Aangezien ik er even rustig een aantal zeker voor uit kan zoeken ben ik mij eens gaan oriënteren op de mogelijkheden. Das best nog een dingetje, ben niet thuis in de bouwwerken. Na zo af en toe met mijn meissie wat woningen te hebben bekeken online gaat onze eerste gedachte uit naar een schuurwoning. Waarom, meteen leeftijdsbestendig te realiseren en dit soort woningen vinden wij erg mooi. Aan één kant van de kavel zit je helemaal vrij en daar kan je erg veel glas hebben. Uitzicht is op bos/natuur. De kwaliteit van de woning moet normaal zijn, we hebben geen kids over 40 jaar hebben wij de woning waarschijnlijk niet meer nodig. Prefab lijkt mij prima, maar geen ervaringen in mijn omgeving. Heb me ook geprobeerd te verdiepen in polystyreen bouwblokken, maar daar kan ik weinig over vinden. Ik wil me wel iets verder verdiepen in de kosten van een leuke woning incl. schuur, de waarde van mijn eigen huis en een financieel plaatje hebben met een gezonde marge alvorens ik een gesprek ga aanknopen over de grond en naar de vraagprijs ga informeren en ga (onder)handelen. Als fervent Alfa rijder ben ik natuurlijk creatief geworden om in beweging te blijven. Heb dus al zelf wat schetsen gemaakt waarin onze wensen zijn meegenomen. We komen iedere keerkoppeling een langwerpige blokkendoos met een dak erop uit. Vandaar mijn interesse voor polystyreen bouwblokken, scheelt behoorlijk in prijs, minder zware fundering en isoleert erg goed is het verhaal.
Schuurwoning

Wellicht dat er hier experts en ervaringsdeskundigen zijn die wat tips en trucs kunnen delen. Als het allemaal al gierend uit de financiële klauwen loopt om een eenvoudig huis te laten bouwen ben ik er klaar mee, maar vraag ik me weer niet 25 jaar af of het wat voor ons zou kunnen zijn.
Gr Ron