MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848
- NIVEX
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 08 apr 2018, 20:59
- Auto: Focus ST3 MK3.5 & 899 Panigale
MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848
Omdat mijn 848 ook een topic verdient.'(De titel is een grapje )
Na jaren van wisselende motoren rijden wilde ik nu voor iets gaan waarvan ik zeker zou zijn dat 'ie niet zomaar weg zou gaan. Hier hebben o.a. een S1000RR, GSXR 600 & 750, CBR600RR en S1000R de revue gepasseerd. Waarvan de GSXR'n echt altijd een speciaal plekje in mijn hart houden, de 600 (K1) was mijn eerste grote viercilinder liefde en de 750 (K6) was ook echt een heerlijk apparaat. Vorig jaar ging de 'laatste' S1000RR weg (hier zijn er drie geweest in totaal, waarvan één na vier weken al was gejat) en kwam er de GSXR 750 voor in de plaats. Ook deze beleef niet al te lang, na een paar maanden rijden kwam ik toevallig iemand tegen die op zoek was naar een zwarte 750 en ik had deze staan, 1+1= verkocht.
Maar goed, écht zonder motor zitten kan/wil ik niet dus ging de zoektocht naar een motor verder. Als je, volgens velen, al hét snoepje van het viercilinder gamma hebt gereden (de S1000RR) wat blijft er dan nog over wat leuk is? Mijn ex en ik kregen een 899 Panigale aangeboden, zeker een toffe motor, maar ik vond de RR's voor mijzelf al te, dan is een Panigale al helemaal een beetje overkill. Vooral voor het rijden wat ik doe; wel sportief, geen circuitdagen.
Omdat het Ducati virus nu was aangewakkerd bedacht ik me dat het wel eens heel tof zou kunnen zijn om zelf een 848 te hebben. Een tijdloos model, qua vermogen precies genoeg en al sinds 2008 mijn absolute droommotor. Ik heb al eens een 848 kunnen testen dus wist nog wel een beetje hoe het reed.
Op 24-12 was 'ie er dan! Een (mat) zwarte (mijn lievelings kleur ) 848 uit 2010 met 24K op de teller, goed onderhouden en met leuke modificaties waaronder een volledig Termigoni systeem (ovale), een aangepaste ECU en 899 remklauwen. De bronzen plastidip heb ik z.s.m. van de velgen getrokken en ook de grijze handvatten zijn vervangen voor zwarte.
Niet heel lang heb ik zonder 'problemen' gereden. Eind maart klapte een 1098 SF op mijn achterkant, iets met aantrekkingskracht en ondanks de minimaal zichtbare schade -een kras op de velg- was ik vijf weken verder toch een kleine 5000 euro aan schade lichter. Gelukkig was het deels verzekeringswerk, maar de 848 is voorzien van een nieuwe achterbrug, velg, kettingset en dergelijke. Overigens was ik zelf schade vrij en hebben de bestuurder + de 1098 SF het overleefd en rijden we weer samen rond.
Eind juni ben ik met goed gezelschap naar Zuid-Frankrijk geweest, motoren op de trailer en gáán. (Toch wel knap dat een XC60 D5 moeiteloos een trailer met vier motoren mee weet te nemen) Ik heb o.a. een beetje gepatst in Monaco en Saint-Tropez, maar ook bochten geklommen en afdalingen gemaakt waar je ú tegen zegt op de Route Napoleon en Col de la Bonette (2800M hoogte). Echt een hele toffe ervaring!
Na jaren van wisselende motoren rijden wilde ik nu voor iets gaan waarvan ik zeker zou zijn dat 'ie niet zomaar weg zou gaan. Hier hebben o.a. een S1000RR, GSXR 600 & 750, CBR600RR en S1000R de revue gepasseerd. Waarvan de GSXR'n echt altijd een speciaal plekje in mijn hart houden, de 600 (K1) was mijn eerste grote viercilinder liefde en de 750 (K6) was ook echt een heerlijk apparaat. Vorig jaar ging de 'laatste' S1000RR weg (hier zijn er drie geweest in totaal, waarvan één na vier weken al was gejat) en kwam er de GSXR 750 voor in de plaats. Ook deze beleef niet al te lang, na een paar maanden rijden kwam ik toevallig iemand tegen die op zoek was naar een zwarte 750 en ik had deze staan, 1+1= verkocht.
