De nieuwe BMW 3-serie (G20)
- Arthur
- Berichten: 39732
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Zo’n e-model is het ook net niet. Ik was ook ff bij de BMW dealer dit weekend en de verkoper wist me te vertellen dat die dingen hun range (ook) niet halen. Op normale dag al zo’n 20% minder en op koude dagen zelfs 30-40% minder. Ik heb de range niet bekeken maar volgens hem kom je dan op een 35km elektrisch (330e geloof ik). Kan ik niet eens elektrisch op m’n werk komen.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Het hoeft ook niet 100% electrisch he, als je m in hybrid hebt en je vloert m bij invoegen springt de ICE ook even bij om vermogen te leveren. Onder de streep, ook al haal je deels electrisch naar je bestemming heb je alsnog voordeel toch.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Heb je die 320e (en 330e) ook met een lege accu gereden? Dat is het hekel punt namelijk, hetzelfde vermogen als een 20i/30i alleen veel meer gewicht mee te slepen.
- frankie
- Berichten: 2068
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Nadeel van die hybrides is ook de kleinere benzinetank. Bij lange ritten sta je wat vaker aan de pomp.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Heb je niet de onzekerheid van 2x pinnen in ieder geval
- Joop
- Berichten: 8891
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ik heb de 330e ook gereden. Ja, de elektromotor vult mooi het eerste gat bij accelereren, maar wel als er een beetje sap in de accu zit. Anders wordt het al snel een 320i met extra mee te zeulen ballast. Had ook geen mogelijkheid om de accu's op te laden en dan merk je op een gegeven moment wel dat hij wat minder power heeft op sommige momenten. Het helpt wel om de auto in de sport stand te zetten. Dan regenereert de auto genoeg 'juice' om profijt van het hybride systeem te hebben, in tegenstelling tot de andere standen.
- Arthur
- Berichten: 39732
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ja, als ik hybride wil dan wil 100% electrisch m’n woon-werk doen. Anders heeft het niet veel voordelen, denk ik.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Die benzine tor moet afentoe ook even tot leven komen toch?
-
Online
- Berichten: 6493
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ik denk dat jouw W/W kilometers net teveel zijn voor welke hybride dan ook. Over het algemeen is dat maximaal 50 á 75km en dan ook nog sterk afhankelijk van de buitentemperatuur.
50% elektrisch scheelt natuurlijk ook al een flinke slok op een borrel.
- Arthur
- Berichten: 39732
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
50km is net voldoende, wel onder alle omstandigheden, maar dan wel weer laden op ‘t werk.
- Fedmas
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Stukje context. Ik ga 40k pj rijden en kan thuis niet laden, w/w is ong 85km enkele reis. Op het werk kan ik dan weer wel laden. Hij zal dus nooit 100% elektrisch gaan, wss in hybrid sport. De enige reden om de hybride versie van de BMW 3 te overwegen is dat omdat het anders überhaupt geen optie is kostentechnisch. (de E variant zijn lekker goedkoop in de lease qua rekenmethodiek omdat de brandstofcomponent laag is. Praktijk is anders maar he). De 320e sprak me echt niet aan, de 330e kan ik dan nog mee leven denk ik. En dan ook nog wat budget voor de M-Sport variant, leder, tourpakket en HK audio. Het blijft een zware jongen overigens.
- Arthur
- Berichten: 39732
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Qua lease was het nog wat, een 330e. Privé wacht ik nog wel ff, dan liever de 330i en iets meer kosten.
- Joop
- Berichten: 8891
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
In dit verhaal zou ik dan wel voor de 330e gaan, ook je eerdere punten overwegend vanuit zakelijk, praktisch en representatie perspectief.Fedmas schreef: ↑27 jun 2022, 11:23 Stukje context. Ik ga 40k pj rijden en kan thuis niet laden, w/w is ong 85km enkele reis. Op het werk kan ik dan weer wel laden. Hij zal dus nooit 100% elektrisch gaan, wss in hybrid sport. De enige reden om de hybride versie van de BMW 3 te overwegen is dat omdat het anders überhaupt geen optie is kostentechnisch. (de E variant zijn lekker goedkoop in de lease qua rekenmethodiek omdat de brandstofcomponent laag is. Praktijk is anders maar he). De 320e sprak me echt niet aan, de 330e kan ik dan nog mee leven denk ik. En dan ook nog wat budget voor de M-Sport variant, leder, tourpakket en HK audio. Het blijft een zware jongen overigens.
-
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Is de bijtelling voor een 330e (veel) hoger dan voor de 120i?
Meerwaarde van de G20 klinkt in jouw geval niet heel groot, dus zou er persoonlijk ook niet graag veel meer netto voor willen betalen.
Ik vind persoonlijk wel de G20 stukken mooier.
Meerwaarde van de G20 klinkt in jouw geval niet heel groot, dus zou er persoonlijk ook niet graag veel meer netto voor willen betalen.
Ik vind persoonlijk wel de G20 stukken mooier.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
120i. Zakelijk genoeg imho.
- Fedmas
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ja 120i vs 330e scheelt toch al snel 10-12k gelijkwaardig gespect. Ik heb offerte voor een 330e liggen voor 67,3k en een 120i 58,4k. De 120i heeft M Sport Pro, wat extra comfort opties (nou is bijv. dimmende spiegel op een 3er standaard) etc. De 330e is een 'reguliere' M Sport (dus zonder remmerij, gordels en LED+) maar wel met leer. De 120i heeft eigenlijk alles behalve Head Up, ACC en leer. De 330e heeft dus tov die 120i bijv. geen elektrisch verstelbare stoelen, M Remmen, LED+, alarm, verwarmd stuurwiel.
Ik ga nog ff denken. . G21 is mooier, F40 is wendbaarder. Moet er 4 jaar mee rijden. Keuzes!
Ik ga nog ff denken. . G21 is mooier, F40 is wendbaarder. Moet er 4 jaar mee rijden. Keuzes!
-
OnlineMartijn M
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Wacht even, een 120i voor 58k?! The fuck.
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
120i is toch FWD?
- Fedmas
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Voor de G20 gaan dan! veel meer auto ook vind ik
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6006
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Altijd 330e nemen, 3 serie is per definitie meer auto en een fijnere metgezel als jouw enkele w/w rit gewoon een uur is. Hij is stiller, ruimer, HK staat op een hoger niveau (HK in de einser heeft zelfde versterker als hifi in de dreiher) en wanneer ga je nou lopen trappen om te genieten van de wendbaarheid van de 120i? Zou ding lekker in comfort laten staan, muziekje aan, cruise erop en zo lekker km's vreten. Ja tank van een hybride is kleiner maar de tank van een einser is ook klein, net zo groot geloof ik zelfs.
Zou wat mij betreft een nobrainer zijn, tenzij het financiële aspect (te) zwaar weegt.
Zou wat mij betreft een nobrainer zijn, tenzij het financiële aspect (te) zwaar weegt.
- MParallel
- Berichten: 7999
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Wat betreft die buitentemperatuur invloed op de accu, zijn toch ook van die systemen die de accu verwarmen en koelen om op ideale temp te houden (overigens is te warm juist slechter dan te koud, je legt immers ook wel eens bij a lege batterijen in de koelkast en niet in de oven om ze nog even een laatste keer uit te wringen).
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6006
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Ik zou ze in de magnetron leggen, laden ze meteen op!
- MParallel
- Berichten: 7999
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
Neem het op en zet op YT. Viral gegarandeerd.
-
Online
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: De nieuwe BMW 3-serie (G20)
330E, super fijne auto.
320E mist net teveel inderdaad.
120i zou voor mij geen optie zijn, als alleen het verschil de bijtelling is.
320E mist net teveel inderdaad.
120i zou voor mij geen optie zijn, als alleen het verschil de bijtelling is.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 169 gasten