bmw e28 m106 turbo 811pk/1000nm
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: bmw e28 m106 turbo 630pk/830nm
Ik zou er ook niet langs kunnen lopen zonder hem even te bekijken, erg mooie build !
Gr Ron
Gr Ron
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: bmw e28 m106 turbo 630pk/830nm
Toffe kar!
-
Online
- Berichten: 3529
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: bmw e28 m106 turbo 630pk/830nm
Gave kar en de originele achterlichten zijn ook veel mooier.
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 03 feb 2019, 15:59
-
Online
- Berichten: 3529
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: bmw e28 m106 turbo 630pk/830nm
Nooooooooooooooooooooo
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 03 feb 2019, 15:59
Re: bmw e28 m106 turbo 630pk/830nm
Na een paar weken verbouwen en een bruiloft, weer eindelijk is kunnen rijden in de e28.
Op de foto met de trouwauto:
630pk vs 430pk
We wilden trouwfoto’s gaan maken bij mijn maatje in zijn garagebedrijf, net voor aankomst trapte ik mijn koppelingscilinder kapot dus maar gelijk op de brug gezet, en toen bleek dat de koppelingscilinder de strijd had opgegeven.
Ook nieuw slotje besteld want die had het begeven, gelukkig op code kunnen bestellen dus geen andere sleutel nodig.
Ook alweer beetje nieuwe plannen gemaakt voor de volgende dyno:
- nieuwe nuke benzinerail
- m30 kopje voor te laten cncen voor meer flow en de compressie iets te verlagen.
- dubbele benzinepomp monteren
Ik heb van iemand een nieuwe turbo kunnen kopen die hij zelf nog nooit gebruikt had maar wel al 2jaar op de plank lag.
Het gaat om een precision 6870 dus een 68mm compressorwiel en 70mm turbine wiel, deze is ballbearing en de holset is nog een glijlager dus deze draait veel makkelijker.
De holset die er nu op zit is een 6764 dus de nieuwe turbo is een slagje groter.
Deze unit is +- 1100pk turbo.
De poetsbrug heb ik iets moeten aanpassen, want de bmw is te laag maar nu kan hij de lucht in.
Op de foto met de trouwauto:
630pk vs 430pk
We wilden trouwfoto’s gaan maken bij mijn maatje in zijn garagebedrijf, net voor aankomst trapte ik mijn koppelingscilinder kapot dus maar gelijk op de brug gezet, en toen bleek dat de koppelingscilinder de strijd had opgegeven.
Ook nieuw slotje besteld want die had het begeven, gelukkig op code kunnen bestellen dus geen andere sleutel nodig.
Ook alweer beetje nieuwe plannen gemaakt voor de volgende dyno:
- nieuwe nuke benzinerail
- m30 kopje voor te laten cncen voor meer flow en de compressie iets te verlagen.
- dubbele benzinepomp monteren
Ik heb van iemand een nieuwe turbo kunnen kopen die hij zelf nog nooit gebruikt had maar wel al 2jaar op de plank lag.
Het gaat om een precision 6870 dus een 68mm compressorwiel en 70mm turbine wiel, deze is ballbearing en de holset is nog een glijlager dus deze draait veel makkelijker.
De holset die er nu op zit is een 6764 dus de nieuwe turbo is een slagje groter.
Deze unit is +- 1100pk turbo.
De poetsbrug heb ik iets moeten aanpassen, want de bmw is te laag maar nu kan hij de lucht in.
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: bmw e28 m106 turbo 630pk/830nm
Gewoon doorpakken op die bruiloft
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9097
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
- Martijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
- jos_br
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 03 feb 2019, 15:59
Re: bmw e28 m106 turbo 630pk/830nm
Na veel geklust te hebben in de garage is die eindelijk klaar.!
Lekker veel ruimte, licht en een handige werkbank.
De aanpassingen aan de bmw zijn ook begonnen, en er zijn een hoop onderdelen onderweg zoals brandstofkoppelingen, extra brandstofpomp, nuke benzine filter en benzine wanddoorvoeren omdat ik alles in de reservewiel bak ga inbouwen.
Alle onderdelen van de water/methanol in elkaar gezet
Meeste kabels al getrokken en aangesloten alleen de solenoids nog.
En als laatste de gaten opgetapt voor de 2 brandstofpompen.
Streef datum is april volgend jaar klaar voor de dyno.
Lekker veel ruimte, licht en een handige werkbank.
De aanpassingen aan de bmw zijn ook begonnen, en er zijn een hoop onderdelen onderweg zoals brandstofkoppelingen, extra brandstofpomp, nuke benzine filter en benzine wanddoorvoeren omdat ik alles in de reservewiel bak ga inbouwen.
Alle onderdelen van de water/methanol in elkaar gezet
Meeste kabels al getrokken en aangesloten alleen de solenoids nog.
En als laatste de gaten opgetapt voor de 2 brandstofpompen.
Streef datum is april volgend jaar klaar voor de dyno.
- EvdP
- Berichten: 6141
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: bmw e28 m106 turbo 630pk/830nm
Ben benieuwd naar het resultaat. Hoeveel winst schat je?