Maar goed, écht zonder motor zitten kan/wil ik niet dus ging de zoektocht naar een motor verder. Als je, volgens velen, al hét snoepje van het viercilinder gamma hebt gereden (de S1000RR) wat blijft er dan nog over wat leuk is? Mijn ex en ik kregen een 899 Panigale aangeboden, zeker een toffe motor, maar ik vond de RR's voor mijzelf al te, dan is een Panigale al helemaal een beetje overkill. Vooral voor het rijden wat ik doe; wel sportief, geen circuitdagen.
Omdat het Ducati virus nu was aangewakkerd bedacht ik me dat het wel eens heel tof zou kunnen zijn om zelf een 848 te hebben. Een tijdloos model, qua vermogen precies genoeg en al sinds 2008 mijn absolute droommotor. Ik heb al eens een 848 kunnen testen dus wist nog wel een beetje hoe het reed.
Op 24-12 was 'ie er dan! Een (mat) zwarte (mijn lievelings kleur ) 848 uit 2010 met 24K op de teller, goed onderhouden en met leuke modificaties waaronder een volledig Termigoni systeem (ovale), een aangepaste ECU en 899 remklauwen. De bronzen plastidip heb ik z.s.m. van de velgen getrokken en ook de grijze handvatten zijn vervangen voor zwarte.
Niet heel lang heb ik zonder 'problemen' gereden. Eind maart klapte een 1098 SF op mijn achterkant, iets met aantrekkingskracht en ondanks de minimaal zichtbare schade -een kras op de velg- was ik vijf weken verder toch een kleine 5000 euro aan schade lichter. Gelukkig was het deels verzekeringswerk, maar de 848 is voorzien van een nieuwe achterbrug, velg, kettingset en dergelijke. Overigens was ik zelf schade vrij en hebben de bestuurder + de 1098 SF het overleefd en rijden we weer samen rond.
Eind juni ben ik met goed gezelschap naar Zuid-Frankrijk geweest, motoren op de trailer en gáán. (Toch wel knap dat een XC60 D5 moeiteloos een trailer met vier motoren mee weet te nemen) Ik heb o.a. een beetje gepatst in Monaco en Saint-Tropez, maar ook bochten geklommen en afdalingen gemaakt waar je ú tegen zegt op de Route Napoleon en Col de la Bonette (2800M hoogte). Echt een hele toffe ervaring!
