tuning keuring belgie
- RenéBMW
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 09 okt 2006, 23:15
- Locatie: Poppel (Belgie)
tuning keuring belgie
hallo.
ik wist niet waar ik dit verhaaltje het beste kon zetten dus ik zet m maar hier neer. het gaat dus over de keuring van vandaag en wilde jullie laten weten hoe het er in belgie aan toe gaat. Raar volk...
zow, even een relatief positief berichtje over de belgische keuring.
ik had vandaag een dagje vrij dus maakte daar mooi gebruik van door eens langs de keuring te rijden want het moet he! en ik was wel een beetje te laat...
ik ben er naartoe gereden zonder iets te veranderen puur om te kijken wat er wel mag en wat niet. nou, het viel dus goed mee. zoals jullie weten waneer je mijn "ik stel me even voor" hebt gelezen is mijn m3 niet helemaal standaard en bepaalde punten zoals geperforeerde schijven, lekker luide uitlaat (mis het plaatje met E keur...), stuurtje en zo verder, zouden volgens velen moeten leiden tot afkeur. goed, de m3 is afgekeurd, maar niet om het schroefonderstel, ook niet om de uitlaat en ook niet om het stuur en de pedalen. wel is hij afgekeurd omdat de rijhoogte niet juist was, de xenon verlichting (want geen auomatische hoogteverstelling en koplampsproeiers) en omdat er geen reflectoren in de achterlichten zaten (welek ook niet origineel zijn). ook mocht de onderlip onder de voorbumper niet want scherp en van carbon. dit zijn naar mijn mening van die dingen die vrij logisch zijn en zoveel werk is het niet om dit te verhelpen. gewone halogeenpitjes steken, even auto opkrikken en vering hoger zetten en meteen even de onderlip verwijderen. achterlichten vervangen door de originele en hoppekee, klaar voor een GOED keuring. wel heb ik een aantekening voor een niet reglementaire uitlaat, maar dat is geen afkeurings punt.
ik denk dus dat je niet te benauwd hoeft te zijn als je al een en ander aan je auto heb gedaan om naar de keuring te gaan, gewoon even logisch nadenken en even navragen als je het niet weet. er kan dus best veel zonder dat je een rode kaart krijgt.
goed, ik ga nu even verder met de m3 in orde te maken en wens jullie allen veel succes bij de volgende keurin.
oja, ik moet er even bij zeggen dat ik dus ZONDER een of ander attest naar de keuring ben geweest. dus ga nou niet als een idioot achter attesten van dit en dat aan, rij eerst naar de keuring en kijk wat ze zeggen, het zal je goed meevallen.
groetjes, ReneBMW
ik wist niet waar ik dit verhaaltje het beste kon zetten dus ik zet m maar hier neer. het gaat dus over de keuring van vandaag en wilde jullie laten weten hoe het er in belgie aan toe gaat. Raar volk...
zow, even een relatief positief berichtje over de belgische keuring.
ik had vandaag een dagje vrij dus maakte daar mooi gebruik van door eens langs de keuring te rijden want het moet he! en ik was wel een beetje te laat...
ik ben er naartoe gereden zonder iets te veranderen puur om te kijken wat er wel mag en wat niet. nou, het viel dus goed mee. zoals jullie weten waneer je mijn "ik stel me even voor" hebt gelezen is mijn m3 niet helemaal standaard en bepaalde punten zoals geperforeerde schijven, lekker luide uitlaat (mis het plaatje met E keur...), stuurtje en zo verder, zouden volgens velen moeten leiden tot afkeur. goed, de m3 is afgekeurd, maar niet om het schroefonderstel, ook niet om de uitlaat en ook niet om het stuur en de pedalen. wel is hij afgekeurd omdat de rijhoogte niet juist was, de xenon verlichting (want geen auomatische hoogteverstelling en koplampsproeiers) en omdat er geen reflectoren in de achterlichten zaten (welek ook niet origineel zijn). ook mocht de onderlip onder de voorbumper niet want scherp en van carbon. dit zijn naar mijn mening van die dingen die vrij logisch zijn en zoveel werk is het niet om dit te verhelpen. gewone halogeenpitjes steken, even auto opkrikken en vering hoger zetten en meteen even de onderlip verwijderen. achterlichten vervangen door de originele en hoppekee, klaar voor een GOED keuring. wel heb ik een aantekening voor een niet reglementaire uitlaat, maar dat is geen afkeurings punt.
ik denk dus dat je niet te benauwd hoeft te zijn als je al een en ander aan je auto heb gedaan om naar de keuring te gaan, gewoon even logisch nadenken en even navragen als je het niet weet. er kan dus best veel zonder dat je een rode kaart krijgt.
goed, ik ga nu even verder met de m3 in orde te maken en wens jullie allen veel succes bij de volgende keurin.
oja, ik moet er even bij zeggen dat ik dus ZONDER een of ander attest naar de keuring ben geweest. dus ga nou niet als een idioot achter attesten van dit en dat aan, rij eerst naar de keuring en kijk wat ze zeggen, het zal je goed meevallen.
groetjes, ReneBMW
- volvoc30
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
- Locatie: Breda (parel van het zuiden!)
- RenéBMW
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 09 okt 2006, 23:15
- Locatie: Poppel (Belgie)
das waar. maar ik heb nog een setje Stoptech remmen liggen van 332 mm met zwarte 4 zuiger klauwen, morgen monteren en kijken of ze het zien op de herkeuring.
maar de smoes voor deze ellende is ud dat waneer een auto BETER gemaakt word dan origineel, de grenzen van de auto verder liggen en deze ook opgezocht worden, dus ontstaan er gevaarlijke situaties. sorry belgen, maar tis niet voor niks belg (Ben Erg Lomp Geboren), ja en ik hoor er nu ook bij...
maar de smoes voor deze ellende is ud dat waneer een auto BETER gemaakt word dan origineel, de grenzen van de auto verder liggen en deze ook opgezocht worden, dus ontstaan er gevaarlijke situaties. sorry belgen, maar tis niet voor niks belg (Ben Erg Lomp Geboren), ja en ik hoor er nu ook bij...
- RenéBMW
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 09 okt 2006, 23:15
- Locatie: Poppel (Belgie)
dank je dude, maar houd er rekening mee dat het een europese norm word. kortom, over een paar jaar zal het in nederland ook zo ver zijn, duitsland heeft al een soortgelijke keuring maar waarschijnlijk om andere redenen. rare beredenering, das waar, maar wat doe je eraan? ik kan ook een verhaal vertellen over een keer dat ik in belgie an de kant werd gezet en bijna een boete kreeg voor kale voorbanden, die banden waren zo goed als nieuw! maar met een beetje raggen slijten de zijkanten wat sneller heh. het was de zijkant die wat sporen had, net niet het loopvlak, maar maak dat de belgische politie maar eens wijs. btw, als je in belgie word aangehouden en ze staan op het punt je een boete te geven om zoeits, zeg dan gewoon"geef me die boete, dit komt voor het gerecht". dat werkt, moet je wel zeker weten dat je in je recht bent. je maakt de woute aan het twijfelen en ze vertrekken weer. zo heb ik al heeeel wat boetes bespaard.
- RenéBMW
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 09 okt 2006, 23:15
- Locatie: Poppel (Belgie)
-
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
partyondude schreef:Jep.
Ik rijd als een bejaarde door België heen, dat heb ik me al voorgenomen 8)
Doe dat maar, als je hard rijdt dan is tegen dat je bij Calais bent je hele interieur los getrild.
Ook niet je lichten aandoen, daar worden belgen alleen meer nerveus van want ze rijden ALTIJD zonder licht. Rij ook zo truttig mogelijk op de linker rijbaan op de snelweg, rij daarentegen wel weer snoeihard door de bebouwde kom.
Houd je aan die regels en je komt veilig door Belgie
- volvoc30
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
- Locatie: Breda (parel van het zuiden!)
@hugo
er moet natuurlijk ook bijgezegd worden, dat je iets verder voor je uit moet kijken, voordat je het weet pak je een kuil van een meter diep en zal er wel het een en ander mis zijn met je wagen.
stel dat je een lekke band hebt en je bent klaar met het verwisselen op de vluchtstrook en je rijd de snelweg op. RIJ METEEN DE SNELWEG OP! in belgie hoor je geen snelheid te maken op de vluchtstrook.
wat betreft dat belgen zonder lampen rijden heeft de reden dat het "stroom" kost. Zelfs wagen met xenon rijden met schemer nog met licht uit, en wordt het donker doe dan ALLEEN je stadslampen aan, genoeg licht en je bespaard je heel wat kosten
Laat voor de rest familie en vrienden weten dat je het idiote idee hebt om in Belgie te rijden. Zo komt de klap bij het thuisfront minder hard aan want ze hadden er alwel enigzins rekening mee gehouden.
Voor de rest wil ik je een ieder van jullie ONTZETTEND veel succes wennsen met de hachelijke onderneming om Belgie in te gaan. 8)
er moet natuurlijk ook bijgezegd worden, dat je iets verder voor je uit moet kijken, voordat je het weet pak je een kuil van een meter diep en zal er wel het een en ander mis zijn met je wagen.
stel dat je een lekke band hebt en je bent klaar met het verwisselen op de vluchtstrook en je rijd de snelweg op. RIJ METEEN DE SNELWEG OP! in belgie hoor je geen snelheid te maken op de vluchtstrook.
wat betreft dat belgen zonder lampen rijden heeft de reden dat het "stroom" kost. Zelfs wagen met xenon rijden met schemer nog met licht uit, en wordt het donker doe dan ALLEEN je stadslampen aan, genoeg licht en je bespaard je heel wat kosten
Laat voor de rest familie en vrienden weten dat je het idiote idee hebt om in Belgie te rijden. Zo komt de klap bij het thuisfront minder hard aan want ze hadden er alwel enigzins rekening mee gehouden.
Voor de rest wil ik je een ieder van jullie ONTZETTEND veel succes wennsen met de hachelijke onderneming om Belgie in te gaan. 8)
-
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
volvoc30 schreef:@hugo
er moet natuurlijk ook bijgezegd worden, dat je iets verder voor je uit moet kijken, voordat je het weet pak je een kuil van een meter diep en zal er wel het een en ander mis zijn met je wagen.
stel dat je een lekke band hebt en je bent klaar met het verwisselen op de vluchtstrook en je rijd de snelweg op. RIJ METEEN DE SNELWEG OP! in belgie hoor je geen snelheid te maken op de vluchtstrook.
wat betreft dat belgen zonder lampen rijden heeft de reden dat het "stroom" kost. Zelfs wagen met xenon rijden met schemer nog met licht uit, en wordt het donker doe dan ALLEEN je stadslampen aan, genoeg licht en je bespaard je heel wat kosten
Laat voor de rest familie en vrienden weten dat je het idiote idee hebt om in Belgie te rijden. Zo komt de klap bij het thuisfront minder hard aan want ze hadden er alwel enigzins rekening mee gehouden.
Voor de rest wil ik je een ieder van jullie ONTZETTEND veel succes wennsen met de hachelijke onderneming om Belgie in te gaan. 8)
Neem meteen een optionele alles dekkende reisverzekering voor als je in Belgie rijdt. Voorkomen is beter dan genezen!
-
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Welke dingen zijn eigenlijk wel mogelijk bij de Belgische keuring?
Stel voor. Je koopt een Volvo 244 voor 1000 euro. Je wil hem gaan opknappen en er een projectje van maken. Planning is een Volvo 740 4cy. 16v turbo blok erin hangen, sportonderstel, racestoelen en evnt. een kooi.
In hoeverre zijn deze aanpassingen mogelijk in dit bananrepubliek?
En ja, de bovenstaande gedachten spelen bij mij op.
Stel voor. Je koopt een Volvo 244 voor 1000 euro. Je wil hem gaan opknappen en er een projectje van maken. Planning is een Volvo 740 4cy. 16v turbo blok erin hangen, sportonderstel, racestoelen en evnt. een kooi.
In hoeverre zijn deze aanpassingen mogelijk in dit bananrepubliek?
En ja, de bovenstaande gedachten spelen bij mij op.
- RenéBMW
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 09 okt 2006, 23:15
- Locatie: Poppel (Belgie)
pff hugo, gewoon dat blok er in smijten, die turbo zien ze niet zitten. en anders heb je dat blok toch zo verwisseld... Sportonderstel, tja, bij mij hebben ze er niks over gezegd. waarschijn;lijk omdat ze t niet gezien hebben. zwart spuiten dus en er gewoon op mikken.race stoelen is een apert verhaal... zit er een E keur op en is het een "oude" auto (voor 94 geloof ik) dan is het geen probleem. is het er een ná dan moet je een montage attest, vallidatie verslag en/of een homologatie certificaat hebben dat deze zijn goed gekeurd voor deze specifieke auto. een heel ge emmer dus...
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 20 dec 2021, 02:45
- Auto: Volkswagen Golf 6 VW 1.4 tsi
Re: tuning keuring belgie
Hallo allemaal
Ben al even opzoek naar een antwoord op mijn vraag.
Ik heb me net een Golf 6 gekocht. Maar zou deze graag opvoeren en nieuwe achterlichten inzetten.
Kunnen ze bij de technische controle merken dat ik de auto heb opgevoerd? En worden de achterlichte afgekeurd omdat ze niet origineel zijn?
Laat me weten!!
Ben al even opzoek naar een antwoord op mijn vraag.
Ik heb me net een Golf 6 gekocht. Maar zou deze graag opvoeren en nieuwe achterlichten inzetten.
Kunnen ze bij de technische controle merken dat ik de auto heb opgevoerd? En worden de achterlichte afgekeurd omdat ze niet origineel zijn?
Laat me weten!!
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: tuning keuring belgie
Welkom. Opvoeren? Gaat er ook een terugloopuitlaat en grotere cilinder op?
-
Online
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: tuning keuring belgie
Diesel?
- Eeuwe
- Berichten: 4535
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: tuning keuring belgie
Ja ook welkom he. Zou beginnen met de opvoerpomp.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten