Wacht maar......ik weet waar je huis woont......
Corvette C8
- Downforce Hans
- Berichten: 12550
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Corvette C8
Ok ik ben dus de enige...dit ding is echt mega cool, kost zoveel als een up gti en je krijgt een mid engine supercar die klinkt als een corvette en een cockpit om van te smullen zo lekker om de bestuurder heen gebouwd
- Luco
- Berichten: 27924
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Corvette C8
Ik vind hem ook prachtig.
-
Online
- Berichten: 4656
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Corvette C8
Niet de enige hoor, vindt hem ook vet! Natuurlijk is het een relatief 'simpelere' auto met veel minder R&D maar dan nog, prijs verschil is HUGE vs de Europese tegenhangers. Weet je eigenlijk gelijk weer hoeveel je hier 'afgezet' wordt.
- JP
- Berichten: 31293
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Corvette C8
Nee hij is ook echt vet ..... design, afwerking, rijden, wat maakt het uit. Kost toch geen drol. "if you pay peanuts, you get americans !"
-
- Berichten: 2067
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
-
Online
- Berichten: 4656
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Corvette C8
Enige wat ze wel hadden moeten bewaren waren die 4 uitlaat pijpen in midden van de auto ipv aan beide zijden 2. Maar zal technisch gezien niet meer haalbaar zijn geweest. Toen Jay wegreed, vond hem niet echt indrukwekkend klinken?? C7 klonk dieper.
- Luc B
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31
Re: Corvette C8
Prijsverschil is ook huge, maar het heeft ook een hoog kitcar gehalte. Ben benieuwd naar de rijtesten.
- Downforce Hans
- Berichten: 12550
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Corvette C8
Nou ik ben wel benieuwd met wat je bedoeld met simpelere auto en veel mindere R&D. Waar maak jij dat uit op dan?
- Joop
- Berichten: 8895
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Corvette C8
Kan me niet voorstellen dat R&D kosten echt veel lager liggen. Oké: het is misschien allemaal minder exotisch, maar alsnog zullen de kosten niet gering zijn...
...de Vette wordt volgens mijn goed verkocht; dus kun je deze kosten over meer auto’s uitsmeren, waardoor de prijs lager kan blijven.
Weet alleen nog niet wat ik ervan moet vinden... Ben zelf toch meer van de klassieke layout: ‘motor in front, drive to the back’ met bijbehorende lange motorkap en zitpositie naar achteren.
...de Vette wordt volgens mijn goed verkocht; dus kun je deze kosten over meer auto’s uitsmeren, waardoor de prijs lager kan blijven.
Weet alleen nog niet wat ik ervan moet vinden... Ben zelf toch meer van de klassieke layout: ‘motor in front, drive to the back’ met bijbehorende lange motorkap en zitpositie naar achteren.
- Arthur
- Berichten: 39791
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- Booooh
- Berichten: 3428
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: Corvette C8
Ik zou er totaal geen probleem mee hebben om er een beetje in rond te bollen, juiste kleur met de juiste velgen
-
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
- Luco
- Berichten: 27924
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
-
- Berichten: 3551
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Corvette C8
Geen BPM maar nog wel invoerrechten en BTW neem ik aan om hem de EU binnen te krijgen? Dus hij zal nog wel wat duurder worden dan 53k.
Jaar wachten en een met wat schade hierheen halen. Supercharger kit erop en gooooo!
Jaar wachten en een met wat schade hierheen halen. Supercharger kit erop en gooooo!
- Luco
- Berichten: 27924
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Corvette C8
btw ligt eraan hoe je het doet.
- Hitz
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
Re: Corvette C8
Moest even wennen toen ik hem de eerste keer zag, maar toen ik me iets meer verdiepte en de prijs e.d. las, vond ik hem een stuk mooier worden
-
Online
- Berichten: 4656
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Corvette C8
Toegegeven. Vanwege de verandering van FR naar MR layout zullen ze flink wat ontwerpen hebben. Hiervoor kon elke ervaring van C4 5 6 7 doorgetrokken worden van de vorige generatie. Nu was het echt een blank canvas
Maar net als de motor. Rudimentaire 6.2 V8 zonder turbo. Relatief lage thermische belasting per cilinder. Geen chargecoolers nodig etc. Heel iets anders dan een S55 of S63 blok van BMW.
Een LS3 crate engine koop je voor $7700. Hoeveel zouden de S63 van BMW of de M178 van Mercedes kosten? Hoorde op een youtube kanaal van een Mercedes freak dat een vervangende M178 voor zijn C63 iets van 40k USD zou kosten.
Maar net als de motor. Rudimentaire 6.2 V8 zonder turbo. Relatief lage thermische belasting per cilinder. Geen chargecoolers nodig etc. Heel iets anders dan een S55 of S63 blok van BMW.
Een LS3 crate engine koop je voor $7700. Hoeveel zouden de S63 van BMW of de M178 van Mercedes kosten? Hoorde op een youtube kanaal van een Mercedes freak dat een vervangende M178 voor zijn C63 iets van 40k USD zou kosten.
- Jinx
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: 21 aug 2008, 16:20
- Locatie: Den Haag
Re: Corvette C8
Hoe meer filmpjes er vrijkomen van deze auto, hoe minder lelijk ik hem vind.
Hij past wat mij betreft keurig tussen een nieuwe NSX of een R8. En dat dan (ik zal het nog maar eens aanstippen) voor 55.000 dollar met het performance pack. Een midengine supercar met 495PK!!
Als ik in Amerika had gewoond was het denk ik een no brainer.
Hij past wat mij betreft keurig tussen een nieuwe NSX of een R8. En dat dan (ik zal het nog maar eens aanstippen) voor 55.000 dollar met het performance pack. Een midengine supercar met 495PK!!
Als ik in Amerika had gewoond was het denk ik een no brainer.
- Downforce Hans
- Berichten: 12550
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Corvette C8
Hier zit echt geen ls3 in hoor maar een LT2.Kadett schreef: ↑23 jul 2019, 16:17 Toegegeven. Vanwege de verandering van FR naar MR layout zullen ze flink wat ontwerpen hebben. Hiervoor kon elke ervaring van C4 5 6 7 doorgetrokken worden van de vorige generatie. Nu was het echt een blank canvas
Maar net als de motor. Rudimentaire 6.2 V8 zonder turbo. Relatief lage thermische belasting per cilinder. Geen chargecoolers nodig etc. Heel iets anders dan een S55 of S63 blok van BMW.
Een LS3 crate engine koop je voor $7700. Hoeveel zouden de S63 van BMW of de M178 van Mercedes kosten? Hoorde op een youtube kanaal van een Mercedes freak dat een vervangende M178 voor zijn C63 iets van 40k USD zou kosten.
Volgend jaar zal er echt wel een Z06 of zr1 model komen die minimaal 300 pk meer zal hebben als wat die auto nu heeft.
Dan wordt het pas echt leuk....
-
- Berichten: 51417
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Corvette C8
Ik moet nog steeds wennen aan het design, maar querdynamisch zal hij wel bijna op GT3 niveau liggen nu al.
Tuurlijk is zo'n 'eenvoudiger' LT2 6.2 V8 ideaal in vele opzichten Mooi vloeiend (en 'altijd') koppel door z'n grote motorinhoud. 495 is 'n hele berg pk's nog steeds in 2019.
Maar als je pk/liter even berekent, dus 495(pk)/6.2(liter)=80pk liter atmosferisch. Dat is anno nu niks bijzonders, maar dan blijft de boel wel (langer) heel.
Als je bedenkt dat een 'mighty' 130i in 2005(ja 14 jaar terug) al 265pk uit z'n mooie 3 litertje haalde. Omgerekend kom je bij de Corvette uit op 240pk uit 3 liter.
Het wachten is dus op een 2/300pk idioter ding wat Hans zegt. Al denk ik dat dit ding qua alles al tussen Cayman GT4/GT3 regionen zit(laptimes/remweg/G krachten en bochtsnelheden) Weer knap gedaan.
Tuurlijk is zo'n 'eenvoudiger' LT2 6.2 V8 ideaal in vele opzichten Mooi vloeiend (en 'altijd') koppel door z'n grote motorinhoud. 495 is 'n hele berg pk's nog steeds in 2019.
Maar als je pk/liter even berekent, dus 495(pk)/6.2(liter)=80pk liter atmosferisch. Dat is anno nu niks bijzonders, maar dan blijft de boel wel (langer) heel.
Als je bedenkt dat een 'mighty' 130i in 2005(ja 14 jaar terug) al 265pk uit z'n mooie 3 litertje haalde. Omgerekend kom je bij de Corvette uit op 240pk uit 3 liter.
Het wachten is dus op een 2/300pk idioter ding wat Hans zegt. Al denk ik dat dit ding qua alles al tussen Cayman GT4/GT3 regionen zit(laptimes/remweg/G krachten en bochtsnelheden) Weer knap gedaan.
-
- Berichten: 18533
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Corvette C8
Hartstikke knap gedaan, maar ik had het model een andere naam gegeven.
Corvette is wat mij betreft een icoon, een concept wat al sinds de jaren 50/60 hetzelfde concept is......
Dit is voor mij hetzelfde als een 911 ineens een middenmotor concept maken.... Nee.
Corvette is wat mij betreft een icoon, een concept wat al sinds de jaren 50/60 hetzelfde concept is......
Dit is voor mij hetzelfde als een 911 ineens een middenmotor concept maken.... Nee.
- Jinx
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: 21 aug 2008, 16:20
- Locatie: Den Haag
Re: Corvette C8
Helemaal waar. Maar al sinds de jaren 60 zijn er geruchten over een midengine Corvette omdat de race concurrentie zoals Porsche het ook had. Laten we blij zijn dat wij de generatie zijn die het meemaken.
-
OnlineWJ
- Berichten: 11744
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
- Downforce Hans
- Berichten: 12550
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Corvette C8
Precies en dan het gewone model er naast houden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten