Martijn's BMW M135i

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3246
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door ADV » 28 jul 2020, 10:55

MHD is echt awesome, maps zijn gewoon echt dikke prima, hun support is best goed en ze brengen best vaak updates uit!

Als het zonder map kan, kan het zonder kosten volgens mij @martijn.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6004
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door matthyssie » 28 jul 2020, 10:58

^ niet helemaal. Je moet wel de N55 Flasher app aanschaffen.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12746
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door MartijnGizmo » 28 jul 2020, 11:04

Heb je idd de Flasher Module a €249 voor nodig. Als het alleen om eenmalig die aanpassingen gaat, kun je beter ff langs je favoriete tuner gaan. :)

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3246
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door ADV » 28 jul 2020, 11:04

matthyssie schreef: 28 jul 2020, 10:58 ^ niet helemaal. Je moet wel de N55 Flasher app aanschaffen.
Is die ook op VIN dan?

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26696
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door Martijn_bmw » 28 jul 2020, 11:05

MartijnGizmo schreef: 28 jul 2020, 11:04 Heb je idd de Flasher Module a €249 voor nodig. Als het alleen om eenmalig die aanpassingen gaat, kun je beter ff langs je favoriete tuner gaan. :)
Die ga ik eens een berichtje sturen! thanks :)

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 822
Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
Auto: BMW M135i

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door Jesper » 28 jul 2020, 11:06

Jep op de dongle na moet je gewoon het hele pakketje aanschaffen om dat te kunnen ;)

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12746
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door MartijnGizmo » 28 jul 2020, 11:08

Martijn_bmw schreef: 28 jul 2020, 11:05
MartijnGizmo schreef: 28 jul 2020, 11:04 Heb je idd de Flasher Module a €249 voor nodig. Als het alleen om eenmalig die aanpassingen gaat, kun je beter ff langs je favoriete tuner gaan. :)
Die ga ik eens een berichtje sturen! thanks :)
Als ze moeilijk doen kun je hier zelf opzoeken wat kan en wat het kost: https://www.dyno-chiptuningfiles.com/ ;)

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26696
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door Martijn_bmw » 28 jul 2020, 11:17

haha, dat is toevallig die zijn van ATM-chiptuning in Baarn waar ik meestal langs ga. (letterlijk 2km van mijn huis)

Gebruikersavatar
EnigmaEll
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 dec 2012, 19:26
Auto: Volvo V50 2.5 T5 TUNED
Locatie: Gouda

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door EnigmaEll » 19 aug 2020, 16:50

Prachtige wagen Martijn! Had hem al voorbij zien komen ergens. Maar nog niet gecomplimenteerd met deze wagen. Zoiets wil ik ooit ook nog wel eens onder mijn kont.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12746
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door MartijnGizmo » 27 okt 2020, 10:49

Zo, even tijd voor een update, mocht wel weer eens... Ik zal het even opdelen voor een beetje overzicht.

Kort na montage van de zomerwielen wilde m'n vriendin een paar foto's gaan maken. De voorbanden waren ietwat gecupt, maar zitten nu op de achteras... kunnen we dat meteen even oplossen, unleash your inner Knot! :tooth:

(Laat ik toch maar de disclaimer posten: N55's zijn gevoelig voor "oil-starvation" bij misbruik, ik zie om de paar maanden wel een Engelsman op de FB-groepen wiens motor "ineens" uit ging na het oproken van een set banden. Vaak dan vergezeld van een video van iemand die niets meer doet dan maximaal insturen en volgas blijven geven. Ik heb het dan ook maar gehouden bij een rondje driften en een staande burnout.)

Afbeelding

Afbeelding

Kort daarna een keer in het weekend 's ochtends vroeg naar Zandvoort, kon ik tussen de 200 Duitse campers nog net een leeg plekje vinden op de boulevard voor een fotootje:

Afbeelding

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12746
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door MartijnGizmo » 27 okt 2020, 10:50

Sinds een paar jaar mag ik graag een eindje gaan fietsen om een beetje fit te blijven. In eerste instantie als afwisseling met hardlopen, maar toen steeds vaker bleek dat ik van lopen veel meer blessures kreeg dan van fietsen, werd het vooral nog dat laatste. In principe een keer of 3-4 per week een rondje van een uur vanuit huis, waarbij ik gelukkig zodanig woon dat ik hiervoor niet over de weg hoef. Want zowel in de auto als op de fiets vind ik dat die twee niet zo goed te combineren zijn op één weg. In eerste instantie deed ik dat op mijn oude mountainbike, later aangevuld met een racefiets en sinds zo'n anderhalf jaar met een gravelbike.

De naam geeft het al weg, maar het leukste is daarmee om over gravel te fietsen. En gras. En zand. En toch ook wel asfalt. Enfin, ik gebruik die fiets om er lekker zonder al teveel haast op uit te trekken, en daarbij al het moois te zien dat Nederland te bieden heeft. In principe ook weer met thuis als startpunt, maar dat heeft als consequentie dat je steeds verder moet fietsen om nieuwe plekjes te ontdekken. Geen probleem, ik bezit tenslotte een praktische hatchback, en met het voorwiel eruit past zo'n fiets best ok achterin:

Afbeelding

Prima oplossing, en echt een verrijking voor de fietshobby, want nooit eerder zag ik in een half jaar tijd zoveel mooie plekjes van Nederland. Zeiltje eronder etc, maar zoals je op de foto al ziet, komt zeker in de wintermaanden dan toch van alles onder het zand te zitten. Voordeel is trouwens ook dat als je aan de kant wordt gezet omdat je een bocht "wat te enthousiast neemt" (ik kan niet ontkennen dat mijn achterwielen sneller draaiden dan de voorste), het gesprek een heel andere wending krijgt als je zegt dat je geen haast hebt en lekker op de Veluwe bent wezen fietsen. :angel:

Mijn enthousiasme bleek toch besmettelijk, want er moest ook zo'n fiets komen voor m'n vriendin, waarop we er samen bijna ieder weekend op uit gingen. Vooral tijdens de lockdown begin dit jaar was het een uitkomst, lekker samen naar een rustige plek rijden en vanuit daar de bossen in trekken zonder andere mensen tegen te komen. Een beetje proppen is het wel, maar twee van die fietsen passen ook net in een 1-Serie:

Afbeelding

Wel gedoe iedere keer, en ondanks voorzichtigheid wat krassen op de fietsen etc, maar dat overleven we wel. Tot ik begin dit jaar besloot het mountainbiken weet op te willen pakken, mede aangestoken door een paar van onze fietsvrienden. Zo gezegd, zo gedaan, mooie fiets in elkaar gezet voor mezelf, en ook meteen maar eentje voor m'n vriendin. Maar... mountainbike is toch wel wat onhandiger, grotere wielbasis, breder stuur, dikkere banden, en zelfs één exemplaar kreeg ik maar net achterin gepropt. Laat staan twee stuks.

En dan? Op het dak is een populaire oplossing, maar vind ik wel wat gedoe, fiets hoog tillen, kans op schade aan je dak als je niet oplet, en onhandig met overdekt parkeren hier. Er zijn ook dragers die je rechtstreeks aan de achterklep vastmaakt, maar daar ben ik ook niet zo'n fan van, met kans op lakschade en overbelasting van de scharnieren. Dan blijft alleen de trekhaak nog over, wat officieel niet kan op een M135i, maar waar ik op internet toch voorbeelden van kon vinden. Dus goed research gedaan, met rolmaat onder de auto gekropen, en vervolgens een afneembare Westfalia-trekhaak en Jäger-kabelset besteld.

Afbeelding

Die hadden dit uiteraard nog niet eerder op een M135i gedaan, maar vonden het geen probleem om het te proberen. Uiteraard wel tegen uurtarief, maar uiteindelijk was de klus in een halve dag geklaard. Het fysieke deel paste probleemloos, bij de bekabeling waren een paar aanpassingen nodig. De service-adviseur was zo vriendelijk om een paar foto's te maken tijdens het inbouwen:

Afbeelding

Afbeelding

De Westfalia gekozen omdat die het mooiste inklik-systeem zou hebben, en dat klopt, zelfs zonder onder de auto te kijken druk je hem er zo in, en zit ie altijd zonder twijfel meteen vast. De stekkerdoos klapt omhoog achter de bumper als je hem niet gebruikt, dus er is van buitenaf niets te zien aan de auto.

