Het grote YouTubers-series-topic

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jaws
Berichten: 351
Lid geworden op: 25 jan 2021, 23:35
Locatie: Zuid-Holland

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door Jaws » 07 apr 2023, 13:29

Politie lijkt een beetje geagiteerd. Maar dat is niet zo gek als je net een achtervolging met > 250 km/h achter de rug hebt. Beter hadden ze Knol genegeerd en het gesprek gevoerd met degene achter het stuur. Die uit de auto halen en het gesprek voeren naast de auto of in de dienstwagen. De toon daarvan had dan nog een stuk steviger mogen zijn, want duidelijk is wel dat die dame met 200+ heeft gereden, ook al kan ze daarvoor niet worden beboet. Los daarvan toont Knol zijn geestelijke beperktheid. Inzicht en reflectie op eigen gedrag van een garnaal

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door Hielke » 07 apr 2023, 13:39

De agent haalt het ongeluk in Friesland erbij, en vervolgens halen de nabestaanden naar Enzo Knol uit?

Waarom dan?

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door Robin » 07 apr 2023, 13:46

Hielke schreef: 07 apr 2023, 13:39 De agent haalt het ongeluk in Friesland erbij, en vervolgens halen de nabestaanden naar Enzo Knol uit?

Waarom dan?
Dit dus.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7953
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door MParallel » 07 apr 2023, 14:07

Waarom? Aandacht, kliks, nog meer aandacht. etc.

Mooie tijden leven we in.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door Knot » 07 apr 2023, 14:09

Had je die Jan Willem moeten hebben (politie vlogger), vanaf hun kant die opname maken en even wat gerichte opmerkingen en vragen stellen, hij had een bakkie op dus had zichzelf wel voor schut gezet bij de juiste aanpak van de agent.

Online
Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3845
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door markk » 07 apr 2023, 18:54

Vond het allemaal wel meevallen. Opvoedkundige van de agent ben ik ook niet zo van gediend. Praat gewoon over de waargenomen gevaar zetting en haal er geen pas gebeurd ongeluk bij met een eigen unieke context.

Poe he, 170 waar je 130 mag ‘s nachts. En daarvoor waarschijnlijk wat harder. Mag niet, maar ga akb niet doen alsof dat super gevaarlijk, asociaal, etc. is. Rij een paar km door Duitsland in en 250 is legaal.

Begrijp me niet verkeerd. Boete is terecht. Maar gevaarzetting rondom snelheid is volkedig afhankelijk van context. 220+ kan minder gevaarlijk zijn dan 40 binnen de bebouwde kom waar 50 is toegestaan …

Mark.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door Hielke » 08 apr 2023, 00:12

+1

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door Robin » 08 apr 2023, 08:13

+2

Heel goed verhaal Mark.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door smiley » 08 apr 2023, 08:28

220 op de snelweg waar net mevrouw de bok op de rechterbaan 90 rijd, want ze ziet niet zo goed meer, en meneer de leeuw die net een nieuwe trutteschudder heeft gekocht en nog moeite heeft met de verlichting en niet door heeft dat alleen zijn drl voor aanstaat haar links inhaalt met 100 kan een behoorlijke klapper geven.
220 is wat mij betreft voor op de autobahn en het circuit.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26613
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door Martijn_bmw » 08 apr 2023, 08:40

smiley schreef: 08 apr 2023, 08:28 220 op de snelweg waar net mevrouw de bok op de rechterbaan 90 rijd, want ze ziet niet zo goed meer, en meneer de leeuw die net een nieuwe trutteschudder heeft gekocht en nog moeite heeft met de verlichting en niet door heeft dat alleen zijn drl voor aanstaat haar links inhaalt met 100 kan een behoorlijke klapper geven.
220 is wat mij betreft voor op de autobahn en het circuit.
Enerzijds eens maar waarom dan wel de autobahn? Daar rijdt diezelfde mevrouw en meneer…
Heb het zelf ook vaak genoeg gedaan hoor dus ben zeker geen heilig boontje maar ook op de autobahn loop je risico zo iemand tegen te komen heb het zelf ook wel paar keer gehad dat je echt heel hard moet remmen omdat iemand toch ineens naar links komt met 95 achter een vrachtwagen vandaan terwijl je zelf nog 160-180 op de teller hebt staan. (Boven 180 deed ik zelf echt alleen maar met lege baan naast mij)

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4497
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door Eeuwe » 08 apr 2023, 08:50

+1, afhankelijk van de auto maar op de autobahn rij ik met m'n daily ook niet harder dan 130 waarschijnlijk. Met die andere auto's wel harder natuurlijk maar heb best vaak nog vol in de ankers gemoeten bij 200+ omdat een sufferd voor mij geen twee keer in de spiegel kon kijken. Leverde soms ook wel eens een zweet-moment op.

