bmw e28 m106 turbo 811pk/1000nm
-
- Berichten: 3966
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: bmw e28 m106 turbo 630pk/830nm
Mooie waardes!
-
OnlineBram
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: bmw e28 m106 turbo 630pk/830nm
Dus dat hok loopt wel een beetje?
- jos_br
- Berichten: 2232
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: bmw e28 m106 turbo 630pk/830nm
Dit is werkelijk een serieus vermogen! Ook benieuwd of het goed op de weg te houden is, koppel komt er resoluut in en dat op de achterwielen.......... Maar wat een gave build zo!!
Jos.
Jos.
- Arthur
- Berichten: 39595
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: bmw e28 m106 turbo 630pk/830nm
Dat zal af gaan! Indrukwekkende cijfers.
- Booooh
- Berichten: 3413
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
- 328Ti
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: bmw e28 m106 turbo 630pk/830nm
De tering, lekker! Knap hoor
-
OnlinePeterM
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: bmw e28 m106 turbo 630pk/830nm
Dikke cijfers, heel vet!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26610
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: bmw e28 m106 turbo 630pk/830nm
heel indrukwekkend wat een waarden
-
- Berichten: 51207
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: bmw e28 m106 turbo 630pk/830nm
811pk en 1000Nm. Dat zal < 5s 100-200 zijn denk ik?
Wat weegt hij ook alweer? Machtig! Petje af!
Daardoor wél kouwe kop. Is nog frisjes buiten.
Wat weegt hij ook alweer? Machtig! Petje af!
Daardoor wél kouwe kop. Is nog frisjes buiten.
- Martijn M
- Berichten: 3242
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: bmw e28 m106 turbo 811pk/1000nm
Wat een cijfers, gruwelijk! Ben erg benieuwd hoe je dat op de weg krijgt en welke acceleratiecijfers je ermee haalt
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 03 feb 2019, 15:59
Re: bmw e28 m106 turbo 630pk/830nm
Dat hok doet goed zijn best
Dat is even afwachten binnenkort even rondje proberen.
Ik denk dat het moeilijk gaat worden onder de 5seconden. Want met die oude versnellingsbak die eronder zit kan ik niet super snel schakelen.
-
- Berichten: 2902
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: bmw e28 m106 turbo 811pk/1000nm
Stel je voor hoeveel mensen je hiermee kunt verrassen.. dit ziet toch niemand aankomen
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 03 feb 2019, 15:59
Re: bmw e28 m106 turbo 811pk/1000nm
Vandaag nog heel even bezig geweest aan de e28, de pompen hoor je lekker zoemen in de auto dus een plaat pas gemaakt voor over de reservewielbak waar later weer de originele bekleding over heen komt.
Vandaag ook lekker een ronde gereden, rustige plek op gezocht om het vermogen eens te testen.
Eerst paar keer opgetrokken met de low boost map (540pk) om beetje warmte in de banden te krijgen.
Toen schakelaar van de highboost omhoog, de 2e versnelling is overbodig geworden maar wat zet dat ding stappen zeg in zijn 3e en 4e versnelling zit nu precies op de grens van grip en wielspin.
Hieronder zie je een run van 100-200 een mooie 6,9seconden maar zoals je ziet zit er bij de 160 een flinke dip maar dat komt omdat de getrag 265 niet zo snel strak en snel schakelt dus binnenkort een solid mount shifter installeren
Zit met die 100-200 tijd wel in de categorie porsche 911 gt3 en mclaren etc
Hierbij nog een paar fotos van afgelopen donderdag:
Afkoelen om de bougies te controleren
Vandaag ook lekker een ronde gereden, rustige plek op gezocht om het vermogen eens te testen.
Eerst paar keer opgetrokken met de low boost map (540pk) om beetje warmte in de banden te krijgen.
Toen schakelaar van de highboost omhoog, de 2e versnelling is overbodig geworden maar wat zet dat ding stappen zeg in zijn 3e en 4e versnelling zit nu precies op de grens van grip en wielspin.
Hieronder zie je een run van 100-200 een mooie 6,9seconden maar zoals je ziet zit er bij de 160 een flinke dip maar dat komt omdat de getrag 265 niet zo snel strak en snel schakelt dus binnenkort een solid mount shifter installeren
Zit met die 100-200 tijd wel in de categorie porsche 911 gt3 en mclaren etc
Hierbij nog een paar fotos van afgelopen donderdag:
Afkoelen om de bougies te controleren
-
Online
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: bmw e28 m106 turbo 811pk/1000nm
Wat een power zeg, indrukwekkend!
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37
Re: bmw e28 m106 turbo 811pk/1000nm
Gaaf man. Weer bij DP engineering zie ik?
Hoe ging het met de temperaturen onder de kap bij de proefrit?
Hoe ging het met de temperaturen onder de kap bij de proefrit?
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 03 feb 2019, 15:59
Re: bmw e28 m106 turbo 811pk/1000nm
Klopt weer bij dp engeneering inderdaad persoonlijk vind ik het de beste tuner van Nederland en zijn koeling is op orde.
