Ford Fiesta ST
-
- Berichten: 11241
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Ford Fiesta ST
Zag van de week Harris in Top Gear met de nieuwe Fiesta st en was er lyrisch over.
Zoals julllie weten ben ik niet zo n fwd liefhebber maar als Harris er zo lyrisch over is. Misschien leuk voor erbij dan heeft de vrouw ook weer een boodschappen auto en kan ik even kijken of die ook dwars wil:)
Iemand zo n auto hier?
Ervaringen?
Zoals julllie weten ben ik niet zo n fwd liefhebber maar als Harris er zo lyrisch over is. Misschien leuk voor erbij dan heeft de vrouw ook weer een boodschappen auto en kan ik even kijken of die ook dwars wil:)
Iemand zo n auto hier?
Ervaringen?
- ADV
- Berichten: 3251
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Ford Fiesta ST
Ben je nu al thys aan het verdedigen?
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6017
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
-
OnlineHielke
- Berichten: 11449
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Ford Fiesta ST
1110 kg. Altijd goed dus.
Edit: Lees nu 1180. Mmmm
Edit: Lees nu 1180. Mmmm
Laatst gewijzigd door Hielke op 29 mar 2019, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- JP
- Berichten: 31392
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Ford Fiesta ST
Eerst een schande dat BMW de 6pitter gaat verbannen maar dan wel een 3pits Fordnuis overwegen......het kan snel verkeren hier op DF
-
- Berichten: 11241
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Ford Fiesta ST
Haha zo gek is het nog niet JP:)
Fornuis heeft nog een pit meer:)
Het gaat om de fun die het bied en dat blijkt wel in orde te zijn.
Sjef heeft er een toch?
Fornuis heeft nog een pit meer:)
Het gaat om de fun die het bied en dat blijkt wel in orde te zijn.
Sjef heeft er een toch?
-
- Berichten: 4669
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Ford Fiesta ST
Enige wat ik net aan niet mooi vind zijn de 18" velgen die standaard in NL erop zitten. Vind persoonlijk 17" mooier staan en zal qua sturen niets uitmaken. Verder is de ST eigenlijk behoorlijk verpest door de ST Line modellen. Zit niet veel verschil tussen optisch.
- frankie
- Berichten: 2086
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: Ford Fiesta ST
Als het goed rijdt en er kek uitziet maakt het toch geen bal uit of minder vermogende modelletjes uiterlijk hetzelfde eruit zien bij zo'n Fiesta?
- Artosevo
- Berichten: 339
- Lid geworden op: 18 jul 2007, 19:29
Re: Ford Fiesta ST
Ben nu aan m'n tweede bezig Andre. Heb eerst een blauwe 185 PK gehad (overboost 200 PK), en nu een geimporteerde ST200 (Stormgrey)uit Duitsland, die heeft standaard 200 PK en in de overboost 215, beiden 1070 kg dacht ik. Zijn prima karretjes, m'n vriendin rijdt ermee naar werk en ik mag er af en toe ook mee rijden, vakanties richting Alpen en zo. Zat ook al te kijken of we er weer zo één zouden kopen, maar twijfel een beetje aan het 3 cilinder concept met zoveel vermogen, hoe houdt dat zich op langere termijn?
Stoelen zijn dikke prima, evenals onderstel, je kan er genoeg in mee nemen, valt weinig op aan te merken.
Stoelen zijn dikke prima, evenals onderstel, je kan er genoeg in mee nemen, valt weinig op aan te merken.
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6017
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Ford Fiesta ST
Lekker boeiend die 3 pitter, garantie tot 2022 erop.
Wat André bedoelt is: Hoe rijdt-ie? Zet ie de kont om? Brengt het een glimlach? Zijn de dempertjes goed? Kun je ermee snijden op de boerenweggetjes?
Alles wat klein en licht is stuurt leuk, incl een Up! Daar zijn we wel over uit. Maar het ding moet kloppen. M135i en Megane RS wegen ondertussen meer dan 1400 kg, dat zijn geen hot hatches meer!
Het lijkt er hier op alsof jullie liever de 100 pk versie hebben. Is dit wel DF?
Wat André bedoelt is: Hoe rijdt-ie? Zet ie de kont om? Brengt het een glimlach? Zijn de dempertjes goed? Kun je ermee snijden op de boerenweggetjes?
Alles wat klein en licht is stuurt leuk, incl een Up! Daar zijn we wel over uit. Maar het ding moet kloppen. M135i en Megane RS wegen ondertussen meer dan 1400 kg, dat zijn geen hot hatches meer!
Het lijkt er hier op alsof jullie liever de 100 pk versie hebben. Is dit wel DF?
