Martijn's BMW M135i

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door Jan Terwolde » 27 okt 2020, 16:34

Erg gaaf weer! ik wil ook echt nog een keer een m135i.

Stefan
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:27
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door Stefan » 27 okt 2020, 18:20

Leuk verhaal Martijn :). De trekhaak moet bij mij er nog op :thumbup:.

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1765
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
Locatie: Nurnbergring
Contacteer:

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door StefanW » 27 okt 2020, 22:31

Je vertelt het altijd erg leuk! Lijkt mij ook erg leuk zo'n roadtrip.

Online
Gebruikersavatar
beske
Berichten: 314
Lid geworden op: 06 dec 2011, 15:53
Locatie: Eindhoven

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door beske » 28 okt 2020, 07:57

Mooie updates! Ding wordt goed gebruikt :df:

Online
Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2812
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door e30touring1990 » 28 okt 2020, 09:18

mooie trip Martijn en lekkere plaatjes erbij :) ik was net een weekje eerder dan jij in de dolomieten met een dergelijk tripje bezig, net niet kunnen zwaaien ;)

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door Peric » 03 nov 2020, 18:44

Je auto ziet er goed uit zo in het wild Martijn.
Ietsie te hard op de A12 in de buurt van Gouda richting Utrecht rond een uur of 15:30. :)

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door MartijnGizmo » 05 nov 2020, 11:19

Klinkt niet als iets dat ik zou doen :angel:

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door Jeffrey026 » 05 nov 2020, 19:26

Peric schreef: 27 okt 2020, 11:09 Grappig dat je je kan meten met een Ferrari.
Haha idd leuk setje zo

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door Milka » 08 jan 2023, 17:30

In de struintocht naar info over de N54 en N55 dit draadje weer eens bijgepakt. Van a - z opnieuw gelezen en videos bekeken. Nog steeds heerlijk leesvoer. Op insta gaat het meer over fietsen, dus heb je em eigenlijk nog en bevalt ie nog?
Nog nieuwe dingen aangepast ?

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door MartijnGizmo » 01 mar 2023, 16:52

Managementsamenvatting:

- CrossClimate Plus op de originele wielen voor de winter 2021, doen het echt belachelijk goed met koud/nat, alleen ietwat zachte wang

- Deden het eigenlijk zo goed, dat ik bij Premio de Groot voor winter 2022 een set CrossClimate 2 kocht, dit keer in 235/40-18 rondom en op OZ Ultraleggera's in 18x9 zodat ze iets meer getrokken staan, kwam het stuurgevoel inderdaad ten goede, lager onafgeveerd gewicht ook in een auto van dit formaat goed te voelen :df:

- onderstel 2 cm hoger gezet, zit nu rond laagste stand die de Duitse onderstelboeren voor TÜV aanbevelen, lijkt iets minder over te hellen

- nieuwe splitter gemonteerd van Zaero, netjes met 3M tape en zelftappertjes, maar liet na een half jaar toch ineens in het midden los bij 140-150 op de snelweg. Auto had wel hele dag in de zon gestaan op een dag met 30+ graden, dus splitter eraf getrokken, in de auto gegooid en naar huis gereden. Verbruik lijkt sindsdien zo'n 0,5l/100km minder te zijn, mede daarom nog geen nieuwe splitter gemonteerd :gek:

- regulier onderhoud bij 1202 Automotive laten doen, gooi er af en toe beetje olie bij, verder geen bijzonderheden

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door Martijn_bmw » 01 mar 2023, 16:56

Die CC 2 heb ik ook onder mijn daily en doen het echt prima idd! voelt eigenlijk niet als een compromis.

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door Milka » 01 mar 2023, 16:58

MartijnGizmo schreef: 01 mar 2023, 16:52 Managementsamenvatting:
:rolling:

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door Milka » 01 mar 2023, 17:02

MartijnGizmo schreef: 01 mar 2023, 16:52 ...

