Je hoogste CJIB acceptgiro

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Elise » 09 mar 2023, 12:08

Hier loopt langs het kanaal een prachtig fietspad waar hele pelotons voorbij komen waar iedereen voor moet wijken. Ze hebben er altijd flink de vaart in en remmen voor iets is er niet bij, want dan hebben ze een kleine kop/staart botsing zal ik maar zeggen.....
Wat ik heb begrepen liggen er ook wat Strava uitdagingen op de route, dus mooi om daar even je persoonlijke record te verbreken :thumbup:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door JP » 09 mar 2023, 12:46

De fanatieke wielrenners rijden niet op het fietspad want dat levert met hun snelheden vs slingerende appende jongeren of st'oma op de fiets snel confronterende conflicten op. Daarbij is een bel weer 40gram gewicht en dat wordt ook vaak wegbezuinigd......Dan beginnen ze te schreeuwen als ze er voorbij willen.

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Knot » 09 mar 2023, 13:36

Die schreeuwende heb ik dus WEL een pesthekel aan, HEEEY achter je, dan blokkeer ik ze juist zodat hun strava tijd finaal naar de kl**te is.

Geen bel kopen van 40 gram maar wel met je vette bierpens op een carbon fietsje van 4k zitten, proost!

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Richardt. » 09 mar 2023, 13:41

Geen bel kopen van 40 gram maar wel met je vette bierpens op een carbon fietsje van 4k zitten, proost!
Haha ja! Exact waar ik aan moest denken.

Zo'n net te krap Tour du France Aliexpres fietspakje, veel te dure fiets van exotische materialen, net wat teveel overgewicht en er dan geen belletje opschroeven omwille van het gewicht :roflol:

En ach, ik zie hier (klein toeristisch dorpje) in de zomer ook vaak genoeg ANWB stelletjes of gezinnetjes op fietsvakantie op de rijbaan fietsen. Terwijl er een prima breed fietspad naast de weg ligt, gescheiden door een groenstrook. Maar nee, lekker tussen het vrachtverkeer blijven rijden op rijbaan. Gaat er dan echt geen lichtje branden?

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Knot » 09 mar 2023, 13:44

Tsja, het regelt zichzelf soms.

Met hardlopen ga ik ook wel eens een stukje over straat, daar is 12 per uur eigenlijk te traag voor maar het geklooi als er 3 kinderwagens etc aan komen op de stoep is ook niks.

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6181
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Opa » 09 mar 2023, 16:55

Bram schreef: 09 mar 2023, 10:48 Hoeveel racefietsers rijden er rond
Teveel!!!

Je moet hier es op een dag met lekker weer op het fietspad in de duinen gaan rijden met je normale fiets, dan wordt je vanzelf horendol van al die schreeuwende en jakkerende wielrenners die zo ongeveer denken dat ze eigenaar zijn van dat fietspad. :wtf:
Hier in de omgeving heb je met een beetje mooi weer heel veel van die hobby-wielrenners op de wegen en fietspaden....heel irritant zijn de meeste van die lui. :devil:

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Gijzert » 09 mar 2023, 20:24

Opa schreef: 09 mar 2023, 16:55
Bram schreef: 09 mar 2023, 10:48 Hoeveel racefietsers rijden er rond
Teveel!!!

Je moet hier es op een dag met lekker weer op het fietspad in de duinen gaan rijden met je normale fiets, dan wordt je vanzelf horendol van al die schreeuwende en jakkerende wielrenners die zo ongeveer denken dat ze eigenaar zijn van dat fietspad. :wtf:
Hier in de omgeving heb je met een beetje mooi weer heel veel van die hobby-wielrenners op de wegen en fietspaden....heel irritant zijn de meeste van die lui. :devil:
Draai het eens om.

Zo irritant van die mensen die langzaam fietsen en zich gedragen alsof het hele fietspad van hun is. Met zijn 2en naast elkaar blijven fietsen. De wielrenners fietsen achter elkaar en waarschuwen met een TEGEN de wielrenners in hun wiel voor langzamere egoisten. Dat wordt dan door het langzame kudtvolk weer opgevat dat ze tegen hun schreeuwen.

De hele wereld draait niet om jullie anwb electrische fiets volk.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Bram » 09 mar 2023, 21:05

Kortom, leven en laten leven.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door JP » 09 mar 2023, 21:13

Van zo'n strakke ballenknijper krijg je gewoon een kort lontje.....:coffee:

Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Elise » 09 mar 2023, 22:07

Gijzert schreef: 09 mar 2023, 20:24 Zo irritant van die mensen die langzaam fietsen en zich gedragen alsof het hele fietspad van hun is. Met zijn 2en naast elkaar blijven fietsen. De wielrenners fietsen achter elkaar en waarschuwen met een TEGEN de wielrenners in hun wiel voor langzamere egoisten.
Hier fietsen de wielrenners gezellig met z'n tweeën naast elkaar, behalve als ze met z'n drieën zijn, dan het liefst met z'n drieën naast elkaar. Als het een groep van bijvoorbeeld 20 man is, dan zijn het 10 fietsen achter elkaar...... 2 dik :whistle:

Beetje zoals dit filmpje, daar rijden ze ook 2 dik.
https://www.dumpert.nl/item/100051865_f7c8eae5

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Knot » 10 mar 2023, 00:19

Net als met een paar BMW maten 240 over de A12 cruisen, al dat volk wat 130 tokkelt denken dat de snelweg van hun is ofzo 😎

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6181
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Opa » 10 mar 2023, 01:14

Gijzert schreef: 09 mar 2023, 20:24
Opa schreef: 09 mar 2023, 16:55
Bram schreef: 09 mar 2023, 10:48 Hoeveel racefietsers rijden er rond
Teveel!!!

Je moet hier es op een dag met lekker weer op het fietspad in de duinen gaan rijden met je normale fiets, dan wordt je vanzelf horendol van al die schreeuwende en jakkerende wielrenners die zo ongeveer denken dat ze eigenaar zijn van dat fietspad. :wtf:
Hier in de omgeving heb je met een beetje mooi weer heel veel van die hobby-wielrenners op de wegen en fietspaden....heel irritant zijn de meeste van die lui. :devil:
Draai het eens om.

Zo irritant van die mensen die langzaam fietsen en zich gedragen alsof het hele fietspad van hun is. Met zijn 2en naast elkaar blijven fietsen. De wielrenners fietsen achter elkaar en waarschuwen met een TEGEN de wielrenners in hun wiel voor langzamere egoisten. Dat wordt dan door het langzame kudtvolk weer opgevat dat ze tegen hun schreeuwen.

De hele wereld draait niet om jullie anwb electrische fiets volk.
Ik draai helemaal niks om. :tooth:

Wielrenners schreeuwen helemaal niet tegen elkaar maar brullen gewoon:"AAN DE KANT" tegen mensen die daar normaal fietsen.
Zoals ik jouw commentaar hier lees behoor jij dus bij dat groepje aso-wielrenners.....ga lekker op een afgesloten baan je rondjes rijden, net zoals je tegenwoordig ook alleen nog op een circuit hard auto kunt/mag rijden.
En ik ben nog trager dan dat elekctische fietsvolk, ik heb helemaal geen accu op m'n fiets. :lol:

Het zijn trouwens niet alleen fietsers die last van wielrenners hebben, maar ook automobilisten, voetgangers en ik heb ook al klachten gehad van verschillende dieren die zich niet meer veilig voelden met die maniakken. :mrgreen:

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Gijzert » 10 mar 2023, 07:54

Opa schreef: 10 mar 2023, 01:14
Gijzert schreef: 09 mar 2023, 20:24
Opa schreef: 09 mar 2023, 16:55
Teveel!!!

Je moet hier es op een dag met lekker weer op het fietspad in de duinen gaan rijden met je normale fiets, dan wordt je vanzelf horendol van al die schreeuwende en jakkerende wielrenners die zo ongeveer denken dat ze eigenaar zijn van dat fietspad. :wtf:
Hier in de omgeving heb je met een beetje mooi weer heel veel van die hobby-wielrenners op de wegen en fietspaden....heel irritant zijn de meeste van die lui. :devil:
Draai het eens om.

Zo irritant van die mensen die langzaam fietsen en zich gedragen alsof het hele fietspad van hun is. Met zijn 2en naast elkaar blijven fietsen. De wielrenners fietsen achter elkaar en waarschuwen met een TEGEN de wielrenners in hun wiel voor langzamere egoisten. Dat wordt dan door het langzame kudtvolk weer opgevat dat ze tegen hun schreeuwen.

De hele wereld draait niet om jullie anwb electrische fiets volk.
Ik draai helemaal niks om. :tooth:

Wielrenners schreeuwen helemaal niet tegen elkaar maar brullen gewoon:"AAN DE KANT" tegen mensen die daar normaal fietsen.
Zoals ik jouw commentaar hier lees behoor jij dus bij dat groepje aso-wielrenners.....ga lekker op een afgesloten baan je rondjes rijden, net zoals je tegenwoordig ook alleen nog op een circuit hard auto kunt/mag rijden.
En ik ben nog trager dan dat elekctische fietsvolk, ik heb helemaal geen accu op m'n fiets. :lol:

Het zijn trouwens niet alleen fietsers die last van wielrenners hebben, maar ook automobilisten, voetgangers en ik heb ook al klachten gehad van verschillende dieren die zich niet meer veilig voelden met die maniakken. :mrgreen:
Ik behoor wel tot de wielrenners. Niet tot de kleine groep aso wielrenners.
Maar heb wel begrip voor beide kanten. En dat mis ik hier.