-
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:06
- Auto: C180, 325e en MX-5
Re: Ford Fiesta ST
Op het gezicht van Peter Hilhorst van Autovisie brengt 'ie zeker een glimlach!
https://www.youtube.com/watch?v=B-_2cDmPUqk
En in dit filmpje zie ik een losse achterkant (vanaf 3m53)
https://www.youtube.com/watch?v=zHtzbtWcw14
https://www.youtube.com/watch?v=B-_2cDmPUqk
En in dit filmpje zie ik een losse achterkant (vanaf 3m53)
https://www.youtube.com/watch?v=zHtzbtWcw14
- Artosevo
- Berichten: 339
- Lid geworden op: 18 jul 2007, 19:29
Re: Ford Fiesta ST
Als je er boodschappen mee wil doen gaat ie prima dwars , mits je de hulpmiddelen uitzet.
-
- Berichten: 11241
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Ford Fiesta ST
Mooi speels op de achterkant in dat bovenstaande filmpje!
-
OnlineHielke
- Berichten: 11449
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Ford Fiesta ST
Megane RS (heb met de cup versie gereden) is een volbloed hot hatch. Erg lichtvoetig en laat zich heerlijk op balans sturen. Spijtig misschien om te zeggen, maar BMW heeft op dit moment niets dat daarbij in de buurt komt.matthyssie schreef: ↑29 mar 2019, 15:21
Alles wat klein en licht is stuurt leuk, incl een Up! Daar zijn we wel over uit. Maar het ding moet kloppen. M135i en Megane RS wegen ondertussen meer dan 1400 kg, dat zijn geen hot hatches meer!
- MartijnGizmo
- Berichten: 12759
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Ford Fiesta ST
Helaas is dat wel onlosmakelijk verbonden aan een erg zwaar vliegwiel.
-
- Berichten: 11241
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Ford Fiesta ST
Casper heeft ermee gereden toch?
- Sjef
- Berichten: 1181
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56
Re: Ford Fiesta ST
Ik rijd sinds september in de ST. Een goede 8000km nu met de auto gedaan. Even in het kort de ervaringen:
Rijden: lekker lichtvoetig. Je merkt het lagere gewicht in de auto tov een 1,2 of 3 serie. Onderstel is dikke prima wat je van Ford mag verwachten. Geklaag bij de vorige ST was dat ie knetterhard geveerd was (dat was ie ook), in de standaard mode is de ST comfortabel. In sport of track mode staat alles een stukje stugger maar ook hier heb je niet het idee dat je in een knetterhard bakje zit. Lekker aanremmen en insturen of gas los in de bocht zorgt voor een rondspringende achterkant van de Fiesta. Achterwiel lift zeer gemakkelijk, corrigeren is kinderlijk eenvoudig.
Ik heb de auto met het optionele quaife sperdiff genomen. Uiteraard prima optie en werkt naar behoren. Bij dit pakket krijg je dan een shiftlight (prima, functioneel) en de launchcontrol functie. Leuk om eens te gebruiken maar eigenlijk volledig kansloze functie op een 200pk fwd auto.
Het remmen is het minste onderdeel van de auto. Gaat prima maar voelt allemaal niet heel stevig aan. Heb de auto in de regen gereden op de Nurburgring en daar gaat de standaard remmerij nog prima mee. Bij zwaardere belasting met droog weer valt dit echter door de mand. Schijven zagen er na wat ritjes in de polder ook al goed blauw uit . Krom is het nog niet gegaan maar ik ben aan het kijken voor een remupgrade.
Het korte stuurhuis (2 slagen lock-to-lock) zorgt voor een heerlijk direct gevoel, de stoelen zitten voortreffelijk en kunnen in tegenstelling tot de vorige modellen nu ook lekker laag op de bodem. Voorheen zat je in de fiesta altijd met je kop tegen het dak gevoel. Als ik in een andere auto stap (zelfs de evo) voelt die minder direct aan in het sturen dan de fiesta)
Geluid in één woord fantastisch! Sportief, 3 cylinder roffel (klinkt BMW-achtig) en echt dikke klappen uit de uitlaat bij terugschakelen met tussengas. Het blijft genieten waardoor de auto ook bij functionele ritjes blijft uitnodigen om toch even door te halen bij invoegen snelweg of vertrekken bij een stoplicht.
Motor: vanwege de turbo is de auto altijd bij de les. Onderin zit er best wat pit in maar het verbaast me hoe de auto ook richting zijn begrenzer nog genoeg kracht geeft! Het nodigt eigenlijk uit om elke keer door te trekken tot het shiftlightje aangaat.
