https://download.belastingdienst.nl/bel ... 1t23fd.pdf
23.3.12
Handboek Loonheffing
Ook wel een van de redenen waarom ik dus nu denk, ik verkoop die model 3 nu maar. Ze leveren nog goed geld op, vrijwel niks op afgeschreven op deze manier en daarnaast vind ik het voor mezelf gewoon een kut auto haha, prima voor kleine stukjes, last van mn rug als ik er meer dan 30min in moet zittenFabian schreef: ↑25 dec 2022, 22:08 Nee hoor, die vliegen allemaal NL uit denk ik. Want ondanks dat ze hard zullen zakken zijn ze nog steeds veel “te” duur voor Jan Modaal. Wij hebben overkill van m3’s in NL, buitenland zal ze opsnoepen. Duurt nog wel even voor de op Megane/308 waarde zitten (jan modaal)
Snap al sinds de exodus van de Outlander PHEV vanwege export niet dat bij subsidie regelingen er niet een extra voorwaarde toegevoegd wordt om dat soort auto's minimaal 10 jaar niet te mogen exporteren tenzij terugbetaling van minimaal zeg 50% van subsidie bedrag.Fabian schreef: ↑25 dec 2022, 22:08 Nee hoor, die vliegen allemaal NL uit denk ik. Want ondanks dat ze hard zullen zakken zijn ze nog steeds veel “te” duur voor Jan Modaal. Wij hebben overkill van m3’s in NL, buitenland zal ze opsnoepen. Duurt nog wel even voor de op Megane/308 waarde zitten (jan modaal)
Op de auto zit geen subsidie hè, enige wat er niet opKadett schreef: ↑26 dec 2022, 07:29Snap al sinds de exodus van de Outlander PHEV vanwege export niet dat bij subsidie regelingen er niet een extra voorwaarde toegevoegd wordt om dat soort auto's minimaal 10 jaar niet te mogen exporteren tenzij terugbetaling van minimaal zeg 50% van subsidie bedrag.Fabian schreef: ↑25 dec 2022, 22:08 Nee hoor, die vliegen allemaal NL uit denk ik. Want ondanks dat ze hard zullen zakken zijn ze nog steeds veel “te” duur voor Jan Modaal. Wij hebben overkill van m3’s in NL, buitenland zal ze opsnoepen. Duurt nog wel even voor de op Megane/308 waarde zitten (jan modaal)
+1 want een probleem in de restwaarde bedoel ik mee dat ze 1/2k extra zakken dan voorzien door groot aanbod. Daarmee leveren ze voor ons direct 1/2k verlies x duizenden tegelijk…Fabian schreef: ↑25 dec 2022, 22:08 Nee hoor, die vliegen allemaal NL uit denk ik. Want ondanks dat ze hard zullen zakken zijn ze nog steeds veel “te” duur voor Jan Modaal. Wij hebben overkill van m3’s in NL, buitenland zal ze opsnoepen. Duurt nog wel even voor de op Megane/308 waarde zitten (jan modaal)
Valt me relatief mee haha maar goed alles is relatief daarnaast is het ook gewoon weer wat wisseldrang, nog steeds de zoektocht voor wat voor mij de ideale combinatie is aan auto’s. En die combinatie veranderd ook wel steeds, door veranderende omstandigheden qua werk bijv.
Dat denk ik ook wel
Subsidie, geen BPM, MIA/KIA korting. Je snapt mij wel, de werkende NL leaser heeft dik korting gekregen over totaal bedrag qua onkosten voor de (PH)EV met als uiteindelijk doel dat die auto's in de tweedehands markt van NL terecht zouden komen.Martijn_bmw schreef: ↑26 dec 2022, 07:47Op de auto zit geen subsidie hè, enige wat er niet opKadett schreef: ↑26 dec 2022, 07:29Snap al sinds de exodus van de Outlander PHEV vanwege export niet dat bij subsidie regelingen er niet een extra voorwaarde toegevoegd wordt om dat soort auto's minimaal 10 jaar niet te mogen exporteren tenzij terugbetaling van minimaal zeg 50% van subsidie bedrag.Fabian schreef: ↑25 dec 2022, 22:08 Nee hoor, die vliegen allemaal NL uit denk ik. Want ondanks dat ze hard zullen zakken zijn ze nog steeds veel “te” duur voor Jan Modaal. Wij hebben overkill van m3’s in NL, buitenland zal ze opsnoepen. Duurt nog wel even voor de op Megane/308 waarde zitten (jan modaal)
zit is bpm maar op ice auto waar wel bpm zit moet de overheid ook bpm terugbetalen bij export. (En dus nadeliger voor de overheid dat een ice dan een EV wordt geëxporteerd)
Waarheen dan? Van wat ik begrijp is de laad infrastructuur in alle landen met uitzondering van NL dramatisch.. wie wil die bakken dan?Fabian schreef: ↑25 dec 2022, 22:08 Nee hoor, die vliegen allemaal NL uit denk ik. Want ondanks dat ze hard zullen zakken zijn ze nog steeds veel “te” duur voor Jan Modaal. Wij hebben overkill van m3’s in NL, buitenland zal ze opsnoepen. Duurt nog wel even voor de op Megane/308 waarde zitten (jan modaal)