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door Robin » 08 apr 2023, 08:58

Ik denk dat oom agent de vergelijking snelweg en het zware ongeluk met de 4 doden hier op die klote B weg beter niet had moeten maken.

En die familie is in rouw, begrijpelijk 100%, maar het voorval met Knol heeft nul te maken met 'hun' ongeval.


Vroegah reed ik plank naar Basel. Overal planken. Nu op de Autobahn even 10s naar 230 ofzo en daarna 180 ofzo waar 't kan. Dan sta je nog steeds bijna stil op de BREDE Autobahnstukken.

En 130-150 in het algemeen daar.

En dan te bedenken dat '15 jaar geleden' DF/Gummen daar >300kmh deed met clubjes auto's en NIEMAND het idee had dat het niet kon ofzo....

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4497
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door Eeuwe » 08 apr 2023, 09:08

Hou er persoonlijk ook niet van (zo'n schoolmeester praatje) maar begrijp die agent ook best wel. Dat zijn immers de mensen die mensen dagelijks hard zien rijden, maar ook diegenen die naast die vier levensloze lichamen in Jirnsum stonden en bij de nabestaanden het slechte nieuws moeten brengen. Dan zie je er de lol er niet meer van in en al helemaal niet als zo'n snotneus met grote mond je staande houding doodleuk filmt.

Goed dat Enzo nu door het stof gaat (want realiseer even dat de meest beïnvloedbare leeftijden zijn doelgroep is) maar hoeft van mij ook niet tot het extreme. Even sorry zeggen en weer doorgaan. In medialandschap kunnen mensen heel lang de zondebok dragen, hoeft van mij nu ook alweer niet.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door JP » 08 apr 2023, 10:12

Je moet je gewoon aan de regels houden :wtf:

In Duitsland weten Günther en Frau Jutta wel dat ze er verkeer met 200 voorbij mag komen. Hier in Nl mag dat niet dus kan opa gewoon met 102km/h in zijn Captur die Twingo gaan inhalen die maar 100 rijdt…. :wheelchair:

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6182
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door Opa » 08 apr 2023, 10:49

Ik heb geen Captur, maar met die snelle gele van mij ben ik die Twingo's in een vloek en een zucht voorbij. :df:

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door Robin » 08 apr 2023, 10:53

Ha, internet is plat, maar hardrijden op 'n verlaten snelweg /droog 's/ nachts. Wie heeft dat hier niet gedaan? Moraalridderij hoort erbij, ik snap 't wel.:)
En dan is het ook nog Enzo Knol waar 'we' amper sympathie voor kunnen opbrengen hier, wat bijv ook 'n beetje hier het geval was toen mijnheer Stipt z'n Lambo crashede toch?...

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door JP » 08 apr 2023, 10:55

Tijdkwestie Robin, dat deden we toen we jong waren. Nu praten we over 3cylinders, gas besparen, energie opwekken, implantaten en vleesvervangers…. :coffee:

Als de yuptubers graag met de kop op het hakblok liggen, daar komen ze ook veelal door aan hun geld, dan moeten ze niet miepen als het ook eens een keer fout gaat.

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door Robin » 08 apr 2023, 10:59

Daar zit wat in JP, maar ik vind het hele Knol verhaal wel écht overdreven. En Knol zegt ook dat ze fout bezig waren.

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door Richardt. » 08 apr 2023, 11:04

Robin schreef: 08 apr 2023, 10:53 Ha, internet is plat, maar hardrijden op 'n verlaten snelweg /droog 's/ nachts. Wie heeft dat hier niet gedaan? Moraalridderij hoort erbij, ik snap 't wel.:)
En dan is het ook nog Enzo Knol waar 'we' amper sympathie voor kunnen opbrengen hier, wat bijv ook 'n beetje hier het geval was toen mijnheer Stipt z'n Lambo crashede toch?...
We hebben het idd allemaal wel eens gedaan en allemaal wel eens een “oeps”-momentje gehad waarbij we iets harder moesten remmen dan ons lief was.

