Het grote Porsche 992 draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Emilio
Berichten: 975
Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
Auto: M2 LCI

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Emilio » 21 okt 2022, 11:35

Wimo schreef: 21 okt 2022, 10:41
Arstey schreef: 21 okt 2022, 10:21
Wimo schreef: 21 okt 2022, 09:57 Pijnlijk dat er geen android auto is.. altijd dat geneuzel voor die kleine groep IOS gebruikers. Kan ik weer kloten met dongels..
Zonder iemand aan te vallen of te discrimineren, ik denk dat er onder het publiek die een nieuwe 911 bestellen toch meer mensen een Iphone hebben dan andere merken gsm's.
De '22 modellen hebben het wel. Mijn Taycan heeft het sinds kort ook.. het zijn gewoon foute keuzes. Auto is een jaar oud en 70+ procent van de eindgebruikers kunnen hun telefoon maar beperkt in de auto gebruiken. Dit kun je niet goedpraten.

@emilio de S heeft turbo's...
Ja mij bekend. Ik weet het niet ben gewoon nooit zo heel enthousiast geweest over de "turbo" bij geen enkel model.

Wimo
Berichten: 2028
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Wimo » 21 okt 2022, 11:58

Al wel proefgereden in deze generate? Ik was positief verrast :)

Gebruikersavatar
Emilio
Berichten: 975
Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
Auto: M2 LCI

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Emilio » 21 okt 2022, 12:58

Wimo schreef: 21 okt 2022, 11:58 Al wel proefgereden in deze generate? Ik was positief verrast :)
Nee zeker niet, boven budget en om dan de tijd van de verkoper te verdoen..

DFJEF
Berichten: 852
Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door DFJEF » 22 okt 2022, 20:31


Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door JP » 08 dec 2022, 14:02

Mooie kleur

Afbeelding




vanaf 20min50

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Knot » 04 jan 2023, 13:43

Vandaag even een heerlijke lunch in stijl gedaan met Macboy in het het bergse bos en daarna van het ene uiterste in het andere, van 110pk/200nm in de 450pk/530nm Ben Pon jr.

Het is een klap geld wat ik niet voor een auto neer zou tellen maar het klopt allemaal wel, de exclusive design velgen, het standaard sport chrono, de sportuitlaat, het grafietblauwe interieur (met ook leder aan de achterkant van de stoelen), er staat wel een dikke auto! De stoelen zijn top instelbaar (18way?) maar zat meteen goed met een paar cm naar achteren omdat ik met mijn 1m85 net wat langer ben. Stuurtje ligt top in de hand, niet te dik, niet te dun, flippers goed binnen handbereik maar niet in de weg als je ze niet nodig hebt.

Sportuitlaat is niet extreem luid maar laat zich prima horen als ie even stilgestaan heeft na de start, plofjes zijn subtiel aanwezig in de sportstand, niet vervelend, gewoon een fraaie toevoeging voor die rijstand. In comfort stuurt het zo soepel, laag in de toeren, je kunt er iedereen mee wegsturen. Zet je hem op sport en ga je wat meer gas geven wordt het wat spannender maar je kunt hem niet zomaar in de fout krijgen, enkel als je spontaan lomp op het gas gaat maar dan is het esp er nog heel snel bij (soms echt heel snel, voordat je denkt aan tegensturen zelfs). De PDK is even wennen, niet te rap op het gas gaan dan schakelt ie terug, als je dat niet wil netjes opbouwen en eenmaal boven de 4000rpm kan je m richting de vloer gaan zetten en maakt ie toch echt wel stappen hoor, motor laat lekker van zich horen, vooral van 6500 tot net boven de 7000, niet het GT3 gevoel maar hij laat je er vast aan proeven wat het is en wat er nog meer zou kunnen. Onderstel vind ik wel fijn, stugge dempers op veren die nog enige veerweg hebben, het blijft niet stuiteren maar veert mee en ligt in 1x goed gedempt stil. Stuurt vrij neutraal in, aandrijving staat ook 90% achter standaard, hij duwt heel lichtjes op de vooras door, dan kan je eigenlijk geen onderstuur noemen, is meer het gevoel geven dat jij het daarna voor het zeggen hebt wat er moet gebeuren. Zelfde trouwens bij hard aanremmen, dan schakelt de bak in rap tempo 3x terug omdat hij weet dat je overgaat tot actie en maximaal ervandoor moet kunnen gaan daarna, goed over nagedacht.