- nieuwe splitter gemonteerd van Zaero, netjes met 3M tape en zelftappertjes, maar liet na een half jaar toch ineens in het midden los bij 140-150 op de snelweg. Auto had wel hele dag in de zon gestaan op een dag met 30+ graden, dus splitter eraf getrokken, in de auto gegooid en naar huis gereden. Verbruik lijkt sindsdien zo'n 0,5l/100km minder te zijn, mede daarom nog geen nieuwe splitter gemonteerd :gek: ...
Was dat al je tweede splitter, die Zaero?
Wat een verschil in verbruik zeg, het smoelt alleen wel lekker

TLRS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door TLRS » 01 mar 2023, 21:18

Is er ook nog een hoonigansamenvatting? :tooth:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door MartijnGizmo » 02 mar 2023, 09:09

Martijn_bmw schreef: 01 mar 2023, 16:56 Die CC 2 heb ik ook onder mijn daily en doen het echt prima idd! voelt eigenlijk niet als een compromis.
Ik heb er nu meer dan een jaar op gereden, en eigenlijk ideale band voor in Nederland. Stil, slijtvast, prima grip, etc. Glijden ook mooi progressief als je gaat lopen boenderen! Alleen de wat zachte wang vond ik een nadeel, maar dat is deels op te lossen met ietsje meer 'stretch'.

Alleen vanaf een graad of 25 buitentemperatuur beginnen ze wel echt meer te smeren. Voor dagelijks verkeer in Nederland niet echt een issue voor mij, maar als er een zomerse Alpen-trip oid op het programma had gestaan, had ik er toch gewoon een set zomerbanden onder gedaan. Heb nog steeds die JR-wielen met redelijk verse PS4's liggen, misschien dat ik die er binnenkort weer eens op gooi om te vergelijken.

Hier nog paar plaatjes met de Ultraleggera's (en de tijdelijke splitter):

Afbeelding

Afbeelding

Ohja, en de carbonio-spiegelkappen begonnen wat blanke lak te verliezen, dus vervangen door een paar nieuwe in het wit:

Afbeelding

Hier zonder splitter, met een jongere broeder als afleiding:

Afbeelding

Met all-seasons en sper ook prima op onverhard te gebruiken, in de sneeuw was het helemaal een feestje!

Afbeelding
Milka schreef: 01 mar 2023, 17:02 Was dat al je tweede splitter, die Zaero?
Wat een verschil in verbruik zeg, het smoelt alleen wel lekker
Ja, had er kort na aanschaf een splitter van Gazp op gemonteerd, daarmaee een week later meteen een stuk vrachtwagenbumper geraakt, maar zag er na zo'n 90dkm nog redelijk netjes uit. Dat was alleen echt meer een soort plank die tegen de bumper aan geschroefd zat, die van Zaero heeft iets meer een 3D-vorm, en is hoogglans zwart.

Ik las onlangs dat die 3M-tape op dat soort plekken na verloop van tijd toch ook minder wordt qua hechting door vocht, had em misschien moeten kitten of met nog meer boutjes vast moeten zetten. Ah well... :verveeld: Nu ik die foto's erbij zoek mis ik em wel weer een beetje.

Andere mod die ik uitvoerde was het afkoppelen van de centerspeaker in het dashboard. De HK-installatie in de F2x-modellen is de poor-mens-uitvoering, met wat minder componenten en instellingen dan de "real deal" bij de grotere broers. Nou had ik al eens met Bimmercode de equalizer op de preset van de F40 (de Active Boomer, niet de Ferrari) gezet, wat al een fikse verbetering met zich meebracht.

Maar die centerspeaker is een neppert, althans, combineert het geluid van links en rechts, zonder dus echt iets toe te voegen. Ik had er al eens over gelezen, maar had het geluk afgelopen zomer een paar keer bij Brian Meghoe van Brian's Custom Audio over de vloer te komen. Nou maakt hij fantastisch mooie dingen, maar is het ook een enorme audio-nerd in de positiefste zin van het woord. Dus hem honderduit gevraagd over dingen die mij bezighouden, zoals ook het nut van zo'n 'neppe' centerspeaker. Die ben je volgens hem liever kwijt dan rijk, dus even in de weer met trimtools en een torx-rateltje en stekker eruit gehaald.