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 03 feb 2019, 15:59
-
- Berichten: 4296
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: bmw e28 m106 turbo 630pk/830nm
Netjes afgewerkt je garage
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: bmw e28 m106 turbo 630pk/830nm
Zo dat is een nette werkgarage!
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 03 feb 2019, 15:59
Re: bmw e28 m106 turbo 630pk/830nm
De solenoids een definitieve plek gegeven in de motorruimte en gelijk aangesloten.
Nu alleen nog nieuwe voeding trekken vanaf de accu met een zwevende zekering er tussen.
De water/methanol leiding ook vanaf de reservewielbak naar voren getrokken en aan het eind een y stuk naar de solenoids.
Nu is het wachten op de extra pomp, filter en ander bezine spul voordat we weer verder kunnen.
Als de andere turbo erop zit de intercoolerpijpen aanpassen en de nozzels installeren.
Nu alleen nog nieuwe voeding trekken vanaf de accu met een zwevende zekering er tussen.
De water/methanol leiding ook vanaf de reservewielbak naar voren getrokken en aan het eind een y stuk naar de solenoids.
Nu is het wachten op de extra pomp, filter en ander bezine spul voordat we weer verder kunnen.
Als de andere turbo erop zit de intercoolerpijpen aanpassen en de nozzels installeren.
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 03 feb 2019, 15:59
Re: bmw e28 m106 turbo 630pk/830nm
Nu we weer 3maanden niet meer mogen rijden gelijk begonnen met demonteren onder de motorkap.
De holset eraf en zijn vervanger erop.
Qua grootte zijn ze bijna het zelfde behalve het turbinewiel is 6mm groter en compressorwiel is 1mm groter, maar de precision is wel compacter.
Links de precision 6870 en rechts de holset hx40
1 gelukje de olieaanvoer en retour kunnen zo weer gemonteerd worden.
Moet alleen wachten op mijn bestelling nog met turbopakking en olieretourpakking dan kan dat afgebouwd worden.
Deze week beginnen met alle originele benzineleidingen verwijderen en de brandstofpomp demonteren.
De holset eraf en zijn vervanger erop.
Qua grootte zijn ze bijna het zelfde behalve het turbinewiel is 6mm groter en compressorwiel is 1mm groter, maar de precision is wel compacter.
Links de precision 6870 en rechts de holset hx40
1 gelukje de olieaanvoer en retour kunnen zo weer gemonteerd worden.
Moet alleen wachten op mijn bestelling nog met turbopakking en olieretourpakking dan kan dat afgebouwd worden.
Deze week beginnen met alle originele benzineleidingen verwijderen en de brandstofpomp demonteren.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: bmw e28 m106 turbo 630pk/830nm
Wat een unit die turbo echt gaaf ding!
- EvdP
- Berichten: 6141
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: bmw e28 m106 turbo 630pk/830nm
Waarom is een Holset zoveel groter?
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 03 feb 2019, 15:59
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 03 feb 2019, 15:59
Re: bmw e28 m106 turbo 630pk/830nm
Nou de bestelling is binnen, brandstofpomp, nuke benzinefilter, t4 turbopakking, okieretourpakking en een hoop koppelingen.
Het brandstofsysteem wordt vergroot naar 12,7mm binnenwerks ook nieuw spul voor de olietoevoer.
Alles netjes gesorteerd:
Nu beginnen met bouwen.
Het brandstofsysteem wordt vergroot naar 12,7mm binnenwerks ook nieuw spul voor de olietoevoer.
Alles netjes gesorteerd:
Nu beginnen met bouwen.
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 05 aug 2021, 16:40
- Auto: Golf6 gti, bmw e46 325, E-Niro
Re: bmw e28 m106 turbo 630pk/830nm
Gaaf zeg!
En die garage
En die garage
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 03 feb 2019, 15:59
Re: bmw e28 m106 turbo 630pk/830nm
Weer een kleine update:
De brandstofpomp en filter vanonder de auto gesleuteld, en de brandstofpomp samen met de nieuwe in de surgetank bevestigd.
Moeten samen goed zijn voor 700liter per uur.
Na veel puzzelen gaat dit de opstelling worden. De 2 rechtse doorvoeren zijn voor de aanvoer en de retour van de surgetank naar de benzinetank.
Volgende week verder met de leidingen naar voor te trekken.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De brandstofpomp en filter vanonder de auto gesleuteld, en de brandstofpomp samen met de nieuwe in de surgetank bevestigd.
Moeten samen goed zijn voor 700liter per uur.
Na veel puzzelen gaat dit de opstelling worden. De 2 rechtse doorvoeren zijn voor de aanvoer en de retour van de surgetank naar de benzinetank.
Volgende week verder met de leidingen naar voor te trekken.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- EvdP
- Berichten: 6141
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: bmw e28 m106 turbo 630pk/830nm
Met 700 liter per uur heb je vast geen gebrek aan brandstof.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: EricYellow, ErikS, Google [Bot], Kocheler, maurizio, Semrush [Bot] en 104 gasten