Natuurlijk niet te extreem gedaan maar het voelt allemaal meteen vertrouwd aan het eerste ritje, je kunt ermee sukkelen maar ook vrij rap ervandoor bij het stoplicht, handmatig gaat het al vrij vlot, wel met enige wielspin waarna hij direct de voorwielen meer erbij pakt en in launch control is het vooral de beleving hoe de PDK de versnellingen erin klapt, ding zit gewoon einde veerweg bij het opschakelen voor mn gevoel.

Niet een auto waar je trackdays mee zou doen, hooguit een paar rondjes Papenburg om te proberen of een paar rondjes Nordschleife voor het gevoel, maar meer een heerlijke allround daily waar je comfortabel in zit en waarmee je het merendeel van de sportieve auto's de baas bent. Het push2pass is grappig maar eigenlijk voldoet handmatig (2x) terugschakelen en daarna vloeren al ruimschoots.

Was gezellig, op naar de opvolger!
Bijlagen
EB4D4CB3-D78F-4D02-9296-F096750133BE.jpeg
EB4D4CB3-D78F-4D02-9296-F096750133BE.jpeg (119.25 KiB) 2116 keer bekeken
0B1E0B96-83B6-4BE2-94B6-19775B609CB7.jpeg
0B1E0B96-83B6-4BE2-94B6-19775B609CB7.jpeg (112.81 KiB) 2116 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Knot op 06 jan 2023, 00:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Wimo
Berichten: 2028
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Wimo » 04 jan 2023, 14:58

De 992.2 schijnt een hybride te worden. Er gaan zelfs geruchten dat het een 4.0 met milde hybride kan worden voor de instappers. Ben benieuwd!

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Knot » 04 jan 2023, 15:06

Ben zelf helemaal niet in de markt voor dit soort auto's maar wel mooi om even aan de tand te voelen.

Denk dat voor mij een 992 Carrera met wat opties al voldoende is om lol mee te hebben, gewoon een RWD.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Robin » 04 jan 2023, 16:52

Mooi allemaal hoor!

Nu dit, totaal niet zo boeiend met een GT3, maar vanaf 3:39 :lollerdelol:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Martijn_bmw » 04 jan 2023, 17:10

Knot schreef: 04 jan 2023, 13:43 Vandaag even een heerlijke lunch in stijl gedaan met Macboy in het het bergse bos en daarna van het ene uiterste in het andere, van 110pk/200nm in de 450pk/530nm Ben Pon jr.

Het is een klap geld wat ik niet voor een auto neer zou tellen maar het klopt allemaal wel, de exclusive design velgen, het standaard sport chrono, de sportuitlaat, het grafietblauwe interieur (met ook leder aan de achterkant van de stoelen), er staat wel een dikke auto! De stoelen zijn top instelbaar (18way?) maar zat meteen goed met een paar cm naar achteren omdat ik met mijn 1m85 net wat langer ben. Stuurtje ligt top in de hand, niet te dik, niet te dun, flippers goed binnen handbereik maar niet in de weg als je ze niet nodig hebt.

Sportuitlaat is niet extreem luid maar laat zich prima horen als ie even stilgestaan heeft na de start, plofjes zijn subtiel aanwezig in de sportstand, niet vervelend, gewoon een fraaie toevoeging voor die rijstand. In comfort stuurt het zo soepel, laag in de toeren, je kunt er iedereen mee wegsturen. Zet je hem op sport en ga je wat meer gas geven wordt het wat spannender maar je kunt hem niet zomaar in de fout krijgen, enkel als je spontaan lomp op het gas gaat maar dan is het esp er nog heel snel bij (soms echt heel snel, voordat je denkt aan tegensturen zelfs). De PDK is even wennen, niet te rap op het gas gaan dan schakelt ie terug, als je dat niet wil netjes opbouwen en eenmaal boven de 4000rpm kan je m richting de vloer gaan zetten en maakt ie toch echt wel stappen hoor, motor laat lekker van zich horen, vooral van 6500 tot net boven de 7000, niet het GT3 gevoel maar hij laat je er vast aan proeven wat het is en wat er nog meer zou kunnen. Onderstel vind ik wel fijn, stugge dempers op veren die nog enige veerweg hebben, het blijft niet stuiteren maar veert mee en ligt in 1x goed gedempt stil. Stuurt vrij neutraal in, aandrijving staat ook 90% achter standaard, hij duwt heel lichtjes op de vooras door, dan kan je eigenlijk geen onderstuur noemen, is meer het gevoel geven dat jij het daarna voor het zeggen hebt wat er moet gebeuren. Zelfde trouwens bij hard aanremmen, dan schakelt de bak in rap tempo 3x terug omdat hij weet dat je overgaat tot actie en maximaal ervandoor moet kunnen gaan daarna, goed over nagedacht.

Natuurlijk niet te extreem gedaan maar het voelt allemaal meteen vertrouwd aan het eerste ritje, je kunt ermee sukkelen maar ook vrij rap ervandoor bij het stoplicht, handmatig gaat het al vrij vlot, wel met enige wielspin waarna hij direct de voorwielen meer erbij pakt en in launch control is het vooral de beleving hoe de PDK de versnellingen erin klapt, ding zit gewoon einde veerweg bij het opschakelen voor mn gevoel.

Niet een auto waar je trackdays mee zou doen, hooguit een paar rondjes Papenburg om te proberen of een paar rondjes Nordschleife voor het gevoel, maar meer een heerlijke allround daily waar je comfortabel in zit en waarmee je het merendeel van de sportieve auto's de baas bent. Het push2pass is grappig maar eigenlijk voldoet handmatig (2x) terugschakelen en daarna vloeren al ruimschoots.

Was gezellig, op naar de opvolger!
Leuk geschreven stuk! En blijft toch wel echt een jongensdroom auto zo’n 911 :df:

Wimo
Berichten: 2028
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Wimo » 04 jan 2023, 23:03

Knot schreef: 04 jan 2023, 15:06 Ben zelf helemaal niet in de markt voor dit soort auto's maar wel mooi om even aan de tand te voelen.

Denk dat voor mij een 992 Carrera met wat opties al voldoende is om lol mee te hebben, gewoon een RWD.
375pk op de achterwielen heeft een c2 al..

Gt3 is wel een mooie volgende droom.. maar dan wel met vleugel :forum:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door JP » 05 jan 2023, 02:56

Goed verhaal, lekker kort :coffee:

zegmaarboris
Berichten: 446
Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door zegmaarboris » 05 jan 2023, 14:11

Tof Knot! Die Ben Pon versie is wel een goede variant voor Macboy inderdaad, ander kleurtje en velletje op de stoelen. Mis zijn exclusive/individual obsessie/vertegenwoordiging wel hier.

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2812
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door e30touring1990 » 05 jan 2023, 14:19

+1, lijkt me ook leuk weer wat enthousiasts te lezen van Macboy

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Martijn_bmw » 05 jan 2023, 14:47

e30touring1990 schreef: 05 jan 2023, 14:19 +1, lijkt me ook leuk weer wat enthousiasts te lezen van Macboy
Eens! sowieso zonde dat er redelijk wat oud gediende weg zijn, levendigheid is lang niet meer zoals het ooit was een jaar of 5-10 geleden.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5995
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door matthyssie » 05 jan 2023, 15:48

Gaaf ding zo'n Berg Poen editie!

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door tomgtr » 06 jan 2023, 06:17

Ook echt wel weer toffe reactie als het over iemands auto hier gaat. Zeg dan niks. Ik hoop oprecht dat Ilja nog wat plaatjes post voordat de opvolger ernis. Echt schitterend ding.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door sitechris » 06 jan 2023, 08:23

Leuk verhaal @Knot! 992 is en blijft natuurlijk een prachtige auto!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door JP » 06 jan 2023, 19:10

tomgtr schreef: 06 jan 2023, 06:17 Ook echt wel weer toffe reactie als het over iemands auto hier gaat. Zeg dan niks. Ik hoop oprecht dat Ilja nog wat plaatjes post voordat de opvolger ernis. Echt schitterend ding.
Zou leuk zijn als hij, voor de non-incrowd, eens een draadje maakte met de meerdere auto's die hij gehad heeft de laatste tijd. Het lijkt dat hij sneller van auto wisselt als anderen van de sokken :coffee:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door tomgtr » 06 jan 2023, 21:58

Zou zeker leuk zijn maar wel een vrije keuze. Sommige mensen hebben meer last van negatief commentaar dan anderen. Ik probeer ook wat milder te zijn. Internet is plat en opmerkingen komen vaak lomper over dan bedoeld. Zoals ik al vaker een mening van TLRS heb herhaald, een forum is net een kroeg, je kan niet iedereen aardig vinden. Maar in een kroeg ga je ook niet mensen die je nauwelijks kent zomaar afzeiken. En doe je dat wel dan kan het zijn dat die persoon daar wat onaardig op reageert of voortaan wegblijft. Een vrije keuze.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Martijn_bmw » 07 jan 2023, 07:41

tomgtr schreef: 06 jan 2023, 21:58 Zou zeker leuk zijn maar wel een vrije keuze. Sommige mensen hebben meer last van negatief commentaar dan anderen. Ik probeer ook wat milder te zijn. Internet is plat en opmerkingen komen vaak lomper over dan bedoeld. Zoals ik al vaker een mening van TLRS heb herhaald, een forum is net een kroeg, je kan niet iedereen aardig vinden. Maar in een kroeg ga je ook niet mensen die je nauwelijks kent zomaar afzeiken. En doe je dat wel dan kan het zijn dat die persoon daar wat onaardig op reageert of voortaan wegblijft. Een vrije keuze.
Mooie vergelijking indd :D

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3244
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door ADV » 07 jan 2023, 09:17

Knot schreef: 04 jan 2023, 13:43 Vandaag even een heerlijke lunch in stijl gedaan met Macboy in het het bergse bos en daarna van het ene uiterste in het andere, van 110pk/200nm in de 450pk/530nm Ben Pon jr.

Het is een klap geld wat ik niet voor een auto neer zou tellen maar het klopt allemaal wel, de exclusive design velgen, het standaard sport chrono, de sportuitlaat, het grafietblauwe interieur (met ook leder aan de achterkant van de stoelen), er staat wel een dikke auto! De stoelen zijn top instelbaar (18way?) maar zat meteen goed met een paar cm naar achteren omdat ik met mijn 1m85 net wat langer ben. Stuurtje ligt top in de hand, niet te dik, niet te dun, flippers goed binnen handbereik maar niet in de weg als je ze niet nodig hebt.

Sportuitlaat is niet extreem luid maar laat zich prima horen als ie even stilgestaan heeft na de start, plofjes zijn subtiel aanwezig in de sportstand, niet vervelend, gewoon een fraaie toevoeging voor die rijstand. In comfort stuurt het zo soepel, laag in de toeren, je kunt er iedereen mee wegsturen. Zet je hem op sport en ga je wat meer gas geven wordt het wat spannender maar je kunt hem niet zomaar in de fout krijgen, enkel als je spontaan lomp op het gas gaat maar dan is het esp er nog heel snel bij (soms echt heel snel, voordat je denkt aan tegensturen zelfs). De PDK is even wennen, niet te rap op het gas gaan dan schakelt ie terug, als je dat niet wil netjes opbouwen en eenmaal boven de 4000rpm kan je m richting de vloer gaan zetten en maakt ie toch echt wel stappen hoor, motor laat lekker van zich horen, vooral van 6500 tot net boven de 7000, niet het GT3 gevoel maar hij laat je er vast aan proeven wat het is en wat er nog meer zou kunnen. Onderstel vind ik wel fijn, stugge dempers op veren die nog enige veerweg hebben, het blijft niet stuiteren maar veert mee en ligt in 1x goed gedempt stil. Stuurt vrij neutraal in, aandrijving staat ook 90% achter standaard, hij duwt heel lichtjes op de vooras door, dan kan je eigenlijk geen onderstuur noemen, is meer het gevoel geven dat jij het daarna voor het zeggen hebt wat er moet gebeuren. Zelfde trouwens bij hard aanremmen, dan schakelt de bak in rap tempo 3x terug omdat hij weet dat je overgaat tot actie en maximaal ervandoor moet kunnen gaan daarna, goed over nagedacht.

Natuurlijk niet te extreem gedaan maar het voelt allemaal meteen vertrouwd aan het eerste ritje, je kunt ermee sukkelen maar ook vrij rap ervandoor bij het stoplicht, handmatig gaat het al vrij vlot, wel met enige wielspin waarna hij direct de voorwielen meer erbij pakt en in launch control is het vooral de beleving hoe de PDK de versnellingen erin klapt, ding zit gewoon einde veerweg bij het opschakelen voor mn gevoel.

Niet een auto waar je trackdays mee zou doen, hooguit een paar rondjes Papenburg om te proberen of een paar rondjes Nordschleife voor het gevoel, maar meer een heerlijke allround daily waar je comfortabel in zit en waarmee je het merendeel van de sportieve auto's de baas bent. Het push2pass is grappig maar eigenlijk voldoet handmatig (2x) terugschakelen en daarna vloeren al ruimschoots.

Was gezellig, op naar de opvolger!
Leuk verslag Knot! Toch leuk dat hij dan even met je afspreekt zo :)

Macboy, ASW en ik zijn een tijdje terug in de omgeving van de Nurburgring wat gaan rijden, we hebben daarin eigenlijk 3 verschillende 992's aan de tand gevoeld, ondanks dat we allemaal een S hebben. Een 992S met achteras sturing, een 992S zonder achteras sturing en een 992 4S met achteras sturing. Helaas stond de mijne op andere banden dan de andere twee en dat vond ik goed te voelen. Daarnaast ook echt een verschil in hoe het sturen voelde tussen de 992 S en de 4S op dezelfde banden. Achteras sturing in de Eifel is een beetje gek, tot 50km/h stuurt hij tegen, daarboven stuurt hij mee, in de krappe haarspeldbochtjes zit je daar dan bij het uitkomen steeds op het omslag punt, het voelt wat raar dan, maar voor mij wende het snel :) Toch knap hoe Porsche 3 dezelfde auto's toch heel verschillend kan laten voelen door wat opties.

Kadett
Berichten: 4591
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Kadett » 07 jan 2023, 10:03

Zou je zelf wel af geen achteras besturing aanvinken als je een nieuwe 992 mocht samenstellen?

Dickh.
Berichten: 1703
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen
Contacteer:

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Dickh. » 07 jan 2023, 10:08

Wat een geweldig gekozen interieur in de 992!

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door tomgtr » 07 jan 2023, 10:58

Kadett schreef: 07 jan 2023, 10:03 Zou je zelf wel af geen achteras besturing aanvinken als je een nieuwe 992 mocht samenstellen?
Die van mij heeft het standaard maar zou het nu altijd kiezen. De auto lijkt kleiner, lichter. Als je een bocht iets te enthousiast in gaat en je weet al, dit gaat een beetje duwen en trekken worden: niets, het is bijn on 911’s hoe makkelijk het gaat. Haalt dat iets van originele karakter 911 weg? Vast. Maar (imho) niet 1 van 911’s beste karaktereigenschappen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], HarryC en 124 gasten