Marketing en auto's gone wrong
-
- Berichten: 21740
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Marketing en auto's gone wrong
Merken met hun marketeers verzinnen telkens weer iets anders om hun auto's aan de man te brengen.
Soms kom je voorbeelden tegen waarbij ze de plank aardig misslaan.
Kwam net op Facebook deze tegen:
https://www.facebook.com/BMW/posts/10156120772962269
Wie heeft er meer van dit soort foute voorbeelden?
Soms kom je voorbeelden tegen waarbij ze de plank aardig misslaan.
Kwam net op Facebook deze tegen:
https://www.facebook.com/BMW/posts/10156120772962269
Wie heeft er meer van dit soort foute voorbeelden?
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Marketing en auto's gone wrong
De reclame van Renault vind ik helemaal nergens op slaan. Jongen heeft naam van vriendinnetje op de arm getatoeëerd. Meisje maakt het uit en jongetje zoekt nieuw vriendinnetje met dezelfde naam in een datingscafe ivm tatoeage. Schiet mij maar lek.
-
- Berichten: 4307
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Marketing en auto's gone wrong
De complete Seat, Peugeot en Renault marketing op TV. En Opel probeert een jong publiek aan te spreken wat mij betreft compleet faalt.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Marketing en auto's gone wrong
Die Renault reclame vanavond paar keer gezien. Onbegrijpelijk. En die Tom post lijkt toch niet serieus voor tv bedoeld mag ik hopen ?
-
- Berichten: 4307
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Marketing en auto's gone wrong
Wat bedoel je met Tom post?
-
- Berichten: 21740
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Marketing en auto's gone wrong
Het hoeft toch ook niet op tv te komen. Advertenties in bladen etc. is ook allemaal marketing.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Marketing en auto's gone wrong
Reclame in algehele zin is te stompzinnig voor woorden. Gaat echt nergens over. Net als TV overigens (maar das weer een ander verhaal)
Hersendood die lui.
Hersendood die lui.
-
- Berichten: 51408
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Marketing en auto's gone wrong
Euh?
Ik vind veel marketing/advertenties inderdaad de plank missslaan, maar het filmpje van de X2/BMw kende ik al en die vind ik juist leuk/goed/fout weetikveel, maar zeker niet de plank missslaan in het grote geheel. (Koperspubliek etc) Doet me denken aan die DIESEL horloge adverts van jaren terug:
dit is degene die Tom bedoelt en niet mee eens, sorry
Ik vind veel marketing/advertenties inderdaad de plank missslaan, maar het filmpje van de X2/BMw kende ik al en die vind ik juist leuk/goed/fout weetikveel, maar zeker niet de plank missslaan in het grote geheel. (Koperspubliek etc) Doet me denken aan die DIESEL horloge adverts van jaren terug:
dit is degene die Tom bedoelt en niet mee eens, sorry
-
- Berichten: 51408
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Marketing en auto's gone wrong
ERGO! Ik vind het juist een prima gemaakt filmpje in alles. Dus wie slaat er hier de plank mis.
- Joy
- Berichten: 10784
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Marketing en auto's gone wrong
Volvo is goed bezig. Fijne reclames om te zien.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Marketing en auto's gone wrong
Foute blanke gangsta image is dus wat BMW wil bereiken ? Als knipoog naar de X6 ? Maar omdat je blanke huidskleur hebt mag je geen X6 rijden maar doe je het met een X2. White power zonder poen ? Dat idee ?
Nee ik volg de boodschap niet. Dat het technisch goed in elkaar zit ontkent niemand.
En “wat Tom post” betekent wat Tom (hierboven op het forum) post. Post in het Engels dus.
Nee ik volg de boodschap niet. Dat het technisch goed in elkaar zit ontkent niemand.
En “wat Tom post” betekent wat Tom (hierboven op het forum) post. Post in het Engels dus.
-
- Berichten: 51408
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Marketing en auto's gone wrong
Het is meer dan fout blank gangster, het filmpje is meer dan dat natuurlijk(helemaal filmpje kijken). Ze willen 'shockeren'(?) Wat jij en ik en Tom erin zien is al totaal anders blijkbaar laat staan bij anderen.
En wanneer slaat iets de plank mis, als we 't raar en niet mooi/vreemd vinden, of dat er(ook door ons) over gesproken wordt?
Ik weet 't niet, maar prima filmpje overal voor 2017/18.
EDIT: Volgens mij moet je dat soort ads ook met 'n knipoog bekijken en niet overanalyseren?
En wanneer slaat iets de plank mis, als we 't raar en niet mooi/vreemd vinden, of dat er(ook door ons) over gesproken wordt?
Ik weet 't niet, maar prima filmpje overal voor 2017/18.
EDIT: Volgens mij moet je dat soort ads ook met 'n knipoog bekijken en niet overanalyseren?
-
- Berichten: 4307
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Marketing en auto's gone wrong
Done right
Waar 'vroeger' de betrouwbaarheid en techniek centraal stonden verkopen de huidige fabrikanten je een fase in je leven. De peugeot en renault reclames richten zich op de jonge 30er en de family man en gooien 'gevoel' in de mix.
Bij elkaar genomen niet echt overtuigend voor mij. Misschien omdat ik in een andere doelgroep val maar dat terzijde. Volvo pakt echt de juiste emotie met de laatste SUV reclames. Degelijk vervoer en veilig met de familie op pad gaan. Dat Zlatan dus van Parijs naar Stockholm rijdt laat zien waar een Volvo toe in staat is.
Waar 'vroeger' de betrouwbaarheid en techniek centraal stonden verkopen de huidige fabrikanten je een fase in je leven. De peugeot en renault reclames richten zich op de jonge 30er en de family man en gooien 'gevoel' in de mix.
Bij elkaar genomen niet echt overtuigend voor mij. Misschien omdat ik in een andere doelgroep val maar dat terzijde. Volvo pakt echt de juiste emotie met de laatste SUV reclames. Degelijk vervoer en veilig met de familie op pad gaan. Dat Zlatan dus van Parijs naar Stockholm rijdt laat zien waar een Volvo toe in staat is.
-
- Berichten: 51408
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Marketing en auto's gone wrong
Deze dan:)
Is gewoon 'n Porsche dealer of?? Niet dus:)
Is gewoon 'n Porsche dealer of?? Niet dus:)
-
- Berichten: 21740
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Marketing en auto's gone wrong
Ik zal de doelgroep wel niet zijn maar ik zou mij in de eerste plaats al nooit willen identificeren met iemand die bergen goud om z'n nek heeft hangen om vervolgens in een gouden SUV te gaan zitten. Foute wiggers. Ik hou er niet van om poenerig over te komen.
Wat ik ook fout vind is die reclame van een frans merk (Peugeot of Renault ofzo). Waarin ze de 360 graden camera.. iets wat je wilt omwille veiligheid en gemak koopt lijkt mij.. "leuk" misbruiken om om de hoek te kijken naar een kussende dame die d'r tas vergeten is. Een camera is natuurlijk saai, maar dan toch pogen om het sexy te willen maken met zo'n reclame. En dan ook nog de hele reclame om een cameratje van twee tientjes laten gaan.
Wat ik ook fout vind is die reclame van een frans merk (Peugeot of Renault ofzo). Waarin ze de 360 graden camera.. iets wat je wilt omwille veiligheid en gemak koopt lijkt mij.. "leuk" misbruiken om om de hoek te kijken naar een kussende dame die d'r tas vergeten is. Een camera is natuurlijk saai, maar dan toch pogen om het sexy te willen maken met zo'n reclame. En dan ook nog de hele reclame om een cameratje van twee tientjes laten gaan.
-
- Berichten: 51408
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Marketing en auto's gone wrong
Tom het is toch met een knipoog? Je rijdt nu in 'n 'mini Ferrari'(compliment, no offence) , wat denk je zelf?
Verder denkt iedereen anders over dit soort adds blijkbaar.
Verder denkt iedereen anders over dit soort adds blijkbaar.
-
- Berichten: 4307
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Marketing en auto's gone wrong
Nu de auto niet zo belangrijk meer is gaan de opties (Volkswagen, Audi etc) zwaarder wegen dan het model en worden dat dus de verkoop punten. Never nooit niet dat ik een auto koop op basis van zo'n reclame Tom.
Laatst gewijzigd door Crookie op 27 dec 2017, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 51408
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Marketing en auto's gone wrong
Ik ook niet, wie wel is knotsgek. Wat ik zeg, met 'n knipoog.
Alsof X2 prospects hem laten staan vanwege die add of juist kopen???
Waarschijnlijk bedoel jij dus dat je hem daarom laat staan.
-
- Berichten: 21740
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Marketing en auto's gone wrong
Dat snap ik maar in plaats van die camera proberen aan te prijzen omwille de veiligheid of comfort proberen ze het sexy te maken want je kan het ook gebruiken om je vriendin te zien zoenen in een steegje. Het is zo ontzettend vergezocht. Ook niet grappig ofzo. Reclame van E39 M5 die snelheidsrecord filmt is ook vergezocht maar wel grappig.
-
- Berichten: 4307
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Marketing en auto's gone wrong
Ja dat dus
-
- Berichten: 51408
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: Marketing en auto's gone wrong
Als je het heel plastisch bekijkt, is het doel van die X2 reclame bereikt; men praat erover en de X2 blijft hangen. Of je het andere gewilde effect er ook mee bereikt (namelijk de doelgroep stimuleren om hem te kopen), is een ander verhaal.
Die reclame van de getatoeëerde namen en die van om de hoek kunnen kijken met de camera ontgaan mij ook eerlijk gezegd.
Wat Romo hierboven zegt vind ik ook behoorlijk te ver gaan trouwens, dan snap je het ook niet.
Die reclame van de getatoeëerde namen en die van om de hoek kunnen kijken met de camera ontgaan mij ook eerlijk gezegd.
Wat Romo hierboven zegt vind ik ook behoorlijk te ver gaan trouwens, dan snap je het ook niet.
-
- Berichten: 4307
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Marketing en auto's gone wrong
Nope :p
Stel ik wil een kleine auto had ik uberhaupt nooit op de Opel Adam uitgekomen
Sowieso niet door de marketing en niet door wat de auto uitstraalt. Dan trek ik eerder naar het Merk toe, omdat ik weet dat het een degelijke autobouwer is, dan de lifestyle die er bij wordt geschapen.
Ligt er aan hoeveel waarde je hecht aan het 'imago' van de auto, als je daar gevoelig voor bent. Hetzelfde geld voor de Golf gti die het gros van NL ziet als
Petjesvolk en ander gespuis vervoer maar gewoon een behoorlijk chique wagen is. Mensen kunnen zich dus ook totaal afknappen op een auto en 'publieke' status. Dan hoeft er geeneens marketing aan te pas te komen. De mondelinge opinie doet zijn werk.
Stel ik wil een kleine auto had ik uberhaupt nooit op de Opel Adam uitgekomen
Sowieso niet door de marketing en niet door wat de auto uitstraalt. Dan trek ik eerder naar het Merk toe, omdat ik weet dat het een degelijke autobouwer is, dan de lifestyle die er bij wordt geschapen.
Ligt er aan hoeveel waarde je hecht aan het 'imago' van de auto, als je daar gevoelig voor bent. Hetzelfde geld voor de Golf gti die het gros van NL ziet als
Petjesvolk en ander gespuis vervoer maar gewoon een behoorlijk chique wagen is. Mensen kunnen zich dus ook totaal afknappen op een auto en 'publieke' status. Dan hoeft er geeneens marketing aan te pas te komen. De mondelinge opinie doet zijn werk.
- smiley
- Berichten: 9111
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Marketing en auto's gone wrong
De ford fiesta heeft een opbergbakje onder de stoel.
Heeft ruimte voor 1 schoen. Hoe gaan we daar omheen spinnen....
Heeft ruimte voor 1 schoen. Hoe gaan we daar omheen spinnen....
- Arthur
- Berichten: 39779
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Marketing en auto's gone wrong
Ik vermoed dat we hier op DF zomaar eens niet de doelgroep zijn van zo'n beetje alle autoreclames momenteel.