Het grote Porsche 992 draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3282
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Martijn M » 18 aug 2022, 08:31

Robin schreef: 18 aug 2022, 07:22 Maar het zijn mede die rode accenten(wielen stickers) die het iets te gek maken. Dit is toch geen straatauto meer? Weet iemand hier het kleurenpalet?
Afbeelding

Afbeelding

De kleurstelling is juist goed voor een GT3 RS :mrgreen:

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2813
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door e30touring1990 » 18 aug 2022, 08:35

Heel gaaf, onder de indruk wat Robin ook al zei (techniek). Mooi? mwah niet echt. hierboven getoonde 996 en 997 zoveel cleaner qua bodywork zonder eruit geslepen stukken etc. Maar, qua tech zeker onder de indruk.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Jan Terwolde » 18 aug 2022, 08:40

JP schreef: 17 aug 2022, 17:53 Als deze ook in dezelfde grote aantallen tijdens Touristenfahrten aanwezig is, misschien nog met een Manthey-kitje….dan worden de verschillen onderling wel erg groot….

DRS op je Porsje….het moet niet gekker worden.
Pff ja zeg dat wel 335 brede banden en een berg downforce.. Maarja de ''oude'' zijn ook al verschrikkelijk snel, die laatste paar seconden doen het hem ook niet.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Jan Terwolde » 18 aug 2022, 08:42

Robin schreef: 18 aug 2022, 07:22 Zwaar onder de indruk qua mech tech , en ik vind die uitsteeksels nog wel kunnen. Maar het zijn mede die rode accenten(wielen stickers) die het iets te gek maken. Dit is toch geen straatauto meer? Weet iemand hier het kleurenpalet?
Wit is altijd ok bij GT3 spul imho, ook al knalt dat zwart er dan uit. Anthraciet wielen en die stickers 'weg'.
Of zwart en zwanthraciet of metaalkleurige wielen? Maar dat maakt het zo'n testauto/prototype?
Iemand fotosjop?
Wel echt een megagaaf ding! Toch als ik zoveel euro's budget zou hebben en willen uitgeven dan had ik toch echt wel iets genomen wat bij een tourrit ook nog leuk is. Of twee natuurlijk :tooth:

DFJEF
Berichten: 885
Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door DFJEF » 18 aug 2022, 08:47

Robin schreef: 18 aug 2022, 07:22 Zwaar onder de indruk qua mech tech , en ik vind die uitsteeksels nog wel kunnen. Maar het zijn mede die rode accenten(wielen stickers) die het iets te gek maken. Dit is toch geen straatauto meer? Weet iemand hier het kleurenpalet?
Wit is altijd ok bij GT3 spul imho, ook al knalt dat zwart er dan uit. Anthraciet wielen en die stickers 'weg'.
Of zwart en zwanthraciet of metaalkleurige wielen? Maar dat maakt het zo'n testauto/prototype?
Iemand fotosjop?
>>>HIER<<< kun je los gaan..... :D

Vinkje gezet bij "Entfall seitlicher Dekorschriftzug "GT3 RS". :wink:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2697
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Mark 320iS » 18 aug 2022, 08:51

Super gaaf, maar wat anderen ook al opmerken, wie gaat hiermee nog op straat rijden? En kun je dan niet beter meteen een echte GT3 auto kopen, dan heb je nog meer performance.

Edit, zoiets dus: https://www.motorsportmarkt.de/inserat/ ... nzulassung

DFJEF
Berichten: 885
Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door DFJEF » 18 aug 2022, 08:55

Bij een wat donkere lak, kan ie die stickers best hebben. :mrgreen:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13332
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Tristan » 18 aug 2022, 09:02

Mark 320iS schreef: 18 aug 2022, 08:51 Super gaaf, maar wat anderen ook al opmerken, wie gaat hiermee nog op straat rijden? En kun je dan niet beter meteen een echte GT3 auto kopen, dan heb je nog meer performance.
Een echte Cup heeft compleet andere running cost. Motor die elke 30 uur gereviseerd moet worden, seq. bak die max aantal uren kan draaien. Imho niet te vergelijken. En er blijft een grote markt voor trackday specials met kenteken.

Mooi, nee maar koop je een trackday auto voor de looks? Wat ik geweldig vind is dat het de knoppen op het stuur de diff, demping, rebound etc. kan instellen. Geen geklooi onder de auto om af te stellen.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Jan Terwolde » 18 aug 2022, 09:05

Mark 320iS schreef: 18 aug 2022, 08:51 Super gaaf, maar wat anderen ook al opmerken, wie gaat hiermee nog op straat rijden? En kun je dan niet beter meteen een echte GT3 auto kopen, dan heb je nog meer performance.

Edit, zoiets dus: https://www.motorsportmarkt.de/inserat/ ... nzulassung
Hmm ook net zo betrouwbaar?

Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Richardt. » 18 aug 2022, 09:08

Jan Terwolde schreef: 18 aug 2022, 09:05
Mark 320iS schreef: 18 aug 2022, 08:51 Super gaaf, maar wat anderen ook al opmerken, wie gaat hiermee nog op straat rijden? En kun je dan niet beter meteen een echte GT3 auto kopen, dan heb je nog meer performance.

Edit, zoiets dus: https://www.motorsportmarkt.de/inserat/ ... nzulassung
Hmm ook net zo betrouwbaar?
Ja, mits je je houdt aan de onderhoudsvoorschriften van Porsche. Zoals Tristan zegt zijn die van een heel andere orde.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13332
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Tristan » 18 aug 2022, 09:12

Vergeet ook niet dat je bij een Cup auto ook een complete inventaris nodig hebt aan gereedschappen, onderdelen etc. Je kan niet zomaar in een Cup auto instappen en wegrijden. En je zal toch ook een team ala GP Elite / Manthey nodig hebben om uberhaupt zo'n auto draaiende te houden.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Robin » 18 aug 2022, 09:57

DFJEF schreef: 18 aug 2022, 08:47
Robin schreef: 18 aug 2022, 07:22 Zwaar onder de indruk qua mech tech , en ik vind die uitsteeksels nog wel kunnen. Maar het zijn mede die rode accenten(wielen stickers) die het iets te gek maken. Dit is toch geen straatauto meer? Weet iemand hier het kleurenpalet?
Wit is altijd ok bij GT3 spul imho, ook al knalt dat zwart er dan uit. Anthraciet wielen en die stickers 'weg'.
Of zwart en zwanthraciet of metaalkleurige wielen? Maar dat maakt het zo'n testauto/prototype?
Iemand fotosjop?
>>>HIER<<< kun je los gaan..... :D

Vinkje gezet bij "Entfall seitlicher Dekorschriftzug "GT3 RS". :wink:

Afbeelding
Dank Jan. Mooi(er), maar ik vind dat carbon toch wel heel erg 'fout' (als in niet positief voor het oog)

Een toerrit met zo'n ding door de Eifel. Een beetje hothatch trekt je weg uit die te trage 1st gear U Turns :tooth:

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2697
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Mark 320iS » 18 aug 2022, 10:00

Dat is natuurlijk ook wel weer waar. In een GT3 RS is het instappen (auto van trailer halen 🙂) en rijden idd.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Hielke » 18 aug 2022, 10:14

Trailer? Dat ding kun je qua onderstel in supersoft zetten.

850 kilo downforce. Ongelofelijk!

Vind ‘m nog bloedmooi ook.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Robin » 18 aug 2022, 10:15

Even die configurator gedaan. Dan gewoon Arktikgrau, die duurste goudkleurige central hubcapwielen incl mandatory Weissach pakket met ook frunk dak etc carbon dan maar. Helaas:)

Afbeelding

Ik wil altijd wit/babyblue/speedgelb/mintgroen of bernardvon oranje, maar bij deze zie ik dat niet zitten helaas.
Of gewoon Schwarz, maar dan weet je dat er meer qua 'Leichtbau'(Carbon) mogelijk is.
Gele of rode remklauwen. Ik houd 't bij Rot:)

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3867
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Emiel » 18 aug 2022, 10:47

Hoe geweldig de technieken die gebruikt worden. Echt fantastisch!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31210
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door JP » 18 aug 2022, 11:17

GT3RSR van Manthey.... €459k "was eigentlich billig ist......"


JP Kramer (geen aandelen) draait 2 filmpjes bij Manthey. Zeer interessant om te zien hoe groot die zijn tegenwoordig....
(51% van de aandelen zijn nu van Porsche)



BartMS
Berichten: 511
Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Locatie: Breda

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door BartMS » 18 aug 2022, 11:22

Ik vind hem heel bruut, maar wel wat over de top. Een normale GT3 gaat al achterlijk hard en ver boven de limiet van de gemiddelde bestuurder.

Ben heel benieuwd om hem eens in het echt te zien bij de ring ofzo. Misschien oogt hij in het echt wat minder "overdone". Mocht ik zelf ooit genoeg geld hebben om zoeits te kopen zou ik denk ik voor een normale GT3 gaan omdat ik de meeste uurtjes toch niet op de ring doorbreng. Mooie bergpassen ergens rijden lijkt me dan mooier.

Ik vind het PASM systeem ook wel erg gaaf dat je nu gewoon vanaf je stuur je compression en rebound kan aanpassen. Hopelijk hebben ze wel een soort presets er instaan dat je vanuit een basis kan tunen naar je eigen wensen :)

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3282
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Martijn M » 18 aug 2022, 11:28

BartMS schreef: 18 aug 2022, 11:22 Mocht ik zelf ooit genoeg geld hebben om zoeits te kopen zou ik denk ik voor een normale GT3 gaan omdat ik de meeste uurtjes toch niet op de ring doorbreng. Mooie bergpassen ergens rijden lijkt me dan mooier.
Lekker een GT3 Touring dus, of wellicht een Speedster.

