Het grote Nissan 350Z (occasion) draadje

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edwin van der Velden
Berichten: 436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Edwin van der Velden » 18 feb 2006, 00:00

Over die restwaarde/finaciering....exact wat ik net op de zaak tegen Rody zei

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 18 feb 2006, 00:54

37.000 euro na 2 jaar.

Zijn niet echt waardevast, valt me tegen.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 18 feb 2006, 01:15

Erik schreef: Leen rustig de restwaarde (heel conservatief ingeschat) bij over pak em beet 5 jaar. Dat is precies de 10 mille die je nu mist. Als je er zo tegenaankijkt kun je dus morgen al rijden.

Nu slaap je vast niet meer hehehehe.
Nope, we gaan niks lenen, wil geen lang lopende verplichtingen. Geld staat nu op de bank, straks voor de deur, je moet er ooit toch iets van kopen. Kan ook nog een jaar of anderhalf jaar wachten tot er 2e hands Z4 Coupe zijn maarja dan blijft je gaan en zit je ineens met je sportwagentje schaal 1:heleboel bovenop de commode.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 18 feb 2006, 01:16

Rebel schreef:37.000 euro na 2 jaar.

Zijn niet echt waardevast, valt me tegen.
Die afschrijving heeft de eerst eigenaar toch genomen. Ze staan voor 38k/39k bij de dealer van 2 jaar oud. Zeg dat je m voor 36k mee kan krijgen, wat zou ie 2 jaar later weer waard zijn met 50.000km op de klok?

Gebruikersavatar
Ruud Hulsegge
Berichten: 817
Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
Locatie: Doesburg

Bericht door Ruud Hulsegge » 18 feb 2006, 01:38

1/3 eraf?

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 18 feb 2006, 09:06

Duitsland is ook een optie http://www.mobile.de/SIDShqrrykjEgngOz1 ... 1197679823&

6700 euro bmp, auto voor 21000 euro meenemen ben je voor 28000 euro klaar!!

Michel

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 18 feb 2006, 09:12

Michel, wat doe je me aan?? Ben net wakker en die zie ik die bekleding..... moest bijna mn lakens verschonen, ging zowat over mn nek... ;)

Maar het is misschien een optie, al is het gekloot wanneer er wat aan de hand is met afstand naar de dealer en die europlus garantie etc. Ga straks eerst maar eens rijden in de zwarte uit nieuw lekkerland.

Duitsland hebben ze wel vaak veel opties, xenon, navi en de 18inch velgen. Daarentegen ook vaak meer kilometers gedraaid.

Dickh.
Berichten: 1704
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Bericht door Dickh. » 18 feb 2006, 11:15

In Amerika is die motor diverse malen in de prijzen gevallen. Zal dus wel goed zijn. Verder hoor ik veel klachten over de remmen. Maar dan wel uit Duitsland. Bij normaal Nederlands gebruik zal het allemaal wel meevallen.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 18 feb 2006, 11:48

Dick, bedankt voor je info!

De remmen.. had/heeft JeroenW daar ook last van en hebben we het dan over de schijven, de blokken, de remdruk, fading?

Ik zou er natuurlijk altijd andere blokken in doen dan standaard bij vervanging.

Dickh.
Berichten: 1704
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Bericht door Dickh. » 18 feb 2006, 14:25

Fading, en ik heb een set klauwen gezien die donkerbruin waren ipv goud kleurig. Tevens waren deze klauwen compleet getordeerd.

Gebruikersavatar
Ruud Hulsegge
Berichten: 817
Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
Locatie: Doesburg

Bericht door Ruud Hulsegge » 18 feb 2006, 21:02

Dick Hoekendijk schreef:Fading, en ik heb een set klauwen gezien die donkerbruin waren ipv goud kleurig. Tevens waren deze klauwen compleet getordeerd.
En dat was bij normaal cq sportief gebruik? Beste kwaliteit dan!
Ben benieuwd hoe de dealer/importeur dat opgelost heeft.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 18 feb 2006, 21:51

Vandaag was het dan zover, even langs van der Velden voor een bakkie en daarna door voor de 350Z's kijken.

Vanaf Benthuizen de tomtom ingesteld richting Waalwijk, grote dealer, daar stond ie, midden in de showroom, de 44-NX-HX, zilvergrijs metallic, de RAYS 18inch velgen die erop horen naar mijn idee. Jammer dat het geen Gun Grey was, die stond er wel maar dat was een nieuwe roadster.