- Niels
- Berichten: 22261
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848
Ducati = altijd goed Persoonlijk vind ik de 848/1x98 wat minder qua design maar niets is zo persoonlijk als smaak natuurlijk. Imho is het een wat veilige design keuze geweest na de gedurfde maar destijds ook vergruisde 749/999. Ducati heeft vervolgens de uiterst succesvolle 748/916 gepakt, de lijnen aangescherpt, het formaat aangepast naar meer cc’s en meer vermogen et Viola daar was de 848/1x98 Zo kijk ik ernaar als 916 en 999 bezitter
Desalniettemin heb je er een prachtmotor aan. Voor onderhoud zou ik eens investeren en naar Biggelaar gaan. De blokken gaan nog wel eens stuk (zeker de 1098) en zij weten precies de zwakke punten
Route Napoleon is prachtig, ik heb in de omgeving ook eens een vakantie met motor (GSXR600) doorgebracht
Desalniettemin heb je er een prachtmotor aan. Voor onderhoud zou ik eens investeren en naar Biggelaar gaan. De blokken gaan nog wel eens stuk (zeker de 1098) en zij weten precies de zwakke punten
Route Napoleon is prachtig, ik heb in de omgeving ook eens een vakantie met motor (GSXR600) doorgebracht
- NIVEX
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 08 apr 2018, 20:59
- Auto: Focus ST3 MK3.5 & 899 Panigale
Re: MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848
Thanks! Ik ga naar Verduyn Ducati Specialist voor mijn onderhoud.Niels schreef: ↑13 jul 2018, 10:31 Ducati = altijd goed Persoonlijk vind ik de 848/1x98 wat minder qua design maar niets is zo persoonlijk als smaak natuurlijk. Imho is het een wat veilige design keuze geweest na de gedurfde maar destijds ook vergruisde 749/999. Ducati heeft vervolgens de uiterst succesvolle 748/916 gepakt, de lijnen aangescherpt, het formaat aangepast naar meer cc’s en meer vermogen et Viola daar was de 848/1x98 Zo kijk ik ernaar als 916 en 999 bezitter
Desalniettemin heb je er een prachtmotor aan. Voor onderhoud zou ik eens investeren en naar Biggelaar gaan. De blokken gaan nog wel eens stuk (zeker de 1098) en zij weten precies de zwakke punten
Route Napoleon is prachtig, ik heb in de omgeving ook eens een vakantie met motor (GSXR600) doorgebracht
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848
Verduyn is een goeie zaak. Die weten ook wel wat ze doen.
- WJ
- Berichten: 11744
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848
Heel gaaf ding!
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848
Bij Ducati gaat het eigenlijk vrijwel nooit verkeerd. Schitterende fiets! Ik houd zelf ook wel van het controversiele design van de 74x/99x, al blijft een originele 916 wel subliem. O ja, een Hyper met wat carbon hier en daar ben ik ook wel voor te porren.
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848
Mis de TMF chat uitspraken van de mannen hier haha.
Wanneer gaan we ritje doen, krijg de andere dfers niet mee maar misschien nu wel
Supersexy vrouw in leer en ook nog dikke fietsen rijdt!
Beetje als een prins op het witte paard effect :p
Wanneer gaan we ritje doen, krijg de andere dfers niet mee maar misschien nu wel
Supersexy vrouw in leer en ook nog dikke fietsen rijdt!
Beetje als een prins op het witte paard effect :p
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848
Poeh, lekker kontje hoor!
*zoiets?!
*zoiets?!
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848
Laten we hopen dat het niet die kant op gaat hier. We zijn geen tienertoerclubje.
- JP
- Berichten: 31293
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848
Inderdaad !! (indobesar)
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848
Laat de niet motorijders dan ook weg uit dit hoekje
*pakt bier en chips, tl
*pakt bier en chips, tl
- Jinx
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: 21 aug 2008, 16:20
- Locatie: Den Haag
Re: MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848
Prachtige motor om te zien.
Ik heb ooit eens een Ducati 749S gehad maar nadat die mij een paar keer geprobeerd heeft te vermoorden, ben ik toch weer terug gegaan naar 4 cilinders. Hoe die 2 cilinders van Ducati reageren (op bijvoorbeeld gas los) is mij te grof. Een GSXR voelt voor mij natuurlijk dus dat is het ook weer geworden.
Maar de Ducati's winnen het nog steeds op stijl.
Ik heb ooit eens een Ducati 749S gehad maar nadat die mij een paar keer geprobeerd heeft te vermoorden, ben ik toch weer terug gegaan naar 4 cilinders. Hoe die 2 cilinders van Ducati reageren (op bijvoorbeeld gas los) is mij te grof. Een GSXR voelt voor mij natuurlijk dus dat is het ook weer geworden.
Maar de Ducati's winnen het nog steeds op stijl.
- NIVEX
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 08 apr 2018, 20:59
- Auto: Focus ST3 MK3.5 & 899 Panigale
Re: MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848
Ik ben altijd in voor een ritje. Met de motor.Jeffrey026 schreef: ↑13 jul 2018, 13:43 Mis de TMF chat uitspraken van de mannen hier haha.
Wanneer gaan we ritje doen, krijg de andere dfers niet mee maar misschien nu wel
Supersexy vrouw in leer en ook nog dikke fietsen rijdt!
Beetje als een prins op het witte paard effect :p
- NIVEX
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 08 apr 2018, 20:59
- Auto: Focus ST3 MK3.5 & 899 Panigale
Re: MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848
Afgelopen donderdag én zondag op de foto gezet voor o.a. de KNMV en gewoon de fun.
En een basic bikerchick foto kon echt niet uitblijven.
En een basic bikerchick foto kon echt niet uitblijven.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848
Mooi, mooi.
Gave foto's, toffe fiets, en leuk om te zien dat je zelf ook niet de flauwste bent.
Gave foto's, toffe fiets, en leuk om te zien dat je zelf ook niet de flauwste bent.
- EvdP
- Berichten: 6150
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848
Mooi ding. Helaas heb ik zelf niet helemaal de bouw voor zo'n apparaat... Ik heb teveel "spieren" rond mijn navel....
-
- Berichten: 2212
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 10 aug 2007, 15:21
- Auto: A5 SB, 993, 330ci, Ducati 1098
Re: MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848
Leuke motor, verhaal en foto's!
Heb zelf een 1098, vooral omdat ik die rammelende koppeling er bij wilde hebben. Echt karaktervolle motoren zijn het, al is een 4 cilinder voor mij wel makkelijker hard te rijden, ik blijf deze een beetje spannend vinden. Zal de leeftijd wel zijn
Heb zelf een 1098, vooral omdat ik die rammelende koppeling er bij wilde hebben. Echt karaktervolle motoren zijn het, al is een 4 cilinder voor mij wel makkelijker hard te rijden, ik blijf deze een beetje spannend vinden. Zal de leeftijd wel zijn
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848
Huh? Dat mag je even uitleggen, dat je op een 4-cilinder makkelijker hard rijdt..
- Erik dB
- Berichten: 2469
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848
Soepeler, voorspelbaarder, minder indrukwekkend.
(heb zelf een 1198s dus begrijp het wel een beetje )
(heb zelf een 1198s dus begrijp het wel een beetje )
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848
Looking good!
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848
Mooi ding en reeds goed aangepakt zo te lezen. Lekker kilometers mee maken (zeker deze zomer zeg)!
-
- Berichten: 2939
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848
Wat maakt het zo spannend dan?Rudie Kawa schreef: ↑19 jul 2018, 13:52 Leuke motor, verhaal en foto's!
Heb zelf een 1098, vooral omdat ik die rammelende koppeling er bij wilde hebben. Echt karaktervolle motoren zijn het, al is een 4 cilinder voor mij wel makkelijker hard te rijden, ik blijf deze een beetje spannend vinden. Zal de leeftijd wel zijn
- NIVEX
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 08 apr 2018, 20:59
- Auto: Focus ST3 MK3.5 & 899 Panigale
Re: MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848
De ervaring, het karakter van de twin! Een vier cil is zo veel makkelijker, toegankelijker.TLRS schreef: ↑20 jul 2018, 00:52Wat maakt het zo spannend dan?Rudie Kawa schreef: ↑19 jul 2018, 13:52 Leuke motor, verhaal en foto's!
Heb zelf een 1098, vooral omdat ik die rammelende koppeling er bij wilde hebben. Echt karaktervolle motoren zijn het, al is een 4 cilinder voor mij wel makkelijker hard te rijden, ik blijf deze een beetje spannend vinden. Zal de leeftijd wel zijn
-
- Berichten: 2939
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848
Zoals ik het lees mist het vertrouwen in zijn machine. En als dat bij stevig rijden is en hogere toerentallen, dan lijkt me dat voorbij het nukkige lage toerengebied waar een (slecht afgestelde) twin om bekend staat. Dan kan het liggen aan ergonomie, geometrie, banden of afstelling van vering en demping.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten