De nieuwe BMW 3-serie (G20)
- Martijn_bmw
- Berichten: 26715
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Klopt een voorraad auto te pakken krijgen is momenteel wel een utopie. Echt alles is op of al gereserveerd
-
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ik durf het trouwens bijna niet meer te benoemen, maar een Giulia dan?
Vlot, staat bekend om z'n goede rijeigenschappen, héél véél kilo's lichter dan een of andere BMW-boot met accupakket, niet zo'n lelijk raar scherm voor je neus en vermoedelijk toch volwassener en comfortabeler dan een 1er.
Zou denk ik persoonlijk mijn keuze zijn, of idd de reeds benoemde Volvo, maar dan ga je voor ultiem comfort met nul rijplezier.
Vlot, staat bekend om z'n goede rijeigenschappen, héél véél kilo's lichter dan een of andere BMW-boot met accupakket, niet zo'n lelijk raar scherm voor je neus en vermoedelijk toch volwassener en comfortabeler dan een 1er.
Zou denk ik persoonlijk mijn keuze zijn, of idd de reeds benoemde Volvo, maar dan ga je voor ultiem comfort met nul rijplezier.
- Fedmas
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Alfa is er niet als station en dat is wel een must. Plus die zijn in de opties ook nog best prijzig.
Voorraad is er indd niet, maar wil nu ook wel een LCI als het dan een 3er wordt.
Voorraad is er indd niet, maar wil nu ook wel een LCI als het dan een 3er wordt.
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Neem de 18 inch velgen (vanaf 19 inch runflats) en het comfort is prima. Met alle respect, maar 58k voor een 120i is echt waanzin. Dan liever 63k voor een 128ti.Fedmas schreef: ↑27 jun 2022, 14:15 128ti heeft alleen 'standaard' de Full LED en Sportautomaat extra tov wat de 120i heeft. Grote nadeel van de 128ti is dat deze geen adaptief onderstel heeft en erg stug is afgeveerd, maar ook nog niet de optie tot een trekhaak heeft. Dan ga ik te veel richting een hot hatch waarmee ik 40k pj moet rijden. Die fout heb ik al met de Polo GTI gemaakt en wil ik ik nu voorkomen .
Mocht je toch twijfelen tussen 120i en 330e, dan zou ik voor de 3-serie gaan. Gewoon betere auto.
- Fedmas
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ik twijfelde al of ik je een bericht moest sturen voor je mening of niet Chris . Dank voor alle hulp, komt binnenkort wel een topic gok ik.
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Haha graag gedaan
- Joost H.
- Berichten: 1869
- Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
- Locatie: Rosmalen
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ik zit op dit moment in ongeveer dezelfde situatie. Had graag voor de 320e gegaan met wat meer opties, maar is het net niet.Fedmas schreef: ↑27 jun 2022, 11:23 Stukje context. Ik ga 40k pj rijden en kan thuis niet laden, w/w is ong 85km enkele reis. Op het werk kan ik dan weer wel laden. Hij zal dus nooit 100% elektrisch gaan, wss in hybrid sport. De enige reden om de hybride versie van de BMW 3 te overwegen is dat omdat het anders überhaupt geen optie is kostentechnisch. (de E variant zijn lekker goedkoop in de lease qua rekenmethodiek omdat de brandstofcomponent laag is. Praktijk is anders maar he). De 320e sprak me echt niet aan, de 330e kan ik dan nog mee leven denk ik. En dan ook nog wat budget voor de M-Sport variant, leder, tourpakket en HK audio. Het blijft een zware jongen overigens.
De calculatie van de hybride aandrijflijn i.c.m. de korting op de wegenbelasting geeft een scherpe lease prijs.
Shortlist nu, 1 serie valt af ivm geen rwd.
330e
230i coupe
Zal binnenkort proefrit maken in de 330e, 320e al gereden. 220i was kwa handeling helemaal top, maar mist ook vermogen.
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Maar jullie leasen en je hoeft/moet geen hybride van je werkgever, waarom er dan nog over nadenken? Of is dat puur kostentechnisch? Want ik zou niet met de nadelen willen leven. Lekker een brandstofmotor nemen.
Ik rijd privé, dus dat is al anders maar ik quote mezelf ff hieronder.
Maar daar heb je dan als lease weer geen last van
Ik rijd privé, dus dat is al anders maar ik quote mezelf ff hieronder.