Een klein uurtje gesproken met de verkoper, Martijn, reed ook motor, dus ook even over circuitrijden gehad met zowel auto's als motoren. Zandvoort en Assen waren bekend bij hem, hij rijdt zelf een cbr600rr maar is ook al eens hard onderuit gegaan en had blijvende schade aan zijn knie. Hij was erg eerlijk over de auto en over de prijs die eraan hing. De auto is van Nissan Nederland geweest, heeft een verkoper een jaar in gereden, stond er verder erg netjes bij. Zelf deed hij veel uitzoekwerk naar het verleden van de auto's die hij inkoopt, kwam althans erg positief en duidelijk over op mij.

De 350Z zelf blijf ik gewoon megagaaf vinden, de lijnen van de auto, de velgen, uitlaten, super gewoon. De stoel moet wel bijna op de laagste stand omdat ik anders bijna geen ruimte tot het dak heb, gelukkig heb ik daar ook nog een paar centimenter voordeel. Stoelen zitten prima, goed verstelbaar, stuur voelt oke aan, enige punt is eigenlijk de cassette/cdwisselaar combo... stop er nou gewoon een radio/cdwisselaar in, rot aub op met die bandjes, maarja, de navi/cassette combo die bmw in hun auto's zet is nog triester, voordeeltje voor de Nissan.

Heb niet met deze auto gereden omdat ie netjes gepoetst als pronkstuk in de showroom stond, zonde om vies te maken, zou m wel eerder kopen dan de zwarte waar ik daarna ben gaan kijken. Martijn wist me ook te vertellen dat de zwarte lak een stuk minder is, het is ook geen metallic lak en is een stuk zachter, eerder last van steenslag en krasjes dus.

Daarna een ritje naar Nieuw Lekkerland, bekend dijkje waar ik vaker met de motor overheen scheur. Een veel kleinere dealer trof ik daar aan en de 350Z stond buiten. Had de verkoper (Bas) gisteren aan de telefoon gehad en al wat gesproken over de auto en andere zaken. De 04-PR-ZZ in het zwart stond te pronken, iets andere velgen, de vlakke 18inch die ook veel op de VS uitvoeringen te vinden zijn, kan wel maar liever de RAYS velgen. Binnen even wat gebabbeld en de nieuwe roadster bekeken die in de showroom stond, bakkie koffie gedronken en ondertussen was het wel duidelijk dat Bas erg zuinig op de 2e hands Z was, reed er alleen zelf in en een monteur mocht er afentoe in rijden, verder wil hij altijd mee of laat hij zijn monteur meerijden tijdens een proefrit. Zelf heeft hij 20 jaar in de garage gestaan dus wist ook alles van de techniek, kan je niet van alle verkopers zeggen. Het verhaal van het jankende differentieel was dus niet van toepassing, anders had hij de Z wel direct naar binnen gereden en de lagers vervangen aldus eigen zeggen.

Loop jij even naar je auto om je rijbewijs te pakken dan maak ik even een kopie en laat in de Z voorrijden, zo gezegd zo gedaan. Monteur (naam ben ik even vergeten) reed zelf het eerste stuk even naar een paar open bochtige weggetjes in de buurt waar hij het geschikt asfalt vond om mij de Z aan de tand te laten voelen. Ik stond nog met een been buiten toen hij de sleutel omdraaide... uhuhuh...[0,3 seconde stilte]... vwroooaaahhhmp.... gvd man, dat geluidje... en dat met nog standaard filter en uitlaat. Onderweg goed gesprek gehad over Opel (jaja, hij was voorheen monteur geweest bij Opel en wist me alles te vertellen over de dti's en cdti's en verwante zaken) en natuurlijk over het kunnen van de Z. Zijn plotselinge vraag of ik rijvaardigheids trainingen had gedaan heb ik maar beantwoord met een anti-slipcursus en dat ik verder mezelf op weg geholpen heb van piepende bandjes tot powerslides met dik 100km/u... oke... dat was even slikken voor m :) "Ik zal normaal doen dit ritje, maar dat had je ook wel verwacht neem ik aan" heb ik m meteen maar medegedeeld.

Auto aan de kant, knot at the wheel, koppeling in, eerste versnelling en dan op weg met de 3,5 liter 280pk beul... koppel is dik in orde, geluid is helemaal oke maar toen ik m eenmaal opentrok had ik eigenlijk meer verwacht. Oke, de tellers vliegen best rap maar het voelt niet aan als een beest dat vind ik jammer. Misschien als je er een andere uitlaat onder hangt ga je wel die sensatie beleven. Het onderstel voelt stug aan maar is prima te rijden, je bent immers met een sportauto onderweg, niet met een range rover. Stuurgedrag is nog even een standje hoger dan de GTC, wat stuurt de Z direct zeg, aanraken en insturen, een heerlijk gevoel. Dit komt mede door de 53/47 verdeling volgens mij. De versnellingsbak schakelt trefzeker met korte schakelwegen. Onderweg nog gesproken over chargers die op de Z konden, wist hij ook een hoop over te vertellen, onder andere dat de garantie dan kwam te vervallen :)

Denk dat de 350Z een goede kans maakt volgend voorjaar voor de deur te staan, maar beide dealers adviseerden me om toch eerst het appartement in te richten en daarna met geld te gaan gooien, wellicht stat er dan ook precies de Gun Grey 350Z uit 2004 met zwart leder en misschien zelfs de navigatieoptie in de showroom te wachten op me.

