Het grote YouTubers-series-topic

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9104
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door smiley » 07 jan 2022, 11:56

Als het een 2 mans shop is, kan ik me voorstellen dat inmiddels door al dat heerlijke overengineering ze het behoorlijk druk hebben gekregen, waardoor Binky steeds verder achterin de shop is komen staan.
Als ik me niet vergis is dat project als een veredelde advertorial gestart.

Online
Kadett
Berichten: 4648
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door Kadett » 07 jan 2022, 11:59

Joop schreef: 07 jan 2022, 10:09 Inmiddels al dik 15-20u vermaak aan die MINI… :mrgreen:

…heb alleen het idee dat die nooit af komt, of dat ze nog ergens een beugeltje voor moeten maken. :wink:
Volgens mij is hij al af. Want of in bovenstaand youtube deel of een deel ervoor zag je Binky van de achterkant op een meeting ala Goodwood en daar stond ie gewoon in de rij om mee te rijden.

Online
Kadett
Berichten: 4648
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door Kadett » 07 jan 2022, 12:01

smiley schreef: 07 jan 2022, 11:56 Als het een 2 mans shop is, kan ik me voorstellen dat inmiddels door al dat heerlijke overengineering ze het behoorlijk druk hebben gekregen, waardoor Binky steeds verder achterin de shop is komen staan.
Als ik me niet vergis is dat project als een veredelde advertorial gestart.
Ze hebben tussen door nog een reeks van 4 - 5 episodes gemaakt hoe van een C1 een circuit auto te maken en mee te doen met de C1/107/Aygo Cup.

Ze waren ook bezig om een transportwagen om te bouwen alleen daarvan is niets nieuws meer geweest de afgelopen 1.5 jaar.

Online
Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12751
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door MartijnGizmo » 07 jan 2022, 12:14

Kadett schreef: 07 jan 2022, 11:59
Joop schreef: 07 jan 2022, 10:09 Inmiddels al dik 15-20u vermaak aan die MINI… :mrgreen:

…heb alleen het idee dat die nooit af komt, of dat ze nog ergens een beugeltje voor moeten maken. :wink:
Volgens mij is hij al af. Want of in bovenstaand youtube deel of een deel ervoor zag je Binky van de achterkant op een meeting ala Goodwood en daar stond ie gewoon in de rij om mee te rijden.
Nee, dat lieten ze in de meest recente aflevering zien, auto was klaar genoeg om te laten zien, maar moest uiteraard daarna allerlei nieuwe beugeltjes hebben. :tooth:

Online
Kadett
Berichten: 4648
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door Kadett » 07 jan 2022, 13:00

Ah dan was dat het, niet goed onthouden. Ik vermaak mij i.i.g. met elke nieuwe aflevering. Jammer alleen dat je niet weet of de volgende 1 maand of 6 maanden later komt :)

TLRS
Berichten: 2933
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door TLRS » 07 jan 2022, 18:25

Nik heeft aangegeven dat een goeie project auto nooit af is. Hoewel ze hem nu wel erg mooi hebben gemaakt. Lijkt me een drempel voor grote ingrepen en hooning around the country side.

Qua werkaanbod zullen ze er wel warm bij zitten..!

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3438
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door Joël D. » 07 jan 2022, 23:29

Kadett schreef: 07 jan 2022, 12:01
smiley schreef: 07 jan 2022, 11:56 Als het een 2 mans shop is, kan ik me voorstellen dat inmiddels door al dat heerlijke overengineering ze het behoorlijk druk hebben gekregen, waardoor Binky steeds verder achterin de shop is komen staan.
Als ik me niet vergis is dat project als een veredelde advertorial gestart.
Ze hebben tussen door nog een reeks van 4 - 5 episodes gemaakt hoe van een C1 een circuit auto te maken en mee te doen met de C1/107/Aygo Cup.

