Wel leuk dat je Robin eens meegenomen hebt naar zo'n evenement, is die er ook eens uit hèLuco schreef: ↑15 sep 2019, 21:19 Vandaag sinds 20 jaar weer in een Alpine gereden, een 610, was even wennen maar na 20 min weer redelijk vertrouwd.
6 nieuwe 110 waren er ook waarvan een aangepaste, onderstel, breedte en motorpotentie naar 304 pk en 420nm.
Er was ook een balletje met een M2 die alles af stond te zeiken en de M2 op stond te hemelen, echt op het zwaar irritante af, tijdens de tussenstop stond die weer te brallen en het was allemaal oude meuk, M2 was the top, the holy grail, en hij kon rijden als de beste, licentie hier licentie daar, pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff, uiteindelijk werd ik het zo zat dat ik hem uitgedaagd heb om te kijken of die mij bij kon houden, ik met de 610, hij met de M2.
Nou laten we het erop houden dat die de bbq na het tochtje niet meer gehaald heeft.
Renault Alpine A110
-
OnlineBram
- Berichten: 15875
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Renault Alpine A110
Laatst gewijzigd door Bram op 25 sep 2019, 07:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6007
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Renault Alpine A110
Gvd skeef
-
- Berichten: 51398
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Renault Alpine A110
Gelukkig hebben we onze wereldverbeteraar met z'n morele superioriteit altijd nog hier he!Bram schreef: ↑25 sep 2019, 06:43Wel leuk dat je Robin eens meegenomen hebt naar zo'n evenement, is die er ook eens uit hèLuco schreef: ↑15 sep 2019, 21:19 Vandaag sinds 20 jaar weer in een Alpine gereden, een 610, was even wennen maar na 20 min weer redelijk vertrouwd.
6 nieuwe 110 waren er ook waarvan een aangepaste, onderstel, breedte en motorpotentie naar 304 pk en 420nm.
Er was ook een balletje met een M2 die alles af stond te zeiken en de M2 op stond te hemelen, echt op het zwaar irritante af, tijdens de tussenstop stond die weer te brallen en het was allemaal oude meuk, M2 was the top, the holy grail, en hij kon rijden als de beste, licentie hier licentie daar, pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff, uiteindelijk werd ik het zo zat dat ik hem uitgedaagd heb om te kijken of die mij bij kon houden, ik met de 610, hij met de M2.
Nou laten we het erop houden dat die de bbq na het tochtje niet meer gehaald heeft.
- tomgtr
- Berichten: 10420
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Renault Alpine A110
Je gevoel voor humor neemt niet toe Robin.................... Tikkeltje zelfspot maakt alles wat luchtiger joh.
-
- Berichten: 51398
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Renault Alpine A110
Ach ja...
- WJ
- Berichten: 11741
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Renault Alpine A110
A110S
- Joop
- Berichten: 8892
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Renault Alpine A110
Je bent me net voor WJ...
...de standaard A110 is blijkbaar toch ‘the one to have’
...de standaard A110 is blijkbaar toch ‘the one to have’
- Joy
- Berichten: 10780
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Renault Alpine A110
Prachtige weg naar de top van Serra d'Estrela. Een van de mooiste wegen waarop ik heb gereden. Aanrader voor een ieder die naar Portugal op vakantie gaat.
Heerlijke wagen die Alpine.
Heerlijke wagen die Alpine.
- Joop
- Berichten: 8892
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Renault Alpine A110
Anderhalf maandje terug nog een keer langer met de A110 Pure kunnen sturen, na kort na de introductie van de met de Premier Edition te hebben gereden. Deze keer met name in natte omstandigheden en in plaats van het drukke hoekje rondom Baarn/Soest in de Achterhoek/Twente. De A110S die op het Concours d’Elegance op paleis Soestdijk stond was een van de redenen om naar de paleistuinen af te reizen eind augustus. Al pratende kwamen we tot een afspraak om nog een keer met de A110 te rijden al had ik de S-versie in mijn hoofd, maar die was nog niet beschikbaar voor proefritten, aangezien deze drie weken na dit ritje pas officieel in de showrooms stond. Houden we nog tegoed...
De A110 blijft een fantastisch autootje om mee te sturen en het lage gewicht is grotendeels debet aan de driving fun van deze auto. Helemaal als je ‘s ochtends met een ‘lel van een auto’ als de X7 M50d hebt gereden. Ook in natte omstandigheden blijft de auto goed grip en tractie houden, waarbij de hulpsystemen in de Sport stand enkel ingrijpen als je het echt te bont maakt. Ook onregelmatige klinkerbestrating icm nat wegdek deert de auto niet en hobbelt er lekker overheen. Enige minpuntje was dat de auto hier en daar wel wat kraakjes vanuit het onderstel laat horen met nog net geen 10k km op de teller van deze demo van AC Hengelo.
