ADV's auto's - X5, TM3, M2

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Arjan’s GT4 => Te koop! Model 3 Performance en 323ti

Bericht door Gijzert » 23 nov 2021, 07:34

Gaat dat goed met de fabrieksgarantie?

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Arjan’s GT4 => Te koop! Model 3 Performance en 323ti

Bericht door Robin » 23 nov 2021, 07:49

Uitlaten zeer zeker.

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3244
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Arjan’s GT4 => Te koop! Model 3 Performance en 323ti

Bericht door ADV » 23 nov 2021, 09:34

Jazeker, Milltek. Ik krijg er gewoon 2 jaar premium selectie garantie bij, en dat is inclusief uitlaat. Ik hoor dat ze, er als je hem naar andere dealers brengt, er nog wel eens moeilijk over kunnen doen.. Maar we zullen het zien. Hij klinkt echt gaaf.

Ondertussen is alles afgerond, inclusief de inruilprijs voor de GT4, we hebben het maar niet over de afschrijving. Bij een nieuwe auto moet je nou eenmaal bukken als je hem snel weg doet, en doordat ik op de vorige twee wissels weinig heb afgeschreven dacht ik: fuck it.

Daarnaast, als je klaar bent met een auto, ben je er ook klaar mee, geniet je er niet zo van en is het ook wel goed zo.

Over de M2 dan, ik zal even een kort, uh toch wat langer, verslagje schrijven van hoe ik tot dit ben gekomen.

Het begon allemaal eigenlijk met het inruilen van de GTS, ik was er van overtuigd dat ik weer meer plezier zou vinden in een 718 chassis, en het moest eigenlijk een GT4 worden. Macboy had toevalligerwijs net zijn 911T ingeruild op een GT3 en ik had eigenlijk zoiets van, een GT3 kan nooit zoveel beter zijn dan een GTS, ik moet weer terug naar een 718. Ik was gaan rijden met een GT4, en ik voelde me zoveel meer verbonden dan met de GTS. Nog "lang" (2 dagen ofzo) zitten twijfelen, is dit het wel, moet ik een handbak, ik ben meestal toch meer iemand van de PDK. Geen turbo, atmo, is dat wel wat voor mij etc. Maar die proefrit was gewoon leuk, ondanks dat hij nog ingereden moest worden en maar tot 4000 toeren kon. Uiteindelijk de beslissing genomen om het te doen, mede door de goede inruilprijs van de GTS.

Toen de GT4 in ontvangst genomen, ik moest zorgen dat ik zsm op de 3000km zat, want dan mocht ik eindelijk tot 8000 toeren. Veel gereden, veel snelweg. Kilometers maken was het idee. Eindelijk 3000km gehaald, in ongeveer 3 weken tijd en ik mocht door tot 8000rpm. Wat een geweld komt er los zeg, maar jezus wat rij je dan al snel. Er is natuurlijk al vaker wat gezet over de lange verzetten van de bak, en op zich is het niet erg, want die auto kan het prima hebben, maar voor je rijbewijs is het niet echt bevorderend. Ik had er echter plezier in.

Tot die bewuste dag, Macboy kwam langs met zijn GT3, ondanks dat ik niet heel lekker zit in de 918 kuipen met m'n te dikke reet (ja ja, ik ben inmiddels aan het sporten), toch een stuk gereden, en allemachtig wat zit er een emotie in die auto. Wat is dat ding gaaf en wat is dat ding ook gaaf op lagere snelheden. Thys omschreef het voor mij wel goed, hoewel de GT4 op alle vlakken enorm goed aanvoelt, hij wordt leuker naarmate je er meer emotie uithaalt. Voor mij is dat bijvoorbeeld hard rijden, hoog in de toeren en dan opschakelen en door. Maar dan rij je dus op een gegeven moment aan het einde van de derde versnelling op een weg waar je 60 mag ongeveer 3 x dat. Bij de GT3 was dat anders, deels door PDK, deels door het koppel van die motor onderin en deels ook door die keren dat je hem wel doortrekt tot 9000rpm, hoewel het niet nodig is. En toen sloeg het in als een bom, ik heb de verkeerde auto gekocht.

Ik ging rekenen en wist het zeker, er moet een 992 GT3 komen, het kon met wat kunst en vliegwerk financieel. Afgesproken bij PCT, eens een offerte gemaakt, voordeel, ik kon pas een bouwslot krijgen in april, dus kon er naar toe leven, nog wat kilometers op de GT4 zetten en dan omruilen. Afspraak gemaakt voor een GT3 proefrit, en zij zorgen dan dat de PON auto bij hun staat. Die haaiblauwe die iedereen al gereden heeft.

Daarin gereden, en wat een gave auto, wat gaat het hard de bocht om, en wat stuurt het geweldig. Maar, toch een stuk klinischer dan de 991.2 GT3 en je komt bij een probleem dat ik toen nog niet zo besefte als nu, het is weer een auto die je eigenlijk te hard moet rijden om er de emotie uit te halen die je wel bij de 991.2 GT3 op lagere snelheden er al uit krijgt. Ik was echter nog steeds van plan om dit door te gaan zetten.

Tot dat we met 12 andere debieltjes richting Frankrijk gingen, in een Twingo. Wat heb ik een plezier gehad in dat kleine Franse hokje zeg! Angst, fun, en denken dat je tot de max van die auto rijdt, totdat een of andere gekke Fries bij je instapt en na het koppelen direct zijn linkervoet weer boven het rempedaal hangt in plaats van op de voetsteun. En je dus ziet dat je helemaal niet tot de max van die auto gaat, maar tot de max van je eigen kunnen. Desalniettemin, plezier heb ik gehad! En toen kwam het besef, nee een 992 GT3 is helemaal niet wat ik wil, ik moet iets dat gewoon plezier geeft.

Daarnaast kwam ondertussen het besef dat de auto voor ons een tweede auto is, een auto waarmee ik onze zoon af en toe wegbreng of ophaal van de opvang, terwijl hij met zijn modderlaarsjes op de stoel kruipt, over de dorpel met carbon inleg en verlichting en ik als de dood was voor krasjes, of viezigheid. Tuurlijk kan je de auto stofzuigen en schoonmaken, maar eigenlijk ben ik er te zuinig op. Het weer werd slechter en ik pakte hem nog minder dan ik al deed. En dan staat hij daar, in de garage, niks te doen, zonde.. Je hebt een auto om hem te gebruiken. Heel even speelde de gedachte nog om een derde auto erbij te nemen (en daarvoor was de Cooper S ook een beetje bedoeld) om nog wel wat fun te kunnen hebben, maar waarbij ik ook niet zo gaf om hoe er mee omgesprongen werd en we gewoon konden gebruiken als semi-daily.

We gingen een week nadat we naar Frankrijk waren geweest met het gezin naar Oostenrijk. Samen met familie en we probeerden nog met haken en ogen het zo voor elkaar te krijgen dat de GT4 mee kon. Mijn neef en ik daarin, mijn vrouw en zijn vrouw met de twee kinderen in de Tesla. Maar dat ging niet gebeuren, mijn neef wilde met zijn eigen auto (Flying Spur) en zijn vrouw durfde daar niet in te rijden. Mijn vrouw haakt dan ook wel af en dus wij waren erop aangewezen om met de Model S naar Oostenrijk te gaan. Op zich een prima reisauto, zeker met kind, 3 keer stoppen, even 20-30min lopen/eten/drinken en weer door. Maar daar aangekomen, juist daar in die bergen een beetje kunnen sturen was leuk geweest, maar met een gezin daarheen gaan met een GT4 kan niet en dat kan ook niet met een GT3.

Toen heb ik de beslissing genomen, de GT4 moest er uit, maar wat komt dan terug? Daarnaast kwam ook het besef dat duurder niet altijd beter is en het feit dat ik volgend jaar van eenmanszaak om ga naar een BV vond ik het ook niet erg om even wat meer achter de hand te houden. Dus welke auto geeft me nagenoeg het plezier van een Porsche, de "fuck it" mentaliteit van een Cooper S of Twingo en wel de thrill om op een wat lagere snelheid toch op mijn limiet te rijden, zodat ik niet zover over het "fatsoenslimiet" hoef.

Kijk ik naar mijn funritjes, dan is dat meestal met anderen, en dan moet ik vaak eerst een stukje rijden. Ik heb ook enorm fun gehad in Duitsland destijds met mijn M135i (boete-sharing..), hard en comfortabel over de autobahn, maar ook verrassend leuk binnendoor. Dus ik wilde iets, waarbij het me niet zo uitmaakte als ik er wat KM's op zet, waarbij ik ook comfortabel snelweg km's kan maken, maar waarmee ik ook fun kan hebben op de binnenwegen en dan nog bovenstaand, een beetje "fuck it" erbij kunnen denken.

Het lijstje was niet zo lang, ik kwam al snel uit in mijn hoofd bij iets zoals ik had in de M135i, wellicht een M2, maar dat vond ik onzin, de N55 heb ik al gehad in de M135i, dan liever een M140i met B58 en die wat upgraden met Bilstein/KW en een sper. Een M2 CS was in mijn hoofd te duur voor wat het gaf en kwam je direct weer aan bij dat ik het dan zonde zou vinden als die kleine er in stapt en als het rommelig wordt etc. Ik wilde iets dat ik niet perse in de garage hoefde te zetten en ook prima onder de carport kon. Een M2 Competition dan, gave looks, prijs prima. In mijn hoofd moest dat hem al snel worden. Ik heb nog met een schuin oog naar een F80 gekeken, maar dan wordt het al weer snel de normale gezinsauto. Andere opties zag ik niet zo snel. Een Golf R, niks voor mij, die stoelen zitten me ook nooit lekker. Een RS3, rechtdoorbranden.. nee. Een Megane RS, mwah, hoewel goede ervaring met Renault, trekt me niet. Elke keer kwam ik terug op de M2 Comp.

Had het hierover met een aantal lui in een groepje en werd uitgenodigd door Romo om eens in zijn M2 CS te rijden. En vanaf dat moment wist ik het eigenlijk zeker, het moest een M2 worden. Helemaal niet super hard hoeven te rijden om al plezier te hebben. Krap bochtje om en het kontje wil al snel een stapje zetten. Maar ondertussen kan je ook gewoon lekker toeren, muziekje op, stoelverwarming aan, automaat in luie stand en gewoon chill. We hebben lekker gekletst en dat kan ook gewoon zonder te hoeven schreeuwen, een paar keer echt hard gereden en mooi door het Twentse landschap gemanoeuvreerd. Daarna stapte ik weer in de GT4 en dan voel je toch dat de M2 een relatief grote auto is. Dan merk je het, de GT4, die zo precies is als een scalpel, tegen een M2 CS, wat meer voelt als een kapmes, maar zeker niet minder leuk, en juist misschien door dat "botte boer" karakter wel leuker!

Twee dagen later had ik een proefrit in een M2 Competition. Deze keer bewust erheen gereden met de Twingo (hij had de GT4 al gezien die ik als inruil aanbood) zodat mijn referentiekader dit keer iets anders was. De CS stoelen zijn blijkbaar wat dieper dan de Comp stoelen en dat merkte ik zodra ik in de Comp stapte, het zat mij toch wat comfortabeler. Het hele plaatje viel toen samen, zeker omdat het nog wat natter was dan op mijn middag bij Romo. Een goeie dot gas en het kontje wil opzij, en dat terwijl je 30km/h rijdt. Het speelse, mijn eigen limiet, niet enorm over de limiet qua snelheid, ja hoor, ik zat met een grijns van oor tot oor. Deze uitvoering was Hockenheim Silver, een van mijn favoriete kleuren, had een Akrapovic uitlaat en was verder prima. Geprobeerd er uit te komen, maar dat was toch wat lastiger dan gedacht. Er zaten nog wat puntjes aan (stoeprandschade), er moesten nieuwe achterbanden onder. Ondertussen was ik met nog 2 andere M2 Comp's bezig, beide bij een BMW dealer. Beide kwamen uiteindelijk met een acceptabele inruilprijs naar voren. Uiteindelijk ging mijn voorkeur naar de Sunset Orange, deze had al een Milltek uitlaat en dan kijk je niet tegen die ballsack aan, dus voor mij een pre. Geen dakje, want dat kan alleen maar gaan kraken/suizen en ik heb eigenlijk een dakje nooit open vanwege windruis. De goeie kleur stiksels, alleen de interieurlijsten zijn hoogglans zwart ipv carbon, maar dat kan ik nog wel een keer vervangen. Vooraf het financiele plaatje besproken (Twente koopt mijn GT4 weer van hun, dus zij hoefden hem niet te zien).

Ik dus naar Dordrecht om hem te proberen, wat een auto! Eigenlijk hetzelfde als mijn vorige rit in de Competition, dit keer was het wat droger en ging het daarom ook wat sneller, maar ook op droog is hij op lagere snelheid al speelser dan een GT4. We hebben relatief hard over een paar dijkjes gereden, even door een woonwijkje, en je kan, ondanks de kleur, best anoniem ermee rond. Voor iedere leek is het "gewoon" een BMW, wel een met iets harder uitlaat geluid en iets meer plopjes. Van de liefhebbers krijg je duimpjes. De kleur in het echt is geweldig! In de zon best oranje, in de schemer schaduw mooi donker rood. Heel gaaf! Kortom, dit moest hem worden. Financieel waren we er al uit, dus er was weinig over te lullen.

Wel een paar kleine puntjes, de motorkap is ooit gespoten ivm steenslag, maar niet netjes afgesteld. Dealer logo achterop moet er nog even af en verder doen ze een volledige premium selectie check. Het is van origine een Belgische auto, maar goed, dat moet niet uitmaken als hij van de dealer komt.

Sommige mensen verklaren me voor gek, van een Porsche terug naar BMW, van een GT4 naar een M2, maar voor mij klopt het plaatje zoveel meer. Genoeg ruimte om comfortabel met z'n drieën weg te kunnen, fun op lagere snelheid, iets meer hooligan, maar ook gewoon een goede semi-daily. Wat minder duur dan een GT4 en daardoor hoef ik er voor mijn gevoel ook net wat minder zuinig op te zijn. Tuurlijk het is nog steeds een dure auto en tuurlijk ben ik er wel zuinig op, maar ik hoef niet zo panisch te doen als met de GT4. Ik sluit niet uit dat er ooit nog iets komt dat wel weer in de garage moet en waar ik echt zuinig op wil zijn, maar op dit moment past dat gewoon even niet, en dat is prima. Ik heb nog steeds gekozen voor een auto wat een droomauto is, een auto waarvan ik 3 jaar geleden nooit had verwacht dat ik daarvoor kon gaan en ondanks dat je nu veel duurdere auto's hebt gehad en toegang toe hebt, bewijst het maar weer dat duurder niet altijd beter is.
Laatst gewijzigd door ADV op 23 nov 2021, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.

R.Wiggel
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 mei 2020, 11:47
Auto: Megane RS Tracktool

Re: Arjan’s GT4 => Te koop! Model 3 Performance en 323ti

Bericht door R.Wiggel » 23 nov 2021, 09:50

Mooi om je hersenspinsels te lezen Arjan en denk dat je de goede keus hebt gemaakt.

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Arjan’s GT4 => Te koop! Model 3 Performance en 323ti

Bericht door martll » 23 nov 2021, 09:51

Mooi verhaal zo, begrijpelijk gezien de gezinssituatie. Eerst dacht ik huh, iets ander prijsje maar zelfde soort auto. (Compact, snel, rwd, wendbaar en in alle rijtesten worden ze tegenover elkaar gezet). Zijn allen droomauto's maar met een net iets ander karakter.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Arjan’s GT4 => Te koop! Model 3 Performance en 323ti

Bericht door Arthur » 23 nov 2021, 09:57

Goede keuze lijkt me, veel plezier ermee.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Arjan’s GT4 => M2C! Model 3 Performance en 323ti

Bericht door Jan Terwolde » 23 nov 2021, 10:25

Ik denk ook een erg goede keuze! Als je te voorzichtig mee moet doen is het tijd voor een goedkopere auto inderdaad.
En dat heeft niet per se wat te maken met hoeveel euro's je over hebt, maar ook zeker met de mindset waarmee je een auto koopt.
Je moet gewoon lekker een circuitdag of drifdag er mee kunnen doen, gewoon genieten met de auto zonder je in te houden :df:
Laatst gewijzigd door Jan Terwolde op 23 nov 2021, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Arjan’s GT4 => M2C! Model 3 Performance en 323ti

Bericht door Richardt. » 23 nov 2021, 10:27

Mooi en duidelijk verhaal Arjan!
Spijt zou ik niet hebben, je hebt hem maar mooi wel afgevinkt en misschien waardeer je de M2 juist met die ervaring nu nog wel veel meer.

Hopen dat je hier meer plezier uithaalt. Volgens mij leent zo'n auto zich in jouw situatie ook prima voor een driftdag op Papenburg oid, iets wat je met de GT4 absoluut niet zou doen.

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Arjan’s GT4 => M2C! Model 3 Performance en 323ti

Bericht door Knot » 23 nov 2021, 10:55

Mooie lap tekst om te lezen, aan de ene kant snap ik het, aan de andere kant ook totaal niet.

De GT4 is toch juist de rijders auto, uitknijpen tot in de hoge toeren. Straks heb je de M2 en verlang je weer terug, dat gevoel heb ik. Kocht mijn M235i ook impulsief, verkocht door het koppel en de hooligan status die je ermee kon bereiken met het sper wat ik erbij had genomen.

Denk serieus dat je met een M140i het beste af bent gezien je ook het gezin en practische element er steeds bij blijft halen, maargoed niks leuker dan wisselen als je het financieel goed voor mekaar hebt!

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Arjan’s GT4 => M2C! Model 3 Performance en 323ti

Bericht door tomgtr » 23 nov 2021, 11:08

Ik snap de logica wel. GT4 is geen 2e auto en een 3e auto is alleen leuk als je er tijd voor hebt. Met werk en jonge kid(s) zijn de gelegenheden om ff een stuk te rijden vaak minimaal.
Als je tijd hebt en ergens naar toe kan om uit te laten is leuk. Maar als de lol vaak gecombineerd moet worden met dagelijks vervoer lijkt me de M2 veel beter geschikt. Maar jouw wispelturigheid kennende is de kans dat we over half jaar weer een lap tekst lezen waarin je je volgende keuze naar jezelf goed praat ook niet verwaarloosbaar 🤓

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3244
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Arjan’s GT4 => M2C! Model 3 Performance en 323ti

Bericht door ADV » 23 nov 2021, 11:17

Knot schreef: 23 nov 2021, 10:55 Mooie lap tekst om te lezen, aan de ene kant snap ik het, aan de andere kant ook totaal niet.

De GT4 is toch juist de rijders auto, uitknijpen tot in de hoge toeren. Straks heb je de M2 en verlang je weer terug, dat gevoel heb ik. Kocht mijn M235i ook impulsief, verkocht door het koppel en de hooligan status die je ermee kon bereiken met het sper wat ik erbij had genomen.

Denk serieus dat je met een M140i het beste af bent gezien je ook het gezin en practische element er steeds bij blijft halen, maargoed niks leuker dan wisselen als je het financieel goed voor mekaar hebt!
Snap wat je zegt, maar M140i wil je ook weer sper, onderstel, mhd, uitlaat, downpipe, kom je verrassend snel in de buurt van een M2 denk ik dan. Plus het gehannes erbij. Het moet semi praktisch zijn, maar ook het moet wel "mijn" auto zijn.
tomgtr schreef: 23 nov 2021, 11:08 Ik snap de logica wel. GT4 is geen 2e auto en een 3e auto is alleen leuk als je er tijd voor hebt. Met werk en jonge kid(s) zijn de gelegenheden om ff een stuk te rijden vaak minimaal.
Als je tijd hebt en ergens naar toe kan om uit te laten is leuk. Maar als de lol vaak gecombineerd moet worden met dagelijks vervoer lijkt me de M2 veel beter geschikt. Maar jouw wispelturigheid kennende is de kans dat we over half jaar weer een lap tekst lezen waarin je je volgende keuze naar jezelf goed praat ook niet verwaarloosbaar 🤓
Nou dit dus, GT4 is ultieme 3e auto, mits je tijd hebt etc (of 2e auto als je alleenstaand bent). Maar ik heb bijvoorbeeld geen tijd om, als ik ergens heen moet, ik de kronkelroute van TomTom pak (zoals bijv Macboy). Ik moet nog de laatste maanden nog wel eens voor werk afspraken naar Amsterdam, vrouw heeft de Tesla mee, dan zit je al, GT4 parkeergarage in is drama, nou om dan de 323Ti te pakken gaat me ook wat ver (toch bijna 2 uur rijden).

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Arjan’s GT4 => M2C! Model 3 Performance en 323ti

Bericht door Tristan » 23 nov 2021, 11:35

Begrijpelijke keuze, heb om dezelfde reden een M2 gekocht. Zakelijk verkeer icm af en toe een leuk ritje tussendoor. Mooie compromis tussen comfort, inzetbaarheid en fun.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5994
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Arjan’s GT4 => M2C! Model 3 Performance en 323ti

Bericht door matthyssie » 23 nov 2021, 11:46

Leuk verhaal Arjan. Duidelijke beweegredenen en ik ben er van overtuigd dat je de juiste keuze hebt gemaakt! Leuk ook dat dat geouwehoer met de Twingo's zoveel teweeg heeft gebracht. :lol: :df:

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2688
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Arjan’s GT4 => M2C! Model 3 Performance en 323ti

Bericht door Mark 320iS » 23 nov 2021, 13:12

Heel herkenbaar en ik begrijp precies wat je bedoelt (niet dat ik een GT4 kan betalen maar goed :-)). Zelf heb ik in mijn E46 M3 al het gevoel dat het op de openbare weg veel te snel gaat om een beetje in de buurt van de limiet te komen. In de herfst en winter vind ik het vaak nog het leukst. Dan zijn de bladeren van de bomen waardoor je beter zicht hebt en het is vaak nat en glad waardoor de snelheid niet zo hoog hoeft te liggen om richting die limiet te gaan. Ben benieuwd hoe de M2C gaat bevallen. Ik heb na lang wikken en wegen weer besloten om mijn heil (weer) echt te zoeken in het circuitrijden, dat is mi. de enige plek waar je echt (veilig) de grens kunt opzoeken.

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4497
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Arjan’s GT4 => M2C! Model 3 Performance en 323ti

Bericht door Eeuwe » 23 nov 2021, 13:35

Mooi verhaal Arjan, en een prachtige auto met prachtige kleur! Nogmaals van harte gefeliciteerd. Briljant ook dat de Twingo trip (wat ook echt een paar prachtige dagen waren!) dit min of meer wat teweeg gebracht heeft :lol:

Gebruikersavatar
bartb
Berichten: 1078
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
Locatie: Friesland

Re: Arjan’s GT4 => M2C! Model 3 Performance en 323ti

Bericht door bartb » 23 nov 2021, 15:43

Mooi geschreven Arjan, ik kan me deze keuze heel goed inbeelden na het stuk van Thys en nu jouw ervaring. Iedereen zal je inderdaad wel voor je gek verklaren maar ik denk dat het gemak waarmee je een M2 rijdt en pakt veel groter is. En daardoor dus automatisch meer plezier.

Wimo
Berichten: 2028
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Arjan’s GT4 => M2C! Model 3 Performance en 323ti

Bericht door Wimo » 23 nov 2021, 17:13

Kunnen de kinders wel een beetje zitten achterin zo'n ding?

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1931
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
Locatie: Flevoland

Re: Arjan’s GT4 => M2C! Model 3 Performance en 323ti

Bericht door Hitz » 23 nov 2021, 17:33

Helder verhaal Arjan, alvast veel :df: gewenst!

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Arjan’s GT4 => M2C! Model 3 Performance en 323ti

Bericht door Martijn_bmw » 23 nov 2021, 18:05

Mooi stuk tekst Arjan, en feli met de wissel! Echt een mega kleur en sowieso M2 een van de mooiste nieuwe bmws :)

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Arjan’s GT4 => M2C! Model 3 Performance en 323ti

Bericht door Robin » 23 nov 2021, 19:00

Tja. Ik denk dat het een slechte keus is. Want straks blijf je voor eeuwig in ' Prins Bernard ' ( hij is oranje , maar toch 'n beetje een Messerschmitt) rondrijden:))))

Die Milltek wil ik nog wel eens even horen.

Zojuist, drie kwartier terug de MHD STAGE 1 erin gedownload. Wil ik gekker dan naar downpipes en ander geneuzel.
Buiten het feit dat ik m'n telefoon even dood had van het uploaden/downloaden weetikveel is het ding nu nog feller op 't gas. Idioot. En dat was 't al:)

Dat kan jij straks ook Arjan:)

TLRS
Berichten: 2902
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Arjan’s GT4 => M2C! Model 3 Performance en 323ti

Bericht door TLRS » 23 nov 2021, 19:47

Volkomen begrijpelijk..

Het is fijn als een auto fysiek past, en je leven past.. en tot z'n recht komt in jouw (rij)omgeving. Viel spass :df:

Online
Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3434
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Arjan’s GT4 => M2C! Model 3 Performance en 323ti

Bericht door Joël D. » 23 nov 2021, 20:27

Wimo schreef: 23 nov 2021, 17:13 Kunnen de kinders wel een beetje zitten achterin zo'n ding?
Dat is natuurlijk getest door Austin en mij!

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Arjan’s GT4 => M2C! Model 3 Performance en 323ti

Bericht door Tristan » 23 nov 2021, 20:31

Joël D. schreef: 23 nov 2021, 20:27
Wimo schreef: 23 nov 2021, 17:13 Kunnen de kinders wel een beetje zitten achterin zo'n ding?
Dat is natuurlijk getest door Austin en mij!
Mijn zoons van 7 en 4 passen makkelijk achterin.

Wimo
Berichten: 2028
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Arjan’s GT4 => M2C! Model 3 Performance en 323ti

Bericht door Wimo » 23 nov 2021, 20:41

Ok, ook goed om te weten...

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3244
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Arjan’s GT4 => M2C! Model 3 Performance en 323ti

Bericht door ADV » 23 nov 2021, 21:06

Austin van 27 ook.. :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], erwin20vt, Godspeed, Luco, nickdoesburg, Rogerb, SlowCo en 56 gasten