Afbeelding

Voor de fietsendrager zelf gekozen voor een Thule 925, komt goed uit tests, zit stevig aan de auto, fietsen passen er mooi op, is compact op te bergen, etc. Inmiddels een paar maanden in gebruik, en moet zeggen dat het erg goed bevalt. Met name de terugreis is een stuk aangenamer, als je niet vermoeid je modderige fiets achterin een auto hoeft te proppen, maar hem er zo opzet en naar huis rijdt. Enige nadeel is dat de parkeersensoren in een 1-Serie niet uit te schakelen zijn, en hoewel de garage netjes de juiste optie gecodeerd heeft, gaan ze niet vanzelf uit bij een ingeplugde stekker.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het enige opmerkelijke is dat je met een fietsendrager ineens last hebt van bumperklevers, waar ik dat zónder echt bijna nooit heb. Kennelijk verdwijnen de BMW-vooroordelen als je in het weekend gaat recreëren, maar deste leuker is het dan als het voor je weer vrij is en je gas bij geeft. :roflol:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12746
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door MartijnGizmo » 27 okt 2020, 10:51

De jaarlijkse roadtrip met onze vriendenclub viel dat jaar wat in het water door Covid-19, maar toen het in de loop van de zomer toch de goede kant op leek te gaan, besloten we als alternatief een weekje Italië te doen. De meesten hadden echter al andere vakantieplannen of kwam het nu gewoon niet uit, dus uiteindelijk werd het gecombineerd bezoek aan de Dolomieten en de Toscane met slechts twee auto's. :)

In al mijn wijsheid dit jaar besloten om de auto vóór die tijd voor onderhoud weg te brengen, en hoewel ik de vorige keer prima geholpen ben bij Ekris, koos ik dit keer voor The Engineers Garage. Daar was ik al eerder geweest voor upgrades aan de auto, omdat ik toen nog niet wist dat ze ook regulier onderhoud aan BMW's tot hun specialismen rekenen.

Dit keer ging het om de 'grote' service, met naast olie en filters ook verse bougies en in mijn geval verse diffolie voor het OSGiken sper. Ook een losgelopen stabi-link van de AST-set werd meteen door ze opgemerkt, en in overleg met mij en AST meteen vervangen. Heerlijk, zulke service, waarbij je zelf niet in actie hoeft te komen. :thumbup: Omdat ik wist dat we ook weer wat Alpen-passen aan wilden doen, leek een milde upgrade van de remmen me een goed idee. Echter rij ik de rest van het jaar voornamelijk over Hollandse snelwegen, dus ik wilde zeker geen te agressieve setup met bijgeluiden en matige koude respons.

In overleg met de heren van The Engineers Garage uitgekomen op het volgende:
- BMW M4 Sport remblokken (de upgrade die BMW zelf aanbiedt)
- staalomvlochten leidingen
- Castrol Performance Dot4 vloeistof

M'n fiets achterop meegenomen (heujjjj, fietsendrager) en van Breukelen terug naar huis gefietst, om de rit in tegengestelde richting een paar dagen later nog eens te doen. Daar werd nog net het laatste stof van m'n auto gespoeld, klaar voor een weekje Italië!

(excuses voor de matige foto's, sport-beschermhoesje voor m'n iPhone heeft wat bekraste glaasjes)

Afbeelding

Afbeelding

In de eerste etape naar Stuttgart gereden, over de toch wel erg drukke Autobahn. Dat had als voordeel dat ik meteen plezier had van mijn remupgrade, want met name het steviger afremmen vanaf hogere snelheden voelde toch wel als een groter verschil dan ik verwacht had. Een steviger pedaalgevoel en sneller aansprekende remmen, zonder dat het ten koste gaat van het pedaalgevoel. Onze reisgenoten ging per Ferrari F430 Spider, waarbij het leuk is om te merken dat de auto's in de praktijk aardig aan elkaar gewaagd zijn. De Ferrari is uiteindelijk iets sneller, maar heeft dan ook meer vermogen en minder frontaal oppervlak.

Afbeelding

Vervolgens naar de Dolomieten gereden, waar mijn vriendin een heerlijk hotel voor ons had uitgezocht, met jacuzzi's op het dak met uitzicht op de bergen.

Afbeelding

Dit jaar wat meer gerelaxt en wat minder gereden dan voorgaande jaren, en natuurlijk exorbitante hoeveelheden Italiaans voer naar binnen geschoven. Dit was begin september, en het viel ons toen al op dat er in Italië wat serieuzer met Corona wordt omgegaan dan in Nederland, met o.a. hotels die bij binnenkomst je temperatuur meten, iedereen die overal een mondkapje draagt, etc. Bij nader inzien bleek onze timing ook perfect, toch wel prettig voor een weekje onbezorgde vakantie.

Afbeelding

In de Dolomieten was het helaas wel erg druk, veel verkeer, campers, motorrijders, etc. Eigenlijk maar één keer lekker door kunnen rijden, toen we een keer rond 18:00 terug naar het hotel reden, maar ach, vakantie is vakantie. :)

Afbeelding

Tweede deel van de week dus naar de Toscane, via de westkant van het Gardameer en natuurlijk Maranello. Nou weet iedereen die wel eens bij het Gardameer is geweest wel wat ze daar in overvloed hebben: tunnels! :headbang: Nou klinkt een N55 met wat uitlaatgepruts best aardig, maar zo'n F430 door tunnels horen schreeuwen verveelt nooit! Sowieso een groot voordeel van op vakantie zijn in Italië mét een Ferrari ipv ín een Ferrari: je ziet de reacties van Italianen. Fantastisch om te zien hoe zo'n merk daar leeft: fluitende voetgangers, toeterende tegenliggers, jochies met smartphonecamera's bij bushaltes, pompbediendes die ermee op de foto willen, oudere mannen op terrassen met duimpjes in de lucht, heerlijk!

In de Toscane bleek het gelukkig wat minder druk dan in de Dolomieten, dus paar keer een heerlijk stuk kunnen sturen. Onder andere de oude weg van Florence naar Sienna, zoals ie ook in de Mille Miglia gereden wordt lekker op tempo gedaan, genieten! :df: Her en der moet je een beetje assertief zijn met inhalen, maar dat is in Italië vrij gebruikelijk. Ook hier weer veel plezier gehad van de remupgrade, met gewoon net ff dat stukje extra vertrouwen, zonder dat het in ieder dorp klinkt alsof er een goederentrein aan komt. Het typische gladde Zuid-Europese asfalt is trouwens echt een genot in een BMW met sper, nog nooit zoveel gegleden als tijdens deze trip. :tooth:

Afbeelding

Afbeelding

Wederom een heerlijk hotel met vanuit het zwembad zicht over de zon die ondergaat boven de typische Toscaanse heuvels.

Afbeelding

Afbeelding

Bijkomend voordeel was dat het natuurlijk een stuk rustiger was dan andere jaren, zeker op de toeristische plekken. Zowel Florence als Sienna waren erg rustig, maar ook in bijvoorbeeld Pisa was het goed te merken:

Afbeelding

Wederom ook vooral een hoop lekkere dingen gegeten en geprobeerd te ontspannen (vind ik moeilijk!) en na een lekker Italiaans weekje teruggereden via Zwitserland. Het plan was om vooral zover mogelijk Duitsland in te rijden, maar naar aanleiding van een file voor de Gotthardtunnel toch besloten om via de pas te gaan:

Afbeelding

Nou hadden we gelukkig geen haast, dus eenmaal boven ook besloten om de Furka en Grimsel te doen. Die moesten we twee jaar geleden laten schieten ivm sneeuwval, dus mooie goedmaker! :df: Het was inmiddels al wat later op de dag, uurtje of 18:00, met als voordeel vrijwel geen verkeer op de passen. Heerlijk achter elkaar aan kunnen jagen dus, toch wel weer een hoogtepuntje op autogebied! :headbang:

Afbeelding

Afbeelding

Daarna uiteindelijk tot iets boven Freiburg gereden voor een overnachting, en de volgende dag door naar huis. Wederom ontzettend druk op de Autobahn, met uiteindelijk pas kort voor Nijmegen een keer de gelegenheid om de teugels eens goed te laten vieren. Na het bereiken van de 260 liepen de toeren nog een tijdje door, maar ik zag later dat het volgens Flitsmeister iig minder was dan de 279 die ik eerder al eens haalde. :)

Afbeelding

En de statistiekjes:

Afbeelding

Hopelijk kunnen we volgend jaar weer gewoon met de hele club een mooie trip maken, maar dit was zo een waardig alternatief. Auto gaf geen krimp en bleek wederom ook met vier volwassenen prima te doen als we ergens uit eten gingen. Nu mag ie weer lekker de rest van het jaar met 100 (en een beetje) over de snelweg tokkelen, al dan niet met de fietsen achterop.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door Peric » 27 okt 2020, 11:09

Grappig dat je je kan meten met een Ferrari.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door Knot » 27 okt 2020, 11:10

Klinkt als goed vermaak, mooie routes maar vooral ook lekkere hotels zeg!!

Standaard zitten er al M sport remmen op maar die blokken doen dus toch nog wel een schepje erbovenop blijkt. Goed om te overwegen als je standaard M spul kaal is.

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3280
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door Martijn M » 27 okt 2020, 11:19

Leuk verslag zo! :clap: Zo'n m135i is echt een alles kunner, vooral nu met rukpukkel en fietsendrager erop. Mooie route gereden! Die foto op de Furka maakt elke auto liefhebber :blink:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26696
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door Martijn_bmw » 27 okt 2020, 11:24

super leuke nieuwe post Martijn.
Ziet er uit als een mooie trip, top in het gezelschap van zo'n F430!
Wat blijft het toch een mooi land, hopelijk ga ik volgend jaar ook die kant weer op :df:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door Knot » 27 okt 2020, 11:26

Ik ga met stip voor dat hotel met jacuzzi's op het dak met uitzicht op de bergen!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31203
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door JP » 27 okt 2020, 11:30

Geweldige trip zo te zien en lezen. Hotel Belvedere is wel hot onder de urbex’ers. Toch zie ik liever dat met die jaccuzis.

Gebruikersavatar
tuurgtt
Berichten: 694
Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
Auto: M140i
Locatie: Headvillage

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door tuurgtt » 27 okt 2020, 11:36

Mooi verhaal Martijn!

Wat rekent TEG voor die remupgrade van M4 blokken, stalen remleidingen en vloeistof als ik vragen mag? Best interessant.

BartMS
Berichten: 511
Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Locatie: Breda

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door BartMS » 27 okt 2020, 11:43

Gave trip! Ik wil al een aantal jaar ook zoiets doen met vrienden, helaas komt het er nooit van :(

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12746
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door MartijnGizmo » 27 okt 2020, 11:46

Ohja, na het Italië-tripje was het mooie wel van de achterbanden af, dus in Lelystad nog even het laatste restje eraf gereden:



En twee verse Michelin Pilot Sport 4 laten monteren:

Afbeelding
tuurgtt schreef: 27 okt 2020, 11:36 Mooi verhaal Martijn!

Wat rekent TEG voor die remupgrade van M4 blokken, stalen remleidingen en vloeistof als ik vragen mag? Best interessant.
Volgens mij kom je dan op zo'n €600 incl montage/inremmen en slijtagesensoren. Het zijn dus de M4 Sport blokken... gewone M4-blokken zijn ook al een upgrade voor een M135i, maar dan nog iets milder.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door Paskal » 27 okt 2020, 11:53

Gave post Martijn en grappig (maar ook wel netjes) dat je je medereizigers niet bij naam noemt :D
Ik was in sept ook in de Dolomieten en herken volledig wat je zegt mbt naleving van de regels. Ook in Bolzano werden mensen die zich niet aan de regels hielden (geen afstand of te veel mensen in de winkel) resoluut naar buiten gestuurd waarna eea ook direct nejtes werd opgevolgd.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5282
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door Kasteel » 27 okt 2020, 12:06

Leuke trip en mooi bijgehouden topic! :)

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door Robin » 27 okt 2020, 12:10

Netjes dat je zo'n 430 in de praktijk bijhoudt of aanhangt tot 200 ofzo???

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door Barend » 27 okt 2020, 13:19

Lekkere updates Martijn!
Zo'n M135i staat bij mij nog steeds op het lijstje als opvolger van de 130i. :ken ik jou:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 95 gasten