Als fietser wordt je niet vrolijk van het volk wat hun dier of aan een te lange lijn heeft of los heeft lopen zonder enige controle op het gedrag van het dier. Een heel fijn gevoel kan ik je zeggen. Achtervolgd worden door een Duitse herder die in je voeten probeert te bijten. (Gelukkig had ik een carbon zool)

Gewoon ophouden met dat gegeneraliseer en dat gekanker op ALLE ANDEREN.

Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Elise » 10 mar 2023, 08:09

Gijzert schreef: 10 mar 2023, 07:54 Maar heb wel begrip voor beide kanten. En dat mis ik hier.

Als fietser wordt je niet vrolijk van het volk wat hun dier of aan een te lange lijn heeft of los heeft lopen zonder enige controle op het gedrag van het dier. Een heel fijn gevoel kan ik je zeggen. Achtervolgd worden door een Duitse herder die in je voeten probeert te bijten. (Gelukkig had ik een carbon zool)

Gewoon ophouden met dat gegeneraliseer en dat gekanker op ALLE ANDEREN.
Als (kleine) hond wordt je niet vrolijk als je samen met je baas langs de kant van het fietspad staat te wachten totdat de fietsers voorbij zijn en die fietsers niet even de moeite nemen om met een boog om je heen te fietsen als daar alle ruimte voor is, maar rakelings langs je heen scheuren......

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Gijzert » 10 mar 2023, 08:27

Zucht.....

Je hebt gelijk. Dat wil je graag horen. Ik ben trots op je.

Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Elise » 10 mar 2023, 08:41

Gijzert schreef: 10 mar 2023, 08:27 Zucht.....

Je hebt gelijk. Dat wil je graag horen. Ik ben trots op je.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Martijn_bmw » 10 mar 2023, 08:51

Nu is het gemier over en weer wel weer klaar ;)

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Knot » 10 mar 2023, 09:15

Gijzert schreef: 10 mar 2023, 07:54 Gewoon ophouden met dat gegeneraliseer en dat gekanker op ALLE ANDEREN.
Graag niet spotten met de ziekte kanker, dat kan wel eens gevoelig liggen bij mensen die dierbaren zijn verloren hierdoor, het gaat maar om een fietshobby.

Online
Baboulah
Berichten: 1495
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Baboulah » 10 mar 2023, 09:36

Gijzert schreef: 09 mar 2023, 20:24 Draai het eens om.

Zo irritant van die mensen die langzaam fietsen en zich gedragen alsof het hele fietspad van hun is. Met zijn 2en naast elkaar blijven fietsen. De wielrenners fietsen achter elkaar en waarschuwen met een TEGEN de wielrenners in hun wiel voor langzamere egoisten. Dat wordt dan door het langzame kudtvolk weer opgevat dat ze tegen hun schreeuwen.

De hele wereld draait niet om jullie anwb electrische fiets volk.

Je snapt zelf ook wel dat dit bullshit is wat dikgedrukt is, als er 1 ding is wat die wielrenners absoluut niet doen is achter elkaar rijden letterlijk nog nooit gezien, tenzij ze in peleton rijden, want je kan gelukkig niet met 10+ man naast elkaar rijden...

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Knot » 10 mar 2023, 10:07

Als het echt rap gaat of flinke tegenwind dan rijden wielrenners achter elkaar idd om met zo min mogelijk kracht een zo hoog mogelijk gemiddelde te halen vwb snelheid.

Heb ook wel eens aangehaakt bij een groepje en moet zeggen die commando's werken prima om elkaar te informeren wat er gebeurt.

Feit blijft wel, als het op die manier gaat lijkt het meer op een militaire operatie dan recreatief fietsen en hoort het dus NIET op de openbare weg tussen andere weggebruikers.

Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Elise » 10 mar 2023, 10:13

Hij kijkt vooruit ziet niets
Hij denkt niet na hij fietst
Al doen zijn benen pijn
Hij moet de snelste zijn
Ze halen nooit meer in
Hij denkt: verdomd ik win!


Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Robin » 10 mar 2023, 10:15

Jimmy en Op Fietse kwamen bij mij op alsmede Bicycle Race van Queen:)

Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Elise » 10 mar 2023, 10:17

Queen had ik ook in mijn hoofd, maar deze vond ik leuker :beer:

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Robin » 10 mar 2023, 10:23

Jimmy is voor mij 't leukst, een van de mooiste NL talige liedjes wat mij betreft. :)

En hier ook Vrienten:Prima
Brood: Helemaal prima!

RIP beide!

Online
Gebruikersavatar
Dimitri
Berichten: 580
Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Dimitri » 10 mar 2023, 10:38

Elise schreef: 10 mar 2023, 10:13 Hij kijkt vooruit ziet niets
Hij denkt niet na hij fietst
Al doen zijn benen pijn
Hij moet de snelste zijn
Ze halen nooit meer in
Hij denkt: verdomd ik win!

In deze variant nog toepasselijker:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], Baboulah, Bing [Bot], Bokkepoot, Darudevampire, frankie, Majestic-12 [Bot], Robbert92, Rogerb, RS-Ron en 162 gasten