M3 E92, brandstofpomp,oliewissel
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Wordt dit een circuit auto?
- 2226cc
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Respect hoe je dat zelf allemaal doet ! En leuk om te volgen
Gr Ron
Gr Ron
- 2226cc
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Ze hebben dit stuur niet met airbag, maar heb een crash hub dus komt helemaal goed
- Bijlagen
-
- IMG_7112.jpeg (98.41 KiB) 1494 keer bekeken
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Ah ok, slimme contructie, hopelijk hoef je het nooit te testen
- Baboulah
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Was het niet makkelijker en goedkoper geweest om je 6MT E92 M3 te verkopen en een DKG versie terug te kopen??
Overigens nooit geweten dat het RDW een crashhub als eis heeft voor zulke sturen? is dat nieuw?
Overigens nooit geweten dat het RDW een crashhub als eis heeft voor zulke sturen? is dat nieuw?
- 2226cc
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Als ik al m’n andere modificaties over moet gaan zetten is dat meer werk, een zonder i drive en DTC is ook heel moeilijk
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Ik kan dat juist wel waarderen, zelf je auto aanpassen naar je eigen wensen. En het gebeurd ook meteen goed.
Gr Ron
Gr Ron
- Philipoo
- Berichten: 4113
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Godsamme, doet die even. Knap werk hoor, zo vlot gedaan! DCT software is altijd een crime, hoop dat je eruit komt!
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Heel vet, ziet er toch wel redelijk plug-and-play uit.
Maar misschien is dat ook wel de "kunst" van het schrijven op internet.
Hoe "Plug en play" is het daadwerkelijk qua montage?
Maar misschien is dat ook wel de "kunst" van het schrijven op internet.
Hoe "Plug en play" is het daadwerkelijk qua montage?
- 2226cc
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Poaaaaaaah wat ver! Net de aangepaste software op de bak laten flashen! Het korte diff maakt hem echt agressief, zo anders dan die handbak. Met dit weer is het lastig testen ook, schakelen op stand 5 met meer dan 50% en de achterkant gaat om als die schakelt. In zachtste stand automaat is het echt heel soepel! Grote kans dat ik in de problemen ga komen met deze auto nu
https://youtu.be/iSZre3Rh8rc?si=VVqljtZ6G0gxtW5s
https://youtu.be/iSZre3Rh8rc?si=VVqljtZ6G0gxtW5s
- PeterM
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Heel vet hoor, wat een auto!
- 2226cc
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
In principe is het allemaal plug en play ja. Alleen de kabelboom heb ik zelf gemaakt. Als je die ook plug en play wil hebben zal je de motor en interieur kabelboom ook van een DCT moeten nemen.
Aangezien in de auto liever origineel jou qua handbak en het maar om een paar draadjes gaat heb ik de kabelboom voor de bak zelf gemaakt. Hij gaat nu heel simpel bij de versnellingspook er in, de meeste draadjes zitten daar toch op aangesloten. En dan een aantal draadjes op de auto zelf. De bak en pook zijn losse modules dus het gaat om plus en min en een can-bus. Ook nog 2 draadjes voor de schakel flippers en park. Alles zit op de originele plaats aangesloten in de stekkers en zekeringskast.
- Bijlagen
-
- IMG_6943.jpeg (131.83 KiB) 675 keer bekeken
-
- IMG_6940.jpeg (153.95 KiB) 675 keer bekeken
-
- IMG_6815.jpeg (163.48 KiB) 675 keer bekeken
-
- IMG_6811.jpeg (131.73 KiB) 675 keer bekeken
- 2226cc
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
-
- Berichten: 667
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
- Auto: M3 F80
- Contacteer:
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Geweldig, heel gaaf project!
- 2226cc
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Owja had de koudstart al een jaar of 2 uitgeschreven maar verder niks weg gehaald omdat je er simpelweg niet bij kan. Nu de bak er af was was het een stuk makkelijker dus gelijk het originele delete kitje besteld en gemonteerd! Geeft veel meer ruimte onder de kap.
- Bijlagen
-
- IMG_6936.jpeg (439.58 KiB) 662 keer bekeken
-
- IMG_6937.jpeg (406.35 KiB) 662 keer bekeken
-
- IMG_6934.jpeg (574.68 KiB) 662 keer bekeken
-
- IMG_6935.jpeg (403.33 KiB) 662 keer bekeken
- Dimitri
- Berichten: 592
- Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
- Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Echt fantastisch deze build. Die flippers, porno. Is de DCT eigenlijk zwaarder dan de 6MT?
- 2226cc
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Van wat ik online las iets van 20 kilo, maar door de korte overbrenging en het snelle schakelen is die echt zo veel sneller dan de handbak, nadeel is alleen dat die nu 3000tpm doet in de 7e met 100kmh
-
OnlineLuco
- Berichten: 27900
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
mooie build hoor
-
- Berichten: 512
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Heel gaaf, ach 't is niet je daily toch lekker rammen met die DCT!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26739
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Super gaaf project! En idd wat een mechanisme rommel nog hè die luchtpomp voor kat opwarming.
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Chinese restaurants hebben daar wel redelijk ervaring mee.Martijn_bmw schreef: ↑12 jan 2024, 07:13 Super gaaf project! En idd wat een mechanisme rommel nog hè die luchtpomp voor kat opwarming.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26739
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Robin schreef: ↑12 jan 2024, 07:52Chinese restaurants hebben daar wel redelijk ervaring mee.Martijn_bmw schreef: ↑12 jan 2024, 07:13 Super gaaf project! En idd wat een mechanisme rommel nog hè die luchtpomp voor kat opwarming.
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Wat is het onderdeelnummer van die pomp-afblokdingen aan de achterkant van de motor?2226cc schreef: ↑11 jan 2024, 22:23 Owja had de koudstart al een jaar of 2 uitgeschreven maar verder niks weg gehaald omdat je er simpelweg niet bij kan. Nu de bak er af was was het een stuk makkelijker dus gelijk het originele delete kitje besteld en gemonteerd! Geeft veel meer ruimte onder de kap.
Ik heb ze nieuw liggen en een nieuwe luchtpomp liggen, maar er af heb ik nog veel liever. Wist dat ze in de motorsport geleverd waren, maar kan de nummers nog nergens vinden. Jij gewoon bij de dealer besteld? of via een ander kanaal?
Ik vind het echt bizar hoe luchtig je er over praat. Canbus is voor mij nog steeds behoorlijk abra-cadabra.2226cc schreef: ↑11 jan 2024, 22:13In principe is het allemaal plug en play ja. Alleen de kabelboom heb ik zelf gemaakt. Als je die ook plug en play wil hebben zal je de motor en interieur kabelboom ook van een DCT moeten nemen.
Aangezien in de auto liever origineel jou qua handbak en het maar om een paar draadjes gaat heb ik de kabelboom voor de bak zelf gemaakt. Hij gaat nu heel simpel bij de versnellingspook er in, de meeste draadjes zitten daar toch op aangesloten. En dan een aantal draadjes op de auto zelf. De bak en pook zijn losse modules dus het gaat om plus en min en een can-bus. Ook nog 2 draadjes voor de schakel flippers en park. Alles zit op de originele plaats aangesloten in de stekkers en zekeringskast.
Wel heel gaaf dat je het OEM doet. Kan ik wel waarderen <3