Je hoogste CJIB acceptgiro

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31199
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door JP » 11 mar 2023, 09:54

Keuringsinstanties en cbr hebben nu al een mega-achterstand…

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5282
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Kasteel » 11 mar 2023, 11:02

Ja, klopt, maar dat argument ligt bij CBR denk ik? Zij hebben nu al 5-10 jaar een achterstand bij de ouderen en medische keuringen…

Mijn ouders hadden het tijdig bij elkaar bespreekbaar gemaakt, wanneer 1 van de 2 twijfelt over zichzelf of ander, zouden ze een rijles inplannen bij een bevriende instructeur om deze onafhankelijk een mening te laten vormen.

Robin
Berichten: 51345
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Robin » 11 mar 2023, 11:22

m'n ouweheer (77) vond ik altijd zeer beheerst rijden, reed paar weken terug nog van Heerenveen via Amstelveen (waar m'n 'stiefbroer' woont) naar fokking Zaltbommel en weer terug natuurlijk. Nu werd hij wat 'banger' ivm sneeuw en we zouden morgen naar Maastricht, hij gaat niet mee, voelt zich ook n beetje grieperig....

Maar die man heeft z'n rbw weer voor 5 jaar verlengd vorig jaar ofzo(2027 blijkbaar)....hij mag weer tot 81. Zoals ik 'm ken is het nog steeds een 'ok automobilist'. Bij mij in de auto was hij wel eens bang:)
Maar bij Andre in z'n EVO op Assen toen een keer, vond hij 'wel leuk', was er niet eens zo van onder de indruk:)

Robin
Berichten: 51345
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Robin » 11 mar 2023, 11:28

Daarover gesproken. Ergens '95 wij naar de IAA in Frankfurt in de E34 525tds van André's pa toendertijd. Mijn ouwe en die van Andre op de achterbank en wij om de beurt planken:)
220 max ofzo?, harder wilde hij niet. Maar ook 'constant' plank plank. Mijn pa was wel wat 'nerveus' op die snelheden zag ik wel....

Pa van André boeide 't niet, die reed mid 80s met '180'(not kidding!) in de sneeuwprak in z'n W124 300d over de Afsluitdijk vaak in licht overstuur wielspin.....: linkerbaan, wij als jochies achterin vonden 't prachtig:)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31199
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door JP » 11 mar 2023, 12:01

Paar dagen geleden discussie over alcohol en straffen. Gisteravond zo'n gek die bezopen en doorgesnoven een heel gezin naar de .... rijdt..... :nah:

https://www.bd.nl/waalwijk/gezin-met-tw ... gle.com%2F

Welke straf zou die moeten krijgen ?

Robin
Berichten: 51345
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Robin » 11 mar 2023, 12:31

JP schreef: 11 mar 2023, 12:01 Paar dagen geleden discussie over alcohol en straffen. Gisteravond zo'n gek die bezopen en doorgesnoven een heel gezin naar de .... rijdt..... :nah:

https://www.bd.nl/waalwijk/gezin-met-tw ... gle.com%2F

Welke straf zou die moeten krijgen ?
Ophangen aan de hoogste boom.

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6212
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Opa » 11 mar 2023, 13:11

Een lage boom mag ook, zodat ie net wel, net niet de grond kan aanraken met z'n tenen.....duurt het lekker lang. :devil:

Kadett
Berichten: 4643
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Kadett » 11 mar 2023, 14:14

Ik hoop dat er niet nog een zoon/dochter/broer/zus over is die thuis was gebleven. Je zal het bericht maar krijgen :(

Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1500
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Baboulah » 11 mar 2023, 20:46

Kadett schreef: 11 mar 2023, 14:14 Ik hoop dat er niet nog een zoon/dochter/broer/zus over is die thuis was gebleven. Je zal het bericht maar krijgen :(
En zowel, mag diegene een mooi lijfstraf bedenken en uitvoeren als diegene dat aan zou kunnen en willen, no limits. Dat lijkt me pas een mooie straf

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Knot » 21 mar 2023, 12:27

Waar ik gister nog over na zat te denken... nu drink ik geen alcohol meer en rij ik haast niet te hard maar in geval je het wel doet zitten er dikke boetes en rijontzegging aan vast terwijl je GEEN ongeval niks veroorzaakt hebt, men gooit het op de verhoogde KANS.

Peer je hem vol achterin bij iemand omdat je gewoon niet zo'n beste chauffeur bent kan je daarna gewoon vrolijk verder zonder boete, zonder rijontzegging etc...

Eigenlijk krom want diegene die 152 over een lege A12 knort of die na de vrijmibo met 3 of 4 pilsjes naar huis cruised wordt er wel op afgerekend terwijl er eigenlijk daadwerkelijk niks fout is gegaan.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4099
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Philipoo » 21 mar 2023, 12:31

Knot schreef: 21 mar 2023, 12:27 Waar ik gister nog over na zat te denken... nu drink ik geen alcohol meer en rij ik haast niet te hard maar in geval je het wel doet zitten er dikke boetes en rijontzegging aan vast terwijl je GEEN ongeval niks veroorzaakt hebt, men gooit het op de verhoogde KANS.

Peer je hem vol achterin bij iemand omdat je gewoon niet zo'n beste chauffeur bent kan je daarna gewoon vrolijk verder zonder boete, zonder rijontzegging etc...

Eigenlijk krom want diegene die 152 over een lege A12 knort of die na de vrijmibo met 3 of 4 pilsjes naar huis cruised wordt er wel op afgerekend terwijl er eigenlijk daadwerkelijk niks fout is gegaan.
Is het vreemdgaan als je niet betrapt wordt?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Knot » 21 mar 2023, 12:36

Hoe bont moet je het maken met schade/aanrijdingen voordat je rijontzegging krijgt trouwens?

Het is altijd "ik had pech, ongelukje"... en door.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31199
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door JP » 21 mar 2023, 12:54

Philipoo schreef: 21 mar 2023, 12:31
Knot schreef: 21 mar 2023, 12:27 Waar ik gister nog over na zat te denken... nu drink ik geen alcohol meer en rij ik haast niet te hard maar in geval je het wel doet zitten er dikke boetes en rijontzegging aan vast terwijl je GEEN ongeval niks veroorzaakt hebt, men gooit het op de verhoogde KANS.

Peer je hem vol achterin bij iemand omdat je gewoon niet zo'n beste chauffeur bent kan je daarna gewoon vrolijk verder zonder boete, zonder rijontzegging etc...

Eigenlijk krom want diegene die 152 over een lege A12 knort of die na de vrijmibo met 3 of 4 pilsjes naar huis cruised wordt er wel op afgerekend terwijl er eigenlijk daadwerkelijk niks fout is gegaan.
Is het vreemdgaan als je niet betrapt wordt?
Als je haar voorstelt aan je vrouw, is ze voor haar geen vreemde meer…. :coffee:

Kadett
Berichten: 4643
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Kadett » 21 mar 2023, 13:32

Knot schreef: 21 mar 2023, 12:27 Waar ik gister nog over na zat te denken... nu drink ik geen alcohol meer en rij ik haast niet te hard maar in geval je het wel doet zitten er dikke boetes en rijontzegging aan vast terwijl je GEEN ongeval niks veroorzaakt hebt, men gooit het op de verhoogde KANS.

Peer je hem vol achterin bij iemand omdat je gewoon niet zo'n beste chauffeur bent kan je daarna gewoon vrolijk verder zonder boete, zonder rijontzegging etc...

Eigenlijk krom want diegene die 152 over een lege A12 knort of die na de vrijmibo met 3 of 4 pilsjes naar huis cruised wordt er wel op afgerekend terwijl er eigenlijk daadwerkelijk niks fout is gegaan.
Ik drink max 1 of 2 biertjes als ik nog moet rijden vaak zit er dan ook 4-5uur tussen dat eerste biertje en weer rijden. Nu ben ik geen veeldrinker. Maar ene keer valt ie 'slechter' dan anders en hou ik het ook bij die ene.

Maar net als die Rai Vloet die een kind van 4 doodrijdt door die acties van hem. Ik zou zeggen 10 jaar de bak in en al je verdiensten dusver gaan naar ouders van slachtoffer.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Knot » 21 mar 2023, 14:33

Gaat mij vooral om ook blikschade dat is dikke prima maar geen vlieg kwaad gegaan hebben met paar pils op of de vaart erin ben je wel de Sjaak en mag je fietsen

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39707
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Arthur » 21 mar 2023, 15:09

:hmmm:

Elise
Berichten: 7280
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Elise » 21 mar 2023, 15:45

Knot schreef: 21 mar 2023, 14:33 Gaat mij vooral om ook blikschade dat is dikke prima maar geen vlieg kwaad gegaan hebben met paar pils op of de vaart erin ben je wel de Sjaak en mag je fietsen
Rij eens met 30kmh tegen en muur aan en daarna met 150 en kijk eens of er verschil in zit. :coffee:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26692
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Martijn_bmw » 21 mar 2023, 15:47

Knot schreef: 21 mar 2023, 14:33 Gaat mij vooral om ook blikschade dat is dikke prima maar geen vlieg kwaad gegaan hebben met paar pils op of de vaart erin ben je wel de Sjaak en mag je fietsen
Daar heb je toch schadevrije jaren voor, iemand die nooit schade rijdt betaald weinig premie.
Iemand die veel schade rijdt betaald veel premie en iemamd die nóg meer schades rijdt kan op gegeven moment niet meer verzekeren en officieel dus ook niet meer rijden dan.

Kadett
Berichten: 4643
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Kadett » 21 mar 2023, 15:49

Martijn_bmw schreef: 21 mar 2023, 15:47
Knot schreef: 21 mar 2023, 14:33 Gaat mij vooral om ook blikschade dat is dikke prima maar geen vlieg kwaad gegaan hebben met paar pils op of de vaart erin ben je wel de Sjaak en mag je fietsen
Daar heb je toch schadevrije jaren voor, iemand die nooit schade rijdt betaald weinig premie.
Iemand die veel schade rijdt betaald veel premie en iemamd die nóg meer schades rijdt kan op gegeven moment niet meer verzekeren en officieel dus ook niet meer rijden dan.
Genoeg verhalen in nieuws over veelplegers die gewoon blijven rijden.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26692
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Martijn_bmw » 21 mar 2023, 15:52

Kadett schreef: 21 mar 2023, 15:49
Martijn_bmw schreef: 21 mar 2023, 15:47
Knot schreef: 21 mar 2023, 14:33 Gaat mij vooral om ook blikschade dat is dikke prima maar geen vlieg kwaad gegaan hebben met paar pils op of de vaart erin ben je wel de Sjaak en mag je fietsen
Daar heb je toch schadevrije jaren voor, iemand die nooit schade rijdt betaald weinig premie.
Iemand die veel schade rijdt betaald veel premie en iemamd die nóg meer schades rijdt kan op gegeven moment niet meer verzekeren en officieel dus ook niet meer rijden dan.
Genoeg verhalen in nieuws over veelplegers die gewoon blijven rijden.
Tja die houd je altijd er zijn ook mensen die gewoon doorrijden na ingenomen rijbewijs voor snelheid of drank

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Knot » 21 mar 2023, 18:17

Maar diegene die met 30 of 50 ergens op klapt heeft daadwerkelijk een klapper gemaakt en degene die 150 rijdt heeft nog niks fout gedaan en moet wel fietsen.

Hogere premie betalen hoop mensen gewoon. van mij mag het na de tweede schade ook gewoon rijbewijs inname zijn als dit binnen een bepaalde periode is. Zat klunzen op de weg.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31199
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door JP » 21 mar 2023, 18:44

Afbeelding

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31199
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door JP » 28 apr 2023, 17:13

Verkeersboetes gaan met 10 procent omhoog. Het ministerie van Justitie en Veiligheid moet bijdragen aan het dekken van het overheidstekort en doet dat door de verkeersboetes te verhogen, zo blijkt uit de voorjaarsnota van het kabinet die vrijdag naar de Tweede Kamer is gestuurd.

De verhoging van de boetes gaat waarschijnlijk op 1 januari in.

Alle departementen, behalve Defensie, moeten bijdragen aan het sluitend maken van de rijksbegroting. Voor Justitie en Veiligheid gaat het om structureel 190 miljoen euro. Dat brengt het departement voor het belangrijkste deel op via verhoging van de boetes.


Het ministerie kampt juist met tegenvallende boeteontvangsten door het uitvallen van trajectcontroles en wegwerkzaamheden, zo blijkt verder uit de voorjaarsnota. Door op andere plekken intensiever te gaan controleren, moet deze tegenvaller worden ingelopen.

Een boete op het vasthouden van een smartphone tijdens het rijden bedraagt nu 380 euro en door het rood rijden 280 euro. Zonder gordel rijden levert een boete op van 160 euro. Daar komt straks dus overal 10 procent bovenop.
:coffee:

https://www.transport-online.nl/site/15 ... ent-omhoog

Kadett
Berichten: 4643
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Kadett » 28 apr 2023, 18:25

Iedereen rustiger gereden vanwege inflatie/brandstof tarieven etc. Weer niet goed voor de roverheid.

Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Eric Z » 28 apr 2023, 18:39

De overtreding is ook niet erg hè, als je maar betaald! Er staan hierboven geen redenen die met de verkeersveiligheid te maken hebben.

Bij deze nomineer ik heel df voor een lintje vanwege de bijdrages om het begrotingstekort op te lossen. Is het niet door boetes dan is het wel door accijnzen. :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 192 gasten