Het grote Porsche 992 draadje
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: 130
- Locatie: Rotterdam
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Mooi om de verschillen te zien in rijtechniek. Testrijder van Manthey heeft veel meer rust in de auto en haalt met de Rus ernaast dezelfde bochtsnelheden zonder blikken of blozen.
Testrijder Manthey
Sportauto
Testrijder Manthey
Sportauto
-
- Berichten: 51496
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Bij 10:00 min had die Manthey man wel even een onder/overstuur momentje(en ook haalde hij nog 2(?) auto's in) en Gebhardt hakt en zaagt altijd en frutselt altijd aan helm/seatbelt tot vervelends toe...
Wel mooi vergelijk idd!
Wel mooi vergelijk idd!
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Komt het niet omdat die gast van sportauto elke 10sec zn gordels strak aan het trekken is dat hij trager rond gaat?
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: 130
- Locatie: Rotterdam
- sitechris
- Berichten: 4481
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Gereden in de Carrera T. Fantastische auto en wat mij betreft de beste keus als je twijfelt tussen deze en de 65 pk sterkere S. Het is vooral de extra beleving die de T zo begeerlijk maakt. De auto maakt meer geluid, de motor heeft een betere soundtrack (heerlijke snerp bovenin) en je kunt hem nog met handbak rijden. Alhoewel ik wel aan de handbak moest wennen. Vooral versnelling 5 en 7 zitten 'dicht' bij elkaar. Qua performance kom je met de T overigens niets tekort. We tikten 308 aan op de teller en dat vind ik voor 385 pk echt indrukwekkend. Plus dat je op de Landstrassen met 385 pk minstens zoveel plezier hebt. Mss wel meer omdat je wat makkelijker de beentjes kunt strekken zonder je meteen als een totale idioot te misdragen.
https://driveaholic.nl/rijtest-porsche- ... ra-t-2023/
https://driveaholic.nl/rijtest-porsche- ... ra-t-2023/
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Mooi geschreven, de handbak echt zo lastig als je er voor het eerst mee op pad gaat?
Auto lijkt wel van een bekende?
Auto lijkt wel van een bekende?
- sitechris
- Berichten: 4481
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Haha auto is van een bekende . Ik heb verder niemand ooit gehoord over de handbak of er ook maar iets over gelezen, dus het ligt ongetwijfeld aan mij. Was eerste keer met 7-bak, dus dat is sowieso beetje wennen.
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 06 sep 2022, 14:46
- Auto: Pulsar GT, Accord R, A110
Re: Het grote Porsche 992 draadje
De T lijkt mij ook de perfecte keuze.Handbak en in rood AUB.
- Fabian
- Berichten: 7046
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Het grote Porsche 992 draadje
1x meegeweest op Papenburg in een splinternieuwe T. Was erg indrukwekkend, stuurde geweldig, geluid goed, meer dan genoeg power. Zou ook mijn keus zijn denk ik
-
- Berichten: 2076
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Base heeft 385 pk. Op de wielen.sitechris schreef: ↑29 jul 2023, 08:31 Gereden in de Carrera T. Fantastische auto en wat mij betreft de beste keus als je twijfelt tussen deze en de 65 pk sterkere S. Het is vooral de extra beleving die de T zo begeerlijk maakt. De auto maakt meer geluid, de motor heeft een betere soundtrack (heerlijke snerp bovenin) en je kunt hem nog met handbak rijden. Alhoewel ik wel aan de handbak moest wennen. Vooral versnelling 5 en 7 zitten 'dicht' bij elkaar. Qua performance kom je met de T overigens niets tekort. We tikten 308 aan op de teller en dat vind ik voor 385 pk echt indrukwekkend. Plus dat je op de Landstrassen met 385 pk minstens zoveel plezier hebt. Mss wel meer omdat je wat makkelijker de beentjes kunt strekken zonder je meteen als een totale idioot te misdragen.
https://driveaholic.nl/rijtest-porsche- ... ra-t-2023/
-
- Berichten: 51496
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Met handbak iig ok prestaties als semi instappert:
- JP
- Berichten: 31390
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Porsche 911 S/T: lichtste 911, 525pk én handbak.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... n-handbak/Home
Nieuws
PORSCHE 911 S/T: LICHTSTE 911, 525 PK ÉN HANDBAK [UPDATE: PRIJS BEKEND]
OPVOLGER VAN BEJUBELDE 911 R
24
Porsche 911 S/T
Porsche 911 S/TPorsche 911 S/TPorsche 911 S/TPorsche 911 S/TPorsche 911 S/TPorsche 911 S/TPorsche 911 S/TPorsche 911 S/TPorsche 911 S/TPorsche 911 S/TPorsche 911 S/TPorsche 911 S/TPorsche 911 S/TPorsche 911 S/TPorsche 911 S/TPorsche 911 S/TPorsche 911 S/TPorsche 911 S/TPorsche 911 S/TPorsche 911 S/TPorsche 911 S/TPorsche 911 S/T
Roy Kleijwegt
ROY KLEIJWEGT NIEUWS
2 augustus 2023 om 00:01
Porsche heeft al vele jaren de neiging een generatie 911 af te sluiten met een gelimiteerde knaller. Denk aan de 911 R en de 911 Speedster. Met de 911 S/T zetten de Duitsers deze traditie voort.
Met de 911 S/T brengt Porsche opnieuw een gelimiteerde extra pure versie van de 911 uit. Er komen in totaal 1.963 stuks (1963 is immers het geboortejaar van de 911) op de markt, ongetwijfeld zijn ze zoals altijd op voorhand al uitverkocht.
