Martijn's BMW M135i
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Martijn's BMW M135i
Ik wist van de vorige keer (met m'n Volvo V50 T5) nog dat staren naar het voortgangspercentage slecht is voor je hart... Beter gewoon even iets anders gaan doen in de tussentijd.
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10417
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
-
OnlineBram
- Berichten: 15874
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- matthyssie
- Berichten: 6006
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Martijn's BMW M135i
De eerste tekst die tevoorschijn komt bij de MHD flash als hij begint is: "Erasing files". Dat helpt ook niet echt mee
- EvdP
- Berichten: 6146
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Martijn's BMW M135i
Ik heb (sinds kort) een KESS en was wel benieuwd hoe snel (langzaam) het inladen van een mapping gaat.
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: Martijn's BMW M135i
Bij de M3 duurte het downloaden van de firmware 20minuten (5mb)
Het uploaden was in 5 min gebeurt
Het uploaden was in 5 min gebeurt
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Martijn's BMW M135i
Hier ook maar even plaatsen dan... De nieuwe hoofdredacteur vindt (niet geheel onterecht) dat we ook meer met onze eigen auto's moeten doen, dus ik was ook de pineut. Nou mag ik graag over auto's lullen, dus het is een ietwat lang verhaal.
- JP
- Berichten: 31240
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Martijn's BMW M135i
Natuurlijk off-topic, maar hoeveel man zitten er eigelijk achter AB ?
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Martijn's BMW M135i
In totaal een stuk of 15, maar niet allemaal fulltime.
- Mark W. Scholten
- Berichten: 747
- Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54
Re: Martijn's BMW M135i
Leuk om van julie kant ook zo'n filmpje te zien Ben benieuwd naar de andere filmpjesMartijnGizmo schreef: ↑06 nov 2019, 12:09 Hier ook maar even plaatsen dan... De nieuwe hoofdredacteur vindt (niet geheel onterecht) dat we ook meer met onze eigen auto's moeten doen, dus ik was ook de pineut. Nou mag ik graag over auto's lullen, dus het is een ietwat lang verhaal.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Martijn's BMW M135i
Top filmpje, prachtige mods. Remap ook zeer geslaagd en met zorg uitgezocht. Flink vermogen zeg, vooral de downpipe zal m goed doen.
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: Martijn's BMW M135i
@Martijn: Zijn de remmen eigenlijk nog voldoende voor dit vermogen?
- Joop
- Berichten: 8891
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Martijn's BMW M135i
Vermakelijk filmpje geworden...
...26min well spent.
...26min well spent.
- WJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Martijn's BMW M135i
Babbelbox! haha
Wanneer de Mini?
Wanneer de Mini?
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Martijn's BMW M135i
Zijn dezelfde als op een M4, alleen iets mildere blokken. Die is zwaarder en heeft meer vermogen, heb dan ook nog niet het gevoel gehad hiermee tekort te komen. Als we volgend jaar weer met de vriendenclub op tournee gaan druk ik er misschien iets sportievers in qua blokken/vloeistof.Robin Hartog schreef: ↑06 nov 2019, 20:17 @Martijn: Zijn de remmen eigenlijk nog voldoende voor dit vermogen?
- Mark 320iS
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Martijn's BMW M135i
Leuk!
Remmen zijn toch anders? Een M3/4 heeft tweedelige schijven, een m135i volgens mij niet?
Remmen zijn toch anders? Een M3/4 heeft tweedelige schijven, een m135i volgens mij niet?
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Martijn's BMW M135i
en dat is niet het enige verschil. Ook de maten zijn anders.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Martijn's BMW M135i
Zelfde klauwen, andere schijven.Mark 320iS schreef: ↑06 nov 2019, 21:13 Leuk!
Remmen zijn toch anders? Een M3/4 heeft tweedelige schijven, een m135i volgens mij niet?
-
OnlineFabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Martijn's BMW M135i
Leuk weer!
-
- Berichten: 2928
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Martijn's BMW M135i
Vind de m135i goed klinken, mooie brom!
Ziet er niet echt floating uit (in vergelijking met bijvoorbeeld rammelende Superbike remschijven). Ze noemen het wel zo op de site. Is vast niet echt een term voor 'free to expand' schijven, daar lijkt het mij het meest op.
(M)135i schijven hebben net als de m4 schijven een aluminium hart. De verbinding lijkt wel anders.Mark 320iS schreef: ↑06 nov 2019, 21:13 Remmen zijn toch anders? Een M3/4 heeft tweedelige schijven, een m135i volgens mij niet?
Ziet er niet echt floating uit (in vergelijking met bijvoorbeeld rammelende Superbike remschijven). Ze noemen het wel zo op de site. Is vast niet echt een term voor 'free to expand' schijven, daar lijkt het mij het meest op.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Martijn's BMW M135i
Volgens mij zit het in elkaar geperst, is één fabrikant die al die schijven maakt, ook voor o.a. Mercedes-Benz en Alfa Romeo.
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Martijn's BMW M135i
Als er om duidelijkheid gevraagd wordt...……..
De M4 schijven zijn 380mm en M performance 370mm (Voorzijde), waarbij de M4 380 schijven 11 kilo zijn tov 13 kilo voor de m performance 370 schijf. (Die gewichten heb ik nu niet meer gecontroleerd, maar dit staat me bij van afgelopen zomer).
Achterzijde M4 370mm en M performance 340mm.
De luchtkanalen tussen de schijven zijn anders, de M4 schijf koelt beter met schoepjes die echt lucht happen.
Het hart van de schijven is heel anders, het prijsverschil is wel te zien, de M4 schijf is echt een heel ander ding.
De M4 schijven zijn 380mm en M performance 370mm (Voorzijde), waarbij de M4 380 schijven 11 kilo zijn tov 13 kilo voor de m performance 370 schijf. (Die gewichten heb ik nu niet meer gecontroleerd, maar dit staat me bij van afgelopen zomer).
Achterzijde M4 370mm en M performance 340mm.
De luchtkanalen tussen de schijven zijn anders, de M4 schijf koelt beter met schoepjes die echt lucht happen.
Het hart van de schijven is heel anders, het prijsverschil is wel te zien, de M4 schijf is echt een heel ander ding.
Laatst gewijzigd door jacobt op 07 nov 2019, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- matthyssie
- Berichten: 6006
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Martijn's BMW M135i
En de M135i heeft de 340mm M Performance variant, niet de 370mm.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Martijn's BMW M135i
Die 370mm was de upgrade voor de 3-Serie.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Martijn's BMW M135i
Niet om het een of ander, maar zit je schijf hier niet verkeerd om gemonteerd? Normaal gesproken moeten de schoepen de lucht 'eruit gooien' en niet 'happen' zeg maar.
Of zijn beide voorschijven hetzelfde? Misschien dat er daarom meer ruimte is tussen de schoepen. Goedkoper te produceren?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Hans44, SAH, wjt, Wors, zegmaarboris en 87 gasten