Klopt doet MB ook beide. Je hebt zo'n schakelaar op middenconsole waar je kan kiezen uit EV / hybride / sport.DFJEF schreef: ↑11 jul 2022, 16:57En de nieuwste generatie bij BMW regelt het toch helemaal optimaal wanneer je de navigatie gebruikt ? Geen denkwerk meer nodig.Martijn_bmw schreef: ↑11 jul 2022, 16:53Zo doe ik het ook als mijn afstand langer is dan de range.Fedmas schreef: ↑11 jul 2022, 16:47 Mooi dat zo'n keuze zoveel gesprek oplevert! Ik zal de auto nauwelijks vol elektrisch rijden, puur in de hybride modus. Juist om ook de range een beetje te behouden en de mix te zoeken qua verbruik. Mocht dat uiteindelijk door goede regeneratie niet nodig zijn, kan ik altijd nog stukken elektrisch rijden.
W-W kan ik vol EV rijden want thuis en werk laden, alle dorp stukjes ook EV rijden en langere afstanden dan laat ik de auto op hybride staan waarbij die zelf de mix maakt tussen beide.
Wat trouwens ook wel een relaxte bijkomstigheid van phev is is dat je climate (althans bij MB) altijd al werkt op afstand via de app.
Dus in de winter in een voorverwarmde auto instappen en in de zomer in een gekoelde auto
Het fijne is wel, dat de sportstand bij BMW gewoon altijd de ICE bijschakelt. Die staat dan altijd paraat. Dat is bij andere merken niet altijd mogelijk.
Bij sport is de ICE altijd aan en wordt het electra deel echt alleen als boost gebruikt bij gas geven.