De S/T doet denken aan het concept van de 911 R. De auto combineert het spoilerloze uiterlijke van de GT3 Touring met de 525 pk sterke 4.0 boxermotor van de GT3 RS, goed voor 9.000 tpm. Maar waar het blok in die extreme RS altijd aan een PDK-automaat is gekoppeld, krijgt de S/T een zestraps handbak. Hiervoor is een nieuwe lichtgewicht koppeling ontwikkeld. Samen met het enkelmassa-vliegwiel vermindert dit het gewicht van de roterende massa met 10,5 kilo. Hierdoor krijg je extreem snelle gasrespons. Ongetwijfeld goed voor een motorfietsachtige ervaring als het gaat om toeren maken.
S/T lichtste 911 die er is
Net als bij de 911 R staat plezier op de openbare weg bij de 911 S/T voorop, en niet rondetijden op het circuit. Gewichtsbesparing had evengoed prioriteit. De auto weegt slechts 1.380 kilo op zijn 525 pk en is daarmee de lichtste 911 van de huidige generatie. Dit is niet alleen bereikt door gebruik van koolstofvezel voor onder meer de voorklep, het dak, de voorste wielkasten en de portieren, maar bijvoorbeeld ook door het schrappen van de vierwielsturing. Hierdoor is de S/T de enige 911 van deze generatie die deze techniek mist. In totaal is de auto 40 kilo lichter dan een GT3 Touring met handbak, bovendien zijn de overbrengingen nog korter. De 0-100 tijd is 3,7 seconden, de top is 300 km/h. Aan de binnenkant ontbreekt uiteraard de achterbank, daar vinden we enkel een koolstofvezel versteviging. Koolstofvezel sportkuipen zijn standaard, maar tegen meerprijs kunnen kopers kiezen voor een iets meer comfortabele sportstoel die verstelbaar is.
Om het geheel nog exclusiever te maken is er een Heritage Design pakket leverbaar. Dan krijg je jouw S/T in de op foto’s te spotten kleur Shoreblue met getinte wielen. De deuren krijgen een startnummer naar keuze en stuur, hoofdsteunen en wielmoeren zijn een verwijzing naar vervlogen tijden. Net als de cognac-bekleding. Het is nog niet bekend hoeveel auto’s de Nederlandse importeur toegewezen krijgt, ongetwijfeld zal de vraag het aanbod wel weer overtreffen, al is de prijs nog niet bekend. Dit najaar komt hij op de markt, wij gaan er voor die tijd mee op pad!
Inmiddels weten we ook wat de Porsche 911 S/T in Nederland moet kosten. Je verwacht het al: zijn vanafprijs is behoorlijk potig. De 911 S/T staat namelijk voor €411.200 in de orderboeken. Ter vergelijking: een Porsche 911 GT3 RS - voorheen de duurste 911 - kost €350.900. Daar zit de 911 S/T dus nog dik €61.000 boven. Wél krijg je direct het Porsche Design Chronograph-horloge met een waarde van bijna 12 mille. Voor het Heritage Design Package tik je €18.485 af.
-
- Berichten: 51496
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Tech enzo Wunderbar!
Maar die kleur en die stickers en die 'witte' wielen meh.
Interieur wel fabelhaft!
411k is natuurlijk dubbelzwaar overrated, maarja je kunt er zo centjes mee/aan verdienen.
Maar die kleur en die stickers en die 'witte' wielen meh.
Interieur wel fabelhaft!
411k is natuurlijk dubbelzwaar overrated, maarja je kunt er zo centjes mee/aan verdienen.
- Baboulah
- Berichten: 1512
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Tja, doe mij maar de GT3RS zoals bedoeld, met grote spoilers etc erop.
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6017
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Niet duur!
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 18 jul 2023, 16:23
- Auto: 993 4S
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Carbon rolkooi??
Nog nooit gezien.
Nog nooit gezien.
-
- Berichten: 18536
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Klant van mij heeft 'm besteld kreeg ik te horen gisteren.
Heerlijk, is tenminste iemand die ze gebruikt.
Nouja, bestellen... Je wordt gebeld of je 'm wil. Bestellen werkt geloof ik niet bij dit ding?
Heerlijk, is tenminste iemand die ze gebruikt.
Nouja, bestellen... Je wordt gebeld of je 'm wil. Bestellen werkt geloof ik niet bij dit ding?
-
- Berichten: 21763
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Heel gaaf dit. Ook totaal onbereikbaar
-
OnlineEeuwe
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Wat een geld, dan altijd een GT3RS voor mij.
- Baboulah
- Berichten: 1512
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
-
- Berichten: 18536
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Klopt!
Als je naar buiten rijdt is 't gekke ding waarschijnlijk een tonnetje (of 2) meer waard......
Wel heel gaaf. Heb toen in zijn recente GT3 gereden, wat een waanzinnig apparaat is dat zeg.
- Philipoo
- Berichten: 4155
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
- Philipoo
- Berichten: 4155
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
- Will F.
- Berichten: 2255
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Ik zou die koppeling/vliegwiel van de S/T wel in een GT3 willen.
- Baboulah
- Berichten: 1512
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Tja, maar dat is momenteel toch met alle speciaaltjes van de sportwagen merken? kijk bijv naar een Aventador SVJ, de hardcore Ferraris zoals de 812 competizione uitvoeringen, maar ook pista's etc....
Wel leuke manier van extra zakcentje verdienen en kortstondig erin te rijden denk ik dan altijd, maar helaas zulk budget heb ik bij verrena niet om zulke autos te bekostigen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Mark 320iS en 6 gasten