Maar toch, waarom voelt ie niet sneller aan??? De M3 van Rutger had ik echt het idee dat ik gelanceerd werd toen ik even geen drift maakte maar in 2 vol rechtuit dooraccelereerde.

Nog maar eens een paar nachtjes over slapen en flink doorsparen. Als iemand een 350Z Gun Grey schaalmodel voor me weet te staan hoor ik het graag, die komt zeker naast de S2K in de kast te staan thuis totdat het moment er is voor de 1:1

Gebruikersavatar
Ruud Hulsegge
Berichten: 817
Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
Locatie: Doesburg

Bericht door Ruud Hulsegge » 18 feb 2006, 22:03

leuke ervaring.
je weet hoe het gaat met vermogen. Het went snel.
Ik vind mijn Pimpreza af en toe ook al weer tam.
Totdat iemand meerijd en helemaal verbaasd staat of totdat ik weer een weekje in een van de andere auto's gestuurd heb. Dan Ies feesjt! :D

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 18 feb 2006, 22:08

Ruud, dat wel, maar ik had zojuist 8000km achter de rug in een 120pk/280nm 1300kg astra GTC cdti... dan zou je toch meer onder de indruk moeten zijn van de Z had ik het idee.

Maargoed, ik vind het nogsteeds een te gekke auto, denk dat hij het met airbox en aangepaste uitlaat al een stuk lekkerder doet, nu alleen nog meer info over de uitlaat(aanpassing) die de Z moet hebben. Alleen de kat eruit helpt m ook al aardig kwa vermogensverloop en geluidproductie. Zal eens gaan zoeken op 350zmotoring.com naar info daarover.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 18 feb 2006, 23:48

Mooi verhaal zo lees ik het graag. Ergens heb ik het idee dat de 350z niet helemaal overtuigd qau brute power. Zal ook met het karakter van de motor hebben maken. Nodigt denk ik niet echt uit in toeren janken. Heb je de neiging om snel op te schakelen? Als deze auto een cijfer moet geven ?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 19 feb 2006, 01:13

Rico, het probleem is dat hij ook weer niet traag is, maar als je m ziet staan ben ik in eerste instantie helemaal verliefd en verkocht, wanneer je dan gaat rijden verwacht je eigenlijk dat ie 0-100 in 5 seconden zou doen, of je in ieder geval dat gevoel meegeeft en dat doet ie dus net niet.

Daarentegen is het wel erg veel auto voor tussen de 35k en 40k euro, je hebt dan een auto van 2004 waar nog geen 25.000km op de teller staat.

Stel ik heb 37.500 euro in de knip en sta voor de volgende auto's:

- BMW E46 330Ci
- Honda S2000
- Nissan 350Z

Denk dat het toch de 350Z gaat worden dan, auto is gewoon erg compleet, prijzen van servicebeurten vallen mee en het leuke is dat er 3 jaar garantie op zit tot 100.000km waarna je voor 515 een jaar kunt verlengen en voor 927 euro 2 jaar extra garantie kunt kopen, dan zit je met 1 + 2 extra helemaal safe mijn inziens.

Vermogen moet ook wel wat aan te doen zijn, denk niet meteen aan een supercharger maar eerder aan de luchtinlaat, uitlaatsysteem (katvervanger en einddemper) in combinatie met chiptuning op maat. Zeg dat je dan net over de 300pk heen gaat met een veel dikkere grafiek en een dik geluid, dat is waar de auto voor staat vind ik, die 3,5 liter V6 moet je binnen en buiten horen brullen als je m intrapt.

Marcelvv
Berichten: 591
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 19 feb 2006, 01:47

Mooi verhaal knot.
Ook een echt mooie en goede keuze, zo'n 350.

Maar de snelheidsbeleving is tegenwoordig steeds minder bij moderne auto's, mijn 330i geeft ook weinig snelheidsbeleving maar als je naar de tellers kijkt valt het weer mee.
Daarom denk ik dat het gevoel bij een auto en het "spelen" met de auto meer waard zijn dan pure snelheid.
Mijn volgende auto zal ik zeker kopen op basis van deze 2 zaken, en laat me niet meer gek maken door model, merk, opties, etc.

Knallen maar met die Niks-an, want daar kun je volgens mij veel plezier mee beleven.
Ik wens je veel wijsheid toe.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 19 feb 2006, 01:52

Inderdaad Marcel, steeds meer stilte en comfort in de auto's, denk dat de 350Z roadster je wel meer snelheidsbeleving geeft wanneer je open rijdt.

Zal zo de 350Z en de 330Ci eens vergelijken, al denk ik dat de BMW een stuk duurder blijft in aanschaf, rijden en onderhoud. BMW is net wat netter afgewerkt maar de 350Z is gewoon een apart ding en in dit geval is dat ook nog eens naar mijn smaak.

Maar de mods... wat te doen? JeroenW heeft een Gruppe M airbox en zegt dat de auto daardoor over het gehele toerenbereik lekkerder doortrekt... zoiets moet ik ook, maar ook de uitlaat en wat ga je daar onder hangen, een andere einddemper? Alleen de kat vervangen?

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1923
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Bericht door Erik » 19 feb 2006, 12:20

Als je brute power wilt dan denk je aan een koppelopbouw van 10% naar 100% binnen 500rpm rpmstijging. Dat red je alleen met een turbo.

Wil je een echt sensatiegevoel dan wil je progressief stijgende kW me de rpm's.

Beide met bromtollen te bereiken al dan niet turbo of kompressor.

Std 280pk is maar zo zo dat is bekend.

En de M3 van Rut destijds had 70pk meer natuurlijk.............

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1198
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Bericht door Leen » 19 feb 2006, 12:55

Ik vond juist de zitpositie "beroerd" in de 350z , dit itt tot m'n Evo die ik aantrek als een maatpak qua zitpositie. (ok, wel met recaro's en deepdish sparco sportstuur en stuurnaafverlenger)

zoek je snelheidsensatie en power probeer dan in je zoektocht ook eens een EVO zou ik zo zeggen. voor relatief weing geld makkelijk op te porren tot 350+ pk.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 19 feb 2006, 13:30

Knot, als je brute power wil, is een auto met turbo ook wel wat voor je, zie projecten als die van David en Jamie e.d. lekker stap voor stap de auto bouwen naar je eigen persoonlijke wensen, en op het moment dat er weer munten zijn. Een dccd bak en je hebt dikke pret voor een relatief budget, zeker met het appartement in gedachten, en de kosten van op jezelf wonen = dure hobby ;-)

350Z in gun metal is idd gaaf, vind de 350Z verder een prachtige auto.

Michel

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1923
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Bericht door Erik » 19 feb 2006, 14:09

350z = 1.525kg lees ik net ?

next

8)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 19 feb 2006, 14:39

Knot, ga je ook eens verdiepen dan in een Nissan S14/S15, of een Skyline R33 GTS-t. Allemaal redelijk moderne auto's qua looks, wel die brute turbo power en de Skylines ook nog het geluid van een 6-in lijn.
En vallen allemaal ruimschoots binnen je budget. Zijn tevens waardevast.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8230
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 19 feb 2006, 14:42

Sterker nog, voor het budget van die M5, komt een R34 GT-R ook (bijna?) in beeld.
Standaard misschien niet echt indrukwekkend, maar tuningopties ohne ende.

Tom
Berichten: 21785
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 19 feb 2006, 14:44

Mooie post Knot.

Het heeft trouwens ook veel met het karakter van de motor te maken. Een E46 M3 voelt (als ik de verhalen mag geloven) lekker opgefokt met een snelle gasrespons... dat blok is ook helemaal aangepast om veel vermogen te leveren. Die V6 uit de 350Z komt van Renault en (naar mijn weten) is er niet zo heel veel voor aangepast. Maw een motor van een normale personenauto in een sportauto.

Ik heb twee weken terug in een Opel Speedster gereden... om eerlijk te zijn vond ik dat motorisch gezien tegenvallen. 't Is een tamme bedoeling. Puur qua snelheid is het goed, maar klimmen in toeren en gasrespons is het net niet. Bij een S2000 komt het vermogen er ook niet makkelijk uit, maar die gasrespons en het opgefokte gevoel erbij maakt het wel gaaf en uitdagender om te rijden. En het geluid doet natuurlijk veel voor je rijbeleving.

Als ik jou was zou ik de komende tijd nog eens wat proefritjes gaan maken in verschillende auto's. Je verhaal klinkt niet echt overtuigend (zelfde had ik met de Speedster... voor mij zou een 111R DE keuze zijn... heerlijk opgefokt/opzwepend Toyota blok!). Enige nadeel is dat proefritjes maken vaak lastig is. Verkopers die continu willen weten wanneer je een nieuwe auto denkt aan te schaffen, het eerst over de prijs eens willen zijn enzovoort. En dan ook na een week al bellen of je het al weet. Ik wil graag vrijblijvend in wat auto's rijden om eens te kijken wat ik wil, en daarna over de prijs lullen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten