BMW G80 M3
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW G80 M3
Ze zouden misschien een klein beetje groter kunnen dan ze nu zijn, maar ik vind het al een hele verbetering ten op zichte van het origineel. We zijn nu 2.5 jaar verder dan de eerste beelden die naar buiten kwamen, maar ik vind hem nog altijd even lelijk.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW G80 M3
Wel ook een nieuwe m3 in het echt gezien? Ik vind ze irl veel beter als op de foto.
- Mark 320iS
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: BMW G80 M3
Bah, 't is net een 500 Abarth zo...
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW G80 M3
Vormgeving is al genoeg over gediscussieerd, maar ik vind die SOUND icm die vroaaap tussendoor en het te vloeiend doorschakelen van de automaat echt niet mooi klinken en ook zéker niet sportief. Alsof een S55 AMG ofzo een knalpot eronder heeft. Heel luxury saloon achtig......
Tussen de schakelmomenten moet eigenlijk een nanoseconde 'ignition cut' of hoe ze het doen.(?)
De mijne(S55) had ik op 2sec lang burbels en knallen in Sport en Sport Plus. Da's echt kinderachtig. Die heb ik nu op 0.5s dus net een borbeltje, en in Comfort/Economy gewoon niks.
Deze hier maar even. Zie die tóch minimale wielspin(dit is XDrive!) bij de start en die neus omhoog komen en in de kont zakken. Alsof het 'n Audi Quattro S1 Group B is:)
Ik ben al aan de looks gewend ook irl paar keer gezien. Die '1800' kg is weer minder.
Mat Watson= Skitterende dwaas. Wat een mooi figuur. Die 'draagt' Carwow en die andere met z'n dikke klokken die Yianni(?) van Topaz Car Detailing(?)
Tussen de schakelmomenten moet eigenlijk een nanoseconde 'ignition cut' of hoe ze het doen.(?)
De mijne(S55) had ik op 2sec lang burbels en knallen in Sport en Sport Plus. Da's echt kinderachtig. Die heb ik nu op 0.5s dus net een borbeltje, en in Comfort/Economy gewoon niks.
Deze hier maar even. Zie die tóch minimale wielspin(dit is XDrive!) bij de start en die neus omhoog komen en in de kont zakken. Alsof het 'n Audi Quattro S1 Group B is:)
Ik ben al aan de looks gewend ook irl paar keer gezien. Die '1800' kg is weer minder.
Mat Watson= Skitterende dwaas. Wat een mooi figuur. Die 'draagt' Carwow en die andere met z'n dikke klokken die Yianni(?) van Topaz Car Detailing(?)
- Martijn M
- Berichten: 3296
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: BMW G80 M3
Haha inderdaad zeg. Dit is niks voor zo'n auto.
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW G80 M3
De nieuwe m3 nog niet, wel de gewone 4 serie en ik vind de neus er echt niet uit zien. Ik vind de gewone 3 serie, de G20 dus, ook niet mooi van de voor- en achterkant, de zijkant is dan wel weer prima. Maar de G20 vind ik toch nog een stuk beter dan de G80. Maar ten opzichte van de F30/80 vind ik de huidige echt verschrikkelijk.Jan Terwolde schreef: ↑10 jan 2022, 15:01 Wel ook een nieuwe m3 in het echt gezien? Ik vind ze irl veel beter als op de foto.
- Emilio
- Berichten: 975
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
- Auto: M2 LCI
Re: BMW G80 M3
Doordat die g80 verder zoveel toeters en bellen heeft is die gril goed te pruimen.Marc Sierra schreef: ↑15 jan 2022, 12:38De nieuwe m3 nog niet, wel de gewone 4 serie en ik vind de neus er echt niet uit zien. Ik vind de gewone 3 serie, de G20 dus, ook niet mooi van de voor- en achterkant, de zijkant is dan wel weer prima. Maar de G20 vind ik toch nog een stuk beter dan de G80. Maar ten opzichte van de F30/80 vind ik de huidige echt verschrikkelijk.Jan Terwolde schreef: ↑10 jan 2022, 15:01 Wel ook een nieuwe m3 in het echt gezien? Ik vind ze irl veel beter als op de foto.
Op een gewone 4 serie (zeker zonder m-pakket) gaat alle aandacht naar de gril.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW G80 M3
Helemaal mee eens!Emilio schreef: ↑15 jan 2022, 12:49Doordat die g80 verder zoveel toeters en bellen heeft is die gril goed te pruimen.Marc Sierra schreef: ↑15 jan 2022, 12:38De nieuwe m3 nog niet, wel de gewone 4 serie en ik vind de neus er echt niet uit zien. Ik vind de gewone 3 serie, de G20 dus, ook niet mooi van de voor- en achterkant, de zijkant is dan wel weer prima. Maar de G20 vind ik toch nog een stuk beter dan de G80. Maar ten opzichte van de F30/80 vind ik de huidige echt verschrikkelijk.Jan Terwolde schreef: ↑10 jan 2022, 15:01 Wel ook een nieuwe m3 in het echt gezien? Ik vind ze irl veel beter als op de foto.
Op een gewone 4 serie (zeker zonder m-pakket) gaat alle aandacht naar de gril.
- Erik
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: BMW G80 M3
Mijn F10M5 woog 1850kg, dat was een roeiboot on steroids.Robin schreef: ↑14 jan 2022, 07:27 Vormgeving is al genoeg over gediscussieerd, maar ik vind die SOUND icm die vroaaap tussendoor en het te vloeiend doorschakelen van de automaat echt niet mooi klinken en ook zéker niet sportief. Alsof een S55 AMG ofzo een knalpot eronder heeft. Heel luxury saloon achtig......
Tussen de schakelmomenten moet eigenlijk een nanoseconde 'ignition cut' of hoe ze het doen.(?)
De mijne(S55) had ik op 2sec lang burbels en knallen in Sport en Sport Plus. Da's echt kinderachtig. Die heb ik nu op 0.5s dus net een borbeltje, en in Comfort/Economy gewoon niks.
Deze hier maar even. Zie die tóch minimale wielspin(dit is XDrive!) bij de start en die neus omhoog komen en in de kont zakken. Alsof het 'n Audi Quattro S1 Group B is:)
Ik ben al aan de looks gewend ook irl paar keer gezien. Die '1800' kg is weer minder.
Mat Watson= Skitterende dwaas. Wat een mooi figuur. Die 'draagt' Carwow en die andere met z'n dikke klokken die Yianni(?) van Topaz Car Detailing(?)
Dat de M3 nu 1805kg weegt en de xdrive zelfs 1855kg, is eigenlijk gewoon een grof ///M schandaal en voor mij een toonbeeld van totaal verkeerde prioriteiten.
Het zal allemaal wel weer prima verbloemd zijn, en tot op zeker niveau prima sturen (deed de F10M5 ook), maar uiteindelijk ga je dat gewicht wel voelen / gaat het tegen je werken bij een beetje spirited road driving, en dan hebben we het nog niet over de remmen
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW G80 M3
Gordon Murray zei altijd: you can't deny physics.
Je kunt het zo veel mogelijk 'verbloemen' maar uiteindelijk ben je bezig om het zwaardere gewicht te handelen met: grotere wielen, bredere banden, zwaarder onderstel, grotere remmen etc. Dus een zware auto wordt alleen maar zwaarder.
Je kunt het zo veel mogelijk 'verbloemen' maar uiteindelijk ben je bezig om het zwaardere gewicht te handelen met: grotere wielen, bredere banden, zwaarder onderstel, grotere remmen etc. Dus een zware auto wordt alleen maar zwaarder.
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW G80 M3
Jezus riep toen: Hold my beer!
Inderdaad. En daarom vind ik dit verhaal ook bijzonder.Je kunt het zo veel mogelijk 'verbloemen' maar uiteindelijk ben je bezig om het zwaardere gewicht te handelen met: grotere wielen, bredere banden, zwaarder onderstel, grotere remmen etc. Dus een zware auto wordt alleen maar zwaarder.