Hetgeen wat mij, en vele volgens mij stoort, is het toontje waarop hij de agent aanspreekt. Stilzitten en geschoren worden, je wint het toch niet als je zo duidelijk fout zat.(en volgens mij nog mazzel ook omdat ze 200+ reden toch?)

Daarna zijn hachje bij o.a. Beau proberen te redden omdat het opgenomen filmpje qua reacties toch iets anders uitpakte vind ik al helemaal sneu.

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door Robin » 08 apr 2023, 11:13

Had Knol ook niet moeten doen, heeft 't verkeerd aangepakt klopt. Maar oom agent met dat Jirnsum verhaal vind ikzelf nonsense. Maargoed ik ben zelf een (paar) keer aangehouden en de laatste keer zegt oom agent:'Mooie auto, maar ik ben bang dat u uw rbw moet inleveren, want ik heb 205 gemeten"
Dat klinkt wel even wat anders:)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door JP » 08 apr 2023, 11:19

Zijn die talkshows zoals Beau en Jinek het uithuilplekje voor falende youtubers? Eerst Stippert en nu ook Knol?
Gewoon aftikken en doorrrrr….. :df:

Online
Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3845
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door markk » 08 apr 2023, 13:16

En dan te bedenken dat '15 jaar geleden' DF/Gummen daar >300kmh deed met clubjes auto's en NIEMAND het idee had dat het niet kon ofzo....
Dat is niet helemaal waar. Juist daarom nooit meegedaan. Op zich geen moeite mee om 300 te pakken op een lege autobahn maar om dat nou in een groepje te gaan leek me geen goed idee ;)

Mark

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door Robin » 08 apr 2023, 14:00

markk schreef: 08 apr 2023, 13:16
En dan te bedenken dat '15 jaar geleden' DF/Gummen daar >300kmh deed met clubjes auto's en NIEMAND het idee had dat het niet kon ofzo....
Dat is niet helemaal waar. Juist daarom nooit meegedaan. Op zich geen moeite mee om 300 te pakken op een lege autobahn maar om dat nou in een groepje te gaan leek me geen goed idee ;)

Mark
100% mee eensch , ik stond er toen net zo in. Nog steeds:)
Maar hoe die beleving in 't algemeen is veranderd. Ook hier op DF.

Ik heb zelf eens '285' gereden in een Carrera 4 in de motregen. Ik denk niet dat ik dat in die omstandigheden nog eens ga doen.
En met 'n dik uurtje zit ik op de Autobahn en kan de mijne naar > 300 knallen. Nooit gedaan, ook geen behoefte ( meer) aan...

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door JP » 08 apr 2023, 14:08

Zo’n Duits gasmomentje werd wel altijd redelijk gepland. Weet nog goed rond 2011, de Mannshaft moest een belangrijke wedstrijd spelen….toen was het rondje goed te doen…

Kadett
Berichten: 4591
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door Kadett » 08 apr 2023, 15:20

Robin schreef: 08 apr 2023, 14:00
markk schreef: 08 apr 2023, 13:16
En dan te bedenken dat '15 jaar geleden' DF/Gummen daar >300kmh deed met clubjes auto's en NIEMAND het idee had dat het niet kon ofzo....
Dat is niet helemaal waar. Juist daarom nooit meegedaan. Op zich geen moeite mee om 300 te pakken op een lege autobahn maar om dat nou in een groepje te gaan leek me geen goed idee ;)

Mark
100% mee eensch , ik stond er toen net zo in. Nog steeds:)
Maar hoe die beleving in 't algemeen is veranderd. Ook hier op DF.

Ik heb zelf eens '285' gereden in een Carrera 4 in de motregen. Ik denk niet dat ik dat in die omstandigheden nog eens ga doen.
En met 'n dik uurtje zit ik op de Autobahn en kan de mijne naar > 300 knallen. Nooit gedaan, ook geen behoefte ( meer) aan...
Haalt de M2C dat?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Erik dB, Martijn 327i, wackywim, Wimo, Wout309t en 136 gasten