Enige waar ik nog niet direct aan kan wennen zijn de schakelpaddles die vast aan de stuurkolom zitten, waardoor je soms nog eens mis grijpt, met name die paar keer dat je bocht uit net even wil shortshiften. Ook op de middenconsole zul je dan misgrijpen aangezien daar slechts een drietal knoppen zitten om de bak te bedienen.
Met iets meer ruimte om me heen op een rustig industrieterrein ook de Track modus nog kort uitgeprobeerd en dan blijft de auto ook mooi neutraal en kun je de auto, ondanks mijn beperkte drift skills, mooi gecontroleerd dwars de bocht uit sturen, zonder dat je, voor mijn gevoel, een mechanisch sperdiff echt mist. Ga je iets verder, zoals Henry in het filmpje van de ‘S’, dan wellicht wel, maar dat lijkt me vooral voor op het circuit dan een must. Verder zul je de auto wel iets meer moeten forceren om echt een stap opzij te zetten, aangezien het relatief zachte onderstel zoals gezegd goed grip en tractie houdt.
Wederom blijkt wel weer dat je met de A110 prima kunt inzetten als daily driver, als je over een paar praktische tekortkomingen kunt heen zetten, zoals daar is de bagageruimte, waar een kratje boodschappen bijv. toch wel problematisch blijft en je een abonnementje op de thuisbezorgservice van de Appie zou moeten nemen. Het motorgeluid van het vierpittertje is daarnaast ook wel echt aanwezig, ook in de normale stand. In vergelijk met mijn 4er is het met name op de snelweg misschien wel iets teveel als je meer dan 2u onderweg bent. Ben je lekker aan het sturen, dan klinkt hij best lekker. De audio is de hele tijd ook uitgeweest. Het gepruttel bij, met name, gas los is in het dorp wel iets teveel van het goede als je ‘m in de Sport modus laat staan. Je hebt er dan wel heel veel bekijks mee, naast dat deze ook nog eens in opvallend wit gekleed was.
Over verder gebruik, niet direct op het rijden van toepassing: De audio is prima, maar niet meer dan dat. De navigatie in de auto is heel basic (gehouden) en werkt in die zin voor de A naar B ritten prima, maar kan in geen mijlenver tippen aan het systeem in mijn eigen auto. De sportweergaves zijn leuk om op het scherm te toveren, maar hoe vaak zul je daar naar kijken en die info ook daadwerkelijk gebruiken bij de sportieve rit? Ik zie die echt als leuke gimmick.
Nog een paar fotootjes tijdens een van de droge momenten:
IMG_9402
IMG_9401
IMG_9391
De A110 blijft een fantastisch autootje om mee te sturen en het lage gewicht is grotendeels debet aan de driving fun van deze auto. Helemaal als je ‘s ochtends met een ‘lel van een auto’ als de X7 M50d hebt gereden. Ook in natte omstandigheden blijft de auto goed grip en tractie houden, waarbij de hulpsystemen in de Sport stand enkel ingrijpen als je het echt te bont maakt. Ook onregelmatige klinkerbestrating icm nat wegdek deert de auto niet en hobbelt er lekker overheen. Enige minpuntje was dat de auto hier en daar wel wat kraakjes vanuit het onderstel laat horen met nog net geen 10k km op de teller van deze demo van AC Hengelo.
Enige waar ik nog niet direct aan kan wennen zijn de schakelpaddles die vast aan de stuurkolom zitten, waardoor je soms nog eens mis grijpt, met name die paar keer dat je bocht uit net even wil shortshiften. Ook op de middenconsole zul je dan misgrijpen aangezien daar slechts een drietal knoppen zitten om de bak te bedienen.
Met iets meer ruimte om me heen op een rustig industrieterrein ook de Track modus nog kort uitgeprobeerd en dan blijft de auto ook mooi neutraal en kun je de auto, ondanks mijn beperkte drift skills, mooi gecontroleerd dwars de bocht uit sturen, zonder dat je, voor mijn gevoel, een mechanisch sperdiff echt mist. Ga je iets verder, zoals Henry in het filmpje van de ‘S’, dan wellicht wel, maar dat lijkt me vooral voor op het circuit dan een must. Verder zul je de auto wel iets meer moeten forceren om echt een stap opzij te zetten, aangezien het relatief zachte onderstel zoals gezegd goed grip en tractie houdt.
