Je bovenste punt is niet helemaal vergelijkbaar. Want snelheids verschil is procentueel wel ongeveer hetzelfde. De remweg dan totaal weer niet.Baboulah schreef: ↑27 nov 2023, 15:38Dit is niet anders dan met E-fietsers die 30 gaan en autos die 50 (of harder) rijden, verschil in snelheid iets minder, maar zelfde principe gaat merendeel vd tijd toch ook goed?
Het grote probleem in nl is juist dat mensen er vanuit gaan "die mag niet hard dus ik kan wel naar links". Op het moment dat je de snelheden omhoog gooit weer, zal dat weer afnemen en zullen mensen zorgvuldiger kijken voor ze een baan opschuiven, vooral de typetjes die stoicijns 100 blijven kachelen ofzo die zullen snel genoeg afleren dan op zo een manier naar links te gaan denk ik zomaar...
Nederland is het land met de oudste auto's gemiddeld in Europa en de meeste A/B segmenters in verhouding. Een A segmenter doet met beetje moeite 150kmh max. Daarmee zeg je dus eigenlijk dat die in de avond maar op de rechterbaan moeten blijven want jij moet erlangs? En die touring car die een vrachtwagen in wilt halen?
Daarom zeg ik. Die 140 heb ik geen probleem mee. Maar als je dan nog steeds figuren hebt die dat niet hard genoeg vinden en met (bijna) 50kmh te hard overal langs knallen, ja dan heb ik zoiets van zorg er dan maar voor dat de gevolgen van te hard rijden dan groter worden.