Het is nu zelfs zo dat de kleppen gewoon afgekoppeld en openstaan continu, normaliter gaan ze bij 3500 rpm open voor meer geluid al dan wel niet betere prestatiesNSXRS schreef: ↑07 nov 2018, 09:16Ahh, OK, nu zijn de kleppen vacuum gestuurd en gaan naar ik aanneem open vanaf bepaalde gaspedaal stand (en neemt lawaai toe).
Je wilt de kleppen elektronisch bestuurbaar maken om ze op bepaalde circuits dicht te houden om lawaai te beperken, alleen kost dat vermoedelijk vermogen..
Dan blijft een rollenbank test hoe dan ook interessant: allereerst om na te gaan of de auto ivm verhuur wellicht geknepen is, weet je dat... en daarnaast kan je dan ook de invloed van de kleppen testen.. weet je gelijk alles
Even voorstellen
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 24 aug 2018, 09:33
- Auto: Trabant
- Locatie: Oss
Re: Even voorstellen
-
OnlineDjessey
- Berichten: 2181
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Even voorstellen
Vindt het wel interessant om te zien hoe zo'n auto, die normaal gezien door de meeste mensen niet echt hard gebruikt wordt, zich volhoudt op het circuit. Met name de motor. Persoonlijk zou ik niet verwachten dat zo'n motor dan lang heel blijft bij serieus circuit gebruik.
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 24 aug 2018, 09:33
- Auto: Trabant
- Locatie: Oss
Re: Even voorstellen
We weten zelfs dat die dat niet leuk vind uit ervaringen van blekemolen. Deze motor is 2 jaar geleden gereviseerdDjessey schreef: ↑07 nov 2018, 12:15 Vindt het wel interessant om te zien hoe zo'n auto, die normaal gezien door de meeste mensen niet echt hard gebruikt wordt, zich volhoudt op het circuit. Met name de motor. Persoonlijk zou ik niet verwachten dat zo'n motor dan lang heel blijft bij serieus circuit gebruik.
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Even voorstellen
Het is toch een atmosferische motor?
Zo ja, dan kan het heel goed zijn dat je met permanent openstaande uitlaatkleppen bij lage toeren juist wat minder koppel hebt, een atmosferische motor wil onderin graag wat tegendruk in de uitlaat..
Dat is vermoedelijk ook de reden dat origineel de kleppen pas bij 3500rpm open gaan
Zo ja, dan kan het heel goed zijn dat je met permanent openstaande uitlaatkleppen bij lage toeren juist wat minder koppel hebt, een atmosferische motor wil onderin graag wat tegendruk in de uitlaat..
Dat is vermoedelijk ook de reden dat origineel de kleppen pas bij 3500rpm open gaan
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 24 aug 2018, 09:33
- Auto: Trabant
- Locatie: Oss
Re: Even voorstellen
Klopt atmosferische motor max koppel bij 4250rpm kleppen gaan open bij 3500rpm. En het ligt een beetje aan de uitvoering max RPM verschilt van 8000 tot 8250rpm deze is begrenst op 6900-6950 helaas niet helemaal goed zichtbaar.NSXRS schreef: ↑07 nov 2018, 14:41 Het is toch een atmosferische motor?
Zo ja, dan kan het heel goed zijn dat je met permanent openstaande uitlaatkleppen bij lage toeren juist wat minder koppel hebt, een atmosferische motor wil onderin graag wat tegendruk in de uitlaat..
Dat is vermoedelijk ook de reden dat origineel de kleppen pas bij 3500rpm open gaan
ik weet niet of je die 1000-1250 rpm echt merkt in het circuit gebruik maar wil ze er wel graag bij hebben.
Maar we moeten dus even gaan kijken hoe en wat precies aangezien de Gallardo op de CVO (af fabriek dus) al op 102 db staat.
En nu zag ik dat ze eigenlijk 95db goedkeuren op Assen dus er moet al 7 db ergens weg gehaald worden. om uberhaupt binnen de norm te blijven.
-
OnlineDjessey
- Berichten: 2181
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Even voorstellen
Voor zover ik weet is tegendruk op atmosferische motoren een fabeltje, wat wel telt is de snelheid van de uitlaatgassen. Waarbij de uitlaatpijp-diameter invloed heeft op de snelheid van de uitlaatgassenNSXRS schreef: ↑07 nov 2018, 14:41 Het is toch een atmosferische motor?
Zo ja, dan kan het heel goed zijn dat je met permanent openstaande uitlaatkleppen bij lage toeren juist wat minder koppel hebt, een atmosferische motor wil onderin graag wat tegendruk in de uitlaat..
Dat is vermoedelijk ook de reden dat origineel de kleppen pas bij 3500rpm open gaan
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Even voorstellen
7 DB is knap veel, en die 102 daar zat je dus in de praktijk nog boven schreef je, dus meer dan 7 DB te veel.
Dan zal je vrees ik een hele andere uitlaat moeten hebben..
Dan zal je vrees ik een hele andere uitlaat moeten hebben..
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 24 aug 2018, 09:33
- Auto: Trabant
- Locatie: Oss
Re: Even voorstellen
Dat vroeg ik me dus ook af aangezien het uitlaat deel waar de kleppen op zitten ook in de zelfde pijp uitkomen als de pijpen zonder kleppen.Djessey schreef: ↑07 nov 2018, 16:21Voor zover ik weet is tegendruk op atmosferische motoren een fabeltje, wat wel telt is de snelheid van de uitlaatgassen. Waarbij de uitlaatpijp-diameter invloed heeft op de snelheid van de uitlaatgassenNSXRS schreef: ↑07 nov 2018, 14:41 Het is toch een atmosferische motor?