Temperaturen onder de kap zijn heel netjes, egt rond de 850, inlaat temp loopt maar 2 graden op tijdens de runnen en koelvloeistof blijft op 85graden staan dus alles is een dikke prima
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26610
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: bmw e28 m106 turbo 811pk/1000nm
Oh dat klinkt allemaal heel constant idd!
Waanzinnig gaaf zoveel vermogen kunnen bouwen en dan ook de temperatuur huishouding nog zo op orde houden
Waanzinnig gaaf zoveel vermogen kunnen bouwen en dan ook de temperatuur huishouding nog zo op orde houden
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37
Re: bmw e28 m106 turbo 811pk/1000nm
Ja de koeling staat inderdaad ook wel een beste unit voor. Wat anders als 2 fans die je wel eens voor een rollenbank ziet staan.Hdv schreef: ↑27 mar 2022, 08:55Klopt weer bij dp engeneering inderdaad persoonlijk vind ik het de beste tuner van Nederland en zijn koeling is op orde.
Temperaturen onder de kap zijn heel netjes, egt rond de 850, inlaat temp loopt maar 2 graden op tijdens de runnen en koelvloeistof blijft op 85graden staan dus alles is een dikke prima
Temperatuur is inderdaad dik voor elkaar dan!
- Bert ///M3
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: bmw e28 m106 turbo 811pk/1000nm
Probleem met een rollebank is altijd dat ze koeling tijdens normale rijomstandigheden nooit kunnen simuleren ook al hebben ze 184 fans. Daarom overhitten veel auto's op de rollebank. Ga maar na, meeste vermogensbanken kan je gewoon rondlopen, maar bij 150 km/u je hoofd uit hat raam steken is niet aan te raden LOL.
Knap staaltje sleutelen en zo veel vermogen halen
Knap staaltje sleutelen en zo veel vermogen halen
-
OnlineGodspeed
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Audi A3 + Peugeot 106 Rallye
Re: bmw e28 m106 turbo 811pk/1000nm
Wat een power!
-
Online
- Berichten: 2921
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: bmw e28 m106 turbo 811pk/1000nm
Wat een geweld zeg! En die kromme, is daar een beetje normaal mee op straat te rijden?
Overigens, max. vermogen pas bij redline; valt er nog meer te behalen bij een hogere toerenbegrenzer of kom je dan in de problemen met pingelen o.i.d.?
Overigens, max. vermogen pas bij redline; valt er nog meer te behalen bij een hogere toerenbegrenzer of kom je dan in de problemen met pingelen o.i.d.?
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 03 feb 2019, 15:59
Re: bmw e28 m106 turbo 811pk/1000nm
Rollenbanken ben ik zelf niet zo heel erg fan van, zeker niet met hoge vermogens (of ik heb teveel dynofails gekeken).Bert ///M3 schreef: ↑27 mar 2022, 17:55 Probleem met een rollebank is altijd dat ze koeling tijdens normale rijomstandigheden nooit kunnen simuleren ook al hebben ze 184 fans. Daarom overhitten veel auto's op de rollebank. Ga maar na, meeste vermogensbanken kan je gewoon rondlopen, maar bij 150 km/u je hoofd uit hat raam steken is niet aan te raden LOL.
Knap staaltje sleutelen en zo veel vermogen halen
Ja er is perfect mee te rijden, bij normaal straat gebruik schakel je meestal toch onder de 3500 toeren, dus rustig cruisen kan ook nog gewoon.
Er zal nog wel iets meer te halen zijn, maar de tuimelaars zijn niet het allerbeste onderdeel van een m30 ik he er dan wel versterkte in zitten.
Maar max vermogen bij de redline komt mede doordat de turbodruk vanaf de 4500 toeren naar de 2bar loopt.
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 03 feb 2019, 15:59
Re: bmw e28 m106 turbo 811pk/1000nm
De afdekplaat voor de pompen is ook klaar, originele vloer er weer overheen en alles is netjes weg gewerkt.
Randen afgewerkt met carrosserieband
Shortshifter gekocht om sneller en strakker te kunnen schakelen, nu nog de motivatie te vinden om de middenconsole te demonteren.
Mooie wall of fame zo.
Nog meer plannen aan het uitwerken, zo wil ik de 85A dynamo vervangen voor de 140A versie.
Heb gekeken om en opel corse c stuurkolom in te bouwen in de e28 maar ze zeggen dat hij dan niet meer lekker stuurt, dus waarschijnlijk ga ik nu de originele stuurbekrachtigingspomp die op de motor zit vervangen voor een electrische van een peugeot 106 dat is redelijk plug and play.
Randen afgewerkt met carrosserieband
Shortshifter gekocht om sneller en strakker te kunnen schakelen, nu nog de motivatie te vinden om de middenconsole te demonteren.
Mooie wall of fame zo.
Nog meer plannen aan het uitwerken, zo wil ik de 85A dynamo vervangen voor de 140A versie.
Heb gekeken om en opel corse c stuurkolom in te bouwen in de e28 maar ze zeggen dat hij dan niet meer lekker stuurt, dus waarschijnlijk ga ik nu de originele stuurbekrachtigingspomp die op de motor zit vervangen voor een electrische van een peugeot 106 dat is redelijk plug and play.
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52