Ja mij bekend. Ik weet het niet ben gewoon nooit zo heel enthousiast geweest over de "turbo" bij geen enkel model.Wimo schreef: ↑21 okt 2022, 10:41De '22 modellen hebben het wel. Mijn Taycan heeft het sinds kort ook.. het zijn gewoon foute keuzes. Auto is een jaar oud en 70+ procent van de eindgebruikers kunnen hun telefoon maar beperkt in de auto gebruiken. Dit kun je niet goedpraten.
@emilio de S heeft turbo's...
Het grote Porsche 992 draadje
- Emilio
- Berichten: 975
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
- Auto: M2 LCI
Re: Het grote Porsche 992 draadje
-
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Al wel proefgereden in deze generate? Ik was positief verrast
- Emilio
- Berichten: 975
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
- Auto: M2 LCI
- JP
- Berichten: 31463
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Mooie kleur
vanaf 20min50
vanaf 20min50
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Vandaag even een heerlijke lunch in stijl gedaan met Macboy in het het bergse bos en daarna van het ene uiterste in het andere, van 110pk/200nm in de 450pk/530nm Ben Pon jr.
Het is een klap geld wat ik niet voor een auto neer zou tellen maar het klopt allemaal wel, de exclusive design velgen, het standaard sport chrono, de sportuitlaat, het grafietblauwe interieur (met ook leder aan de achterkant van de stoelen), er staat wel een dikke auto! De stoelen zijn top instelbaar (18way?) maar zat meteen goed met een paar cm naar achteren omdat ik met mijn 1m85 net wat langer ben. Stuurtje ligt top in de hand, niet te dik, niet te dun, flippers goed binnen handbereik maar niet in de weg als je ze niet nodig hebt.
Sportuitlaat is niet extreem luid maar laat zich prima horen als ie even stilgestaan heeft na de start, plofjes zijn subtiel aanwezig in de sportstand, niet vervelend, gewoon een fraaie toevoeging voor die rijstand. In comfort stuurt het zo soepel, laag in de toeren, je kunt er iedereen mee wegsturen. Zet je hem op sport en ga je wat meer gas geven wordt het wat spannender maar je kunt hem niet zomaar in de fout krijgen, enkel als je spontaan lomp op het gas gaat maar dan is het esp er nog heel snel bij (soms echt heel snel, voordat je denkt aan tegensturen zelfs). De PDK is even wennen, niet te rap op het gas gaan dan schakelt ie terug, als je dat niet wil netjes opbouwen en eenmaal boven de 4000rpm kan je m richting de vloer gaan zetten en maakt ie toch echt wel stappen hoor, motor laat lekker van zich horen, vooral van 6500 tot net boven de 7000, niet het GT3 gevoel maar hij laat je er vast aan proeven wat het is en wat er nog meer zou kunnen. Onderstel vind ik wel fijn, stugge dempers op veren die nog enige veerweg hebben, het blijft niet stuiteren maar veert mee en ligt in 1x goed gedempt stil. Stuurt vrij neutraal in, aandrijving staat ook 90% achter standaard, hij duwt heel lichtjes op de vooras door, dan kan je eigenlijk geen onderstuur noemen, is meer het gevoel geven dat jij het daarna voor het zeggen hebt wat er moet gebeuren. Zelfde trouwens bij hard aanremmen, dan schakelt de bak in rap tempo 3x terug omdat hij weet dat je overgaat tot actie en maximaal ervandoor moet kunnen gaan daarna, goed over nagedacht.
Natuurlijk niet te extreem gedaan maar het voelt allemaal meteen vertrouwd aan het eerste ritje, je kunt ermee sukkelen maar ook vrij rap ervandoor bij het stoplicht, handmatig gaat het al vrij vlot, wel met enige wielspin waarna hij direct de voorwielen meer erbij pakt en in launch control is het vooral de beleving hoe de PDK de versnellingen erin klapt, ding zit gewoon einde veerweg bij het opschakelen voor mn gevoel.
Niet een auto waar je trackdays mee zou doen, hooguit een paar rondjes Papenburg om te proberen of een paar rondjes Nordschleife voor het gevoel, maar meer een heerlijke allround daily waar je comfortabel in zit en waarmee je het merendeel van de sportieve auto's de baas bent. Het push2pass is grappig maar eigenlijk voldoet handmatig (2x) terugschakelen en daarna vloeren al ruimschoots.