Wederom blijkt wel weer dat je met de A110 prima kunt inzetten als daily driver, als je over een paar praktische tekortkomingen kunt heen zetten, zoals daar is de bagageruimte, waar een kratje boodschappen bijv. toch wel problematisch blijft en je een abonnementje op de thuisbezorgservice van de Appie zou moeten nemen. Het motorgeluid van het vierpittertje is daarnaast ook wel echt aanwezig, ook in de normale stand. In vergelijk met mijn 4er is het met name op de snelweg misschien wel iets teveel als je meer dan 2u onderweg bent. Ben je lekker aan het sturen, dan klinkt hij best lekker. De audio is de hele tijd ook uitgeweest. Het gepruttel bij, met name, gas los is in het dorp wel iets teveel van het goede als je ‘m in de Sport modus laat staan. Je hebt er dan wel heel veel bekijks mee, naast dat deze ook nog eens in opvallend wit gekleed was.
Over verder gebruik, niet direct op het rijden van toepassing: De audio is prima, maar niet meer dan dat. De navigatie in de auto is heel basic (gehouden) en werkt in die zin voor de A naar B ritten prima, maar kan in geen mijlenver tippen aan het systeem in mijn eigen auto. De sportweergaves zijn leuk om op het scherm te toveren, maar hoe vaak zul je daar naar kijken en die info ook daadwerkelijk gebruiken bij de sportieve rit? Ik zie die echt als leuke gimmick.
Nog een paar fotootjes tijdens een van de droge momenten:
IMG_9402
IMG_9401
IMG_9391
-
- Berichten: 21729
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Renault Alpine A110
Doen Joop, keer wat anders dan zo’n zware BMW.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Renault Alpine A110
Gewoon kopen. Geen abo op Appie nodig. Boodschappentassen ipv kratten en als je heel veel koopt de rest in de stoel naast je gooien.
-
OnlineDownforce Hans
- Berichten: 12550
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
-
OnlineDownforce Hans
- Berichten: 12550
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Renault Alpine A110
Downforce Hans schreef: ↑12 nov 2019, 08:24Of laten bezorgen..... (oww kzie net dat dat al besproken werd)
-
- Berichten: 1008
- Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02
Re: Renault Alpine A110
Elke dag even boodschappen doen, paar dorpjes verderop
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Renault Alpine A110
Ja Hans. In jouw geval bezorgen want wachten is geen punt meer als je de hele dag thuis achter de geraniums zit. Hoop wel dat je spoedig een automatische voordeur krijgt want op jouw leeftijd ga je een keer van die lomp steile trap afdonderen. Misschien moet je overwegen om in de hal te wonen om het risico wat te verkleinen?
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: 130
- Locatie: Rotterdam
Re: Renault Alpine A110
Met een Seat Ibiza met 100pk was het daar al fantastisch sturen afgelopen juni. Altijd jammer als je dan je eigen auto niet bij je hebt. Met de A110 moet het helemaal fantastisch zijn. Voordeel van Portugal is dat het heel erg leeg s. Heb met de huur Ibiza bijna net zoveel lol gehad in Portugal als met de 130i in Oostenrijk en Italië later dit jaar.
-
- Berichten: 51398
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Renault Alpine A110
Mooi verhaal Joop. Als daily is zo'n 110 dan misschien niet zo goed inzetbaar, maar Renault heeft nog de Zoe:)
- Booooh
- Berichten: 3425
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: Renault Alpine A110
Bij Appie wel via #PasNL bestellen hè, houd ik er ook nog wat aan over ...
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
- Contacteer:
Re: Renault Alpine A110
Misschien iets voor de eigenaar van de gewone de Alpine A110 (Premiere Edition, Pure, Legende) die een upgrade willen doen. Chassis ingenieur David Pook (oa Jaguar Project 8 / Jaguar SVO) heeft zelf als dagelijkse wagen een A110 Premiere Edition. Die wagen is ook een beetje zijn persoonlijk test project (dat je op Insta kan volgen @alpine_life110). Hij heeft na een periode testen en aanpassen een specifieke verenset ontwikkeld (gemaakt door Eibach) voor de Alpine A110. Eentje dat een iets strakker rijgedrag prioriteit geeft tegenover de lagere look van de meeste verensets. De bewuste veren zijn straffer met hogere N/mm waarden en een verlaging van maar 16mm (lager heeft een A110 echt niet nodig en zou ook onhandig zijn op straat). Meeste losse verensets zijn niet door en door getest op specifieke modellen van auto’s, maar gewoon aangepast voor die wagen zo dat ze op die dempers passen en meer niet. Losse verensets kopen de meeste mensen toch meestal enkel voor de lagere look, dan voor de echt veel betere wegligging (zeker H&R enzo).
Op zich is er met de wegligging van de gewone A110 totaal niets mis, maar in snelle lange bochten en zeker op circuit zou de ophanging naar mijn smaak een klein beetje harder afgeveerd mogen zijn met iets minder koetswerkbewegingen (was mijn enige vorm van rijkritiek op de standaard Alpine). David zijn intentie van de verenset was minder rolbeweging, meer grip in de vooras in combinatie met nog steeds en zeer beweeglijke wagen met hoog comfort op Britse wegen.
Bij Alpine hebben ze deze zomer de duurdere A110 “S” uitgebracht. Iets meer vermogen, meer lichtgewicht optie’s, maar vooral ophangings aanpassingen met minder rol (straffere ARB) en iets meer grip (hardere veren, bredere banden). De S is nog steeds bedoelt voor straat, maar ook voor iets meer circuit of voor mensen die hem niet perse enkel en alleen dagelijks gebruiken. De verenset die David Pook ontwikkeld heeft en nu los van Eibach aanbiedt geeft als resultaat een Alpine met de wegligging die zo wat tussen de gewone en de duurdere S zit. Bij Eibach zelf kan je deze specifieke set niet kopen. De standaard verenset van Eibach zelf is sowieso ook lager en anders qua waarden dan deze.
In mijn ogen is deze set een beetje het beste van beide werelden. Ik volg hem al een tijdje en wist dat hij met de ontwikkeling van deze set bezig was. Ik heb nu als 1 van de eerste reeds een akkoord gegeven voor de eerste batch van zijn setje te bestellen. De eerste 10 krijgen de set aan een verlaagde prijs en is een mooie deal (levering vanaf maar 2020).
https://www.instagram.com/p/B5KNhyllJOq/
Op zich is er met de wegligging van de gewone A110 totaal niets mis, maar in snelle lange bochten en zeker op circuit zou de ophanging naar mijn smaak een klein beetje harder afgeveerd mogen zijn met iets minder koetswerkbewegingen (was mijn enige vorm van rijkritiek op de standaard Alpine). David zijn intentie van de verenset was minder rolbeweging, meer grip in de vooras in combinatie met nog steeds en zeer beweeglijke wagen met hoog comfort op Britse wegen.
Bij Alpine hebben ze deze zomer de duurdere A110 “S” uitgebracht. Iets meer vermogen, meer lichtgewicht optie’s, maar vooral ophangings aanpassingen met minder rol (straffere ARB) en iets meer grip (hardere veren, bredere banden). De S is nog steeds bedoelt voor straat, maar ook voor iets meer circuit of voor mensen die hem niet perse enkel en alleen dagelijks gebruiken. De verenset die David Pook ontwikkeld heeft en nu los van Eibach aanbiedt geeft als resultaat een Alpine met de wegligging die zo wat tussen de gewone en de duurdere S zit. Bij Eibach zelf kan je deze specifieke set niet kopen. De standaard verenset van Eibach zelf is sowieso ook lager en anders qua waarden dan deze.
In mijn ogen is deze set een beetje het beste van beide werelden. Ik volg hem al een tijdje en wist dat hij met de ontwikkeling van deze set bezig was. Ik heb nu als 1 van de eerste reeds een akkoord gegeven voor de eerste batch van zijn setje te bestellen. De eerste 10 krijgen de set aan een verlaagde prijs en is een mooie deal (levering vanaf maar 2020).
https://www.instagram.com/p/B5KNhyllJOq/
-
Onlinesitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Renault Alpine A110
Mooie upgrade!
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Renault Alpine A110
Wielen staan hem ook onverwacht goed.
Hoop voor je dat ze ana 10 afnemers komen zodat het in productie gaat
Hoop voor je dat ze ana 10 afnemers komen zodat het in productie gaat
- Luco
- Berichten: 27886
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Renault Alpine A110
In nederland is er ook al iemand bezig geweest met andere veersets, verbreding en (nog) betere wegligging
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
- Contacteer:
Re: Renault Alpine A110
Dat kan en heb ik geen weet van. Maar een ophangingsingenieur als David met een zeer betrouwbare en gereputeerde reputatie in autosector heb ik wel vertrouwen in dat die weet waar hij mee bezig is. Iedereen kan bredere, lagere opsmuk maken...maar weinige maken dingen die wagens echt beter doen rijden. Maar ik niet zeg dat die NL kit perse slecht is, want ik ken ze niet
- Franzino
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
- Locatie: Belgie
- Contacteer:
- Joop
- Berichten: 8892
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Renault Alpine A110
Klinkt als een mooie upgrade zonder echt hardcore te gaan. De standaard A110 zou in mijn ogen iets minder roll mogen hebben; al is dat misschien ook wel hetgeen de auto ook echt geschikt maakt voor alle dag.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 204 gasten