Programmeren met Bimmercode

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26613
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Programmeren met Bimmercode

Bericht door Martijn_bmw » 23 dec 2022, 08:28

veejay schreef: 23 dec 2022, 08:14 Ik dacht ook wijzigen van parameters. Bij mij heeft de dealer comfort acces uitgeschakeld en dat zie ik ook in Ista aangegeven. Volgens mij geregistreerd vanuit de server in Beieren.

Andere zaken die ik zelf heb uitgecodeerd (zoals start stop) niet. Zoals ik het begrijp kan dat een s0777 melding geven. Mocht ik het mis hebben dan hoor ik het graag.
Het is ook logisch dat fabrikanten dit doen, bij uitcoderen van veiligheidsopties zoals lane assist of zo'n afstandhouden waarschuwing kan de fabrikant bij een ongeval en eventuele claim aangeven middels dit bewijs dat klant zelf heeft zitten rommelen.

Zelfde geld voor bijv s/s je CO2 uitstoot op kenteken en dus ook je BPM is vastgesteld op een fabriek spec auto, als jij daarna als eigenaar gaat rommelen en de fabrikant krijgt gedonderd over de uitstoot (zoals dieselgate) kunnen ze tenminste aan tonen dat niet de fabriek/de dealer het was die dit heeft uitgezet.

Is ook precies de reden waarom een officiële dealer nooit zulke zaken zal uitprogrammeren.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Programmeren met Bimmercode

Bericht door JP » 23 dec 2022, 11:03

Jaren terug eens wat met vagcom laten aanpassen. De beste man vroeg ook of gordelpiepje uitgezet moest worden. Werd best vaak gevraagd maar dat is me echt een no-go

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Programmeren met Bimmercode

Bericht door Crookie » 23 dec 2022, 13:52

Alles met de dealer ista+ en P is centraal opgeslagen zodat de informatie omtrent historie gelijk blijven en op te vragen zijn. Mijn bootleg ista doet dat dan weer niet 🙃 maar kan wel zien welke programmeer acties open staan, updates enz..

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Programmeren met Bimmercode

Bericht door veejay » 23 dec 2022, 17:24

sista.jpg
sista.jpg (45.35 KiB) 3548 keer bekeken
Crookie, kan jou bootleg (zonder OBD connectie met de auto) ook 'vehicle equipment' uitlezen? Ik kan alleen de 'operations report' informatie over mijn auto zien. Ik weet niet of mijn versie de data uit het VIN nummer haalt of daadwerkelijk vanaf het internet.

Of anders gevraagd: waar kun je de programmeer acties/software updates etc vinden in Ista+?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vanreijmersdal en 145 gasten