Ze waren ook bezig om een transportwagen om te bouwen alleen daarvan is niets nieuws meer geweest de afgelopen 1.5 jaar.
Ze hebben ook nog een MG Xpower gekocht. Of delen daarvan. Maar ik geloof dat dit project echt als hobby is. Duurt lang, maar dan heb je er ook langer plezier van. ;)

Zed240
Berichten: 2930
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door Zed240 » 07 jan 2022, 23:55

Ik vermoed dat ze inmiddels behalve hun webshopje en wellicht hier en daar wat projecten nog weinig doen behalve deze video's. Alleen al via Patreon harken ze 10k per maand binnen.

Het tempo ligt sinds vorig jaar ook een stukje hoger, voorheen was het ja 2-3 video's per jaar. En vergis je ook niet hoe veel tijd er in zo'n video van 30 minuten gaat zitten. Ze filmen en monteren alles zelf. Dus het klussen zelf duurt al dubbel zo lang dankzij het filmen, en dan ben je nog heel wat avondjes zoet om de video in elkaar te zetten.

Zed240
Berichten: 2930
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door Zed240 » 02 feb 2022, 21:37

Oeps...

Ik keek wel eens naar een kanaal op Youtube van een paar Schotten die met een E92 M3 en later een GT4 en GT3 trackdays deden en regelmatig een stevig tripje over een mooi bergpasje. Viel me al eens op dat ze geen video's meer maakten, en het kanaal afgelopen jaar is verdwenen. Ze reden altijd erg hard, maar op een 'nette' manier op rustige/lege wegen.

https://www.bbc.com/news/uk-wales-59613520

Ik weet nu waarom... 8 maanden voorwaardelijk cel, 200u taakstraf, 1,5 jaar rijontzegging en opnieuw rijexamen doen. :shock: :shock:

Daar kun je in NL iemand voor doodrijden met een doorgesnoven kop.

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... 05mph.html

Hier een stuk uit hun video.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11742
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door WJ » 06 feb 2022, 13:27


Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door Knot » 07 feb 2022, 10:09

Zed240 schreef: 02 feb 2022, 21:37 Ik keek wel eens naar een kanaal op Youtube van een paar Schotten die met een E92 M3 en later een GT4 en GT3 trackdays deden en regelmatig een stevig tripje over een mooi bergpasje. Viel me al eens op dat ze geen video's meer maakten, en het kanaal afgelopen jaar is verdwenen. Ze reden altijd erg hard, maar op een 'nette' manier op rustige/lege wegen.
Zonde toch dat dit soort materiaal ook verdwijnt, zelfs als het op een nette manier gaat. :duh:

In NL moet je het wel gek maken zoals die GTR video voordat het mis gaat maar ik stond er jaren geleden ook nog wel eens op YT met goede drifts alleen nooit gezicht vol in beeld.

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2700
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door Mark 320iS » 07 feb 2022, 11:00

Knot schreef: 07 feb 2022, 10:09
Zed240 schreef: 02 feb 2022, 21:37 Ik keek wel eens naar een kanaal op Youtube van een paar Schotten die met een E92 M3 en later een GT4 en GT3 trackdays deden en regelmatig een stevig tripje over een mooi bergpasje. Viel me al eens op dat ze geen video's meer maakten, en het kanaal afgelopen jaar is verdwenen. Ze reden altijd erg hard, maar op een 'nette' manier op rustige/lege wegen.
Zonde toch dat dit soort materiaal ook verdwijnt, zelfs als het op een nette manier gaat. :duh:

In NL moet je het wel gek maken zoals die GTR video voordat het mis gaat maar ik stond er jaren geleden ook nog wel eens op YT met goede drifts alleen nooit gezicht vol in beeld.
Is ook jammer, maar al je het plat slaat dan hebben ze het bewijsmateriaal voor hun eigen 'illegaal gedrag' gewoon openbaar geplaatst en dan is het ook een beetje naïef als je denkt dat dat zonder consequenties kan. Als je zonder vergunning een zwembad in je tuin plaatst en je zet dat op YT weet je ook dat je problemen kunt krijgen.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door Jan Terwolde » 07 feb 2022, 11:09

Mark 320iS schreef: 07 feb 2022, 11:00
Knot schreef: 07 feb 2022, 10:09
Zed240 schreef: 02 feb 2022, 21:37 Ik keek wel eens naar een kanaal op Youtube van een paar Schotten die met een E92 M3 en later een GT4 en GT3 trackdays deden en regelmatig een stevig tripje over een mooi bergpasje. Viel me al eens op dat ze geen video's meer maakten, en het kanaal afgelopen jaar is verdwenen. Ze reden altijd erg hard, maar op een 'nette' manier op rustige/lege wegen.
Zonde toch dat dit soort materiaal ook verdwijnt, zelfs als het op een nette manier gaat. :duh:

In NL moet je het wel gek maken zoals die GTR video voordat het mis gaat maar ik stond er jaren geleden ook nog wel eens op YT met goede drifts alleen nooit gezicht vol in beeld.
Is ook jammer, maar al je het plat slaat dan hebben ze het bewijsmateriaal voor hun eigen 'illegaal gedrag' gewoon openbaar geplaatst en dan is het ook een beetje naïef als je denkt dat dat zonder consequenties kan. Als je zonder vergunning een zwembad in je tuin plaatst en je zet dat op YT weet je ook dat je problemen kunt krijgen.
Wacht ff hoor, heb je echt een vergunning nodig voor een zwembad?!

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door Knot » 07 feb 2022, 11:27

Je zou denken alles op YT blijft daar lekker maar we gaan straks terug naar het ouderwetse alles downloaden en op je NAS/SAN opslaan en private FTP servers etc.....

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2700
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door Mark 320iS » 07 feb 2022, 13:55

Jan Terwolde schreef: 07 feb 2022, 11:09
Mark 320iS schreef: 07 feb 2022, 11:00
Knot schreef: 07 feb 2022, 10:09
Zonde toch dat dit soort materiaal ook verdwijnt, zelfs als het op een nette manier gaat. :duh:

In NL moet je het wel gek maken zoals die GTR video voordat het mis gaat maar ik stond er jaren geleden ook nog wel eens op YT met goede drifts alleen nooit gezicht vol in beeld.
Is ook jammer, maar al je het plat slaat dan hebben ze het bewijsmateriaal voor hun eigen 'illegaal gedrag' gewoon openbaar geplaatst en dan is het ook een beetje naïef als je denkt dat dat zonder consequenties kan. Als je zonder vergunning een zwembad in je tuin plaatst en je zet dat op YT weet je ook dat je problemen kunt krijgen.
Wacht ff hoor, heb je echt een vergunning nodig voor een zwembad?!
Slecht voorbeeld :-)

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3295
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door Martijn M » 07 feb 2022, 14:07

Knot schreef: 07 feb 2022, 11:27 Je zou denken alles op YT blijft daar lekker maar we gaan straks terug naar het ouderwetse alles downloaden en op je NAS/SAN opslaan en private FTP servers etc.....
Alleen maar goed dat ze zoiets "aanpakken". Anders gaat straks iedereen domme/illegale/weetikveelwat voor dingen doen om dat op Youtube te plaatsen om er hopelijk een paar pegels mee te verdienen.

TLRS
Berichten: 2933
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door TLRS » 07 feb 2022, 16:02

Volgens mij heeft het jonge volk daar sowieso al weinig remmingen.. laat staan met zulke rolmodellen. Verzekeringen daar extreem duur dacht ik.. a paar k per jaar..?

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6148
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door EvdP » 21 feb 2022, 17:16

Bij Mighty Car Mods hebben ze een DF pareltje gekocht!


Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door Jan Terwolde » 22 feb 2022, 09:43

Hij heeft nu deal binnen kunnen slepen bij Michelin, oftewel weinig objectief geweest en maar één doel voor ogen. Hoe lang duurt het tot hij zijn deal met BMW heeft aangezien hij daar ook niets slechts over kan zeggen? De video over de nieuwe 1 serie en hoe hij daar reageerde zei mij ook al voldoende.


Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9104
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door smiley » 22 feb 2022, 10:51

Ik merk bij kanalen waar ik vroeg bij ben, dat je bij groei langzaam de verschuiving ziet van leven van content naar product placement naar leven van advertorials.
Zodra ze over de 100.000 gaan gaat vaak de handheld camera naar uitbesteed filmen en editen.
Doordat de kosten omhoog gaan, moet het inkomen weer opgekrikt worden, en dan is het moeilijk om nog een gezonde balans te houden.
Dat is meestal waar ik afscheid neem van een kanaal als het echt te bont wordt

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door Knot » 22 feb 2022, 11:56

Dat heeft Hoovies Garage ook, hoop reclame en productsponsoring ineens bij aanvangen van zijn video's maar ik vind het te gaaf dus kijk erdoorheen (voor alsnog), liever zo dan dat het van YT verdwijnt als Motortrend gebeuren waar Roadkill etc verdween.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9104
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door smiley » 22 feb 2022, 12:28

Die reclames die er specifiek ingeedit zijn, zijn goed herkenbaar, en je kunt meestal makkelijk doorspoelen omdat het beeldformat afwijkt.
Zodra het aangeklede advertorials zijn, is dat een pak moeilijker te herkennen.
MCM kwam weer in mijn youtube suggesties toen ze de exige hadden.
Na een aflevering of 3 waarin in samenwerking met Lotus Australie diverse upgrades uitgevoerd werden en de auto daarna verdween was duidelijk dat het een gescripte lange advertorial was.
In het begin was het een mooi kanaal, echt van genoten toen.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door Jan Terwolde » 22 feb 2022, 13:05

Dat je reclames er in hebt zitten doet niet gelijk wat af aan je objectiviteit, maar die brand deals nogal..
Ik wil het ook horen als iets slecht is.

Maar bijvoorbeeld bij michelin pss en ps4 , zijn geweldige banden met veel goede punten, maar had graag willen weten dat de slappere zijwangen er voor zorgen dat er enige vertraging zit in insturen. Bij de 125d vond ik dat echt een groot verschil maken t.o.v. bijvoorbeeld nu mijn goodyear supersports.

Online
Gebruikersavatar
Sabberjoch
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
Auto: Engelse badkuip
Locatie: Ter Apel

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door Sabberjoch » 22 feb 2022, 13:15

smiley schreef: 22 feb 2022, 12:28 Die reclames die er specifiek ingeedit zijn, zijn goed herkenbaar, en je kunt meestal makkelijk doorspoelen omdat het beeldformat afwijkt.
Zodra het aangeklede advertorials zijn, is dat een pak moeilijker te herkennen.
MCM kwam weer in mijn youtube suggesties toen ze de exige hadden.
Na een aflevering of 3 waarin in samenwerking met Lotus Australie diverse upgrades uitgevoerd werden en de auto daarna verdween was duidelijk dat het een gescripte lange advertorial was.
In het begin was het een mooi kanaal, echt van genoten toen.
Zit tegenwoordig ook vol met advertenties voor hun eigen olie, wd40 en merchandise.
Het verhaal met de Lotus was erg jammer inderdaad, had ik echt zin in. Maar 2 trackdays en hij was weg helaas. Zelfde met de BRZ, paar dingetjes er tegen aan gooien en weg er mee. Golf R ging ook een standaard revo pakket op en klaar.

Ben bang dat hetzelfde nu weer met de Yaris gaat gebeuren. De oude projecten vond ik veel leuker, minder snel maar met meer passie voor wat er aan de auto veranderd wordt.

Gijzert
Berichten: 5004
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Het grote YouTubers-series-topic

Bericht door Gijzert » 22 feb 2022, 14:30

Knot schreef: 22 feb 2022, 11:56 Dat heeft Hoovies Garage ook, hoop reclame en productsponsoring ineens bij aanvangen van zijn video's maar ik vind het te gaaf dus kijk erdoorheen (voor alsnog), liever zo dan dat het van YT verdwijnt als Motortrend gebeuren waar Roadkill etc verdween.
Er zit wat Michelin sponsoring in, wat eigen T-shirts en apart nog een aparte reclame. Vind ik prima.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eeuwe, Geertmans, Majestic-12 [Bot], Nico e39 en 66 gasten