Afbeelding

Kun je nog beter genieten van het geluid :blink:

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6004
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door matthyssie » 18 aug 2022, 11:39

Ik zou dan de Targa kiezen.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5282
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Kasteel » 18 aug 2022, 11:45

Zed240 schreef: 17 aug 2022, 19:38 Meeste lui met zo'n auto zullen het ding op een aanhanger rondrijden... Waarom dan niet gewoon een Cupauto kopen?
Omdat dit minder andere mensen nodig heeft :)

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Hielke » 18 aug 2022, 12:02

Zed240 schreef: 17 aug 2022, 19:38 Meeste lui met zo'n auto zullen het ding op een aanhanger rondrijden... Waarom dan niet gewoon een Cupauto kopen?
Meeste mensen die zo'n auto hebben kunnen geen deuk in een pakje boter sturen. Die hebben 'm voor de blits. Dat ze dan de trailer voor een trackday thuislaten spreekt in hun voordeel. EN niet kunnen sturen, EN moeilijk doen in de pits of op de parkeerplaats van het circuit met een trailer is TE.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31210
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door JP » 18 aug 2022, 12:17


De nieuwe Porsche 911 GT3 RS staat voor €325.200 in de Nederlandse configurator. Voor dat bedrag krijg je een plankharde 911 GT3 RS met een 525 pk sterke 4.0 zescilinder boxermotor, een turboloze machine die z'n vermogen via een PDK-automaat naar de achterwielen stuurt.
(...)
Voor de basisprijs van €325.200 is de 911 GT3 RS wit, zwart, Indisch rood of Racinggeel gespoten. Voor een meerprijs van €3.770 kun je kiezen uit kleuren als Haaiblauw, Arcticgrijs en Pythongroen. Zit er ook op dat kleurenpalet niets naar je gading tussen? Breng dan €14.827 mee naar het Porsche Centrum. Voor dat bedrag is de 911 GT3 RS namelijk in elke denkbare kleur uit te voeren. 20- en 21-inch grote gesmede aluminium wielen zijn standaard en lichtgewicht magnesium wielen zijn zonder meerprijs beschikbaar. Liever speciale lichtgewicht aluminium wielen? Kan ook, maar dan moet je wel op een meerprijs van een kleine 3 mille rekenen.

Het Weissach-pakket bevat een heleboel. Zo worden de stabilisatorstangen voor en achter en een deel van de achteras verruild voor met koolstofvezel versterkte kunststof exemplaren en is er op onder meer de voorklep, het dak, de zijspiegels en op delen van de achtervleugel koolstofvezel zichtbaar. Het pakket kost €33.613 zonder rolkooi. Wil je een uit met koolstofvezel versterkte kunststof vervaardigde rolkooi in het Weissach-pakket? Kan ook, maar dan moet je wel €38.425 naar Porsche overmaken.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... -de-3-ton/

:coffee:

Online
Kadett
Berichten: 4644
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Kadett » 18 aug 2022, 13:18

Zit al 30min vol verbazing/belangstelling de Henry Catchpole video te kijken. Het is gewoon een raceauto met kenteken. Gaaf ontwerp!

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Jan Terwolde » 18 aug 2022, 13:24

JP schreef: 18 aug 2022, 12:17

De nieuwe Porsche 911 GT3 RS staat voor €325.200 in de Nederlandse configurator. Voor dat bedrag krijg je een plankharde 911 GT3 RS met een 525 pk sterke 4.0 zescilinder boxermotor, een turboloze machine die z'n vermogen via een PDK-automaat naar de achterwielen stuurt.
(...)
Voor de basisprijs van €325.200 is de 911 GT3 RS wit, zwart, Indisch rood of Racinggeel gespoten. Voor een meerprijs van €3.770 kun je kiezen uit kleuren als Haaiblauw, Arcticgrijs en Pythongroen. Zit er ook op dat kleurenpalet niets naar je gading tussen? Breng dan €14.827 mee naar het Porsche Centrum. Voor dat bedrag is de 911 GT3 RS namelijk in elke denkbare kleur uit te voeren. 20- en 21-inch grote gesmede aluminium wielen zijn standaard en lichtgewicht magnesium wielen zijn zonder meerprijs beschikbaar. Liever speciale lichtgewicht aluminium wielen? Kan ook, maar dan moet je wel op een meerprijs van een kleine 3 mille rekenen.

Het Weissach-pakket bevat een heleboel. Zo worden de stabilisatorstangen voor en achter en een deel van de achteras verruild voor met koolstofvezel versterkte kunststof exemplaren en is er op onder meer de voorklep, het dak, de zijspiegels en op delen van de achtervleugel koolstofvezel zichtbaar. Het pakket kost €33.613 zonder rolkooi. Wil je een uit met koolstofvezel versterkte kunststof vervaardigde rolkooi in het Weissach-pakket? Kan ook, maar dan moet je wel €38.425 naar Porsche overmaken.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... -de-3-ton/

:coffee:
Oftewel dezelfde auto in Duitsland inclusief mijn vakantiehuis is goedkoper :dood:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 364 gasten