Hoewel de nieuwe Captur ook met dieselmotoren de fabriek zal verlaten, gaan die aan ons land voorbij. Wel krijgen wij alle benzinevarianten. De driecilinder turbo 1.0 TCe (die we al kennen uit de Nissan Micra en ook in de nieuwe Clio zit) vervangt de bekende TCe 90. Hij levert 100 pk en 160 Nm en is gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak. Deze motor komt volgend jaar ook als lpg-uitvoering.
Een treetje hoger vinden we de welbekende 1.3 TCe viercilinder met 130 pk en 240 Nm. Standaard heeft deze een handgeschakelde zesbak, optioneel de EDC7, een zeventraps automaat met dubbele koppeling en flippers aan het stuur. Deze combinatie is er ook met 155 pk en 270 Nm en dan heb je de top-Captur te pakken.
Plug-in hybride
Volgend jaar volgt de E-Tech, een plug-in hybride die dankzij een 9,8 kWh-accu tot 135 km/h volledig elektrisch kan rijden. Gecombineerd WLTP redt deze 45 km, in stadsverkeer is dat 65 km. De Captur met benzinemotoren staat komend najaar bij de Nederlandse dealers.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... lt-captur/