Het algemene series draadje

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51388
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Het algemene series draadje

Bericht door Robin » 13 mei 2023, 08:30

Wij zijn begonnen aan het nogal controversiele Cleopatra(Netflix) , wat een documentaire placht te zijn.

Ziet er allemaal wel gelikt uit.
Maar binnen 5 minuten een ouwe non caucasian taart die zegt dat d'r moeder vroeger al zei dat Cleopatra black was. Punt. Dan in de serie tussendoor ook nog even vermelden dat in Egypte (toendertijd) er zovéél verschillende skin-tones waren. Terwijl (want docu ook) er ook wordt vermeld dat Cleopatra van Oud Grieks/Macedonische afkomst was.

Google maar raak, je kunt alle kanten opdenken, ik heb het MdV ook 'uitgelegd' die ook net als Jezus geen blond haar blauwe ogen heeft(want Z Amerikaans) en wat de fuzz all about is.

Maar goed we weten nu dat Cleopatra black was. En dat Egypte nog steeds een zootje is en ik vanwege het vrouwelijk schoon graag naar Wakanda wil emigreren...

Edit oh ja, Gal Gadot mag niet want joodse afkomst. Wrijving, Mia Khalifa dan maar? Minder wrijving....



:coffee:

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11741
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het algemene series draadje

Bericht door WJ » 06 jul 2023, 20:23

Ik heb laatst 'Welcome to Wrexham' zitten kijken op Disney+.
Dat is een Docu over Rob McElhenney en Ryan Reynolds die de oudste voetbalclub in Engeland kopen, die zitten in de laagste divisie al 15 jaar vast ofzo, gedoe.

Nu heb ik niks met voetbal en het spel zelf staat ook niet heel erg centraal in de docu maar dit vond ik echt heel erg vermakelijk.

Robin
Berichten: 51388
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Het algemene series draadje

Bericht door Robin » 06 jul 2023, 21:04

Ryan Reynolds altijd ok. Zal eens kijken WJ. .... Dochterlief heeft Disney+ wij niet:)

Net begonnen aan de docu Mata Hari op Prime. Tja als mede stadsgenoot moet je wat meer over dat bijzondere famke weten nietwaar?:)

En ik wist nog niet de helft en ben ook nog maar op de helft....pfff
Wat een leven had ze: Vanuit een middenstandsgezin , luxe prive opgeleid, faillisement van pa en gedoe met d'r Engelse dronkelap en scheiding: Een elegante vrouw vs 'alle mannen' maar vooral in de hoogste kringen van Europa. Zichzelf marketeeren, publiceren, de selfie queen avant la lettre die Margaretha. Echt te gek.

Dit is begin 20e eeuw he. Ongeveer uit de kleren gaan helpt ook wel wat:)

Voor een die z'n geboorteplaats best minacht is dit verhaal over één der beroemdste stadsgenotes en waarschijnlijk één der beroemste Nederlanders ooit(ook Greta Garbo speelde haar!) een heel interessante docu.
Maar voor een ieder die wat heeft met semi moderne maatschappij en geschiedenis ook een aanrader.

Edit:
Even filosofisch, gisteren keek ik Apocalypse Now(1979) wat speelt in /rond 1970. Mijn geboortjaar. Nu 53 jaar geleden. En ik was er niet mentaal bij, maar niet zo heel lang geleden...

Als ik mijn geboortejaar neem 1970 en haal daar 53 jaar vanaf. Toen leefde Mata Hari nog(1917) . Gefusilleerd in edit oktober 1917...

Tijd =Geld.

edit 2:
De actrice die Mata Hari speelt: Ik vind d'r leuk hoor! :headbang:

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Het algemene series draadje

Bericht door frankie » 07 jul 2023, 11:51

Nou het is toch gebeurd hoor, ik heb Game of Thrones gekeken.....

Eigenlijk lang kunnen uitstellen want geen HBO, maar zoonlief wilde dat wel want er stond wel goeie content op. Eerste seizoenen, top. Als kerel durf ik het bijna niet te zeggen, maar wel wat te veel onfunctioneel bloot en seks in de eerste seizoenen. Dat lijkt er wel alleen in te zitten om in de USA lekker te shockeren en zodoende veel aandacht te krijgen. Latere seizoenen (7, 8) merk je wel dat het bron materiaal van de boeken wat op droogt. Focus wordt wat meer verlegd naar visueel spektakel en inhoudelijk wordt het steeds minder. Maar goed, al met al wel mee vermaakt.

Robin
Berichten: 51388
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Het algemene series draadje

Bericht door Robin » 09 aug 2023, 21:06

Ik kijk sinds vanavond de Netflix serie Captain Fall. Animatie. Wat een te dwaas verhaal na 3 afleveringen. Goed hoor(vind ik)!

F is for Family was ook top. Rick & Morty ook.

Dit is weer anders, maar je blijft kijken. IMHO:)

Gebruikersavatar
Rivanov
Berichten: 1359
Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Contacteer:

Re: Het algemene series draadje

Bericht door Rivanov » 10 aug 2023, 14:30

Afgelopen dagen Black Bird gekeken op Apple TV+. Aanrader!

Tevens Season 2 van The Bear gekeken vorige week.. waanzinnige serie.

Rnd
Berichten: 2210
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Het algemene series draadje

Bericht door Rnd » 11 aug 2023, 17:35

De serie Warrior op HBO max is echt een aanrader. Beter dan Banshee vind ik. Beide series hebben een 8,4 op IMDB.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11741
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het algemene series draadje

Bericht door WJ » 11 aug 2023, 20:00

Rivanov schreef: 10 aug 2023, 14:30
Tevens Season 2 van The Bear gekeken vorige week.. waanzinnige serie.
Die aflevering van het Family Dinner was echt briljant goed geacteerd, boel grote namen ook. Maar dat was zo'n clusterfuck, geweldig.

Elise
Berichten: 7318
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Het algemene series draadje

Bericht door Elise » 27 aug 2023, 10:15

Wel even een uurtje in de rij gaan staan voordat je de shop in kunt :headbang:

diddly.jpg

Gebruikersavatar
Rivanov
Berichten: 1359
Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Contacteer:

Re: Het algemene series draadje

Bericht door Rivanov » 27 aug 2023, 10:54

Haha nice

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3868
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Het algemene series draadje

Bericht door Emiel » 28 aug 2023, 06:46

Rnd schreef: 11 aug 2023, 17:35 De serie Warrior op HBO max is echt een aanrader. Beter dan Banshee vind ik. Beide series hebben een 8,4 op IMDB.
De eerste 5 minuten is al een goed begin van Warrior. Ben benieuwd naar de rest.

Rnd
Berichten: 2210
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Het algemene series draadje

Bericht door Rnd » 28 aug 2023, 10:00

Ik moet er wel op terugkomen dat Warrior beter is dan Banshee. Banshee is ook erg goed, je moet er alleen even inkomen.

Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Het algemene series draadje

Bericht door Richardt. » 28 aug 2023, 10:30

Warrior ook mee begonnen nav dit topic. Wij kunnen het wel waarderen.
De duistere/donkere beelden doen mij een beetje aan Peaky Blinders denken. De rauwe actie en gevechten met veel bloed doen mij denken aan een Quintin Tarantino film.

Seizoen 1 zit er bijna op in elk geval.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4470
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Het algemene series draadje

Bericht door sitechris » 28 aug 2023, 14:46

Warrior prima serie. Echt een aanradertje. Banshee vond ik naar verloop van tijd wat saaier worden (verhaallijn met name)

Robin
Berichten: 51388
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Het algemene series draadje

Bericht door Robin » 08 sep 2023, 07:12

Netflix Mask Girl (Zuid Korea)gekeken, wel 'mooi verhaal', acteerwerk soms wat bijzonder.
Prime Video El Fin Del Amor, Argentinië erg woke LHGBTI gedoe en toch spreekt 't me wel aan, want veel L:-)

Netflix Dan Lidia Poët, Italiaanse detectiveserie, speelt eind 19e eeuws Turijn: prachtige beelden/scenes, geinige plotjes..

.....én hoofdrolspeelster Matilda de Angelis. Mevrouw Ying Yang in deze serie.
Afbeelding

In vorige series/producties schroomde ze niet nog meer non-vegan te laten zien dan in deze serie soms 't geval is : Met Nicole Kidman blijkbaar. WOW!
Megatalent dat ook nog kan zingen:

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3868
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Het algemene series draadje

Bericht door Emiel » 11 sep 2023, 12:02

Dank voor de warrior aanrader. Geblesseerd en kan geen kant op dus fijn vertier ipv weer auto onderdelen bestellen ;)

Top serie. 3 seizoenen gezien nu.

Rnd
Berichten: 2210
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Het algemene series draadje

Bericht door Rnd » 11 sep 2023, 13:51

Ik weet niet of Big Little Lies (HBO) hier ooit is langsgekomen. Hij is er al een tijdje, maar dat is ook een absolute aanrader. De titel doet vermoeden dat het een saaie drama serie is, maar dat is zeker niet waar. Heeft een 8.5 op de IMDB.

Robin
Berichten: 51388
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Het algemene series draadje

Bericht door Robin » 14 sep 2023, 20:04

Zojuist afl 1 van Jury Duty( Prime Video) gekeken.
Jury Duty is an American reality hoax sitcom television series created by Lee Eisenberg and Gene Stupnitsky, about a fake jury trial. It stars Ronald Gladden as a juror who is unaware of the hoax. James Marsden co-stars alongside an ensemble cast. It premiered on Amazon Freevee on April 7, 2023.

The series received three nominations at the 75th Primetime Emmy Awards, including Outstanding Comedy Series and Outstanding Supporting Actor in a Comedy Series for Marsden.

Synopsis
The series chronicles the inner workings of a jury trial in the US through the eyes of juror Ronald Gladden, a solar contractor from San Diego, who is unaware that his jury duty summons was not official, and that everyone in the courtroom aside from him is an actor. Everything that happens, inside and outside the courtroom, is planned.[1][2]
Dikgedrukt, ook de judge is een acteur he, wat spelen ze 't spel ge.wel.dig. Grinniken geblazen, wat een idioterie, met die gekozen juryleden(alle rangen/standen), allemaal ook acteurs. Alleen die Ronald heeft het niet door. :lollerdelol:


https://en.wikipedia.org/wiki/Jury_Duty ... TV_series)

Nu naar deel 2.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39737
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het algemene series draadje

Bericht door Arthur » 10 okt 2023, 10:52

Series-draadje gevonden, Robin :) Gouden uur vond ik een goede serie. Ook laatst op NPO (?) Anoniem gezien, vond ik ook een goede NL serie, evenals Doodstil.
Rabbithole met Kiefer Sutherland ook vlot weg kunnen kijken en zelfs Tulsa King met Sylvester Stallone was verteerbaar. Godfather of Harlem vond ik ook een leuke serie. Ik ben eigenlijk meer van de Engelse en Scandinavische krimi’s maar bovenstaande zeker niet verkeerd. Bv ook net The Night Manager gekeken (oké, half Amerikaans geloof ik), prima serie.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3868
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Het algemene series draadje

Bericht door Emiel » 10 okt 2023, 13:11

Series draadje.. begonnen aan the continental op prime. Het hotel uit de John Wick film reeks.

Ben heel benieuwd, aflevering 1 was best goed. Mooie sfeer, veel bekende namen ook.

Robin
Berichten: 51388
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Het algemene series draadje

Bericht door Robin » 10 okt 2023, 13:20

Ik kijk nu Gen V , The Swarm(apart) , Love Addicts(geinig stelletje Duitsers) op Prime.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3868
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Het algemene series draadje

Bericht door Emiel » 12 okt 2023, 11:44

Gen V gestart.


Maaruh the continental, echt bruut. Leuk, mooie sfeer, maar ook bruut. Beetje John Wick meets Sin city.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4531
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Het algemene series draadje

Bericht door Eeuwe » 12 okt 2023, 12:37

Weer gestart met Unit 13. Imo wel een van de betere NL'se politieseries allertijden. Wil hierna Ernstige Delicten en Bellicher En De Macht Van Meneer Miller weer eens kijken, waren ook altijd erg goede series zover ik herinneren kan. Donkere dagen voor de deur dus genoeg tijd om ze weer eens te bekijken lijkt mij.

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Het algemene series draadje

Bericht door frankie » 16 okt 2023, 14:03

Gen V en The Continental ook mee begonnen :thumbup:

Gebruikersavatar
Nivek
Berichten: 202
Lid geworden op: 23 jul 2023, 13:14
Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
Contacteer:

Re: Het algemene series draadje

Bericht door Nivek » 16 okt 2023, 19:30

Iemand "the expanse" wel eens gekeken? Ik kon hem wel waarderen!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 315 gasten