Volgens mij nietmatthyssie schreef: ↑27 jun 2022, 13:00 Ja tank van een hybride is kleiner maar de tank van een einser is ook klein, net zo groot geloof ik zelfs.
De nieuwe BMW 3-serie (G20)
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
- Fedmas
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Prima toelichting ook heren. Financieel kan het, het is gewoon serieus geld (beide auto's overigens al). Voor de fun nog even de foto's van hoe ik de 3er nu had samengesteld.
vs de 1er 1 fotootje:
vs de 1er 1 fotootje:
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Kan er wel mee door
-
Online
- Berichten: 6494
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ik snap het dilemma wel.
Toen ik een B-segmenter reed stond voor mij vast dat de volgende een C-segmenter moest worden. Puur vanwege het comfort bij veel kilometers op de snelweg die ik toen nog maakte.
Uiteindelijk was de keuze een kale "premium" Duitser of een afgeladen ander merk. Dat werd een Opel Astra met de hele optielijst aangevinkt. Fijne auto en inderdaad een heel stuk prettiger bij veel kilometers.
Daarna volgden nog een Golf en een Focus. Allemaal hun plus/minpunten, maar overall echt prima auto's.
Nu een 4-serie en voor het eerst geen hagelnieuwe. Ook deze is weer een heel stuk comfortabeler op lange afstanden, maar de stap is zeker niet zo groot als destijds van een B-segmenter naar een C-segmeter.
Daarnaast ben ik fan van luxe. Liever klein/ander merk met veel luxe dan andersom. Kun je de 330e krijgen in de uitvoering die jij wilt én heb je het er maandelijks voor over dan zou ik dat doen, anders de 1-serie.
Heb je niet ook net een kleine of is deze onderweg? Alles gaat echt wel passen in een 1-serie, maar in een station past het allemaal en altijd zonder te passen/meten.
Ik vind de cataloguswaarde van de 1-serie wel echt compleet idioot overigens
Toen ik een B-segmenter reed stond voor mij vast dat de volgende een C-segmenter moest worden. Puur vanwege het comfort bij veel kilometers op de snelweg die ik toen nog maakte.
Uiteindelijk was de keuze een kale "premium" Duitser of een afgeladen ander merk. Dat werd een Opel Astra met de hele optielijst aangevinkt. Fijne auto en inderdaad een heel stuk prettiger bij veel kilometers.
Daarna volgden nog een Golf en een Focus. Allemaal hun plus/minpunten, maar overall echt prima auto's.
Nu een 4-serie en voor het eerst geen hagelnieuwe. Ook deze is weer een heel stuk comfortabeler op lange afstanden, maar de stap is zeker niet zo groot als destijds van een B-segmenter naar een C-segmeter.
Daarnaast ben ik fan van luxe. Liever klein/ander merk met veel luxe dan andersom. Kun je de 330e krijgen in de uitvoering die jij wilt én heb je het er maandelijks voor over dan zou ik dat doen, anders de 1-serie.
Heb je niet ook net een kleine of is deze onderweg? Alles gaat echt wel passen in een 1-serie, maar in een station past het allemaal en altijd zonder te passen/meten.
Ik vind de cataloguswaarde van de 1-serie wel echt compleet idioot overigens
- Fedmas
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Geen kinderen onderweg, maar 4 jaar contract (+ 6mnd levertijd), dan is die kans wel aanwezig. Ik heb de luxe van een ruim budget wat de keuze meer beperkt tot 'wat wil ik aan bijtelling' dan sec wat mag hij kosten. De 330e is minder luxe dan de 1er, maar wel met pano, HK, luxe navi, M-Pakket, etc. Dus alle 'must-have' en de meeste nice2have heb ik wel. En ja die 1er is idioot. En zit nog steeds nog niet vol.
-
Online
- Berichten: 6494
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Oh dan ben ik in de war met iemand anders.
Nouja, ik vind het sowieso onze in om verplicht een station te moeten rijden als er een kleintje komt. Ik heb mijn station ingeleverd en een coupé weer gekocht, daar past alles ook prima in
Overigens vind ik de 3-serie Touring wel een stuk mooier als de sedan, dus wat dat betreft zou ik sowieso een Touring kiezen.
Nouja, ik vind het sowieso onze in om verplicht een station te moeten rijden als er een kleintje komt. Ik heb mijn station ingeleverd en een coupé weer gekocht, daar past alles ook prima in
Overigens vind ik de 3-serie Touring wel een stuk mooier als de sedan, dus wat dat betreft zou ik sowieso een Touring kiezen.
- Fedmas
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ik vind Sedan's helemaal niks, dus sowieso een Touring of een Hatchback.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Zou een 128ti dan niet een betere/leukere keuze zijn, als je tussen een 1- en 3-serie twijfelt ? Waarschijnlijk veel van de opties die op de samengestelde 120i zitten, zijn standaard op de 128ti, wat het prijsverschil minder groot zal maken. De 128ti heeft een sper, wat het toch iets leuker maakt, ondanks de aangedreven voorwielen.Fedmas schreef: ↑27 jun 2022, 12:00 Ja 120i vs 330e scheelt toch al snel 10-12k gelijkwaardig gespect. Ik heb offerte voor een 330e liggen voor 67,3k en een 120i 58,4k. De 120i heeft M Sport Pro, wat extra comfort opties (nou is bijv. dimmende spiegel op een 3er standaard) etc. De 330e is een 'reguliere' M Sport (dus zonder remmerij, gordels en LED+) maar wel met leer. De 120i heeft eigenlijk alles behalve Head Up, ACC en leer. De 330e heeft dus tov die 120i bijv. geen elektrisch verstelbare stoelen, M Remmen, LED+, alarm, verwarmd stuurwiel.
Ik ga nog ff denken. . G21 is mooier, F40 is wendbaarder. Moet er 4 jaar mee rijden. Keuzes!
Laatst gewijzigd door DFJEF op 27 jun 2022, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Is de 128ti niet een beetje de Fiesta ST3 maar dan van BMW ?
- Fedmas
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
128ti heeft alleen 'standaard' de Full LED en Sportautomaat extra tov wat de 120i heeft. Grote nadeel van de 128ti is dat deze geen adaptief onderstel heeft en erg stug is afgeveerd, maar ook nog niet de optie tot een trekhaak heeft. Dan ga ik te veel richting een hot hatch waarmee ik 40k pj moet rijden. Die fout heb ik al met de Polo GTI gemaakt en wil ik ik nu voorkomen .
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6009
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Als je de polo gti te sportief vind lekker de 3 serie nemen!
Ik rij 30k per jaar op een bilstein b16 set in mijn 125d en vind het alleen maar genieten. Is maar net wat je van een auto verlangd.
Ik rij 30k per jaar op een bilstein b16 set in mijn 125d en vind het alleen maar genieten. Is maar net wat je van een auto verlangd.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Kan me voorstellen, dat je dan meer comfort wil. Dan is het de conclusie wat hierboven staat.matthyssie schreef: ↑27 jun 2022, 14:17Dan is het gewoon al beslist, lekker de 3 serie nemen. Geeft zoveel meer rust in de rit.
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Lekker comfortabele 3-serie kiezen.
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8003
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Anders inne minne mutte of kop/munt.
Of gewoon lekker die 3 pakken.
Of gewoon lekker die 3 pakken.
- Fedmas
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Na al deze goede adviezen ga ik toch een Audi Q4 Etron bestellen. Dank!
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Kies dan de Skoda Enyaq. Die ziet er het mooist uit van de 3/4 creaties op dat EV platform van VAG.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
En een SUV dus.....
Wel een heel ander kaliber auto dan de 1- of 3-serie, maar zeker niet verkeerd.
- Fedmas
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Sorry, was een grapje, maar sarcasme komt niet echt over. Waarschijnlijk wordt het de 330e.
-
- Berichten: 21735
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6009
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Wat vind je van een S60/V60? Als ik in de markt zou zijn voor een leasert zou ik daar absoluut naar gaan kijken en mee gaan rijden. Vind het onwijs mooie en stijlvolle auto's.
- Fedmas
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Zijn best duur in de lease op een of andere manier en Volvo begrenst alles op 180. Geen fan van.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
En een voorraad model leasen?
Een 3 serie met een mooi dash bijvoorbeeld.... ?
Een 3 serie met een mooi dash bijvoorbeeld.... ?
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Moeten die er wel zijn. Zaterdag was ik bij de BMW dealer en op de 3-series in de voorraad staat “afblijven” achter. Ze zijn er blijkbaar niet veel en willen ze in de showroom hebben. Of wellicht was het de LCI die eraan komt, weet ik niet precies meer. Stond niet iets tussen wat me aansprak
Weinig auto’s met “ondersteuning” ook, alleen een paar waar een bepaalde optie niet opzat. Zoals touchscreen, begreep ik. Nou, boeiuh, dat touchscreen
Weinig auto’s met “ondersteuning” ook, alleen een paar waar een bepaalde optie niet opzat. Zoals touchscreen, begreep ik. Nou, boeiuh, dat touchscreen