Dan kan het gemiddelde verbruik wel laag/lager liggen. Als ze straks de MRB korting weer opheffen in 2024 dan zit je weer opgescheept met zo’n onverkoopbare wagen. Heeft de overheid al vaker gedaan.Arthur schreef: ↑27 jun 2022, 08:48 Zo’n e-model is het ook net niet. Ik was ook ff bij de BMW dealer dit weekend en de verkoper wist me te vertellen dat die dingen hun range (ook) niet halen. Op normale dag al zo’n 20% minder en op koude dagen zelfs 30-40% minder. Ik heb de range niet bekeken maar volgens hem kom je dan op een 35km elektrisch (330e geloof ik). Kan ik niet eens elektrisch op m’n werk komen.
Maar daar heb je dan als lease weer geen last van
- Joost H.
- Berichten: 1869
- Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
- Locatie: Rosmalen
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Kosten. Als voorbeeld, 318i heeft dezelfde leaseprijs als 330e (Leaseprijs is incl brandstof) . Dat de 330e maar 640e bpm heeft zal ook wel meewerken gezien er geen vaste bpm afschrijving is.
- Fedmas
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ja wat Joost zegt, aangevuld met dat een hybride zakelijk wat betere uitstraling heeft dan een dikke 1er.
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
'Dikke' einser hoeft niet perse natuurlijk. Ipv een hybride zou je een 318i of 320i kunnen nemen. Of een geheel ander merk. Maar goed, het gaat duidelijk om de kosten. Begrijpelijk.
- Mark 320iS
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ik zou helemaal geen hybride willen als ik niet zou moeten. Het gaat nu over BMW's maar mss dat ik dan wel een heel ander merk zou nemen of idd een 318i ipv een 330e.
- Fedmas
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
320i is echt significant duurder in lease dan een 330e. 318i zou kunnen, maar dan liever de 330e.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
318i kom je wel een stuk verder met de grotere tankinhoud
-
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
En te chippen naar 260 pk
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Lichter, grotere tankinhoud. Ik zou idd miss de 318i boven de 330e verkiezen. Ik vind de non hybrid g20 echt een fijne autoMark 320iS schreef: ↑09 jul 2022, 12:40Maar waarom zou je een 318i boven een 330e verkiezen? Of begrijp ik je verkeerd?
- Fedmas
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Chippen mag niet want lease . Anders is de 330e ook wel leuk te chippen.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26715
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ik zou idd ook goed afwegen.Kasteel schreef: ↑09 jul 2022, 15:05Lichter, grotere tankinhoud. Ik zou idd miss de 318i boven de 330e verkiezen. Ik vind de non hybrid g20 echt een fijne autoMark 320iS schreef: ↑09 jul 2022, 12:40Maar waarom zou je een 318i boven een 330e verkiezen? Of begrijp ik je verkeerd?
Zelf een CLA250e ivm verplicht plug-in (of EV) maar laatst een CLA180 mee als vervanger en natuurlijk is ie wat trager maar je voelt ook goed de enorme hoeveelheid minder kilo’s achterin en dat rijdt echt wel fijner
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Het grote probleem van een 318i is imo het gebrek aan vermogen. Je merkt aan alles dat het chassis veel meer aankan. Vind ik juist op een 3-serie een heel onbevredigend gevoel. Dan toch liever de zwaardere maar wel veel snellere 330e.
- Fedmas
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Heb nog even gekeken. Een 320iA komt ongeveer op hetzelfde uit als een 330e zonder brandstof component. De hamvraag is dan, 320i of 330e. Zal ook wel eens op het werk vragen of er nog een voorkeur is. Mijn budget is anders dan hierboven wel ex brandstof. Ik neig overigens nog steeds naar de 330e.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26715
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Oh dan zou ik zeker voor de 320i gaan!
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
320i nemen, 184pk en mocht je het toch doen, zelfde blok als de 330i dus de B48B20B en beiden capabel voor 310pk.
Het is een daily he en geen trackday auto of burnout mobiel, x20i voldoet prima voor dagelijks en lagere gewicht stuurt echt lekkerder.
Het is een daily he en geen trackday auto of burnout mobiel, x20i voldoet prima voor dagelijks en lagere gewicht stuurt echt lekkerder.
- Mark 320iS
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Het is lease hé
Dus:
330e nemen. Het is een daily he en geen trackday auto of burnout mobiel, extra vermogen van de 330e is dan toch lekker op de snelweg.
- Joop
- Berichten: 8891
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ik zou dan ook voor de 330e gaan inderdaad…
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 167 gasten