Rolt van dezelfde productieband. Lijkt me wel.Knot schreef: ↑03 feb 2022, 09:34 Heeft de Born niet dezelfde onderliggende ellende als de ID3 dan?
De Cupra zou voor mij wel een serieuze optie zijn als die dingen echt goed zijn, sportief, te krijgen in die fraaie kleur paars en de accu is voldoende voor mij/ons. Is alleen geen V2G auto toch? da's eigenlijk wel jammer.
Volkswagen ID.3/4/5/7
-
- Berichten: 5015
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Volkswagen ID.3
- sitechris
- Berichten: 4481
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Volkswagen ID.3
ik ken geen verhalen van de Born, maar gezien de nauwe verwandheid zou ik het niet aandurven.
-
- Berichten: 4669
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Volkswagen ID.3
Ik zou prive geen VAG EV aandurven. Letterlijk alle EV's op vluchtstrook met pech/ANWB erbij die ik tot nu toe gezien heb waren van VAG. Voornamelijk veel Audi Etron SUV en verder de ID3/4.
De Skoda zie ik eigenlijk nog het meest rijden op de weg en van het trio Skoda/VW/Audi ook de meest geslaagde qua (uiterlijk) design.
De Skoda zie ik eigenlijk nog het meest rijden op de weg en van het trio Skoda/VW/Audi ook de meest geslaagde qua (uiterlijk) design.
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Volkswagen ID.3
Ook nog geen V2X, dus koken moet je even zonder je Cupra doen...
- sitechris
- Berichten: 4481
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Volkswagen ID.3
Overigens gelden de softwareproblemen niet alleen voor de VAG EV's. De nieuwste generatie Skoda Octavia is ook echt berucht vanwege de vele foutmeldingen.
-
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24
Re: Volkswagen ID.3
V2G komt beschikbaar met een geplande update bij VW en Skoda. Dan zal de Born wel volgen.Knot schreef: ↑03 feb 2022, 09:34 Heeft de Born niet dezelfde onderliggende ellende als de ID3 dan?
De Cupra zou voor mij wel een serieuze optie zijn als die dingen echt goed zijn, sportief, te krijgen in die fraaie kleur paars en de accu is voldoende voor mij/ons. Is alleen geen V2G auto toch? da's eigenlijk wel jammer.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Volkswagen ID.3
Als dat komt zie ik er wel meerwaarde in om nog 2500 te investeren voor 6 panelen op mn garage en daarmee de evt toekomstige Born te laden als ik er daarna ook van terug kan pakken.
Heeft natuurlijk pas echt zin als de saldering eraf is, zoals het er nu naar uitziet gaan we 2022 en 2023 vrolijk door dus eind 2023 hoef je het pas geregeld te hebben.
Kun je ook meteen de juiste omvormer en laadvoorziening laten plaatsen want de reguliere omvormers van een PV installatie doen daar natuurlijk niks mee.
Heeft natuurlijk pas echt zin als de saldering eraf is, zoals het er nu naar uitziet gaan we 2022 en 2023 vrolijk door dus eind 2023 hoef je het pas geregeld te hebben.
Kun je ook meteen de juiste omvormer en laadvoorziening laten plaatsen want de reguliere omvormers van een PV installatie doen daar natuurlijk niks mee.
-
- Berichten: 5015
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Volkswagen ID.3
Saldering eraf betekent overdag laden thuis.Knot schreef: ↑04 feb 2022, 09:26 Als dat komt zie ik er wel meerwaarde in om nog 2500 te investeren voor 6 panelen op mn garage en daarmee de evt toekomstige Born te laden als ik er daarna ook van terug kan pakken.
Heeft natuurlijk pas echt zin als de saldering eraf is, zoals het er nu naar uitziet gaan we 2022 en 2023 vrolijk door dus eind 2023 hoef je het pas geregeld te hebben.
Kun je ook meteen de juiste omvormer en laadvoorziening laten plaatsen want de reguliere omvormers van een PV installatie doen daar natuurlijk niks mee.
Geen idee hoe ik dat zou moeten doen.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Volkswagen ID.3
Ik laat dan gewoon de auto staan dan kan mijn vriendin hem gebruiken voor ritjes naar werk en school en staat hij vanaf 3 uur toch in het zonnetje te laden nog voor de nacht
-
- Berichten: 4669
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Volkswagen ID.3
Vandaag weer 400km A4-A1 gereden. Best wat ID3 gezien onderweg en aangezien we allemaal rond de 100 tuffen zowel de voorkant (in spiegel) als achterkant lang kunnen aanschouwen. Voorzijde op zich prima hoewel anoniem maar dat is des VAG
Maar die achterkant en hoe de lijnen vanaf de zijkant samenkomen, sorry maar dat ziet er niet uit. Op een parkeerplaats parkeer je hem vast altijd met de neus naar voren anders moet je er zelf ook nog naar kijken als je terug naar je auto loopt.
Maar die achterkant en hoe de lijnen vanaf de zijkant samenkomen, sorry maar dat ziet er niet uit. Op een parkeerplaats parkeer je hem vast altijd met de neus naar voren anders moet je er zelf ook nog naar kijken als je terug naar je auto loopt.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Volkswagen ID.3
Dan vind ik de kakkende hond ID4 nog veel erger.
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Volkswagen ID.3
What's seen, can't be unseen... en bedankt!
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Volkswagen ID.3
Sorry, kan er niks aan doen... de ID5 vind ik wel weer geslaagd maar voor ons kleine gezin veel te groot/zwaar/duur.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26829
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
- sitechris
- Berichten: 4481
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Volkswagen ID.3
Kleine update: de softwareproblemen nemen langzaam wat meer af.
https://driveaholic.nl/duurtest-volkswa ... de-tunnel/
https://driveaholic.nl/duurtest-volkswa ... de-tunnel/
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Volkswagen ID.3
Ik rij nu bijna een jaar en 30.000km met een ID 3 in de rondte. Hoe langer ik de auto heb hoe meer ik hem ga waarderen. En ja, ook ik heb in de beginfase veel bij de dealer gestaan met verschillende software problemen. Sterker nog, ik heb er voor de baas 5 gekocht en met allemaal was er wel iets mee aan de hand.
Maar nu zijn we weer wat verder en gaat het eigenlijk goed en vergeet je die ellende. Wat overblijft is een heerlijk rijdende, vlotte en comfortabele auto. Echt super fijne auto, moet gezegd worden. Ook is er lekker sportief mee te rijden en heeft de balans van een echte achterwielaandrijver. Tijdens een instructie dag op het TT circuit de ID 3 ff geprobeerd. Op de remmen na zakt hij daar ook niet door het ijs.
Ik heb een 2020 model en betaal VW UP geld qua bijtelling, als hollander een mooie bonus. Verder al dat gedoe met ergonomie en infotainment dat slecht is voor mij niet zo interessant. Alles doet wat het moet en overall raak je aan gewend.
Kortom, ik ben erg tevreden. Range is ook gewoon 400+km en mijn prive/woon/werk nagenoeg zonder snelweg dus haal ik dat ook gewoon. Binnenkort krijg ik een laadpaal aan huis en heb 20 panelen op het dak. Ik heb 2.000kw overcapaciteit wat bestemd is voor de auto. Deze kan ik gewoon aan mijn baas factureren. In mijn situatie is EV dus dikke prima!!
Maar nu zijn we weer wat verder en gaat het eigenlijk goed en vergeet je die ellende. Wat overblijft is een heerlijk rijdende, vlotte en comfortabele auto. Echt super fijne auto, moet gezegd worden. Ook is er lekker sportief mee te rijden en heeft de balans van een echte achterwielaandrijver. Tijdens een instructie dag op het TT circuit de ID 3 ff geprobeerd. Op de remmen na zakt hij daar ook niet door het ijs.
Ik heb een 2020 model en betaal VW UP geld qua bijtelling, als hollander een mooie bonus. Verder al dat gedoe met ergonomie en infotainment dat slecht is voor mij niet zo interessant. Alles doet wat het moet en overall raak je aan gewend.
Kortom, ik ben erg tevreden. Range is ook gewoon 400+km en mijn prive/woon/werk nagenoeg zonder snelweg dus haal ik dat ook gewoon. Binnenkort krijg ik een laadpaal aan huis en heb 20 panelen op het dak. Ik heb 2.000kw overcapaciteit wat bestemd is voor de auto. Deze kan ik gewoon aan mijn baas factureren. In mijn situatie is EV dus dikke prima!!
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Volkswagen ID.3
Wat krijg je trouwens vergoed per kwh? Stijgt dat een beetje mee in deze markt of is het per werkgever verschillend?
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26829
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Volkswagen ID.3
Meestal wat je energie contact is. Je krijgt wat je betaald per kWh.
Herkenbaar verhaal van de iD3 ik ben vanaf begin aan al fan. Echt een heel leuke auto en als ik in die klasse een lease EV moest kiezen zou ik er ook zeker voor gaan. (Of een Born ivm leukere bumpers)
Herkenbaar verhaal van de iD3 ik ben vanaf begin aan al fan. Echt een heel leuke auto en als ik in die klasse een lease EV moest kiezen zou ik er ook zeker voor gaan. (Of een Born ivm leukere bumpers)
-
OnlineJan Terwolde
- Berichten: 2858
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Volkswagen ID.3
Ach dan kun je wel snel een berg panelen terugverdienen.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26829
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Volkswagen ID.3
Klopt, moet je ze wel kwijt kunnen
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Volkswagen ID.3
Oke, lekker als je variabel naar 50ct de kwh stijgt dus met 0 verbruik onder de streep.
Vind zelf de ID3 ook de fraaiste van het stel, alleen zoveel uitvoeringen en opties meen ik te herinneren, bij de Born is het simpel, 3 stuks en klaar.
Maar moet je dan een frisse ID3 nemen van 2021/2022 of zijn bij de eerdere nu de dingetjes ook opgelost middels SW updates en doen die niet meer onder voor latere bouwjaren?
Vind zelf de ID3 ook de fraaiste van het stel, alleen zoveel uitvoeringen en opties meen ik te herinneren, bij de Born is het simpel, 3 stuks en klaar.
Maar moet je dan een frisse ID3 nemen van 2021/2022 of zijn bij de eerdere nu de dingetjes ook opgelost middels SW updates en doen die niet meer onder voor latere bouwjaren?
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Volkswagen ID.3
Wij hebben hiervoor nog niet echt beleid gemaakt binnen de organisatie. Ik heb nog een contract t/m eind 2024 tegen gunstig tarieven van €0,20kw. Ik heb voorgesteld dat hij de laadpaal betaald en ik zoveel mogelijk thuis laad tegen mijn contracttarief. Lijkt me een goeie deal. Verder laad ik ook veel op de zaak waar we ook 100+ panelen op dak hebben. De mobiliteit is bij ons dus best groene en goedkoop.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Volkswagen ID.3
Ik heb een first Edition. Daar zit relatief veel op tegen een lage introductieprijs. Ik heb er eentje uit 12.2020 en dus 8% bijtelling. Die van mij was nieuw nog geen 40K. Ik heb er vorige jaar voor de zaak 5 gekocht met nog geen 1000km op de teller voor 36K per stuk, allemaal 12.2020. Als ik gaspedaal bekijk kan ik ze daar nu zo weer voor verkopen. Goeie deal geweest zo te zien.Knot schreef: ↑14 sep 2022, 09:08 Oke, lekker als je variabel naar 50ct de kwh stijgt dus met 0 verbruik onder de streep.
Vind zelf de ID3 ook de fraaiste van het stel, alleen zoveel uitvoeringen en opties meen ik te herinneren, bij de Born is het simpel, 3 stuks en klaar.
Maar moet je dan een frisse ID3 nemen van 2021/2022 of zijn bij de eerdere nu de dingetjes ook opgelost middels SW updates en doen die niet meer onder voor latere bouwjaren?
Eigenlijk super goedkoop rijden aangezien je ook geen wegenbelasting betaald en een volle accu (thuis of op werk laden) nagenoeg niks kost.
-
OnlineJan Terwolde
- Berichten: 2858
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Volkswagen ID.3
Dan moet je wel zonnepanelen hebben anders is een zuinige diesel qua verbruik niets slechter met deze stroomprijzen.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26829
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Volkswagen ID.3
Hangt helemaal van je contract af: zie voorbeeld Reind met 20cent per kWh. Dan is het 100km rijden 18kwh * 0,20 cent per kWh = 3,60Jan Terwolde schreef: ↑14 sep 2022, 12:14 Dan moet je wel zonnepanelen hebben anders is een zuinige diesel qua verbruik niets slechter met deze stroomprijzen.
Daar koop je tegenwoordig 1,5L diesel voor dan moet ie wel heel zuinig zijn wil je daar 100km ver op komen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Mark 320iS en 7 gasten