Was gezellig, op naar de opvolger!
Het is een klap geld wat ik niet voor een auto neer zou tellen maar het klopt allemaal wel, de exclusive design velgen, het standaard sport chrono, de sportuitlaat, het grafietblauwe interieur (met ook leder aan de achterkant van de stoelen), er staat wel een dikke auto! De stoelen zijn top instelbaar (18way?) maar zat meteen goed met een paar cm naar achteren omdat ik met mijn 1m85 net wat langer ben. Stuurtje ligt top in de hand, niet te dik, niet te dun, flippers goed binnen handbereik maar niet in de weg als je ze niet nodig hebt.
Sportuitlaat is niet extreem luid maar laat zich prima horen als ie even stilgestaan heeft na de start, plofjes zijn subtiel aanwezig in de sportstand, niet vervelend, gewoon een fraaie toevoeging voor die rijstand. In comfort stuurt het zo soepel, laag in de toeren, je kunt er iedereen mee wegsturen. Zet je hem op sport en ga je wat meer gas geven wordt het wat spannender maar je kunt hem niet zomaar in de fout krijgen, enkel als je spontaan lomp op het gas gaat maar dan is het esp er nog heel snel bij (soms echt heel snel, voordat je denkt aan tegensturen zelfs). De PDK is even wennen, niet te rap op het gas gaan dan schakelt ie terug, als je dat niet wil netjes opbouwen en eenmaal boven de 4000rpm kan je m richting de vloer gaan zetten en maakt ie toch echt wel stappen hoor, motor laat lekker van zich horen, vooral van 6500 tot net boven de 7000, niet het GT3 gevoel maar hij laat je er vast aan proeven wat het is en wat er nog meer zou kunnen. Onderstel vind ik wel fijn, stugge dempers op veren die nog enige veerweg hebben, het blijft niet stuiteren maar veert mee en ligt in 1x goed gedempt stil. Stuurt vrij neutraal in, aandrijving staat ook 90% achter standaard, hij duwt heel lichtjes op de vooras door, dan kan je eigenlijk geen onderstuur noemen, is meer het gevoel geven dat jij het daarna voor het zeggen hebt wat er moet gebeuren. Zelfde trouwens bij hard aanremmen, dan schakelt de bak in rap tempo 3x terug omdat hij weet dat je overgaat tot actie en maximaal ervandoor moet kunnen gaan daarna, goed over nagedacht.
Natuurlijk niet te extreem gedaan maar het voelt allemaal meteen vertrouwd aan het eerste ritje, je kunt ermee sukkelen maar ook vrij rap ervandoor bij het stoplicht, handmatig gaat het al vrij vlot, wel met enige wielspin waarna hij direct de voorwielen meer erbij pakt en in launch control is het vooral de beleving hoe de PDK de versnellingen erin klapt, ding zit gewoon einde veerweg bij het opschakelen voor mn gevoel.
Niet een auto waar je trackdays mee zou doen, hooguit een paar rondjes Papenburg om te proberen of een paar rondjes Nordschleife voor het gevoel, maar meer een heerlijke allround daily waar je comfortabel in zit en waarmee je het merendeel van de sportieve auto's de baas bent. Het push2pass is grappig maar eigenlijk voldoet handmatig (2x) terugschakelen en daarna vloeren al ruimschoots.
Was gezellig, op naar de opvolger!
- Bijlagen
-
- EB4D4CB3-D78F-4D02-9296-F096750133BE.jpeg (119.25 KiB) 2644 keer bekeken
-
- 0B1E0B96-83B6-4BE2-94B6-19775B609CB7.jpeg (112.81 KiB) 2644 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Knot op 06 jan 2023, 00:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Het grote Porsche 992 draadje
De 992.2 schijnt een hybride te worden. Er gaan zelfs geruchten dat het een 4.0 met milde hybride kan worden voor de instappers. Ben benieuwd!
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Ben zelf helemaal niet in de markt voor dit soort auto's maar wel mooi om even aan de tand te voelen.
Denk dat voor mij een 992 Carrera met wat opties al voldoende is om lol mee te hebben, gewoon een RWD.
Denk dat voor mij een 992 Carrera met wat opties al voldoende is om lol mee te hebben, gewoon een RWD.
-
- Berichten: 51555
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Mooi allemaal hoor!
Nu dit, totaal niet zo boeiend met een GT3, maar vanaf 3:39
Nu dit, totaal niet zo boeiend met een GT3, maar vanaf 3:39
- Martijn_bmw
- Berichten: 26870
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Leuk geschreven stuk! En blijft toch wel echt een jongensdroom auto zo’n 911Knot schreef: ↑04 jan 2023, 13:43 Vandaag even een heerlijke lunch in stijl gedaan met Macboy in het het bergse bos en daarna van het ene uiterste in het andere, van 110pk/200nm in de 450pk/530nm Ben Pon jr.
Het is een klap geld wat ik niet voor een auto neer zou tellen maar het klopt allemaal wel, de exclusive design velgen, het standaard sport chrono, de sportuitlaat, het grafietblauwe interieur (met ook leder aan de achterkant van de stoelen), er staat wel een dikke auto! De stoelen zijn top instelbaar (18way?) maar zat meteen goed met een paar cm naar achteren omdat ik met mijn 1m85 net wat langer ben. Stuurtje ligt top in de hand, niet te dik, niet te dun, flippers goed binnen handbereik maar niet in de weg als je ze niet nodig hebt.
Sportuitlaat is niet extreem luid maar laat zich prima horen als ie even stilgestaan heeft na de start, plofjes zijn subtiel aanwezig in de sportstand, niet vervelend, gewoon een fraaie toevoeging voor die rijstand. In comfort stuurt het zo soepel, laag in de toeren, je kunt er iedereen mee wegsturen. Zet je hem op sport en ga je wat meer gas geven wordt het wat spannender maar je kunt hem niet zomaar in de fout krijgen, enkel als je spontaan lomp op het gas gaat maar dan is het esp er nog heel snel bij (soms echt heel snel, voordat je denkt aan tegensturen zelfs). De PDK is even wennen, niet te rap op het gas gaan dan schakelt ie terug, als je dat niet wil netjes opbouwen en eenmaal boven de 4000rpm kan je m richting de vloer gaan zetten en maakt ie toch echt wel stappen hoor, motor laat lekker van zich horen, vooral van 6500 tot net boven de 7000, niet het GT3 gevoel maar hij laat je er vast aan proeven wat het is en wat er nog meer zou kunnen. Onderstel vind ik wel fijn, stugge dempers op veren die nog enige veerweg hebben, het blijft niet stuiteren maar veert mee en ligt in 1x goed gedempt stil. Stuurt vrij neutraal in, aandrijving staat ook 90% achter standaard, hij duwt heel lichtjes op de vooras door, dan kan je eigenlijk geen onderstuur noemen, is meer het gevoel geven dat jij het daarna voor het zeggen hebt wat er moet gebeuren. Zelfde trouwens bij hard aanremmen, dan schakelt de bak in rap tempo 3x terug omdat hij weet dat je overgaat tot actie en maximaal ervandoor moet kunnen gaan daarna, goed over nagedacht.
Natuurlijk niet te extreem gedaan maar het voelt allemaal meteen vertrouwd aan het eerste ritje, je kunt ermee sukkelen maar ook vrij rap ervandoor bij het stoplicht, handmatig gaat het al vrij vlot, wel met enige wielspin waarna hij direct de voorwielen meer erbij pakt en in launch control is het vooral de beleving hoe de PDK de versnellingen erin klapt, ding zit gewoon einde veerweg bij het opschakelen voor mn gevoel.
Niet een auto waar je trackdays mee zou doen, hooguit een paar rondjes Papenburg om te proberen of een paar rondjes Nordschleife voor het gevoel, maar meer een heerlijke allround daily waar je comfortabel in zit en waarmee je het merendeel van de sportieve auto's de baas bent. Het push2pass is grappig maar eigenlijk voldoet handmatig (2x) terugschakelen en daarna vloeren al ruimschoots.
Was gezellig, op naar de opvolger!
-
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Het grote Porsche 992 draadje
375pk op de achterwielen heeft een c2 al..
Gt3 is wel een mooie volgende droom.. maar dan wel met vleugel
- JP
- Berichten: 31463
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Goed verhaal, lekker kort
-
- Berichten: 449
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Tof Knot! Die Ben Pon versie is wel een goede variant voor Macboy inderdaad, ander kleurtje en velletje op de stoelen. Mis zijn exclusive/individual obsessie/vertegenwoordiging wel hier.
- e30touring1990
- Berichten: 2815
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Het grote Porsche 992 draadje
+1, lijkt me ook leuk weer wat enthousiasts te lezen van Macboy
- Martijn_bmw
- Berichten: 26870
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Eens! sowieso zonde dat er redelijk wat oud gediende weg zijn, levendigheid is lang niet meer zoals het ooit was een jaar of 5-10 geleden.e30touring1990 schreef: ↑05 jan 2023, 14:19 +1, lijkt me ook leuk weer wat enthousiasts te lezen van Macboy
- matthyssie
- Berichten: 6026
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Gaaf ding zo'n Berg Poen editie!
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10457
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Ook echt wel weer toffe reactie als het over iemands auto hier gaat. Zeg dan niks. Ik hoop oprecht dat Ilja nog wat plaatjes post voordat de opvolger ernis. Echt schitterend ding.
- sitechris
- Berichten: 4483
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Leuk verhaal @Knot! 992 is en blijft natuurlijk een prachtige auto!
- JP
- Berichten: 31463
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Zou leuk zijn als hij, voor de non-incrowd, eens een draadje maakte met de meerdere auto's die hij gehad heeft de laatste tijd. Het lijkt dat hij sneller van auto wisselt als anderen van de sokken
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10457
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Zou zeker leuk zijn maar wel een vrije keuze. Sommige mensen hebben meer last van negatief commentaar dan anderen. Ik probeer ook wat milder te zijn. Internet is plat en opmerkingen komen vaak lomper over dan bedoeld. Zoals ik al vaker een mening van TLRS heb herhaald, een forum is net een kroeg, je kan niet iedereen aardig vinden. Maar in een kroeg ga je ook niet mensen die je nauwelijks kent zomaar afzeiken. En doe je dat wel dan kan het zijn dat die persoon daar wat onaardig op reageert of voortaan wegblijft. Een vrije keuze.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26870
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Mooie vergelijking inddtomgtr schreef: ↑06 jan 2023, 21:58 Zou zeker leuk zijn maar wel een vrije keuze. Sommige mensen hebben meer last van negatief commentaar dan anderen. Ik probeer ook wat milder te zijn. Internet is plat en opmerkingen komen vaak lomper over dan bedoeld. Zoals ik al vaker een mening van TLRS heb herhaald, een forum is net een kroeg, je kan niet iedereen aardig vinden. Maar in een kroeg ga je ook niet mensen die je nauwelijks kent zomaar afzeiken. En doe je dat wel dan kan het zijn dat die persoon daar wat onaardig op reageert of voortaan wegblijft. Een vrije keuze.
- ADV
- Berichten: 3251
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Leuk verslag Knot! Toch leuk dat hij dan even met je afspreekt zoKnot schreef: ↑04 jan 2023, 13:43 Vandaag even een heerlijke lunch in stijl gedaan met Macboy in het het bergse bos en daarna van het ene uiterste in het andere, van 110pk/200nm in de 450pk/530nm Ben Pon jr.
Het is een klap geld wat ik niet voor een auto neer zou tellen maar het klopt allemaal wel, de exclusive design velgen, het standaard sport chrono, de sportuitlaat, het grafietblauwe interieur (met ook leder aan de achterkant van de stoelen), er staat wel een dikke auto! De stoelen zijn top instelbaar (18way?) maar zat meteen goed met een paar cm naar achteren omdat ik met mijn 1m85 net wat langer ben. Stuurtje ligt top in de hand, niet te dik, niet te dun, flippers goed binnen handbereik maar niet in de weg als je ze niet nodig hebt.
Sportuitlaat is niet extreem luid maar laat zich prima horen als ie even stilgestaan heeft na de start, plofjes zijn subtiel aanwezig in de sportstand, niet vervelend, gewoon een fraaie toevoeging voor die rijstand. In comfort stuurt het zo soepel, laag in de toeren, je kunt er iedereen mee wegsturen. Zet je hem op sport en ga je wat meer gas geven wordt het wat spannender maar je kunt hem niet zomaar in de fout krijgen, enkel als je spontaan lomp op het gas gaat maar dan is het esp er nog heel snel bij (soms echt heel snel, voordat je denkt aan tegensturen zelfs). De PDK is even wennen, niet te rap op het gas gaan dan schakelt ie terug, als je dat niet wil netjes opbouwen en eenmaal boven de 4000rpm kan je m richting de vloer gaan zetten en maakt ie toch echt wel stappen hoor, motor laat lekker van zich horen, vooral van 6500 tot net boven de 7000, niet het GT3 gevoel maar hij laat je er vast aan proeven wat het is en wat er nog meer zou kunnen. Onderstel vind ik wel fijn, stugge dempers op veren die nog enige veerweg hebben, het blijft niet stuiteren maar veert mee en ligt in 1x goed gedempt stil. Stuurt vrij neutraal in, aandrijving staat ook 90% achter standaard, hij duwt heel lichtjes op de vooras door, dan kan je eigenlijk geen onderstuur noemen, is meer het gevoel geven dat jij het daarna voor het zeggen hebt wat er moet gebeuren. Zelfde trouwens bij hard aanremmen, dan schakelt de bak in rap tempo 3x terug omdat hij weet dat je overgaat tot actie en maximaal ervandoor moet kunnen gaan daarna, goed over nagedacht.
Natuurlijk niet te extreem gedaan maar het voelt allemaal meteen vertrouwd aan het eerste ritje, je kunt ermee sukkelen maar ook vrij rap ervandoor bij het stoplicht, handmatig gaat het al vrij vlot, wel met enige wielspin waarna hij direct de voorwielen meer erbij pakt en in launch control is het vooral de beleving hoe de PDK de versnellingen erin klapt, ding zit gewoon einde veerweg bij het opschakelen voor mn gevoel.
Niet een auto waar je trackdays mee zou doen, hooguit een paar rondjes Papenburg om te proberen of een paar rondjes Nordschleife voor het gevoel, maar meer een heerlijke allround daily waar je comfortabel in zit en waarmee je het merendeel van de sportieve auto's de baas bent. Het push2pass is grappig maar eigenlijk voldoet handmatig (2x) terugschakelen en daarna vloeren al ruimschoots.
Was gezellig, op naar de opvolger!
Macboy, ASW en ik zijn een tijdje terug in de omgeving van de Nurburgring wat gaan rijden, we hebben daarin eigenlijk 3 verschillende 992's aan de tand gevoeld, ondanks dat we allemaal een S hebben. Een 992S met achteras sturing, een 992S zonder achteras sturing en een 992 4S met achteras sturing. Helaas stond de mijne op andere banden dan de andere twee en dat vond ik goed te voelen. Daarnaast ook echt een verschil in hoe het sturen voelde tussen de 992 S en de 4S op dezelfde banden. Achteras sturing in de Eifel is een beetje gek, tot 50km/h stuurt hij tegen, daarboven stuurt hij mee, in de krappe haarspeldbochtjes zit je daar dan bij het uitkomen steeds op het omslag punt, het voelt wat raar dan, maar voor mij wende het snel Toch knap hoe Porsche 3 dezelfde auto's toch heel verschillend kan laten voelen door wat opties.
-
Online
- Berichten: 4675
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Zou je zelf wel af geen achteras besturing aanvinken als je een nieuwe 992 mocht samenstellen?
-
- Berichten: 1704
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Wat een geweldig gekozen interieur in de 992!
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10457
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Het grote Porsche 992 draadje
Die van mij heeft het standaard maar zou het nu altijd kiezen. De auto lijkt kleiner, lichter. Als je een bocht iets te enthousiast in gaat en je weet al, dit gaat een beetje duwen en trekken worden: niets, het is bijn on 911’s hoe makkelijk het gaat. Haalt dat iets van originele karakter 911 weg? Vast. Maar (imho) niet 1 van 911’s beste karaktereigenschappen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], tomgtr en 1 gast