Ja de neus is mooier, de wielen niet(mening!), de motor heeft kleinere turbos dan de oorspronkelijke M3 S58 en 'maar 462pk'. Sneller dan 'n M3(?) qua top. Maar niet dat mooie uitschakelbare X Drive systeem al wil die wel dwars die Alpina.
Beter is in dit geval dus subjectief. Ik hoef geen Touring, maar dan altijd de M3 Comp tov dit.
Deze weegt notabene ook 1940 kg.......
Verder prima presentatie, maar vlag dekt de lading niet qua titel vind ik. Voor elk wat wils en 'anders' dan een M3 Touring.
-
- Berichten: 6494
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: BMW G80 M3
Alleen al voor dat lelijke spoilertje boven de voorruit omdat anders het panorama dak eruit waait zou ik deze laten staan
Een duo-test tussen de M3 Touring en deze ALPINA zal wel aangeven welke de beter is. Al zie ik ALPINA altijd als de iets comfortabelere en ingetogenere tov de M-concurrent, daarmee is het dus maar net wat je wensen zijn.
Een duo-test tussen de M3 Touring en deze ALPINA zal wel aangeven welke de beter is. Al zie ik ALPINA altijd als de iets comfortabelere en ingetogenere tov de M-concurrent, daarmee is het dus maar net wat je wensen zijn.
-
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 04 nov 2008, 00:05
Re: BMW G80 M3
Mogelijk kan je de Alpina B3 Touring ook zonder panoramadak bestellen , dan hoeft dat spoilerlipje ook niet want als er geen panodak is kan het ook niet wegvliegen bij hoge snelheid .Richardt. schreef: ↑18 jan 2022, 13:18 Alleen al voor dat lelijke spoilertje boven de voorruit omdat anders het panorama dak eruit waait zou ik deze laten staan
Een duo-test tussen de M3 Touring en deze ALPINA zal wel aangeven welke de beter is. Al zie ik ALPINA altijd als de iets comfortabelere en ingetogenere tov de M-concurrent, daarmee is het dus maar net wat je wensen zijn.
En zonder panodak verlaagt het zwaartepunt vd wagen ook , wat dus nog beetje beter is voor rijdynamiek ...
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW G80 M3
Geef mij die lichteblauwe B3 Touring maar van Bergwerff. Spoiler of niet
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW G80 M3
Alweer een beetje semi oud nieuws van bijna een week oud....
Ze hebben dat ding toch af zitten kraken jaartje geleden
En deze dus:
Chassis wise komt het aardig overeen met de F8x wat ik zo lees en hoor. Nog zwaarder, maar wel sneller. Die motor beetje meer pk's en ik weet niet welk type band de F8x had standaard? PSS. En wat heeft de G80 standaard? Weet ik zo niet.
Die hele kinematics zal wel verbeterd zijn, wat Misha ook zegt. De G80 rijdt op de Ring standaard als een van alle aanpassingen voorziene E92 M3(Schirmer?) van hun.
Iemand meer info?
Ze hebben dat ding toch af zitten kraken jaartje geleden
En deze dus:
Chassis wise komt het aardig overeen met de F8x wat ik zo lees en hoor. Nog zwaarder, maar wel sneller. Die motor beetje meer pk's en ik weet niet welk type band de F8x had standaard? PSS. En wat heeft de G80 standaard? Weet ik zo niet.
Die hele kinematics zal wel verbeterd zijn, wat Misha ook zegt. De G80 rijdt op de Ring standaard als een van alle aanpassingen voorziene E92 M3(Schirmer?) van hun.
Iemand meer info?
-
- Berichten: 966
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW G80 M3
Michelin PS4S of Pirelli P-zero's op de G80. Gave kar, al ben ik meer van de glimmende kleuren. Matte lak is beetje 2010, al zullen ze er op termijn vast een Apex sausje overheen gooien
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW G80 M3
Denk misschien ook kosten technisch. De naven van de F8x zijn zodanig zwak (voor het doel van Apex)dat ze die om de zoveel km preventief moeten vervangen. Waarschijnlijk bij de G80 sterker uitgevoerd.
-
- Berichten: 6494
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: BMW G80 M3
Goed stukje marketing en ontwikkelingstool voor alle merken die er bij betrokken zijn. Veel exposure door wat Apex doet en de auto wordt natuurlijk zeer zwaar gebruikt.
Ik probeer echt te geloven dat Apex zo objectief is als ze doen voorkomen, maar uiteindelijk zijn ook zij gevoelig voor marketing/promotie/samenwerkingsverbanden etc.
Wat zal hun oude F80 M3 moeten kosten? Wellicht iets voor Jan Terwolde.
Ding is goed gebruikt, maar is ook goed onderhouden. Ding heeft zijn 3e motor al, die zal vast nog wel even mee kunnen
Ik probeer echt te geloven dat Apex zo objectief is als ze doen voorkomen, maar uiteindelijk zijn ook zij gevoelig voor marketing/promotie/samenwerkingsverbanden etc.
Wat zal hun oude F80 M3 moeten kosten? Wellicht iets voor Jan Terwolde.
Ding is goed gebruikt, maar is ook goed onderhouden. Ding heeft zijn 3e motor al, die zal vast nog wel even mee kunnen
-
- Berichten: 966
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW G80 M3
Zeker waar. Hebben zelf ook vaak het hoogste woord/wijzend vingertje naar andere youtubers/influencers, maar zijn zelf natuurlijk ook gewoon zo. Ze hoeven alleen iets minder om geld te beuren omdat eigenaar/Robert een flinke duit meebrengt.Richardt. schreef: ↑24 jan 2022, 08:44 Goed stukje marketing en ontwikkelingstool voor alle merken die er bij betrokken zijn. Veel exposure door wat Apex doet en de auto wordt natuurlijk zeer zwaar gebruikt.
Ik probeer echt te geloven dat Apex zo objectief is als ze doen voorkomen, maar uiteindelijk zijn ook zij gevoelig voor marketing/promotie/samenwerkingsverbanden etc.
Wat zal hun oude F80 M3 moeten kosten? Wellicht iets voor Jan Terwolde.
Ding is goed gebruikt, maar is ook goed onderhouden. Ding heeft zijn 3e motor al, die zal vast nog wel even mee kunnen
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW G80 M3
Tja dat denk ik ook, maar ze hadden ook een C63 of RS6 of QV weetikveel kunnen bestellen, als ik zie wat APEX rond had rijden en heeft rijden. Ze zitten niet vast aan BMW denk ik(?)
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW G80 M3
Haha zou erg cool zijn. Zal wel dusdanig buiten budget vallen vrees ik. Ook het onderhoud als ik de eerdere filmpjes van Misha zie..Richardt. schreef: ↑24 jan 2022, 08:44 Goed stukje marketing en ontwikkelingstool voor alle merken die er bij betrokken zijn. Veel exposure door wat Apex doet en de auto wordt natuurlijk zeer zwaar gebruikt.
Ik probeer echt te geloven dat Apex zo objectief is als ze doen voorkomen, maar uiteindelijk zijn ook zij gevoelig voor marketing/promotie/samenwerkingsverbanden etc.
Wat zal hun oude F80 M3 moeten kosten? Wellicht iets voor Jan Terwolde.
Ding is goed gebruikt, maar is ook goed onderhouden. Ding heeft zijn 3e motor al, die zal vast nog wel even mee kunnen
Ding zal echt wel 60k+ moeten opleveren denk ik.
- JP
- Berichten: 31264
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW G80 M3
Die nieuwe blauwe van Apex is wel naaf ! Duidelijk dat Robert uit Amerika komt, uiteindelijk zwichten ook die voor een grote grille. De F80 zouden ze nooit verkopen. Ben benieuwd of de G80 ook dezelfde verbouwing naar 4zits racetaxi ondergaat.
- veejay
- Berichten: 1815
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: BMW G80 M3
Ondanks het afkraken (alleen het front design als ik me goed herinner) had BMW ze een M4 (Handbak) meegegeven vorig jaar, en die beviel hen. Deze G80 zal in Maart als taxi rijden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten