Peugeot brengt de 75 pk sterke PureTech-driecilinder naar de 208, een 1.2 die is gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak. Voor meer benzinepit zorgen de 100 pk en 130 pk sterke varianten van dezelfde 1.2. De 100 pk sterke versie is standaard gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak, maar is ook met een achttrapsautomaat te krijgen. De 130 pk sterke 1.2 is in alle gevallen gekoppeld aan die automaat. Dieselen kan in elk geval met de 100 pk sterke 1.5 BlueHDi, een viercilinder die zijn vermogen via een handgeschakelde zesbak naar de voorwielen stuurt.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... ugeot-208/Dat accupakket van de E-208 heeft een capaciteit van 50 kWh, waarmee de 208 volgens de WLTP-cyclus 340 km moet kunnen afleggen. Ter vergelijking: de Hyundai Kona Electric komt op 64 kWh volgens dezelfde cyclus 449 km ver. Als we ervan uitgaan dat de volledige capaciteit wordt benut zou dat net iets meer dan 7 km per kWh zijn, terwijl de 208 bij dezelfde theoretische omstandigheden 6,8 km ver komt op één kWh. Het feit dat de Hyundai door z'n grotere accupakket verder komt is duidelijk, maar voor een compacte hatchback is het bereik van de 208 zeer verdienstelijk.