scheelt denk ik dat híj het probeert in een auto waar de bak ook origineel in geleverd is met de originele motor
Maar ben ook benieuwd
Super dik! Ik volg een Duitse Youtuber, Tom Schütze, op Youtube en die heeft ook zijn M3 6MT omgebouwd (ofja, om laten bouwen) naar DCT. Dat heeft naar mijn weten Speedtec in Düren, Duitsland voor hem gedaan. Hij had het destijds over de bak zelf, olieleidingen, koeler en software. Zal nog wel wat meer bij komen kijken. Het hele process duurde niet heel lang, hij moest erna nog eens terug om een defekt onderdeel te vervangen maar sinds dien rijdt die altijd op track mee. Het is in ieder geval bizar hoe dat ding voor de versnellingen gaat in combinatie met zijn kort diff.
Het is origineel geleverd dus in theorie aansluiten en coderen
Poah echt vet! Dat is exact wat ik wil. DCT met dash zonder Navi ala GTS is topYannik Schmidt schreef: ↑14 nov 2023, 14:20Super dik! Ik volg een Duitse Youtuber, Tom Schütze, op Youtube en die heeft ook zijn M3 6MT omgebouwd (ofja, om laten bouwen) naar DCT. Dat heeft naar mijn weten Speedtec in Düren, Duitsland voor hem gedaan. Hij had het destijds over de bak zelf, olieleidingen, koeler en software. Zal nog wel wat meer bij komen kijken. Het hele process duurde niet heel lang, hij moest erna nog eens terug om een defekt onderdeel te vervangen maar sinds dien rijdt die altijd op track mee. Het is in ieder geval bizar hoe dat ding voor de versnellingen gaat in combinatie met zijn kort diff.
Succes met de ombouw!
KMP in Hengelo (Overijssel) maakt zowel de stuurtjes, als de Magnetische flippers voor de OEM sturen.2226cc schreef: ↑15 nov 2023, 00:09 De rede is gewoon dat ik na 4 jaar ben uitgekeken op die handbak, wil de auto agressiever hebben wil meer beleving en hoop dat te krijgen met een DCT en een goede tune zodat die goed hard schakelt. Ook wil het mijn handbak diff blijven gebruiken die is lekker kort.
Voor het stuur wil ik iets van een race stuurtje doen met magneet flippers die echt goed klikken.
Die is wel super mooi afgewerkt aan de achterkant ja, bij die andere zie je gewoon draadjes. Wil ook nog even uitvogelen wel stuur die Tom Schutze heeft die ziet er ook wel goed uit met andere flippers volgens mijEstoque schreef: ↑15 nov 2023, 07:30KMP in Hengelo (Overijssel) maakt zowel de stuurtjes, als de Magnetische flippers voor de OEM sturen.2226cc schreef: ↑15 nov 2023, 00:09 De rede is gewoon dat ik na 4 jaar ben uitgekeken op die handbak, wil de auto agressiever hebben wil meer beleving en hoop dat te krijgen met een DCT en een goede tune zodat die goed hard schakelt. Ook wil het mijn handbak diff blijven gebruiken die is lekker kort.
Voor het stuur wil ik iets van een race stuurtje doen met magneet flippers die echt goed klikken.
Stuur:
https://www.kmpdrivetrain.com/product/b ... heel-gen2/
Losse Magnetische flippers:
https://www.kmpdrivetrain.com/product/m ... e-bmw-e9x/
Naar die laatste zit ik te kijken voor mijn M3. Vind de weg die de flippers afleggen, nog wat groot ondanks m'n aftermarket flippers.
Ik weet niet of je nou zoveel meer beleving gaat krijgen uit een DCT dan uit je handbak. Heb je ook gekeken naar bijvoorbeeld een turbo/supercharger?2226cc schreef: ↑15 nov 2023, 00:09 De rede is gewoon dat ik na 4 jaar ben uitgekeken op die handbak, wil de auto agressiever hebben wil meer beleving en hoop dat te krijgen met een DCT en een goede tune zodat die goed hard schakelt. Ook wil het mijn handbak diff blijven gebruiken die is lekker kort.
Voor het stuur wil ik iets van een race stuurtje doen met magneet flippers die echt goed klikken.
In de praktijk valt dat tegen Eeuwe, de E46 M3 6MT voelde veel meer bij de les irl en was al 'futloos' onder de 3500rpm ofzo.
Die is wel super mooi afgewerkt aan de achterkant ja, bij die andere zie je gewoon draadjes. Wil ook nog even uitvogelen wel stuur die Tom Schutze heeft die ziet er ook wel goed uit met andere flippers volgens mij
Ben na 4 jaar een beetje uitgekeken op de handbak, vind het ook niet super prettig schakelen als ik het vergelijk met S2000 ofzo, wil ook wat meer gaan focussen op het sturen zelf, met die DCT en korte diff wordt het wel een heel andere auto denk ik.Philipoo schreef: ↑16 nov 2023, 08:24Ik weet niet of je nou zoveel meer beleving gaat krijgen uit een DCT dan uit je handbak. Heb je ook gekeken naar bijvoorbeeld een turbo/supercharger?2226cc schreef: ↑15 nov 2023, 00:09 De rede is gewoon dat ik na 4 jaar ben uitgekeken op die handbak, wil de auto agressiever hebben wil meer beleving en hoop dat te krijgen met een DCT en een goede tune zodat die goed hard schakelt. Ook wil het mijn handbak diff blijven gebruiken die is lekker kort.
Voor het stuur wil ik iets van een race stuurtje doen met magneet flippers die echt goed klikken.
Zo’n racestuur met magneetflippers is wel altijd heel gaaf!
Deze beredenering snap ik dan wel beter. Niet de fijnste handbak die je kan vinden, vooral ook door het lange koppelingspedaal. DCT matcht beter bij de auto/motor. Desalniettemin had ik zelf niet de moeite genomen om ‘m om te gaan bouwen denk ik.2226cc schreef: ↑16 nov 2023, 13:03Ben na 4 jaar een beetje uitgekeken op de handbak, vind het ook niet super prettig schakelen als ik het vergelijk met S2000 ofzo, wil ook wat meer gaan focussen op het sturen zelf, met die DCT en korte diff wordt het wel een heel andere auto denk ik.Philipoo schreef: ↑16 nov 2023, 08:24Ik weet niet of je nou zoveel meer beleving gaat krijgen uit een DCT dan uit je handbak. Heb je ook gekeken naar bijvoorbeeld een turbo/supercharger?2226cc schreef: ↑15 nov 2023, 00:09 De rede is gewoon dat ik na 4 jaar ben uitgekeken op die handbak, wil de auto agressiever hebben wil meer beleving en hoop dat te krijgen met een DCT en een goede tune zodat die goed hard schakelt. Ook wil het mijn handbak diff blijven gebruiken die is lekker kort.
Voor het stuur wil ik iets van een race stuurtje doen met magneet flippers die echt goed klikken.
Zo’n racestuur met magneetflippers is wel altijd heel gaaf!
Dat is gedaan door Pro-Car in Zwolle, die is er nu al zeg 3 jaar mee bezig? Dat is echt niet zonder slag en stoot gegaan , en ik bewonder z'n doorzettingsvermogen met die hele DCT swap, en ik kan er zachts gezegd aardig over meepraten2226cc schreef: ↑16 nov 2023, 13:00Die is wel super mooi afgewerkt aan de achterkant ja, bij die andere zie je gewoon draadjes. Wil ook nog even uitvogelen wel stuur die Tom Schutze heeft die ziet er ook wel goed uit met andere flippers volgens mij
Ik dacht dat dat stuur van Tom Schütze ooit van MKR-Engineering af kwam, maar die zijn helaas gesloten tegenwoordig. Die heeft een Sparco stuur dacht ik met een mooie button panel. De ''standaard'' in Duitsland, rondom de 'Ring, is wel KMP, blijkbaar. Dat kun je namelijk bij de TüV erdoorheen krijgen.
Die S85 + DCT swap van Misha's filmpje is wel bizar hoor, vooral dat ze een DCT werkend hebben gekregen aan die S85.
Gebruikers op dit forum: Arstey, Bing [Bot], Luco, m3e30_chris, Mark 320iS, Nico e39, Rogerb, Zed240 en 28 gasten