Zo ja, dan kan het heel goed zijn dat je met permanent openstaande uitlaatkleppen bij lage toeren juist wat minder koppel hebt, een atmosferische motor wil onderin graag wat tegendruk in de uitlaat..
Dat is vermoedelijk ook de reden dat origineel de kleppen pas bij 3500rpm open gaan
Moet me nog gaan verdiepen in hoe de uitlaat precies zijn werk doet en de kleppen e.d. invloed hebben op het vermogen van de motor
Met de kleppen dicht zit ik tussen de 94 en 97db dus daar is al genoeg te winnen qua geluid demping
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Even voorstellen
Net zoals inlaat weerstand/ resonatie golven ook invloed hebben
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 24 aug 2018, 09:33
- Auto: Trabant
- Locatie: Oss
-
OnlineDjessey
- Berichten: 2181
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Even voorstellen
Als je even een snelle Google doet kom je genoeg praktijktesten tegen waarbij naar voren komt dat backpressure op een N/A motor niks toevoegt, soms zelfs beperkend.
Voorbeeld https://www.hotrod.com/articles/engine- ... h-exhaust/
Laatst gewijzigd door Djessey op 07 nov 2018, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 24 aug 2018, 09:33
- Auto: Trabant
- Locatie: Oss
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Even voorstellen
Op Google is verklaring te vinden voor elke stelling.Djessey schreef: ↑07 nov 2018, 16:27
Als je even een snelle Google doet kom je genoeg praktijktesten tegen waarbij naar voren komt dat backpressure op een N/A motor niks toevoegt, soms zelfs beperkend.
Voorbeeld https://www.hotrod.com/articles/engine- ... h-exhaust/
Fabrikanten geven niet voor niets mega onderzoeksgeld uit voor onderzoek naar effect van drukgolven in in- en uitlaat traject van een auto.
Ik heb zelf bij de Max5 racer het effect kunnen voelen tussen een "free flow" uitlaat en eentje die speciaal ontworpen is voor de juiste tegendruk, de laatste maakte minder herrie en leverde voelbaar meer trekkracht in lage toeren op.
-
OnlineDjessey
- Berichten: 2181
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Even voorstellen
Ja precies, dat zijn slechts "verklaringen" voor alles, voornamelijk op onderbuikgevoel. Wat ik linkte is gewoon een directe test in meerdere configuraties en situaties. Er is een verschil tussen tegendruk en uitlaatgas-snelheid.NSXRS schreef: ↑07 nov 2018, 17:08Op Google is verklaring te vinden voor elke stelling.Djessey schreef: ↑07 nov 2018, 16:27
Als je even een snelle Google doet kom je genoeg praktijktesten tegen waarbij naar voren komt dat backpressure op een N/A motor niks toevoegt, soms zelfs beperkend.
Voorbeeld https://www.hotrod.com/articles/engine- ... h-exhaust/
Fabrikanten geven niet voor niets mega onderzoeksgeld uit voor onderzoek naar effect van drukgolven in in- en uitlaat traject van een auto.
Ik heb zelf bij de Max5 racer het effect kunnen voelen tussen een "free flow" uitlaat en eentje die speciaal ontworpen is voor de juiste tegendruk, de laatste maakte minder herrie en leverde voelbaar meer trekkracht in lage toeren op.
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 24 aug 2018, 09:33
- Auto: Trabant
- Locatie: Oss
Re: Even voorstellen
Kleine update weer...
Gisteren is de lambo bij RemaTech gedropt... Komt een zo goed als gelijke rolkooi in van een Lamborghini Gallardo Super Trofeo.
Ben heel benieuwd hoe dat weer gaat worden... Ook een deel van het Dashboard moest er aan geloven voor de kooi
Gisteren is de lambo bij RemaTech gedropt... Komt een zo goed als gelijke rolkooi in van een Lamborghini Gallardo Super Trofeo.
Ben heel benieuwd hoe dat weer gaat worden... Ook een deel van het Dashboard moest er aan geloven voor de kooi
- Marsnel
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
- Auto: Civic B18c | E91 335D
- Locatie: Waddinxveen
Re: Even voorstellen
Wel lekker filmpje van Assen.
Mooi om te zien dat zo`n auto ook echt gebruikt wordt.
Mooi om te zien dat zo`n auto ook echt gebruikt wordt.
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 24 aug 2018, 09:33
- Auto: Trabant
- Locatie: Oss
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 24 aug 2018, 09:33
- Auto: Trabant
- Locatie: Oss
Re: Even voorstellen
Nou gisteren op Assen de Eu-Licentie gehaald... Dus nu gaan we ons klaar maken voor 2019 voor de GT-klasse...
-
OnlineDjessey
- Berichten: 2181
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
- EmielS60
- Berichten: 1422
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Even voorstellen
Gefeliciteerd!
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 24 aug 2018, 09:33
- Auto: Trabant
- Locatie: Oss
Re: Even voorstellen
Zodra lambo klaar is elke trackday die er is mee doen... Snelheid komt er elke keer meer in
Leert het meeste door te doen, dus we duiken er gewoon in
Dank u
-
- Berichten: 2719
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Even voorstellen
felies! blijft mooi om te volgen!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 147 gasten