: 09 aug 2019, 11:15
Peter Tunissen schreef: 08 aug 2019, 17:32 Je kunt overigens ook een auto in Nederland kopen, exporteren en op Duits kenteken rijden, maar de BPM niet terug vragen.
Dat scheelt bij bijv. een M550d +/- €2400 per jaar aan wegenbelasting en verzekering en je kunt er gewoon mee in Nederland rijden.
Belastingdienst denkt daar helaas anders over, mrb moet gewoon worden betaald:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ken-hebben
Goede link, thnx!
Dat is wel een proefproces bij het Europese Hof waard gok ik zo, want dan zou je altijd dubbel MRB moeten betalen. Niet echt de Europese gedachte... ;)

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.

Bericht door Tom van H. » 09 aug 2019, 11:54

Laat maar weten hoe het afloopt, anders gaat de brz ook op duitse platen ivm verzekering 😅

Online
SlowCo
Berichten: 3494
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.

Bericht door SlowCo » 09 aug 2019, 20:52

SlowCo schreef: 08 aug 2019, 23:38 Is er echt geen enkele Nederlandse autoverzekering meer die rondjes Nordschleife verzekert? Ook niet als extra clausule?
Ik heb geen ervaring of prijzen ervan maar is dit niet uiteindelijk goedkoper en makkelijker?:
https://www.circuitverzekeringen.nl/
Of een andere aanbieder natuurlijk.

Gebruikersavatar
D20VT
Berichten: 870
Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43

Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.

Bericht door D20VT » 24 aug 2019, 08:22

Is met die gastarbeiders toch ook die hier in nl met hun auto’s met witte platen blijven rijden.
Die mogen officieel niet langer dan 3 maanden geloof ik achtereen hier zijn zonder een keer terug over de grens te zijn geweest ivm woonachtig in NL icm rijden op buitenlands kenteken.
Ook geen hond die dit controleert en geen mrb en of BPM van die gasten.

Vraag me wel eens af hoe ze dat doen met die Dld registraties van echte supercars in NL zo zie je op evenementen van die gepersonaliseerde Duitse kentekens terwijl het eigen auto’s zouden moeten zijn. Die afrojack heb ik wel eens gezien met zo’n kenteken staat dan GEL-UK ..... op kenteken. En die rijden er langer dan 2 weken mee.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2848
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.

Bericht door Jan Terwolde » 06 mar 2020, 01:02

Ook mensen die met gedestilleerd water en water wetter rijden of een alternatief daarvan om de glijpartijen te voorkomen over je koelvloeistof? Lijkt mij toch wel handig aangezien met veel grote glijpartijen met koelvloeistof te maken hebben.

Online
Kadett
Berichten: 4574
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.

Bericht door Kadett » 06 mar 2020, 03:34

Handiger om gewoon je gehele auto in goede technische staat te houden. Dus niet met een 20 jaar oude barrel er zomaar op rijden maar van de tevoren alle rubbers slangen en radiator controleren op uitdroging/schade/slijtage.

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3226
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.

Bericht door Martijn M » 06 mar 2020, 10:10

Jan Terwolde schreef: 06 mar 2020, 01:02 Ook mensen die met gedestilleerd water en water wetter rijden of een alternatief daarvan om de glijpartijen te voorkomen over je koelvloeistof? Lijkt mij toch wel handig aangezien met veel grote glijpartijen met koelvloeistof te maken hebben.
Overwogen, maar m'n circuithok staat buiten dus dat gaat in de winters niet goed komen. :tooth:

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2848
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.

Bericht door Jan Terwolde » 09 mar 2020, 11:08

Niemand die het wel gebruikt? Of redenen om het niet te gebruiken?
Lijkt mij toch een goedkope manier om de kans dat je ongelukken veroorzaakt te verkleinen.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.

Bericht door ///Joost » 09 mar 2020, 12:27

Jan Terwolde schreef: 09 mar 2020, 11:08 Niemand die het wel gebruikt? Of redenen om het niet te gebruiken?
Lijkt mij toch een goedkope manier om de kans dat je ongelukken veroorzaakt te verkleinen.
Zoals Martijn aangeeft, het water in je koelsysteem bevriest gewoon (en zet dus uit!) als je auto buiten gestalt staat terwijl het vriest, met alle schade van dien. De meesten rijden toch in hun eigen auto, of hebben niet de luxe om hun track tool binnen te stallen.

Verongelukken doe je vooral over de kvs van anderen, dus je helpt voornamelijk anderen (en wellicht minder lange baansluiting).

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2848
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.

Bericht door Jan Terwolde » 09 mar 2020, 13:33

Aansprakelijk kunnen zijn is toch wel een dingetje zou ik denken? Niet voor de gemiddelde dfer met een oneindig budget natuurlijk :tooth:

Een extra keer verversen en voor de winter weer normale koelvloeistof er in doen is niet echt een grote investering.

Online
Kadett
Berichten: 4574
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.

Bericht door Kadett » 09 mar 2020, 13:40

Zoals ik al aangaf, je koelsysteem gewoon helemaal nalopen en in orde hebben. Uitgedroogde slangen, radiator (plastic)eindstukken die niet meer fris zijn, waterpomp die op zijn eind is etc.

Eventueel het aansluiten van een aparte water temp meter die een correcte meting geeft (dus niet de OEM meter met analoge naald precies in midden tussen L en H in ;) ) tenzij je een moderne auto hebt die het al in graden aangeeft, of waar je de informatie uit de ODBII aansluiting kan halen.

Geertmans
Berichten: 674
Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19

Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.

Bericht door Geertmans » 09 mar 2020, 16:26

Jan Terwolde schreef: 09 mar 2020, 13:33

Een extra keer verversen en voor de winter weer normale koelvloeistof er in doen is niet echt een grote investering.
Investering valt mee, maar de vraag is hoeveel risico's je hiermee ondervangt.
Beter die euro's en tijd investeren en het 100% fris houden van je koelsysteem, zoals hier al aangegeven wordt.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2848
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.

Bericht door Jan Terwolde » 10 mar 2020, 08:40

Duidelijk!

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.

Bericht door Tom van H. » 10 mei 2020, 20:12

Je zou niet de eerste zijn die met een gloednieuwe auto kvs lekt, dus “de boel op orde hebben” is zeker aan te bevelen maar geen garantie. Laat staan als je crasht en al lekkend terugstuitert de baan op....

Gedestilleerd water is dus sowieso een goed idee wat dat betreft!

Gebruikersavatar
Schnor
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 jan 2013, 21:17

Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.

Bericht door Schnor » 15 mei 2020, 13:35

Ik rij zelf wel al een aantal jaren met demi water. Ik wil gewoon geen KVS over de baan gieten om wat voor reden dan ook. Alle slangen, klemmen, waterpomp, Mishimoto radiateur etc zijn nog nieuw maar toch. Zoals topicstarter aangeeft kan de auto ook de baan kruisen na de eerste impact en lekt je nieuwe auto alsnog KVS over de baan. Zelfde geldt in dat geval voor olie natuurlijk maar ik wil het gevaar zoveel mogelijk beperken door geen KVS te gebruiken. Uiteraard is dit niet mijn dagelijkse auto en gebruik ik de auto niet in de winter.

De grote ring crash in oktober 2017 waarbij 14 auto's over de KVS uitgleden zat ik middenin. Zelf kon ik het gelukkig ontwijken. De veroorzaker was een Porsche GT3 van een aantal jaren oud. Het kan met elke auto voorkomen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kadett en 7 gasten