Klinkt inderdaad wat ruimtelijker nu, maar lijkt ook alsof de overige speakers wat meer power krijgen van de versterker. Voor mij iig genoeg verbetering om van "hmm, misschien toch eens kijken naar audio-upgrade" naar "ok, best prima zo" te gaan! :headbang:

Instructie die ik volgde:


R.Wiggel
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 mei 2020, 11:47
Auto: Megane RS Tracktool

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door R.Wiggel » 02 mar 2023, 10:13

Milka schreef: 01 mar 2023, 17:02 Was dat al je tweede splitter, die Zaero?
Wat een verschil in verbruik zeg, het smoelt alleen wel lekker
Ja, had er kort na aanschaf een splitter van Gazp op gemonteerd, daarmaee een week later meteen een stuk vrachtwagenbumper geraakt, maar zag er na zo'n 90dkm nog redelijk netjes uit. Dat was alleen echt meer een soort plank die tegen de bumper aan geschroefd zat, die van Zaero heeft iets meer een 3D-vorm, en is hoogglans zwart.

Ik las onlangs dat die 3M-tape op dat soort plekken na verloop van tijd toch ook minder wordt qua hechting door vocht, had em misschien moeten kitten of met nog meer boutjes vast moeten zetten. Ah well... :verveeld: Nu ik die foto's erbij zoek mis ik em wel weer een beetje.
------------------------------------------------------------------
3M is niet aan te raden om te gebruiken voor montage van splitters, wij leveren bij de Zaero splitters altijd speciale lijm die echt múúrvast zit als het uitgehard is. Had je hem ook in het midden geschroefd?

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door MartijnGizmo » 02 mar 2023, 10:18

Met de kennis van nu... niet goed genoeg iig! :tooth:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door Riceaux » 02 mar 2023, 14:06

MartijnGizmo schreef: 02 mar 2023, 09:09
Martijn_bmw schreef: 01 mar 2023, 16:56 Die CC 2 heb ik ook onder mijn daily en doen het echt prima idd! voelt eigenlijk niet als een compromis.
Ik heb er nu meer dan een jaar op gereden, en eigenlijk ideale band voor in Nederland. Stil, slijtvast, prima grip, etc. Glijden ook mooi progressief als je gaat lopen boenderen! Alleen de wat zachte wang vond ik een nadeel, maar dat is deels op te lossen met ietsje meer 'stretch'.

Alleen vanaf een graad of 25 buitentemperatuur beginnen ze wel echt meer te smeren. Voor dagelijks verkeer in Nederland niet echt een issue voor mij, maar als er een zomerse Alpen-trip oid op het programma had gestaan, had ik er toch gewoon een set zomerbanden onder gedaan. Heb nog steeds die JR-wielen met redelijk verse PS4's liggen, misschien dat ik die er binnenkort weer eens op gooi om te vergelijken.

Hier nog paar plaatjes met de Ultraleggera's (en de tijdelijke splitter):

Afbeelding

Afbeelding

Ohja, en de carbonio-spiegelkappen begonnen wat blanke lak te verliezen, dus vervangen door een paar nieuwe in het wit:

Afbeelding

Hier zonder splitter, met een jongere broeder als afleiding:

Afbeelding

Met all-seasons en sper ook prima op onverhard te gebruiken, in de sneeuw was het helemaal een feestje!

Afbeelding
Milka schreef: 01 mar 2023, 17:02 Was dat al je tweede splitter, die Zaero?
Wat een verschil in verbruik zeg, het smoelt alleen wel lekker
Ja, had er kort na aanschaf een splitter van Gazp op gemonteerd, daarmaee een week later meteen een stuk vrachtwagenbumper geraakt, maar zag er na zo'n 90dkm nog redelijk netjes uit. Dat was alleen echt meer een soort plank die tegen de bumper aan geschroefd zat, die van Zaero heeft iets meer een 3D-vorm, en is hoogglans zwart.

Ik las onlangs dat die 3M-tape op dat soort plekken na verloop van tijd toch ook minder wordt qua hechting door vocht, had em misschien moeten kitten of met nog meer boutjes vast moeten zetten. Ah well... :verveeld: Nu ik die foto's erbij zoek mis ik em wel weer een beetje.

Andere mod die ik uitvoerde was het afkoppelen van de centerspeaker in het dashboard. De HK-installatie in de F2x-modellen is de poor-mens-uitvoering, met wat minder componenten en instellingen dan de "real deal" bij de grotere broers. Nou had ik al eens met Bimmercode de equalizer op de preset van de F40 (de Active Boomer, niet de Ferrari) gezet, wat al een fikse verbetering met zich meebracht.

Maar die centerspeaker is een neppert, althans, combineert het geluid van links en rechts, zonder dus echt iets toe te voegen. Ik had er al eens over gelezen, maar had het geluk afgelopen zomer een paar keer bij Brian Meghoe van Brian's Custom Audio over de vloer te komen. Nou maakt hij fantastisch mooie dingen, maar is het ook een enorme audio-nerd in de positiefste zin van het woord. Dus hem honderduit gevraagd over dingen die mij bezighouden, zoals ook het nut van zo'n 'neppe' centerspeaker. Die ben je volgens hem liever kwijt dan rijk, dus even in de weer met trimtools en een torx-rateltje en stekker eruit gehaald.

Klinkt inderdaad wat ruimtelijker nu, maar lijkt ook alsof de overige speakers wat meer power krijgen van de versterker. Voor mij iig genoeg verbetering om van "hmm, misschien toch eens kijken naar audio-upgrade" naar "ok, best prima zo" te gaan! :headbang:

Instructie die ik volgde:

Leuk zo met die meegespoten spiegelkappen, OZ Ultraleggera’s en onderhoud bij 1202. :tooth:

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5995
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door matthyssie » 02 mar 2023, 14:19

Leuke updates Martijn! Je had ook een Matchup 7 versterker kunnen monteren om die centerspeaker juist te benutten ipv los te koppelen.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door Knot » 02 aug 2023, 12:11

MartijnGizmo schreef: 27 okt 2020, 10:49 Kort na montage van de zomerwielen wilde m'n vriendin een paar foto's gaan maken. De voorbanden waren ietwat gecupt, maar zitten nu op de achteras... kunnen we dat meteen even oplossen, unleash your inner Knot! :tooth:
Topic had een jaar of 3 stilgestaan, ik zal m weer eens even doorbladeren.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door MartijnGizmo » 02 aug 2023, 12:26

Tijdje terug de zomerwielen weer eens eronder gedaan... vind zilver nog steeds wel fijn staan. Stuurt iets strakker dan de CC2, maar grootste verschil toch met warm zomerweer. Alleen daar hebben we niet zoveel van gehad recent... :bag:

En zoals ik elders schreef: Om de 7000-8000 km wat olie erbij, nu net gewisseld van 5W30 naar 5W40, verwacht er nu niets meer bij te hoeven gooien.

Zou niet weer voor een handbak kiezen, die zijn bij BMW toch meestal een beetje meh (tov de fantastische ZF8), maar heb er geen spijt van. Bakolie vervangen door Redline, voelt nu weer mooi soepel.

Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3244
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door Martijn M » 02 aug 2023, 12:30

Hoeveel KM heb je er ondertussen mee gestuurd?

Edit: Oh, al gevonden in een ander topic.
MartijnGizmo schreef: 02 aug 2023, 11:25 nu van 48.000 naar 175.000 gereden.
Dat is flink! :shock:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door MartijnGizmo » 02 aug 2023, 12:32

Van 48.000 naar 175.000 gereden. Begin nu toch vaker over opvolger te denken, maar voldoet nog steeds perfect voor wat ik ermee doe. Denk dat het een M140i of M2 wordt, maar dan wel met 2 pedalen.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door Knot » 02 aug 2023, 13:09

Wel stage2 maar alleen de intercooler toch, niet de downpipe (of heb ik daar overheen gelezen)?

Houdt het blokje het toch knap vol als je geen lagerschalen, geen inlaatreiniging enz gedaan hebt.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door MartijnGizmo » 02 aug 2023, 14:32

Ook downpipe (en chargepipe!). Zo zie je maar weer dat internetverhalen niet altijd overeen komen met praktijkervaringen, heel vreemd! ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Bing [Bot], Bokkepoot, Godspeed, Sabberjoch en 63 gasten