Samengevat: een erg leuke A naar B auto. Niet supersnel, toch verrassend pittig. De vorige ST was idd wat meer hardcore wat voor circuitgebruik de auto waarschijnlijk completer maakt, echter bij gemixt gebruikt heeft Ford naar mijn mening met deze ST een veel allrounder pakket gemaakt. Ik geniet iig elke keer van een ritje in de Fiesta.
Rijden: lekker lichtvoetig. Je merkt het lagere gewicht in de auto tov een 1,2 of 3 serie. Onderstel is dikke prima wat je van Ford mag verwachten. Geklaag bij de vorige ST was dat ie knetterhard geveerd was (dat was ie ook), in de standaard mode is de ST comfortabel. In sport of track mode staat alles een stukje stugger maar ook hier heb je niet het idee dat je in een knetterhard bakje zit. Lekker aanremmen en insturen of gas los in de bocht zorgt voor een rondspringende achterkant van de Fiesta. Achterwiel lift zeer gemakkelijk, corrigeren is kinderlijk eenvoudig.
Ik heb de auto met het optionele quaife sperdiff genomen. Uiteraard prima optie en werkt naar behoren. Bij dit pakket krijg je dan een shiftlight (prima, functioneel) en de launchcontrol functie. Leuk om eens te gebruiken maar eigenlijk volledig kansloze functie op een 200pk fwd auto.
Het remmen is het minste onderdeel van de auto. Gaat prima maar voelt allemaal niet heel stevig aan. Heb de auto in de regen gereden op de Nurburgring en daar gaat de standaard remmerij nog prima mee. Bij zwaardere belasting met droog weer valt dit echter door de mand. Schijven zagen er na wat ritjes in de polder ook al goed blauw uit . Krom is het nog niet gegaan maar ik ben aan het kijken voor een remupgrade.
Het korte stuurhuis (2 slagen lock-to-lock) zorgt voor een heerlijk direct gevoel, de stoelen zitten voortreffelijk en kunnen in tegenstelling tot de vorige modellen nu ook lekker laag op de bodem. Voorheen zat je in de fiesta altijd met je kop tegen het dak gevoel. Als ik in een andere auto stap (zelfs de evo) voelt die minder direct aan in het sturen dan de fiesta)
Geluid in één woord fantastisch! Sportief, 3 cylinder roffel (klinkt BMW-achtig) en echt dikke klappen uit de uitlaat bij terugschakelen met tussengas. Het blijft genieten waardoor de auto ook bij functionele ritjes blijft uitnodigen om toch even door te halen bij invoegen snelweg of vertrekken bij een stoplicht.
Motor: vanwege de turbo is de auto altijd bij de les. Onderin zit er best wat pit in maar het verbaast me hoe de auto ook richting zijn begrenzer nog genoeg kracht geeft! Het nodigt eigenlijk uit om elke keer door te trekken tot het shiftlightje aangaat.
Samengevat: een erg leuke A naar B auto. Niet supersnel, toch verrassend pittig. De vorige ST was idd wat meer hardcore wat voor circuitgebruik de auto waarschijnlijk completer maakt, echter bij gemixt gebruikt heeft Ford naar mijn mening met deze ST een veel allrounder pakket gemaakt. Ik geniet iig elke keer van een ritje in de Fiesta.
-
- Berichten: 11241
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Ford Fiesta ST
Sjef thx voor je verslag!
-
- Berichten: 51497
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Ford Fiesta ST
Goed verhaal zeg. Halen zo'n ding Andre:)
- JP
- Berichten: 31392
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Ford Fiesta ST
Alleen de achterbank zou krap zijn van dit type Fiesta ? Al in meerdere test voorbij gekomen.
- Sjef
- Berichten: 1181
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56
Re: Ford Fiesta ST
Heb er nog niet op gelegen
Heb momenteel 12mm spacers gemonteerd om een grotere remmenset te monteren. De 18” wielen staan er prima mee in de kasten. De spaken zitten echter al vervelend dicht op de standaard klauwen wat dus voor een bbk niet meer past. Travelway is ook prima. Bij die fiesta Mk7 had je het gevoel als je door een put rijdt alsof je veerpoot door je schokdempertoren knalt. Is hier dik in orde. Zelfde met de voorvleugel bij drempels, dempertjes vangen het netjes op, geen kusjes op asfalt.
-
- Berichten: 11241
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Ford Fiesta ST
Wat voor rem kit heb je erop?
- romo
- Berichten: 26922
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Ford Fiesta ST
Wellicht dat de naaldhakken hier het dak alcantara in tact laten? Dan moet je er zeker voor gaan
-
- Berichten: 4669
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Ford Fiesta ST
Aangezien sjef zei 12mm spacers zal het waarschijnlijk deze zijn:
https://www.focusrsparts.co.uk/mountune ... _6402.html
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten